welk DJ-gear? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welk mengpaneel?

-rodec mx-180 mk3
-ecler nuo 5
-pioneer djm-600
-numark 5000-fx
-synq smx-2
-dateq vibe

Voting is only possible for our Members
soundcollector    posted on 08-03-2006 13:39
Hallo,
ik ben al zo een jaartje aant draaien. Ik heb me over het laatst twee pioneer cdj-200's gekocht. Mijn mengpaneel is een tweedehands omnitronic (best wel tevreden over) maar ik wouw toch een nieuwe aanschaffen. Mijn budget gaat ongeveer tot 1000 euro. Ik dacht aan een ecler nuo 5 of een rodec.
Zijn dit goede mixers voor die prijs? Ik had graag 4 ingangen want ik heb twee cd spelers en een laptop en wouw mis ooit nog een draaitafel kopen. Maar ook effecten. Ik weet dat er een forum is waar dit soort mixers met elkaar vergeleken zijn, maar ik wouw jullie mening weten vanuit jullie ervaring...
Zijn er misschien nog andere mixers beter aan te raden dan deze?
EN als effecten box welke zouden jullie kopen?
Ik zou ook nog flightcases voor men pioneer cdj-200's moeten kopen, maar ik vind er nergens... suggesties
gr

What do you think about welk DJ-gear? ??

Vote :   

the-melody    posted on 08-03-2006 17:58
allen&heath niet goed?? ok sorry dak et zeg maar dara zal je nonkel geen verstand van hebben. Allen&Heath zijn de beste mixers(voor mij) die het beste zijn in de wereld! Ze kosten wel veel maar je hebt dan wel weer uitstekende kwaliteit
soundcollector    posted on 08-03-2006 18:03
dan zal hij het over de prijs hebben gehad en was ik niet goed aan het luister
_Ivan_    posted on 08-03-2006 18:11
Wat heb jij eigenlijk voor mixer? heb je die andere al verkocht?

Poster: djliberty
allen&heath niet goed?? ok sorry dak et zeg maar dara zal je nonkel geen verstand van hebben. Allen&Heath zijn de beste mixers(voor mij) die het beste zijn in de wereld! Ze kosten wel veel maar je hebt dan wel weer uitstekende kwaliteit

Feel&.Celebrate.Life!
djmamo    posted on 08-03-2006 18:33
Poster: soundcollector
dan zal hij het over de prijs hebben gehad en was ik niet goed aan het luister

of je oom heeft er geen verstand van dat kan natuurlijk ook

heb het vaak genoeg meegemaakt, waneer ik stond te draaien dat er iemand naar je toekomt en dan over apparatuur begint en zegt dat behringer helemaal het merk op aarde is.

of als ze zeggen dat een gain knop geen functie heeft. dan is het gesprek al snel over. zeker als ze zeggen dat allen&heath niet zoon goede mixer is

www.moonentertainment.nl
W.i.M    posted on 08-03-2006 18:37
NOTE:

Poster: djmamo

...

of wil je een mixer met meerdere mogenlijkheden en effecten en ben je niet zo lomp als jorrit kies dan een nuo 5

Dit is een een officiele waarschuwing, nog 1 keer een persoonlijke aanval op een moderator en je account wordt opgeheven.

Dit heeft verder geen uitleg nodig want hiermee ga je over de grens die je al een tijdje aan het opzoeken bent.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Camino    posted on 08-03-2006 18:39
ik zou voor de Nuo5 gaan - heel veel opties, lekker grote EQ's, top kwaliteit faders- en die xfader om de effecten te besturen is ook prachtig
djmamo    posted on 08-03-2006 18:52
Poster: W.i.M
NOTE:

Dit is een een officiele waarschuwing, nog 1 keer een persoonlijke aanval op een moderator en je account wordt opgeheven.

Dit heeft verder geen uitleg nodig want hiermee ga je over de grens die je al een tijdje aan het opzoeken bent.

hee je hebt een pm

www.moonentertainment.nl
the-melody    posted on 09-03-2006 17:26
Poster: ivan1991
Wat heb jij eigenlijk voor mixer? heb je die andere al verkocht?

heb nog geen maar heb die mixers(xone 92) al uitgetest bij men winkel:d maar kga voor een djm-600:d Rodec komt daarachterWinking my eye
gethigh    posted on 09-03-2006 18:03
dit zijn zowat de mixers waaruit je best kan kiezen

-ecler nuo 5

-pioneer djm-800 (hij is nog niet uit en wie weet welke fouten erin zitten)

-allen & heath xone:62 en xone:92  (natuurlijk weer iets duurder)

-synq smx.2 (nog niet uit, geen reviews van, stuk goedkoper, mss ook wel iets)

-akiyama mc 5

de laatste 2 zijn goedkopere modellen waarvan je geen zekerheid in hebt, maar de prijs is ook meteen de helfd en toch mss interessant

btw, yu raf

soundcollector    posted on 23-03-2006 14:01
nou DJ mamo dat zou ik niet zo zeggen dat hij er niets van kent, heeft heel lang in die sector gewerkt, ik denk gewoon dat hij het over de prijs had ...

btw thx for your advice, see  you soon

DJUnicron    posted on 23-03-2006 20:51
Ecler Nuo 5 all the way!!! Zwaar het beste uit deze lijst...

Die SynQ kan je natuurlijk nog niets over zeggen, die is nog niet uit!
Dat ding is wel 350 goedkoper als de Ecler Nuo5, dus nog afwachten hoe goed die wordt.
Effects zit waarschijnlijk wel goed, maar de faders/eq...
Ecler daarin verslaan is best een zware opgave. (ik gok dat de SynQ verliest).
DJMichel    posted on 23-03-2006 22:03
Waarom staat de Denon dn-x1500 er niet tussen?
soundcollector    posted on 27-07-2006 16:57
hier ben ik dus nog altijd mee bezig, na de zomer zal er een mixer komen, sinds de synq smx 2 uit is ben ik ook fel geintresseerd in deze mixer, en de denon dn-x1500 s zegt me ook wel veel ik weet echt niet welke ik zou gaan kopen, ik ben heel zwaar aan het twijfelen, men gedacht gaat meer uit naar de nuo 5 maar omdat de smx 350 euro minder kost, heb ik hier ook wel een oogje voor

zouden dj's met een van de bovenstaande mixers misschien hun ervaring met de mixer hier kunne neerschrijven, + en - punten en als je de kans had een andere te kopen welke je dan zou kopen en waarom, dit zou me ver vooruit helpen

gr
Jorrit    posted on 27-07-2006 18:06
Ik heb zelf dus de synq SMX-1, welke veel overeenkomsten vertoond met de Synq SMX-2. En dan bedoel ik specifiek de faders (welke identiek zijn), deze fader kunnen problemen gaan vertonen bij 'rag-werk', zoals dus ook de mijne. Als je af een toe houd van flink potje faders op en neer gooien kan de synq kuren gaan vertonen (kanalen die half wegvallen):
Nu we toch bij de faders aan zijn gekomen meteen maar eens kijken of men ook gekozen heeft voor een andere fader / print connectie dan bij de SMX1. Helaas, de fader / print connectie is nog steeds hetzelfde als bij de SMX1, waarom helaas? Nou bij de SMX1 hebben wat gebruikers last gehad van weg vallende faders die terug te voeren was op de fader / print connectie. Dat probleem was heel simpel op te lossen door de fader aan de print te koppelen door middel van een draad of door een gedraaide pen te gebruiken. Beide mogelijkheden zijn echter niet doorgevoerd op de SMX2.

Bron
Mod edit by Jorrit on 27-07-2006 18:06 (5%)
gethigh    posted on 27-07-2006 18:16
je kon dat toch oplossen door hem vast te zetten?
Jorrit    posted on 27-07-2006 18:24
Poster: gethigh
je kon dat toch oplossen door hem vast te zetten?

Zoals er staat, JA.
Winston    posted on 28-07-2006 03:40
...deze fader kunnen problemen gaan vertonen bij 'rag-werk', zoals dus ook de mijne. Als je af een toe houd van flink potje faders op en neer gooien kan de synq kuren gaan vertonen (kanalen die half wegvallen): 
 Bron

Doe dat ragwerk dan zoveel mogelijk op de cross fader, die is daar beter tegen bestand. Of heb je goede redenen om dat niet te doen?
Tic Toc
User edit by Winston on 28-07-2006 @ 03:43:40 (11%)
gethigh    posted on 28-07-2006 11:12
niet iedereen werkt graag met een crossfader
soundcollector    posted on 28-07-2006 12:22
ok dank u voor de info, iemand misschien nog ervaring met de andere mixers?

Jorrit    posted on 28-07-2006 13:20
Poster: Winston

Doe dat ragwerk dan zoveel mogelijk op de cross fader, die is daar beter tegen bestand. Of heb je goede redenen om dat niet te doen?

Xfader staat altijd uit hier, soms zet ik hem wel aan, maar het zijn toch weer 3 'handelingen' extra (Xfader naar kanaal schuiven, kanaal a toewijzen, kanaal b toewijzen), en ik vind het met de kanaalfaders nog altijd lekkerder werken Winking my eye
Winston    posted on 28-07-2006 14:29
Daar kan ik niet tegenop. Als je het kunt veroorloven rag maar gewoon met de line faders. Of je moet peper dure mixer met optische line faders zoeken. Volgens mij kon je die van de SYNQ wel wisselen toch. Dat is dan een voordeel voor je techniek.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-07-2006 @ 14:30:44 (64%)
Jorrit    posted on 28-07-2006 14:42
Jep, de mixers kosten 10 euro het stuk, en pas 1 fader begint in een kritieke fase te komen Winking my eye Dus zo erg is het niet.
Terug ontopic:
Ik denk dus dat je aan de synq mixer een hele mooie mixer hebt (zie review), maar je moet er dus wel rekening mee houden dat je wat minder mee kan raggen Winking my eye
Collin    posted on 28-07-2006 15:26
Poster: soundcollector
Ik dacht zelf ook eerst aan de ecler nuo 5 ik vind het een prachtmixer

vooral omdat er de effecten bijzitten spreekt deze me meer aan als de rodec

Ik was gewoon nog aan het twijfelen, het zou zonden zijn 1000 euro uit te geven en er later spijt van hebben. 13 april moet ik in een danscafe gaan draain in men dorp die mensen hebben een rodec kan ik daar eens mee testen.

Men nonkel die heeft bij een sound & light bedrijf gewerkt die zei dat rodec en ecler even goed zijn. Het zal dan vooral tussen deze twee gaan. Hij zei ook dat de allen & healt mixers niet zo goed waren? bedankt voor jullie reacties tot nu toe

Heeft hij dan ook gezegd wat er dan niet goed zou zijn aan de Allen & Heath mixer en wel type dan ?

Heb je al een mixer gekcoht .. zijn weer paar maand verder!
User edit by Collin on 28-07-2006 @ 15:27:22 (2%)
soundcollector    posted on 28-07-2006 15:33
Poster: DjCollinBosgraaf

Heeft hij dan ook gezegd wat er dan niet goed zou zijn aan de Allen & Heath mixer en wel type dan ?

Heb je al een mixer gekcoht .. zijn weer paar maand verder!

nee daarom vraag ik om je ervaring en plus en min punten van welke mixer je hebt hier neer te schrijven maar toch bedankt
Engage    posted on 28-07-2006 20:02
Poster: Winston
Daar kan ik niet tegenop. Als je het kunt veroorloven rag maar gewoon met de line faders. Of je moet peper dure mixer met optische line faders zoeken. Volgens mij kon je die van de SYNQ wel wisselen toch. Dat is dan een voordeel voor je techniek.

dacht het niet Winking my eye

(poster, reind @ aboutdj) Overigens even een opmerking, de faders van de SMX1 schijnen naar info van de fabrikant niet uitwisselbaar te zijn met de SMX2. Helaas heb ik hier geen SMX1 fader meer liggen dus we zullen de fabrikant op zijn woord moeten geloven. Wat wel interessant is, doordat men nu VCA sturing op de faders gebruikt konden de pennen van de print / fader connectie gedubbeld worden. Sluit er dus 1 pennetje niet goed in de connector dan vangt een ander dat op.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

138 Users online: 7 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 8.594
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.114.244

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2024Terms of Use