Hallo allemaal,
Ik ben van plan mijn ergo in te gaan ruilen voor een andere setup. Ikzelf zit te twijfelen tussen een setje cdj400's met 400 mixer erbij, cdj350's met 350 mixer erbij, pioneer xdj-r1 en een setje cdj1000mk3's met timecode en een mixer. Wat vinden jullie hiervan? Mochten jullie andere suggesties hebben hoor ik dit graag. De set moet ingezet worden voor drive-in en zal grotendeels gebruikt worden om midi te draaien, het is alleen wel handig dat mochten mensen met een cd'tje of evt. usb stick aankomen ik deze gewoon kan afspelen. Mijn budget is ongeveer 900 euro.
Alvast bedankt!
Poster: brammetjebaas
... De set moet ingezet worden voor drive-in en zal grotendeels gebruikt worden om midi te draaien, het is alleen wel handig dat mochten mensen met een cd'tje of evt. usb stick aankomen ik deze gewoon kan afspelen. Mijn budget is ongeveer 900 euro. Alvast bedankt!
Met deze eisen en de producten die je noemde blijft alleen de XDJ-R1 over. De CDJ-400/1000MK3 werken niet met Rekordbox, iets wat je bij drive-in gebruik wellicht nodig kunt hebben. De CDJ-350 werkt met Rekordbox als je maar in beide spelers een USB stick stopt.
De XDJ-R1 doet eigenlijk alles: MIDI controller, CDs en Rekordbox (beide decks met 1 stick). Maar ook een CDJ/DJM-350 set zal voldoen hieraan denk ik.
Dan gaat het dus nog tussen de R1 en de 350 set. Ik neig op dit moment eigenlijk meer naar de 350 set, aangezien dit uit losse units bestaat. Aangezien het vooral on the road gebruikt gaat worden lijkt me dit beter, aangezien je makkelijker kunt vervangen en vernieuwen. De R1 heeft echter weer meer effecten en is wat compacter. Wie heeft er ervaring met deze gear?
Voor gebruikt buitens huis is een 350 setje makkerlijker, inderdaad omdat dat losse componenten zijn.
Maar dat voordeel is het nadeel wat gebruik betreft met Rekordbox.
Qua effecten is de R1 beter uitgerust, die heeft meer en uitgebreider in te stellen. Faders zijn gelijkwaardig, jogs van de R1 zijn wat moderner en vind ik fijner aanvoelen.
Ik ben het compleet eens met Lead. De R1 heeft alles in huis wat een setje CDJ 350s ook hebt maar meer. Ook is er een TSI file verkrijgbaar als je hem nog een keer wil uitbreiden met een laptop met traktor. Maar je hebt op de unit CD spelers, USB voor rekordbox waarbij je met een stick klaar ben. Je hebt op het mengtafel color effects. Daarbij kan je hem ook nog eens bedienen met een iOS device. Als ik nu geen set had zoals ik nu heb staan, en een budget had zoals jij had had ik het wel geweten.
Dan zie ik in de R1 meer voordelen als in de 350 set. Wat ik ook nog tegen kwam was de reloop rmp-3 alpha. Heeft iemand ervaring met deze spelers?
Leuke cd spelers maar ik zo toch voor de R1 gaan als ik jou was. Gewoon alles wat je in clubs heb heb je daar ook min een paar dingen en ik vind dat Rekordbox compatible toch een pro.
ik ga deze namiddag eens een tochtje naar Goes doen en de R1 afjakken
Haha ik hoor graag wat je ervan vond
Poster: brammetjebaas
Haha ik hoor graag wat je ervan vond
Er waren nog gegadigden waardoor ik nog weinig tijd over had, heb me wat met de fx kastjes geamuseerd (vermaakt) en wat trachten te verdiepen in al dat digitale spul, en eigenlijk snap ik daar nog heel weinig van, veel is nog chinees voor mij, maar vergeef me, ik ben maar een oude analoge dj-krijger
Je weet toch hoe een Macbook werkt Rodger. Dan is dat digitaal draaien ook een Piece of Cake.
Poster: Dolivieira
Je weet toch hoe een Macbook werkt Rodger. Dan is dat digitaal draaien ook een Piece of Cake.
Is het zo plug & play dan ? Tja, als ik er even wat tijd voor vrijmaak zal dat wel loslopen, alleen de vele theorie die rond m'n oren vliegt is wat te veel
Haha ik denk dat ik binnenkort toch maar eens even ergens langs moet om te kijken wat ik het fijnste vind. De rmp3a's lijken mij namelijk toch erg fijne spelers. Heb er een keer een paar minuten op gedraaid maar ze voelden goed aan. Weet niet of je de vergelijking kan leggen met cdj's aangezien deze kwalitatief waarschijnlijk wel wat beter zullen zijn, maar heb toch wel het idee dat ze wel wat in de buurt komen, of heb ik dit fout? De r1 heb ik ook een keer wat mee geprobeerd maar stonden meer te wachten dus was maar heel even. Is de r1 kwalitatief beter als een ergo? Ik zag ook de sx nog, wie heeft hier ervaring mee? Leken me namelijk ook erg mooie midi controllers. Ze hebben geen usb en cd mogelijkheid, maar op de mixer zou je evt. nog een keer een cdj 350 aan kunnen sluiten zodat je deze mogelijkheid wel hebt. Ik hoor het graag!