Hallo allemaal,
Tijdens het draaien vannacht heb ik het volgende bizarre meegemaakt:
In gebruik 2x CDJ-2000 waarbij in Deck 1 de USB-stick (64 GB Dane-Elec) is geladen en gelinked met Deck2.
Deck 1 speelt een nummer af terwijl ik op Deck 2 uit dezelfde Playlist een nummer inlaad. Deck 2 blijft maar laden (loading-afbeelding verschijnt zelfs op het scherm), maar komt hier niet uit. USB-stick blijft knipperen op Deck 1 en vervolgens loopt Deck 1 ook vast: de muziek stopt ook daadwerkelijk met een Error op het scherm. Beide spelers blijven hangen en er valt niets anders te doen dan ze uit en weer aan te zetten.
Vervolgens blijkt dat (grove indicatie) 90% van de Playlisten leeg is op de USB-stick. Sommige oudere Playlisten bevatten nog wel wat muzieknummers, maar zeker niet alles. Als ik direct de muziektracks opzoek, zijn ze ook verdwenen.
De situatie gebeurde terwijl er nummers werden afgespeeld en ingeladen welke ik al misschien anderhalf jaar op de stick in gebruik heb en nagenoeg iedere week ook gebruik.
Iemand iets dergelijks meegemaakt? Of zelfs enig idee hoe dit komt?
Beide spelers zijn in goede staat, geen klachten. Hetzelfde geldt voor de stick: in goede staat en tot gisteravond dus geen bijzonderheden. Muzieknummers waren ook in orde; al regelmatig betrouwbaar gebruikt.....
groeten, Richard
Ik had gisteren iets vergelijkbaars met 3 gelinkte cdj-2000's (nexus). Deck 1, live, speelde gewoon een track. Op deck2 zocht ik een nummer maar hij bleef maar dat laad-wieltje laten zien. Toen op deck 3 proberen te zoeken maar dat gaf natuurlijk hetzelfde probleem. Probleem heeft zich meerdere malen voorgedaan. Toen ik na circa 15 seconden op deck 2 weer een track kon starten schoot die zelfs een keer in de emergency loop, terwijl deck 1 nog vrolijk doorspeelde. (usb zat aangesloten op deck 2).
Ik hoop dat het door mijn usb-stick komt, want dan is het probleem simpel op te lossen... Lege playlists heb ik niet aangetroffen.
Precies hetzelfde probleem vorig jaar zomer gehad! Ik was al bang dat m'n library van Rekordbox was beschadigd maar het bleek toch m'n USB stick te zijn. Compleet geformatteerd en opnieuw alles overgezet en daarna het probleem nooit meer gehad. Dit is dus een van de redenen waarom ik nog steeds onderweg m'n macbook meeneem. Soms ontstaan onverklaarbare problemen om daarna nooit meer terug te keren.
Thanks mensen voor de comments. Ik heb voor de zekerheid vandaag inderdaad ook maar een nieuwe stick in gebruik genomen.
De 'oude' stick vandaag in de computer gedaan en het programma RekordBox crashte iedere keer zodra hij de stick wilde inlezen. In Windows Verkenner de stick laten controleren, deze heeft fouten gevonden en gerepareerd, maar dat bood helaas geen uitkomst meer. Het bestand in de map 'Pioneer' was klaarblijkelijk te beschadigd om nog iets mee te kunnen voor RekordBox (de nummers stonden nog wel in de map 'Content').
Hopelijk eens maar nooit weer; het benadrukt toch wel dat je een reserve-stick of een andere reserve-optie achter de hand moet hebben tijdens het draaien, anders sta je daar in een noodgeval de rest van je gig wortel te schieten...
Een USB/SD device is altijd een copy van iets in je Rekordbox, bij gedoe is het altijd raadzaam het device eens opnieuw te formateren en de tracks er opnieuw naartoe te exporteren. dit is iets wat ik je sowieso eens per maand zou moeten doen. Als je met vinyl draait verzamel je allerlei stof en vuil onderin je koffer, die keer je ook eens per maand een keer om. Door je stick te formateren doe je feitelijk hetzelfde met je stick wat betreft digitale 'vervuiling'.
Mochten er mensen zijn die met SD kaartjes draaien, gebruik MAXIMAAL 32 GB kaartjes (SDHC)
SD : t/m 4GB
SDHC : 4 - 32 GB
SDXC : >32GB (worden niet allemaal ondersteunt door CDJ, voor veiligheid neem altijd SDHC, die werken zeker)
En zoals je zelf al zegt, die 2de veiligheid stick neem je mee voor dit soort situaties
Ik vind het een raar verhaal van je Lead. Is dat ook het officiële advies van Pioneer? Eens per maand je usb-stick formatteren?
De vergelijking met een vinylkoffer vind ik echt nergens op slaan. Als er 'vuil' ontstaat op een usb-stick, dan is dat direct toe te schrijven aan Rekordbox en de cdj's die je gebruikt, tenzij je ook andere dingen op je stick zet. Het betekend dus gewoon flinke fouten in het programmeerwerk van Pioneer als het advies is om elke maand opnieuw te moeten formatteren. Ik ga toch ook niet elke maand opnieuw windows installeren op mijn PC? Of de database van mijn website iedere maand verwijderen en opnieuw op de server zetten?
Als je een bestand van je harde schijf verwijderd of verplaats wordt het bestand niet weg gegooid of fysiek naar andere sectoren geschreven, maar wordt alleen maar de TOC geupdate. Dat bedoel ik met vuil achter blijven op je stick. Er staan bitjes op je stick die niet gebruikt worden, dat lijkt met een juiste definitie van 'digitaal vuil'. De tips die ik geef baseer op dingen die DJs naar me terug koppelen wat werkt en wat niet. Ik deel die zodat niet iedereen het wiel hoeft uit te vinden. Of mensen dit opvolgen is iedereen zijn eigen keuze natuurlijk
Even voor de duidelijkheid : Ik schrijf hier onder mijn eigen naam en niet namens Pioneer.
Ennuh, ik installeer jaarlijks mijn OS opnieuw (zowel mac als windows) om mijn systeem snel te houden...
Een website update alleen de database als het goed is dus daarvoor is herinstallatie niet nodig natuurlijk
Bedankt voor de toelichting. Ik ben blij dat dit niet het advies van Pioneer is. Ik installeer ook jaarlijks mijn OS opnieuw, maar dat is wel even wat anders als elke maand en dat is omdat de vele verschillende software programma's er samen een zooitje van maken en niet één partij met één softwareprogramma.
Ik heb afgelopen weekeinde hetzelfde meegemaakt.
De speler stopte er gewoon mee. En dat tot wel 4 keer op die avond.
Wat mij in het begin gelijk opviel was dat de history niet werd bijgewerkt.
Na thuiskomst bleek de betreffende USB-stick in rekordbox geen history meer te bevatten.
De afspeellijsten waren niet beschadigd.
Gelukkig maak ik thuis bijna maandelijks een kopie van de USB-stick.
Nu maar hopen dat het volgende keer geen problemen meer geeft.
Een ding is mij nog onduidelijk: ligt het aan de USB-stick of is er iets mis met de speler?