CDJ 400, CDJ 1000 MK3, XDJ R1 of CDJ 350
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FlorisAdema    posted on 16-06-2014 17:30

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort mijn hele set om te gooien. Ik draai op dit moment met een Hercules RMX 2 waar ik grotendeels alle basis op heb geleerd. Nu wil ik verder komen in het vak maar nog niet meteen voor de absolute top. Die zit simpelweg gewoon ver boven mijn budget. Nou heb ik mijn ogen laten vallen op de CDJ 400, CDJ 1000 MK3, XDJ R1 en CDJ 350. Nou vraag ik mij af wat zouden jullie dan nemen en waarom. Wat zijn de verschillende functies, zijn er veel verschillen en wat is nou het lekkerste om mee te draaien. Als iemand ervaringen heeft met deze CD spelers hoor ik het graag. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Groet,

Floris

Music is the way to inspire

What do you think about CDJ 400, CDJ 1000 MK3, XDJ R1 of CDJ 350 ??

Vote :   

dj-zero    posted on 17-06-2014 01:31

Indien je geen moeite hebt met het branden van cd's zou ik voor de cdj 1000's gaan.
Het is jaren lang de clubstandaard geweest en hebben zichzelf meer dan bewezen. Daarbij vind ik een cd map overzichtelijker dan de mini schermpjes op de andere opties die je zojuist geeft (of je zou ze als controller moeten gebruiken)

De cdj 400 zou ik niet doen, leuk dat deze usb heeft, maar het werkt niet met rekordbox. Dit zorgt ervoor dat je veel voordelen van het draaien met usb niet hebt.

De 350 en de xdj hebben naar mijn idee een te klein en onoverzichtelijk scherm. Je ziet slechts 1 track per keer zegmaar(wanneer je de lijst met liedjes door wilt scrollen). Verder zijn het beide wel leuke kwalitatieve dingen! Mocht je met usb willen werken dan zou ik voor een van deze gaan. of wellicht kijken of je de 850's tweedehands kunt kopen.

michielprincen    posted on 17-06-2014 12:11

Ik ben van plan mijn 850's te verkopen. Mocht je interesse hebben graag even een berichtje sturen.

Mocht je ze nieuw willen kopen, dan zou ik je deze zeker aanraden. Werken echt super. Handige display waar je alles kunt  zien.

FlorisAdema    posted on 17-06-2014 12:49

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

@michielprincen

Deze spelers liggen mij nog even iets te ver boven het budget maar toch bedankt voor het aanbod. Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven voor een hele set oftewel 2x CDJ en 1x DJM. 

@Dj-zero

Bedankt voor het advies heb ik zeker wat aan. Zeker dat van de cdj 400 want dat wist ik niet. Bedankt!

dj-zero    posted on 17-06-2014 13:10

ik denk dat een djm in het begin nog niet zo nodig is. Je zou nog even door kunnen sparen en idd die 850's kopen, en dan voor max 100 euro een kleine mixer ertussen. Kun je heel ver mee komen, en mocht je uitgekeken raken kun je dan je mixer upgraden naar evt een djm of een andere leuke mixer

Dolivieira    posted on 17-06-2014 17:18

XDJ R1 kan je ook overwegen. 

CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Baart    posted on 17-06-2014 17:33

850's zijn denk ik de beste oplossing ja, de cdj 400's zijn mooi maar wel beperkt. Denk wel dat dit al een hele mooi stap vooruit is!

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Dolivieira    posted on 17-06-2014 21:07

Jullie moeten wel goed lezen. Je gaat nergens 2 CDJ850 en een mengtafel vinden voor 1000 euro. Of je moet die nemen die op de site staan. Maar dan heeft die ook nog een mengtafel nodig. 

CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-06-2014 @ 21:10:01 (50%)
FlorisAdema    posted on 17-06-2014 22:00

@Dolivieira

Wat voor set zou u dan nemen? Ben ik erg benieuwd naar.

CDJ 850 zijn mooie spelers maar nogmaals te ver boven mijn budget en als ik een set koop wil er wel een goede mixer bij hebben en niet een budget mixertje. Ook mis ik hier echt de hotcues voor dat geld wat die dingen kosten.

viva_la_bram    posted on 18-06-2014 12:14

Ik zou persoonlijk met dat budget voor de XDJ R1 gaan. Zit in principe alles op, cd, usb(rekordbox), hotcues, color effects, 2 kanaals mixer. en voelt solide aan. 

https://www.youtube.com/watch?v=Elltdl-4w5I

FlorisAdema    posted on 08-09-2014 23:10

Hallo Allemaal,

Het is een aardig tijdje terug dat ik dit topic heb gemaakt en wil ten eerste iedereen bedanken voor zijn inbreng.

Ik heb heel wat dingen geprobeerd. Ik heb met de cdj 1000MK3 mogen draaien bij een vriend van me, ik ben naar de saturn geweest om de cdj 350 set te testen en ja toevallig bij een event stonden er 2 cdj 400 spelers. Dit zijn mijn ervaringen.

De cdj 1000 MK3 voelen heerlijk aan en hebben fantastische functies. Voor mij was dit vooral de hot cues. één nadeel voor mij. De prijs ligt momenteel te hoog voor mij. Dus volgende geprobeerd. Ben naar de saturn geweest voor de cdj 350 maar vond dit zo plastic en niet lekker aanvoelen. Ook de 2 kanaals mixer trok mij niet. Toen op dat event de cdj 400 geprobeerd. Wat mij betreft ''beter'' dan de cdj 300 maar nog steeds niet dat echte gevoel.

Toen ging ik eens iets kijken naar iets anders dan Pioneer. Toen kwam ik uit op een prachtige set met denon spelers en een behringer mixer met prodjuser flightcase 2de hands via marktplaats. Klein mankementje aan één van de spelers en een paar lampjes op de mixer die niet lekker werken maargoed. Hij vroeg €275 incl flightcase werd €250 en heb de set uiteindelijk mogen meenemen voor €200 door die kleine mankementjes!

Nu heb ik deze 1 dag en wil niks anders meer. Niet dat neppe gevoel van de rmx 2 (begrijp me niet verkeerd is heerlijk om op te leren) maar dat echte machtige gevoel. Ga later wel uitbreiden naar andere mixer maar voor nu een top set!

Bedankt voor jullie ingevingen. Heb er echt veel aan gehad! Maar toch voor de denon's gegaan omdat het echt pracht dingen zijn.

Grtz,

Floris

Tekhead    posted on 15-09-2014 03:23

Poster: FlorisAdema

Hallo Allemaal, Het is een aardig tijdje terug dat ik dit topic heb gemaakt en wil ten eerste iedereen bedanken voor zijn inbreng. Ik heb heel wat dingen geprobeerd. Ik heb met de cdj 1000MK3 mogen draaien bij een vriend van me, ik ben naar de saturn geweest om de cdj 350 set te testen en ja toevallig bij een event stonden er 2 cdj 400 spelers. Dit zijn mijn ervaringen. De cdj 1000 MK3 voelen heerlijk aan en hebben fantastische functies. Voor mij was dit vooral de hot cues. één nadeel voor mij. De prijs ligt momenteel te hoog voor mij. Dus volgende geprobeerd. Ben naar de saturn geweest voor de cdj 350 maar vond dit zo plastic en niet lekker aanvoelen. Ook de 2 kanaals mixer trok mij niet. Toen op dat event de cdj 400 geprobeerd. Wat mij betreft ''beter'' dan de cdj 300 maar nog steeds niet dat echte gevoel. Toen ging ik eens iets kijken naar iets anders dan Pioneer. Toen kwam ik uit op een prachtige set met denon spelers en een behringer mixer met prodjuser flightcase 2de hands via marktplaats. Klein mankementje aan één van de spelers en een paar lampjes op de mixer die niet lekker werken maargoed. Hij vroeg €275 incl flightcase werd €250 en heb de set uiteindelijk mogen meenemen voor €200 door die kleine mankementjes! Nu heb ik deze 1 dag en wil niks anders meer. Niet dat neppe gevoel van de rmx 2 (begrijp me niet verkeerd is heerlijk om op te leren) maar dat echte machtige gevoel. Ga later wel uitbreiden naar andere mixer maar voor nu een top set! Bedankt voor jullie ingevingen. Heb er echt veel aan gehad! Maar toch voor de denon's gegaan omdat het echt pracht dingen zijn. Grtz, Floris

Je mag geen appelen met peren vergelijken, de CDJ-400 worden al even niet meer gemaakt en waren ook geen spelers die je in de clubs tegen kwam, net zoals de CDJ-350 dat ook niet is, de CDJ-1000MK..was dat wel, en staat nog steeds bij heel veel DJ's thuis of in hun oefenruimte (studio), als je dan in deze classe wil blijven van Pioneer dan betaal je heel veel duiten, zelfs 2de hands en dan is Denon idd een heel goed alternatief, een merk dat z'n strepen al lang verdiend heeft, goede keuze makker.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 3.300 days.
 Post CommentThat would be 110 months
or a whopping 9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 1 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 8.390
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.740