dj set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jari076    posted on 25-01-2014 01:42
Hallo mensen,

Ben sinds kort bezig met dj'en en producen en doe mee aan mijn eerste dj contest!
Zijn er nog tips zodat ik iedereen die zaal uitdraai? Winking my eye Ps; mijn stijl is progressive house.

Groetjes Jari

What do you think about dj set ??

Vote :   

Estacy    posted on 25-01-2014 13:27
een contest betekent opvallen! Waarschijnlijk hoort de jury tientallen keren setjes die erg op elkaar lijken (ala beatport top 10) met gewoon simpel intro/outro mixen.

Pak die aandacht van de jury! Zij gaan aan het einde waarschijnlijk kiezen wie er wint (tenzij het op 'likes' aankomt ofzo) en dan win je alleen als ze langs de kandidaten gaan en bij JOUW denken 'wauw die herinner ik nog die set'.

Dat betekent overigens niet vrij spel om aan de effecten knop te zitten als een malle!

Ten eerste: ga op in de muziek, dans mee, doe gek probeer de rest op te zwepen. Als jij daar super geconcentreerd naar de mixer staat te kijken, dat werkt niet.Die jury kijkt ook naar enthousiasme. Makkelijker gezegd dan gedaan want je zal wss nerveus zijn. Tweede punt dus: Oefen zeker de eerste 2 overgangen tot in de treurnis zodat hoe nerveus je bent niet zo uitmaakt. Daarna zal je zien dat het makkelijker gaat.

Derde punt: kies bijzondere tracks uit. Vermijd de Beatport top 10. Kies tracks uit die jij lekker vindt maar die ook bij een breder publiek aan zullen slaan. Houd er een lekker tempo in want ik kan me voorstellen dat je misschien maar een kwartier ofzo mag draaien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 25-01-2014 15:20
Estacy, hij heeft vier topics hierover aangemaakt... dat jij hier nog met zo'n verhaal op in gaat...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Estacy    posted on 25-01-2014 15:34
1 member likes this  Niet reageren op nieuwe members is waar forums aan kapot gaan. Ja hij maakt 4 topics aan, inderdaad niet de bedoeling maar passief agressief zijn door niet te reageren helpt ook niet. Beter om iets te doen waar TS iets aan heeft en ook even zeggen dat ie dit niet meer moet doen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 25-01-2014 17:23
beetje opvoeden kan ook geen kwaad, want aan slecht opvoeding gaan forums ook aan kapot
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MarcoMartinez    posted on 25-01-2014 20:10
1 member likes this  Met Dj-en produceren gaat t allemaal om creativiteit van je zelf.
Anderen kunnen wel vertellen hoe ze t zelf doen, maar dan ben je dus iemand aan t na doen en dat wil je natuurlijk niet,je wilt eigen zijn en opvallen.

Toch heb ik wel een aantal tips voor de contest.

Lees goed wat er gevraagd word door de organisatie,daarmee bedoel ik, lees goed de opdracht.

Zoeken ze een Dj om te openen op een festival dan lijkt me jouw stijl wat hard en zou ik mijn stijl aanpassen.

Zorg ook voor een opbouw in je set,knal niet gelijk van start af aan maar bouw het op.

Start met een intro ( maak er zelf een of koop er een op bv beatport).

Ik maak zelf veel mashup's waardoor er meer snelheid in mijn set komt en ik dus ook een eigen sound heb.

Succes met de contest.....!!!
www.djmarcomartinez.com
Jari076    posted on 26-01-2014 18:14
Sorry bambam, dat was inderdaad een foutje, omdat als ik iets plaatste er error stond, dus plaatste ik het nog een paar keer. Excuses daarvoor! Bedankt voor de tips iig voor degene die wel tips gaven! Weet iemand toevallig ook hoe je mooie samples maakt? Zoals je dj naam, of 'to be continued' (het thema van de contest), om je set net een beetje meer originaliteit te geven? Winking my eye
MarcoMartinez    posted on 26-01-2014 19:55
Ik weet niet in wat voor programma je produceert maar daar kan je vast je stem in opnemen en vervolgens mee aan de slag.

www.djmarcomartinez.com
Jari076    posted on 28-01-2014 23:39
Ik gebruik fl studio 11. Maar weet iemand toevallig een site van een goede/mysterieuze spreker, zoals die stem bij tomorrowland? Het zou fantastisch zijn om zon stem kort even in mijn set te hebben. Of is daar een plugin voor?
Ywe    posted on 28-01-2014 23:54
Ah, kunstbende wedstrijd dus? Het thema gebruiken levert bonuspunten op dus wel goed om daar inderdaad wat mee te doen! Weet je al waarmee je gaat draaien?

Technisch perfect mixen hoeft niet altijd de doorslag te geven, in de afgelopen 3 jaar dat ik in de jury zat hier was het telkens niet de DJ die foutloos een mix neerzette, maar degene die er enthousiast mee bezig was de gene die eerste werd. De technisch betere maar alleen maar naar mixer starende DJ werd 2e of zelfs 3e.

Probeer ook de hardware kant goed voor te bereiden, weet waarop je draait en wat je ermee kan. Je mag tegenwoordig ook met je (eigen) controller draaien, maar laat dan zien dat de controller echt wat toevoegd, haal het maximale er dan uit. Met een dikke controller aankomen ramvol functies aankomen en dan doen wat met de gegeven Nexus set ook gedaan had kunnen worden alleen dan via CD/USB voegt niet echt wat toe, om de hele sync discussie hier nog buiten te houden. Dat kan immers ook op een Nexus.
Ik zal sync niet afkeuren, mits ik kan zien dat er goed gebruik van gemaakt wordt (veel snelle overgangen, acapella's en on the fly samples dat soort zaken)

Wat betreft samples, zoek eens op DJ tool packs. Beatport heeft speciale packs met oud en nieuw/halloween/kerst samples deze zijn vaak kosteloos maar ook vrij simpel. Native Instruments heeft ook sample packs en remix packs op de site staan geloof ik. Ook de site/community van Virtual DJ heeft een library met samples...

Hoe je het thema oppakt en dat laat horen is aan jou, vorig jaar gebruikte een DJ veel speeches van Martin Luther King en Obama, toen was het thema 'Helden'. To Be Continued is erg breed, veel mee mogelijk!

Heel veel succes in elk geval! Ik zit in Meppel dit keer voor de voorronde

Jari076    posted on 29-01-2014 00:16
Wat leuk zeg dat je weet welke wedstrijd het is! Ik ga met de pioneer set van daar draaien, dat leek me wel cool en ik draai op mijn cursus ook met een pioneer set! Heb jij toevallig ook nog tips voor een goede presentatie? Ik heb trouwens al liedjes de iets wat mysterieuzere liedjes gepakt, en dan wou ik op het einde iets met to be continued als sample erbij zetten. Zijn er ook nog bepaalde vaardigheden die altijd wel wat bonuspuntjes opleveren qua mix techniek? Ik heb nu bijvoorbeeld een overgang waarbij ik de joghweel draai, en daarna komt op het perfecte tijdstip de volgende song.
IveyJones    posted on 29-01-2014 08:23
1 member likes this  Laat zien dat je enthousiast bent, probeer het publiek op te zwepen en zelf ook mee gaan met het publiek. Dus niet constant naar je gear kijken.
Oefen heel veel van te voren als je nog geen tot weinig ervaring hebt en zeker als je met samples wilt gaan werken. Pas je set aan aan het tijdstip die krijgt, ga dus niet aan het begin van de avond al knallen en zorg dat je je set opbouwt. Je kan er ook voor kiezen om door te knallen als die gene voor jou vrij stevig zijn set afsluit, dan kan jij ervoor kiezen om je set af te bouwen.

Ga voorbereid naar de contest en suc6!
Ywe    posted on 29-01-2014 11:21
Poster: Jari076
Zijn er ook nog bepaalde vaardigheden die altijd wel wat bonuspuntjes opleveren qua mix techniek? Ik heb nu bijvoorbeeld een overgang waarbij ik de joghweel draai, en daarna komt op het perfecte tijdstip de volgende song.

Dat soort dingen vind ik altijd goed, dan weet je wat je kan met de apparatuur. Verschillende technieken in een set is goed te doen! Neem je set eens op en post het natijds hier, ben wel beieuwd hoe het ging
Jari076    posted on 08-02-2014 14:52
Ik heb hem vandaag, heb er zin in!
thomassmith    posted on 08-02-2014 16:34
succes man Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.058 days.
 Post CommentThat would be 135.3 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 5 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 4.166
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.116