slepen met cdj´s en djm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

4cdj2000    posted on 16-12-2013 20:43
Binnenkort weer een feestje waarbij ik overweeg een deel van mijn eigen gear mee wil nemen. CDJ?s en DJM 2000.?

Hebben jullie ervaringen met:

- ProDJuser CDJ-13 mkII

-?Zomo Set-2200 flightcase

Het nadeel is dat het een fors gewicht is, voordeel dat je ter plekke niet met allemaal kabeltjes zit te rommelen. Welke van de twee zouden jullie kiezen of zijn er ervaringen die jullie willen delen?

Alvast bedankt voor de tips

What do you think about slepen met cdj´s en djm ??

Vote :   

RAS    posted on 17-12-2013 00:07
Ik heb geen ervaring met de desbetreffende cases want ik heb mijn flightcase zelf gebouwd, maar mijn flightcase heeft wel een zelfde formaat en wat ik zelf mis zijn wieltjes. Als je zo'n ding alleen wil tillen is het echt lomp zwaar en iets langere afstanden lopen met zo'n kist is dan geen doen. Als je ten alle tijde met z'n twee?n bent maakt het niet uit want samen draag je zo'n kist makkelijk.

Dus... als je veel alleen op pad bent: neem een kist met wieltjes of 3 aparte cases. In andere gevallen maakt het niet uit.
Gerdo    posted on 17-12-2013 12:59
Zeker niet in een case doen. Ik heb djm800 en 2x cdj850 in een case zitten en dat is bijna niet te tillen:s
Ywe    posted on 17-12-2013 21:27
Ik adviseer ook drie aparte kisten... En een vouw steekwagen misschien!
4cdj2000    posted on 17-12-2013 22:50
met 3 aparte kisten, word je dan niet gek van alle kabels e.d.
RAS    posted on 17-12-2013 23:02
Als je toch een vouwsteekwagen hebt dan kun je met ??n grote kist ook uit de voeten
Ywe    posted on 18-12-2013 19:14
Ja, maar sjouw dat eens een trap op... Als je een grote kist doet doe dan een met wielen.?

Verschil met kabel gedoe valt met losse kisten wel mee. Maak een paar kabelbomen bijvoorbeeld en stop deze in elke kist 1. Je trekt de kabel uit je cd speler kist, plugt m in de mixer en klaar. Voeding is toch altijd nodig.

als je wat wilt klussen kan je ook met powercon en Patchkabels werken, kijk maar eens bij mijn oude booth hoe dat eruit ziet
4cdj2000    posted on 18-12-2013 23:51
Vandaag 3 cases besteld in Haarlem, en afgezien van een all-in-one case. Volgende week draaien dus dan weet ik of het ook bevalt.

Die connectoren zijn wel een goed idee, mijn laatste afgebroken connector in mijn cdj2000 (netwerk) koste mij een printplaat van bijna 300 euro, dus een paar connectoren achter in de case is geen overbodige luxe.
Winston    posted on 30-12-2013 20:13
Even aan het denken. Een goede flightcase kost bijns even veel als een controller die alles kan wat met een djm800 en cdj2000s kan. Wat zou ik doen?

Cool
Tic Toc
Yorick    posted on 30-12-2013 21:22
Poster: Winston
Even aan het denken. Een goede flightcase kost bijns even veel als een controller die alles kan wat met een djm800 en cdj2000s kan. Wat zou ik doen?

Cool

Lastige situatie, ik heb het wel gedaan.
Waarom? Het oogt profecioneel en laat zien dat je voorzichtig met spullen om gaat ipv jongens die het eventjes onder hun arm mee slepen.
Je apparatuur zo ook langer mee,...
RAS    posted on 31-12-2013 02:10
De proffesionele uitstraling was voor mij zeker een factor in de aanschaf van cdj's. Je komt een stuk serieuzer over met cdj's in een nette flightcase dan wanneer je een veel kleiner controllertje hebt staan.

Als je er serieus geld mee wil verdienen zou ik voor de cdj's gaan icm met flightcase(s). Als je zelf niet in discotheken draait en af en toe voor de lol op een feestje draait dan voldoet een controller van maximaal 500 euro ook prima. Ik vind het ook bizar hoeveel je daar tegenwoordig mee kunt. Het doet qua functies echt niet meer onder voor cdj-2000's/djm900. Zit er zelf ook al om te denken om zo'n goedkoop controllertje te kopen voor erbij, zodat ik bij een gratis opdrachtje gewoon dat ding mee kan nemen en niet met cdj's hoef te slepen.
hoppie    posted on 31-12-2013 03:20
Poster: 4cdj2000
Vandaag 3 cases besteld in Haarlem, en afgezien van een all-in-one case. Volgende week draaien dus dan weet ik of het ook bevalt.

Die connectoren zijn wel een goed idee, mijn laatste afgebroken connector in mijn cdj2000 (netwerk) koste mij een printplaat van bijna 300 euro, dus een paar connectoren achter in de case is geen overbodige luxe.

ik heb ooit een keer iemand gezien die pluggen in de zijkant van zijn cases had. zo konden de cases aan elkaar worden geklikt en was meteen stroom en audio geregeld. dat was moeilijk vet
Question everything
4cdj2000    posted on 31-12-2013 07:43
Ben zelf afgelopen weekend op pad geweest met mijn CDJ's / DJM en de nieuwe cases en dat is goed bevallen. Voor het geld dat ik heb betaald voor de cases koop je ook een nieuwe controller.

Qua proffesionaliteit denk ik dat het binnenkort niet meer uitmaakt of je met cdj's komt of met een controller. Zelf draai ik ook mer de DDJ T1 van pioneer en dat werkt wat mij betreft prima. Toen men 10 jaar geleden met cd's begonnen te draaien toen zij iedereen vinyl voor de echte dj's was, tegenwoordig zie je nergens meer een platenspeler staan. Dat zelfde zal denk ik met controllers gebeuren over 10 jaar komt de dj gewoon met zijn tablet Happy, laughing
Dolivieira    posted on 31-12-2013 11:04
Ja ik moet vandaag ook weer slepen met me spullen. het is dat het redelijk betaald wordt. Maar ik ga ook steeds minder met me spelen slepen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gerdo    posted on 31-12-2013 11:44
Ik heb net ook mn te zware flightcase in de auto geladen:p
Ywe    posted on 31-12-2013 12:24
Poster: hoppie
ik heb ooit een keer iemand gezien die pluggen in de zijkant van zijn cases had. zo konden de cases aan elkaar worden geklikt en was meteen stroom en audio geregeld. dat was moeilijk vet

Dank u :p ik neem aan dat moeilij vet een compliment is? Maar dit is dus wat ik had, en dat was ideaal. Nu was het bij mij 1 grote kist met CD spelers en mixer, en twee losse draaitafel cases (te koop overigens, zie ander topic).

Als ik dat eerder had bedacht had ik dus de spelers en mixer ook in losse cases gewild, ideaal!

Poster:Dolivieira
Ja ik moet vandaag ook weer slepen met me spullen. het is dat het redelijk betaald wordt. Maar ik ga ook steeds minder met me spelen slepen.

Ik had me voorgenomen dat mn 2000's het huis niet uit zouden komen, maar me toch weer om laten lullen voor vanavond. Dus ik sta weer geld te verdienen ipv uit te geven... voor 4e jaar op rijFoot in MouthIk lobby er nooit om, maar telkens week ervoor heeft iemand toch weer een lichtman/roadie/dj nodig. Gratis feestjes en relaxed met spaarcentjes nieuwe jaar in!
User edit by Ywe on 31-12-2013 @ 12:26:11 (98%)
Yorick    posted on 31-12-2013 14:23
Poster: Dolivieira

Als jij je spullen nee neem is het gelijk een volksverhuizing.
Want stond genoeg op je rider.Foot in Mouth
Snoey    posted on 31-12-2013 17:38
Hoe hoog zijn die gages dan tegenwoordig dat je 5000 euro aan spullen meesleept?

Plus dat je nog de hele dag bezig bent met slepen opbouwen en vervolgens nog alles kan gaan afbouwen en inladen.

Ik mag hopen dat dat 3 keer zoveel is als een avondje in de bar/club staan?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Ywe    posted on 01-01-2014 06:13
voor cd spelers rekende ik 50,- per stuk, zijn hier in de verhuur bij de meeste bedrijven 40,- dus niet zo gek denk ik.
Dolivieira    posted on 01-01-2014 21:09
Poster: Yorick
Als jij je spullen nee neem is het gelijk een volksverhuizing.
Want stond genoeg op je rider.Foot in Mouth

idd. Dat was het ook. Bij elkaar z'n 10 tassen en koffers vol. Werd er gelukkig ook vorstelijk voor betaald.

1200 euro voor die klus gekregen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-01-2014 @ 13:39:42 (47%)
Yorick    posted on 09-01-2014 21:56
Poster: Dolivieira
idd. Dat was het ook. Bij elkaar z'n 10 tassen en koffers vol. Werd er gelukkig ook vorstelijk voor betaald.

1200 euro voor die klus gekregen.

Neem aan netjes op factuur en niet handje contactje?

This is an old Topic

No new postings for 4.057 days.
 Post CommentThat would be 135.2 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 14 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 39.292
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.314