welk DJ-gear? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welk mengpaneel?

-rodec mx-180 mk3
-ecler nuo 5
-pioneer djm-600
-numark 5000-fx
-synq smx-2
-dateq vibe

Voting is only possible for our Members
soundcollector    posted on 08-03-2006 13:39
Hallo,
ik ben al zo een jaartje aant draaien. Ik heb me over het laatst twee pioneer cdj-200's gekocht. Mijn mengpaneel is een tweedehands omnitronic (best wel tevreden over) maar ik wouw toch een nieuwe aanschaffen. Mijn budget gaat ongeveer tot 1000 euro. Ik dacht aan een ecler nuo 5 of een rodec.
Zijn dit goede mixers voor die prijs? Ik had graag 4 ingangen want ik heb twee cd spelers en een laptop en wouw mis ooit nog een draaitafel kopen. Maar ook effecten. Ik weet dat er een forum is waar dit soort mixers met elkaar vergeleken zijn, maar ik wouw jullie mening weten vanuit jullie ervaring...
Zijn er misschien nog andere mixers beter aan te raden dan deze?
EN als effecten box welke zouden jullie kopen?
Ik zou ook nog flightcases voor men pioneer cdj-200's moeten kopen, maar ik vind er nergens... suggesties
gr

What do you think about welk DJ-gear? ??

Vote :   

Collin    posted on 08-03-2006 13:43
Als je mocht kiezen tussen Rodec & Eclere

zou ik als belg voor Rodec gaan ( alle belgische Dj's draaien bijna met Rodec )

maar daar niet om , zelf vind ik Rodec beter , omdat eclere teveel van dat digitale

inputs en outputs dingen heeft en die update gevallen

suc6 met je keuze , en als je budget een paar euro meer omhoog gaat zal ik voor

de Allen & Heath Xone 62 gaan !!

the-melody    posted on 08-03-2006 13:45
Rodec! elke belg draait ermee en zijn heel betrouwbaar. Ook kun je ervanuit gaan dat op een rodec elk apperaat goed werkt.

succes!

edit:kzie nu juist dta je een laptop wilt dan zou ik voor de nou 5gaan is heel makkelijk aan te sluiten en die mixers zijn ook goed:d
User edit by the-melody on 08-03-2006 @ 13:46:33 (99%)
djmamo    posted on 08-03-2006 13:45
ik zou gewoon voor de nuo 5 gaan, jij moet er op draaien en niet heel belgie.

en ook omdat je al spreekt over een laptop zou ik echt voor de nuo 5 gaan omdat dee digitaal in en uit heeft, en rodec niet bij mijn weten

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 08-03-2006 13:47
Poster: soundcollector
Hallo,
ik ben al zo een jaartje aant draaien. Ik heb me over het laatst twee pioneer cdj-200's gekocht. Mijn mengpaneel is een tweedehands omnitronic (best wel tevreden over) maar ik wouw toch een nieuwe aanschaffen. Mijn budget gaat ongeveer tot 1000 euro. Ik dacht aan een ecler nuo 5 of een rodec.
Zijn dit goede mixers voor die prijs? Ik had graag 4 ingangen want ik heb twee cd spelers en een laptop en wouw mis ooit nog een draaitafel kopen. Maar ook effecten. Ik weet dat er een forum is waar dit soort mixers met elkaar vergeleken zijn, maar ik wouw jullie mening weten vanuit jullie ervaring...
Zijn er misschien nog andere mixers beter aan te raden dan deze?
EN als effecten box welke zouden jullie kopen?
Ik zou ook nog flightcases voor men pioneer cdj-200's moeten kopen, maar ik vind er nergens... suggesties
gr
  EFX-500 of korg pad 2(ofzoiets) maar als je budget het toelaat een EFX-1000
djmamo    posted on 08-03-2006 13:49
en waarom wil je effecten als je een nuo 5 hebt zit het er al op
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 08-03-2006 14:21
Als je het mij vraagt heeft de Rodec hier niets te zoeken. Alle andere mixers zijn effect mixers namelijk, en de Rodec is een no-nonsence mixer zoals Dateq.

Je moet jezelf eerst afvragen wat je wil, een degelijkwerkpaard zonder al die toeters of bellen, of een mixer die een stuk meer opties heeft (en waar dus een stuk meer aan kapot kan).
Sandr    posted on 08-03-2006 15:23
En als je een mixer met effecten unit koopt, heb je die losse effectenbak niet meer nodig lijkt mij.
En als je heel internet hebt afgestruind en nog steeds geen case voor je cdj 200 hebt gevonden, moet je maar eens naar de lokale flightcase boer gaan.
Die kan er zo 2 voor je bouwen, geheel naar jouw wensen
Play that funky music white boy....
djmamo    posted on 08-03-2006 15:38
Poster: Jorrit

Je moet jezelf eerst afvragen wat je wil, een degelijkwerkpaard zonder al die toeters of bellen, of een mixer die een stuk meer opties heeft (en waar dus een stuk meer aan kapot kan).

wil jij een degelijke mixer waar alle basic spullen op zitten en ben je een lompe jongen kies dan voor de rodec 

of wil je een mixer met meerdere mogenlijkheden en effecten en ben je niet zo lomp als jorrit kies dan een nuo 5

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 08-03-2006 @ 15:38:14 (3%)
djmamo    posted on 08-03-2006 15:41
een nuo 5 is trouwens ook een erg sterke mixer waar niet zo heel snel iets aan kapot gaat, dus kan wel tegen een stootje.

je mag er tenminste vanuit gaan dat ze voor die prijs ook wel een stukje road proof zijn gemaakt

www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 08-03-2006 16:07
Nog even over die case voor je cdj200
////www.djresource.eu/Forum/topic/2498/p/1/%5BTK%5D-Case-voor-CDJ200/#last

staan ze toevallig te koop.
En ze zijn dus zo te koop, Merk en type staan er bij vermeld.
Jorrit    posted on 08-03-2006 16:14

of wil je een mixer met meerdere mogenlijkheden en effecten en ben je niet zo lomp als jorrit kies dan een nuo 5

Oh bedankt, waarom ben ik nu ineens lomp als ik vragen mag?

Trouwens, ik heb zelf een Synq SMX-1, zal ik die dan maar weg doen, ik ben er per slot van rekening toch te lomp voor.
djmamo    posted on 08-03-2006 16:26
Poster: Jorrit

ik mag er vanuitgaan dat je een mixer niet koopt om kapot te maken, en het scheelt als je een nuo 5 of andere mixer met effecten koopt dat je dan geen externe effcten bak hoeft te kopen, natuurlijk kunnen er dingen aan kapot gaan, maar dat ligt aan je zelf hoe je met je gear om gaat. dus als er iets snel kapot gaat is het meestal door menselijk toedoen en neit de apparatuur, mogt het wel de apparatuur zijn

dan heb je nog altijd garantie

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 08-03-2006 16:30
Ehm, tuurlijk niet. Maar degelijkheid is wel mooi meegenomen, dacht ik zo. Hoe meer functies er op een apparaat zitten, hoe meer er mis kan gaan, dat lijkt me duidelijk.
Maar dat is nog geen reden om mij zomaar lomp te gaan noemen, dacht ik zo!
djmamo    posted on 08-03-2006 16:31
vond het wel leuk in de zin staan
www.moonentertainment.nl
Sandr    posted on 08-03-2006 16:34
Ik denk dat je wel duidelijk heb laten merken dat jij voor een Nuo 5 zou kiezen..
Vrede op aarde
djmamo    posted on 08-03-2006 16:42
Poster: Sandr
Ik denk dat je wel duidelijk heb laten merken dat jij voor een Nuo 5 zou kiezen..
Vrede op aarde

ik ben gewoon een gevoelig type

www.moonentertainment.nl
Powel    posted on 08-03-2006 16:45
Een vriend van me heeft een Nuo 5 en die is al sinds zijn aanschaf (zo'n 6 maanden geleden) bezig met de leverancier om dat ding goed te krijgen. Zitten een aantal stomme dingen in die niet of niet goed functioneren.

Nu zeg ik dus niet dat de Nuo5 een slechte mixer is want het is een leuk ding om mee te draaien maar ga er zeker niet klakkeloos vanuit dat iets van 1000 euro kost altijd foutloos werkt. Dus moet Jorrit wel gelijk geven met zijn redenering over kapot gaan.

En idd de Rodec past niet echt in dit rijtje omdat je die niet met een effecten mixer kunt vergelijken (al zijn het wel hele goeie en degelijke  mixers en ben ik zelf de trotse eigenaar van een CX-1100 Happy, laughing

Ook is het niet zo dat je als Belg een Rodec MOET hebben want dan zouden wij Nederlanders zeker allemaal op een Dateq moeten mixen? Nou daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken hehe. Maar btje vaderlandse trots is wel gezond!

Sandr    posted on 08-03-2006 16:45
haha ik snap het,
achja ontopic dan maar weer...
Het zou leuk zijn als de soundcollecter (starter v/h topic) even zou kunnen melden wat zijn wensen zijn...

djmamo    posted on 08-03-2006 16:48
een vriend van mij verhuurd de nuo 5 en sinds de nuo 5 uit is (de inporteur van ecler) heeft hij hem en nog nooit problemen mee gehad
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 08-03-2006 16:50
Er zijn ook mensen die nog nooit problemen hebben gehad met hun DJX-700, dit wil niet zeggen dat het niet gaat of kan gebeuren.
De Nuo is wel een degelijke mixer trouwens, ik denk dat de topicstarter er ook wijs aan is even in de winkel te voelen welke mixer het beste bij hem past.
Sandr    posted on 08-03-2006 16:50
Je kan natuurlijk altijd wel eens hebben dat je een apparaat in handen krijgt waar iets fout mee is gegaan.
Maar het merendeel van de Eclers werkt probleemloos, dit kan haast niet anders.
Hij word niet voor niks door veel mensen aangeraden en gekocht.

[Edit] He jorrit je was me net voor:P 42 seconden om precies te zijnWinking my eye
User edit by Sandr on 08-03-2006 @ 18:38:25 (29%)
djmamo    posted on 08-03-2006 17:02
ja het is gewoon persoonlijk, laat je goed informeren over de mixers en probeer er zoveel mogenlijkuit en maak dan een beslissing
www.moonentertainment.nl
_Ivan_    posted on 08-03-2006 17:03
Ik snap niet dat sommige bedrijven apparaten uitbrengen waar nog veel fouten in zitten.. je bent dan alleen maar meer geld kwijt voor terugsturen ed.
Feel&.Celebrate.Life!
djmamo    posted on 08-03-2006 17:34
soms kunnen ze dat niet zien, is het een soort van maandag morgen fout, maar vooral bij nieuwe producten zitten nog wel eens kinder ziektes in. ook vaak bij auto's

kun je niets aan doen, allen terug sturen

www.moonentertainment.nl
soundcollector    posted on 08-03-2006 17:52
Ik dacht zelf ook eerst aan de ecler nuo 5 ik vind het een prachtmixer

vooral omdat er de effecten bijzitten spreekt deze me meer aan als de rodec

Ik was gewoon nog aan het twijfelen, het zou zonden zijn 1000 euro uit te geven en er later spijt van hebben. 13 april moet ik in een danscafe gaan draain in men dorp die mensen hebben een rodec kan ik daar eens mee testen.

Men nonkel die heeft bij een sound & light bedrijf gewerkt die zei dat rodec en ecler even goed zijn. Het zal dan vooral tussen deze twee gaan. Hij zei ook dat de allen & healt mixers niet zo goed waren? bedankt voor jullie reacties tot nu toe

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 19 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 7.184
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.773.090