Zowel Ecler als Vestax zijn failliet
link voor ecler: http://djworx.com/industry-ecler-declare-bankruptcy/
Vestax: http://www.djtechtools.com/2014/10/15/is-vestax-out-of-business-closing-bankrupt/
Holy shit dit is echt jammer. Deze twee merken waren echt geweldig. Ecler met zijn analoge mixers die een prijs/kwaliteit verhouding hadden waar je u tegen zegt.
En Vestax.... Ja dat hoeft niet uitgelegd te worden. Verantwoordelijk voor zo onvoorstelbaar veel innovaties. Zonder hun zou DJ land er heel anders hebben uitgezien...
Dat is inderdaad triest nieuws: twee oude merken, allebei met topmateriaal (vooral Ecler, met Vestax had ik persoonlijk wat minder) ten onder. Ik hou m'n hart vast voor wat er nog gaat komen, want dat meer merken het moeilijk hebben is wel duidelijk.
Hehe ik heb ooit nog overwogen om een mixer te kopen van Ecler in mijn beginjaren. Vestax ken ik niet. Verder kan ik me er niet druk over maken
Nou ik vind het wel jammer. Als je niet bekend ben Vestax dan heb je nog niet echt verdiept in de DJ wereld. Dan leef je onder een steen. Maar ik denk wel dat beide merken niet veel met innovatieve dingen zijn gekomen. Wellicht maken ze een doorstart.
Oeps, beide topmerken, van ecler had ik dit enigszins verwacht, van Vestax niet, is toch nog steeds heel populair in de hiphopscene, en dit is zeer jammer natuurlijk
We hebben Pioneer, wat heb je nog meer nodig?
Ik heb veel Pioneer spullen. Maar dat is een beetje kortzichtige antwoord. Er is meer dan alleen Pioneer.
Zonde!
Gelukkig is er mee als pioneer want de mixer van ze zijn egt niet te doen!!
Poster: thomassmith
We hebben Pioneer, wat heb je nog meer nodig?
zwakke reactie
Dit is toch echt wel jammer. Ik heb enkele maanden geleden nog eens met een ecler mogen draaien. En je kan dat toch zeker wel vergelijken met Rodec. Redelijk basic dat wel maar er zijn ook nog dj's die niet zo into effecten zijn zoals ik. En twijfel al een tijdje om er een tweedehands aan te schaffen. Met vestax heb ik geen ervaring, maar dit was inderdaad wel geliefd bij de hiphoppers. Zo zijn er enkel maar minder en minder spelers op de markt. Vraag me al af wie de volgende zal zijn ?
Poster: DJXplore
Dit is toch echt wel jammer. Ik heb enkele maanden geleden nog eens met een ecler mogen draaien. En je kan dat toch zeker wel vergelijken met Rodec. Redelijk basic dat wel maar er zijn ook nog dj's die niet zo into effecten zijn zoals ik. En twijfel al een tijdje om er een tweedehands aan te schaffen. Met vestax heb ik geen ervaring, maar dit was inderdaad wel geliefd bij de hiphoppers. Zo zijn er enkel maar minder en minder spelers op de markt. Vraag me al af wie de volgende zal zijn ?
Vestax mixers waren jarenlang onlosmakend verbonden met Carl Cox, de platenspelers en controllers geliefd bij de hip hoppers omwille van hun kwaliteit, ook in extreme omstandigheden.
Wie de volgende gaat zijn is koffiedik kijken, maar merken met een heel beperkt gamma en core business worden als eerste genoemd en als die geen financiële buffer hebben is de toekomst voor hen zeer onzeker. Ik zou bedrijven die overwegen te stoppen in deze branche toch de raad geven om hun knowhow etc... zomaar te grabbel te gooien en nog even af te wachten want ik denk dat de verkoop door Pioneer van hun PioneerDJ afdeling wel eens mooie opportuniteiten voor hun concurrenten zou kunnen opleveren, ben zeker dat er in hun productaanbod gaat gesneden worden en dat is hun opportuniteit
Jammer is dit, beide merken hebben hun aandeel gehad in de ontwikkeling van het DJ-en zoals we het vandaag de dag kennen.
Scratch en hip-hop land zouden er heel anders uit zien zonder dat Vestax hier allerlei draaitafels en mixersvoor had gemaakt. Sommige met heel aparte ontwerpen die soms handig maar regelmatig 'apart' waren. Ik heb de look van Vestax nooit kunnen waarderen (ik hou meer van recht en hoekig dan rond), maar dat merk heeft toch zeker een seriues aandeel voor urban-dj-land gehad.
Ecler kennen de meesten denk ik alleen van hun HAK mixers, voor de scratchende DJ een zeker begrip.
Jammer dat deze merken de tand des tijds niet hebben kunnen overleven... Mochten mensen nog producten van deze merken weten die we nog niet in de Gearbase hebben staan, horen we het graag zodat dit aangevuld kan worden.
Poster: Tekhead
zwakke reactie
idd, zwakke reactie, iemand heeft iets niet begrepen....
Ecler heeft natuurlijk met de HAK mixers een lijn mixers neergezet die in de hip hop wereld erg geliefd waren. De HAK 310 was een betaalbare doch erg goede mixer. Later kwamen daar de HAK 360 en 380 bij die nog steeds gezien worden als een van de beste scratchmixers, dankzij die magnifieke Eternal faders.
De Nuo 5 was een echte DJM killer, die ook nog eens best populair was. Destijds was de DJM 600 het vlaggenschip van Pioneer en die Ecler was echt zoveel beter.
De Evo series gooide ook hoge ogen, de EVO 5 was een echt digitaal monster.
Zelf was mijn 2e mixer een Ecler Nuo 3, en dat was echt een hele fijne mixer. Zeker voor het geld want duur waren die mixers niet voor wat je ervoor kreeg. Om dezelfde geluidskwaliteit te krijgen moest je bij andere mixers het dubbele uitgeven.
En niet te vergeten hun luidsprekers, in Nederland nooit populair geworden. Maar er was wel één bekend systeem: het systeem wat in de main room van de Zenith hing, destijds de grootste club van de benelux. Enkele oud members draaide daar vroeger en die hadden daar leuke verhalen van.
op de laatste dag van de Zenith hebben ze het systeem voluit gezet, en het ging zo hard dat de cue knoppen van de 1000mk3s werden geactiveerd door de bass (zullen ook wel versleten cue knoppen zijn maar toch).
Hehe, een pro welke vestax niet kent. Toevallig eergister een tweedehands 280-pmc aangeschaft en de pdx 3000 mix is een zeer relaxte tafel met de j-arm en van binnen zitten jappio-onderdelen , elna. Maak eens een stanton superoem open, dat is trieste boel. Maar dat noem ik ook geen draaitafel . Ecler vond ik nooit zoveel hebben . Ik weet alleen dat qbert het liefst met zijn vestax scratched en pioneer gebruikt de stanton superoem aandrijving.... Uit 2012 en stanton heeft wel geinige mixers gemaakt. De m.207 heb ik vorig jaar nog gloedje nieuw voor 99 euro en de numark x-5 is zeer relaxed om te scratchen . Qua componenten beats er nog geen 1 mijn denon dn-x1600. En als ir. micro-electronica zijn technics en vestax perfecte doe het zelvers.
Maar ik koop geen 1200mk2's meer aangezien ze van binnen nooit onderhouden zijn en dan 500. willen.
Maar dan ken je de beatie boys ook niet?... Mix mastermike draaide toch vaak op zijn vestax draaitafel. En er kan weinig aan kapot gaan. Maar pioneer-dj is toch ook agestoten en zit bij stanton in het groepje, het is allemaal niet zo heel raar. Enkel is er nooit een review, welke in de kast kijkt , terwijl daar de belangrijkste zooi zit. Bij hi-fi doen ze daar toch minder moeilijk over.
Maar vestax blijft wel digitale mixers maken, die tak loopt wel, tja en de jongeren denken dat pioneer het beste is op de markt, samen met krk's, want er kopen dan wel wel weer veel meer nieuwe goedgedrukte 250grams platen uit, maar de meeste kopen een stanton met usb aansluiting, geldverspilling. Audio-tedhnica 1240 is de meest degelijke keus.. of de pioneer dan, ik kocht de d-jsx8 van die knakkers en de speaker viel naar voren met steunen al, het abs frontje was 300euro. Fy. Die steun zou 30 kg meer moeten aankunnen en stond zo recht als wat , maar toen die eruit ging heb ik ze gemaild en kreeg ik een licht beschadigd front gratis en er zat echt kras op en van de bax-s had ik al 100 tegoedbonnen gehad, maar het losse front is zo duur als de speaker, en het loopwerk van een nexus wordt je niet vrolijk van. Ik hen die denon sc-3900, maar buiten dat het beter gebouwd is, wat ook wel moet, kun je daar de onderdelen van je draaiwerk los van kopen. Maar dan blijft rodec over in zijn eentje voor echte mixer. Ja rane heeft er tuurlijk ook wel 1, en heeft daarbuiten tuurlijk aardig wat pro-gear, beetje duur alleen.
voordeel is dat vestax nog genoeg in stock heeft en er worden er genoeg aangeboden.
Poster: richie-37
Hehe, een pro welke vestax niet kent. Toevallig eergister een tweedehands 280-pmc aangeschaft en de pdx 3000 mix is een zeer relaxte tafel met de j-arm en van binnen zitten jappio-onderdelen , elna. Maak eens een stanton superoem open, dat is trieste boel. Maar dat noem ik ook geen draaitafel . Ecler vond ik nooit zoveel hebben . Ik weet alleen dat qbert het liefst met zijn vestax scratched en pioneer gebruikt de stanton superoem aandrijving.... Uit 2012 en stanton heeft wel geinige mixers gemaakt. De m.207 heb ik vorig jaar nog gloedje nieuw voor 99 euro en de numark x-5 is zeer relaxed om te scratchen . Qua componenten beats er nog geen 1 mijn denon dn-x1600. En als ir. micro-electronica zijn technics en vestax perfecte doe het zelvers. Maar ik koop geen 1200mk2's meer aangezien ze van binnen nooit onderhouden zijn en dan 500. willen. Maar dan ken je de beatie boys ook niet?... Mix mastermike draaide toch vaak op zijn vestax draaitafel. En er kan weinig aan kapot gaan. Maar pioneer-dj is toch ook agestoten en zit bij stanton in het groepje, het is allemaal niet zo heel raar. Enkel is er nooit een review, welke in de kast kijkt , terwijl daar de belangrijkste zooi zit. Bij hi-fi doen ze daar toch minder moeilijk over. Maar vestax blijft wel digitale mixers maken, die tak loopt wel, tja en de jongeren denken dat pioneer het beste is op de markt, samen met krk's, want er kopen dan wel wel weer veel meer nieuwe goedgedrukte 250grams platen uit, maar de meeste kopen een stanton met usb aansluiting, geldverspilling. Audio-tedhnica 1240 is de meest degelijke keus.. of de pioneer dan, ik kocht de d-jsx8 van die knakkers en de speaker viel naar voren met steunen al, het abs frontje was 300euro. Fy. Die steun zou 30 kg meer moeten aankunnen en stond zo recht als wat , maar toen die eruit ging heb ik ze gemaild en kreeg ik een licht beschadigd front gratis en er zat echt kras op en van de bax-s had ik al 100 tegoedbonnen gehad, maar het losse front is zo duur als de speaker, en het loopwerk van een nexus wordt je niet vrolijk van. Ik hen die denon sc-3900, maar buiten dat het beter gebouwd is, wat ook wel moet, kun je daar de onderdelen van je draaiwerk los van kopen. Maar dan blijft rodec over in zijn eentje voor echte mixer. Ja rane heeft er tuurlijk ook wel 1, en heeft daarbuiten tuurlijk aardig wat pro-gear, beetje duur alleen. voordeel is dat vestax nog genoeg in stock heeft en er worden er genoeg aangeboden.
Vermoeiend om dit te lezen hoor
Vestax heeft/had ook een Vinyl Cutting Machine: VRX-2000
Inderdaad, dat was ik al lang vergeten.Poster: Winston
Vestax heeft/had ook een Vinyl Cutting Machine: VRX-2000