[DJR] Site Update 2014 (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-02-2014 21:21

DJResource Update Notes

Global

- Made website Responsive.
- Changed default font/spacing, icons (now high resolution) and most artwork.
- Repositioned page breadcrumbs to header (at level of the search bar)
- Sub/secondary menu items position now always below breadcrumbs

- Standardize and Modernize icon usage in all modules.
- Buttons : green = add stuff, red = delete stuff, blue = extra functions
- Hoover texts used on nearly everything you can click, hold your mouse on a link for info.

- Images that are posted and to large to be displayed are given red border and shown to max width available.
- Enlarging the wrongly placed image now opens in regular page and not in JavaScript popup

- Smiles in WYSIWYG replaced by our own ones we've been using for years
- WYSIWYG toolbar removed for mobile devices, not enough space

My Profile

- *NEW* Subscription now over SSL (padlock in browser)
- *NEW* Preference panel/tab with all website settings, not any longer in Edit screen
- Remake of Password retrieval system.
- Mailbox redesigned to match webmail-like interface
- User statistics are hidden for mobile use to save space
- Password recovery also possible if you have the email address and not the username

Forum

- Language Selector no longer redirect to frontpage but silently set the new language for displaying only UK or Dutch topics in list.
- Youtube link shows now responsive video when displayed in a topic
- Soundcloud link uses embed code to generate preview (responsive off course)
- Like/Dislike no longer possible to vote for yourself at topic judgement (posting thumbs worked fine)

News

- Mainpage now shows last 7 items and last 15 of each category
- Image no longer required for submission of new (if not added, mods need to add this later so please add one !)
- Comments system with  improved reply possibility on other comments
- *NEW* Category Jump
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW* Allowed Image size now 8MB (was 500kb )

Gallery

- *NEW* Comment system with Reply
- *NEW* File upload with Progress Bar
- *NEW*
Allowed Image size now 8MB (was 500kb )
-
Max Image size : 1600x1600 pixel, larger images will be resized when uploaded
- *NEW*
Also possible to post short text description
- Improved Album management
, sort the order of your album
-
User Album size increased to max 50 Images

DJ Booths

- Added link to Booth Gear items, to browse Booths with at least that Gear item on it.

Topics

- Category added for Controllers
- Redesigned comments so now also had reply to comment possibilty

Gallery, Gearbase & News

Renewed the file upload procedure, unfortunatly there is now a 2 step process to avoid data spoilage, but now you get a progress bar during file transfer. Waiting is not so bad, as long as you are waiting how long it is. This is just an example of more little conveniences of life we've implemented.

Imagedump

Same new upload process here, we've increased the filesize limit for images from 500kb to 8MB so the progress  bar is more needed with these file sizes.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jullie zien mij wellicht soms met een rood sterretje achter onze naam. Dit komt omdat we op de beta aan het werk zijn. Het is alweer een tijd geleden dat we een voorjaars windje door de website hebben gehaald, maar het is weer zover

Mede ook doordat we nog steeds last hebben van wat issues met PHP/MYSQL upgrade van de server, maar ook gewoon omdat het er weer tijd voor is. DJResource is een eigen geprogrammeerd platform en geen voorgebakken CMS systeem. Door de jaren heen hebben we ons eigen systeem gemaakt en eigenlijk constant bijgeschaafd daar waar we konden en het nodig was.

Meer over de groei van DJResource in dit DJ Topic About Us waarin ook screenshots staan van heel lang geleden...

DJResource wordt onder handen genomen om weer een klein beetje met de jaren mee te groeien. Op voorgaande opfrisbeurten en wisselingen is het nodige naslagwerk te lezen :

2006 : Grafische update [Poll] Meningen nieuwe site
2007 : Voorpagina naar 2 kolommen [Poll] Nieuwe Layout DJResource Frontpage
2010 : De frisse wind door DJResource 2010
2010 : POLL DJResource Layout na de update
2012 : [DJR] DJResource V2.0.12

In den beginne werden we blij van iedere miljoen pageview die de site kreeg, tegenwoordig vallen ze niet zo heel erg meer op. Hier is zelf een heel topic over : [DJResource] Pageviews 39.308.355

Maar nu over naar 2014
De ontwikkelingen van het web zitten niet stil en de voornaamste verandering die eraan zit te komen is dat DJResource responsive wordt. Dit wil zeggen dat de website automatisch in het scherm past van de bezoeker, op je mobiel kun je dan browsen zonder zo associaal te scrollen.

Ook optimaliseren we DJResource nu, doordat er in de jaren zaken bijgemaakt zijn, zijn sommige delen vande coding aan revisie toe zodat pagina's sneller en efficienter worden geladen. Dit zal hopelijk merkbaar verschil maken qua reactietijd en laadtijd. De eerste tests lijken forse winst te bieden.

Qua layout verandert er wellicht in eerste instantie nog niet zoveel, we proberen eigenlijk zoveel mogelijk van het huidige karakter van DJResource te behouden, maar wel met een frisse look.

Voor sommige modules verandert er meer dan voor anderen, bij het testen denken we nog een keer na over de logica van indelingen en functionaliteit. De kans zit er dus in dat er op sommige plaatsen dingen anders gaan werken.

Wat gebeurt er nu ?
Op de testlocatie zijn in de core al vele wijzigingen aangebracht en de basis lijkt goed te werken.

Aangezien er nogal veel modules zijn is het nogal een fikse klus die niet in een weekje gedaan is, hier zullen wel een paar maanden overheen gaan voordat alles echt klaar is. De modules worden 1 voor 1 onder handen genomen en zodra het profiel klaar is zullen de core en het profiel live gezet gaan worden. Daarna komen een voor een de modules online zodra ze klaar zijn.

Voor de mensen die mee willen kijken en denken kun je DJResource ook bezoeken vanaf de beta website. De beta gebruikt dezelfde database als DJResource dus je wijzigingen worden normaal uitgevoerd.

Wat werkt niet ?
Eigenlijk is er nog meer wat niet werkt dan dingen die er wel werken. In ieder geval werkt niet :

- Plaatjes uit de Gallery worden niet weergegeven (dus ook niet in de DJ booths)
- Uploaden van afbeedlingen naar de Gallery/Imagedump en files naar de Productions werk niet.

En wat wel dan ?
De basis van de website, de grid waarin alles plaats vindt. Als je je browser window op de computer smaller maakt zie je wat er zou gebeuren als je de site op een ander formaat scherm zou bekijken (tablets of je telefoon op zijn smalst)

Nu in aanbouw : Profile, de eerste module maar wel een met aardig wat opmaakt technische uitdagingen. Kijk alvast mee met de nieuwe look. Check mijn profiel aangezien ik aan alle secties wel iets heb toegevoegd, je statistieken worden al een stuk overzichtelijker.

Waar kan ik spieken ? Hier : beta.djresource.eu (gebruik je loging gegevens van hier)

Als je ideeen hebt over dingen in het user profiel en al die tabjes zien we die wel verschijnen. Dan kunnen we ze gelijk mee nemen als we ermee bezig zijn.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-02-2022 00:10 (79%)

What do you think about [DJR] Site Update 2014 ??

Vote :   3 members like this  

Lead    posted on 17-04-2014 20:27

oh, de DJs zijn nog niet gedaan, dus klopt dat die het niet doet.

Let the BASS be louder
Lead    posted on 20-05-2014 21:10

Even een tussentijdse update...

Op dit moment schieten we aardig op en zijn ongeveer halverwege. Het zijn vooral de dingen die niet zichtbaar zijn die veel werk kosten zoals alle toevoeg en edit pagina's,  maar ik denk dat de verbeteringen de moeite waard zijn

Gallery, Gearbase & News

Zijn nu zo goed als klaar met een vernieuwde upload voor plaatjes. Het toevoegen is jammer genoeg een 2 stappen plan geworden (kon niet anders) maar bij het uploaden van afbeeldingen krijg je nu netjes een progress bar te zien. Wachten op uploaden is niet zo lang, maar tot voorheen is het altijd erg lastig geweest om in te bouwen. Dit is bijvoorbeeld een van die onzichtbare dingen

Imagedump en DJ Booths

In progress, alleen de nieuwe upload routine moet daar nog ingebouwd worden.

Profile

Poster: Dyno

Lead, ik probeer een nieuwe avatar te uploaden, maar ik krijg een melding dat er geen bestand is, of dat mijn afbeelding te groot is .... Er staat dat je avatar max 100x100 en 50kb mag zijn en de file die ik wil plaatsen is maar 20kb en 100x100?!

Jouw avatar heb ik kunnen uploaden, ik denk dat het aan het bestand lag. Ik heb hem in Photoshop gesaved voor Web met 100% kwaliteit en die pakte hij wel. Zou het maken kunnen hebben met een kleuren profiel oid ?

Er gaat zeker iets nog niet goed bij het uploaden van avatar. Dat zal ik als eerste onder de loep nemen (vannavond al waarschijnlijk ).

Check = opgelost

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-05-2014 23:43 (2%)
Lead    posted on 21-05-2014 18:43
1 member likes this  

Imagedump

Die zou nu ook weer goed moeten werken met een mooie progress balk tijdens het uploaden. De progressbar is nu wel nodig, de upload limits voor afbeelingen zijn van 500kb naar 8 MB gegaan

Als mensen nog dingen tegen komen die handiger zouden kunnen kunnen die natuurlijk gepost worden, voor verbeteringen staan we altijd open

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 21-05-2014 22:32

De tering  das wel een goede vooruitgang. Wel ingecalculeerd in je diskspace en bandwidth hoop ik

Heb ooit een keer gehad dat iemand heel veel afbeeldingen van een paar MB (gemiddeld 5MB per stuk) had geupload, en die vervolgens ontelbare keren opvroeg. Zat ik dan met een boze hoster die wilde dat ik een hoge rekening ging betalen. Was weliswaar shared hosting toentertijd en had maar 20GB aan bandbreedte per maand, maar toch  

User edit by Sebasz on 21-05-2014 @ 22:33:53 (6%)
Lead    posted on 23-05-2014 00:10

Die verruiming van upload is overigens voor alle plaatsen waar je plaatjes upload (voor het moment). Als members de plaatjes ergens nodig hebben, hier op het forum of ergens anders vinden we dat niet zo'n probleem. Misbruik zal snel genoeg opvallen en dan houdt de pret op

DJResource gebruikt nu al veel meer dan die 20GB dus dat zou nooit genoeg zijn...

Kijk eens onderaan de productions, daar zie je hoeveel ruimte dit alleen al inneemt (ja ik weet dat diskspace en traffic 2 verschillende dingen zijn, maar toch). DJR stookt heel wat weg in een maand

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 23-05-2014 00:13 (56%)
Sebasz    posted on 02-06-2014 15:07

Hehe oke

Btw nice eindelijk een favicon, alleen is ie niet te zien  Ik zou er een zwarte achtergrond bij doen aangezien tabs in vrijwel ale browsers heel licht van kleur zijn waardoor die icon niet te zien is

Lead    posted on 02-06-2014 19:12

Als het goed is bedoel je zoiets

We hadden al een favicon, maar dat was er een van 10 jaar geleden. Nu zijn alle mogelijke favicons (ook retina resolutie) toegevoeg, en op jouw verzoek nu donker voor in de browsers.

Als het goed is werken ze ook als je een link op je desktop van je ipad/phone maakt, die heeft ook netjes een logo.... tenminste voor zover we konden testen wel

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 03-06-2014 19:24

Hmm kan m nog steeds niet zien:

Mod edit by Lead on 04-06-2014 01:10 (1%)
Lead    posted on 04-06-2014 01:13

ja klopt inderdaad. Sommige browsers laten de lichte nog zien. Dat ga ik nog even aandacht geven, voor sommige platforms is juist de lichte beter, moet nog iets meer de balans zoeken

Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 06-06-2014 13:02

favicon is nu idd stuk beter in chrome

Dyno    posted on 16-08-2014 21:25

Misschien een idee om met het nieuwe design ook nieuwe moderators te nemen?

Valt me op dat de mensen die mod zijn, eigenlijk weinig, of zelfs niet hier komen.

En omdat ik nog steeds wel (bijna) elke dag ff kijk bied ik mijzelf aan.

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Sebasz    posted on 16-08-2014 21:50

Mods zijn ook niet echt nodig gezien het gebrek aan activiteit

Dyno    posted on 19-08-2014 19:05

Poster: Sebasz

Mods zijn ook niet echt nodig gezien het gebrek aan activiteit

Tja, heb je ook wel weer gelijk in ....   

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

This is an old Topic

No new postings for 3.870 days.
 Post CommentThat would be 129 months
or a whopping 10.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

157 Users online: 1 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 3.163
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.366.081