Doorlussen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbiel    posted on 05-03-2006 22:37
Ik heb even een vraagje, ik heb gisteren 2 Actieve monitor speakers gekocht en wilde deze aansluiten, heb dat gedaan en heb er 1 aan de praat gekregen want het lukte me niet de andere door te lussen!

Ben naar de winkel gegaan om een Jack plug die naar 2x tulp gaat te halen en heb deze gehaald, helaas hadden ze geen Jack Plug meer van 6,3 mm dus heb ik er 1tje gehaald die kleiner was met opzetstuk, dit was wel een stereo jack en geen MONO.

Maakt dit uit?, want het is me dus niet gelukt want de kabel brengt geen signaal over.

Nu mailde ik de winkel die me dit verkocht heeft(die speakers) hoe ik dit het beste zou door kunnen lussen waarop ze dit antwoordden:

Hoi
Wij lussen ze door met dubbele rca plug.
Je verdubbelt de signaalkabel zodat je de ingang kunt duurlussen.
Groeten
Ad

Hier snap ik eigenlijk geen reet van, misschien iemand die me zou kunne helpen?Alvast bedankt!

(zie nu dat ik dit in DJ-Gear English heb gezet!)

[Moved]
User edit by robbiel on 05-03-2006 @ 22:41:07 (6%)
Mod edit by Lead on 06-03-2006 00:35 (8%)

What do you think about Doorlussen? ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 05-03-2006 23:52
Ik snap ook geen reet van jouw uitleg... verschil maken tussen male en female adapters, pluggen en kabels zou denk ik veel helpen Happy, laughing
Winston    posted on 06-03-2006 00:00
Ik snap van zowel jou verhaal als van de winkel niks. Het zou helpen als je vertelde wat voor ingangen de monitors hebben, RCA of jack.

Mijn actieve speakers hebben een stereo jack plug input. Mijn mixer heeft RCA output. Ik heb in mixer output voor links dus wit een kabel gezet. Deze is RCA male en aan de andere kant dubbel RCA female out is. Op deze dubbele RCA female out heb ik een kabel gezet die naar de speakers gaat. Deze kabel is 2 x RCA male aan de kant van de RCA female out van de vorige kabel en jack plug aan de kant van de speakers.

Het zelfde verhaal voor de rechter speakerset, maar dan gekoppeld op de rode output van de mixer.

Ik werk soms in totaal met 5 speakersets. 2 x master out, 2 x booth out, 1 x rec out.

Tic Toc
Lead    posted on 06-03-2006 00:36
Graag merk en type vermelden, evt ook met een linkje naar de website van de fabrikant. Er zijn verschillende manieren hoe dit aan elkaar gehangen zou kunnen worden, dit alles afhankelijk van de aansluitingen op je speakers.
Let the BASS be louder
robbiel    posted on 06-03-2006 08:04
zal t vanmiddag even nader toelichten(A)
Rhino    posted on 06-03-2006 12:24
ik snap niet helemaal wat je met doorlussen bedoelt maar als je actieven heb gekocht dan doe je toch gewoon master out naar de ingangen van je monitors.

dus uitgang Links naar linker monitor, uitgang rechts naar rechter monitor.

wil je een en ander kunnen regelen dan kan je bijfeedback een kastje kopen van sm audio , deze is passief en hiermee kan je zonder steeds je master te hoeven regelen toch het volume regelen van je monitors.

Dus monitors 4/5 open en vervolgens volume controleren met de sm-audio.

(dit is alleen handig als je monitors geen volume control hebben)[ edit : GEEN links naar webshops !]

User edit by Rhino on 06-03-2006 @ 12:25:47 (11%)
Mod edit by Lead on 07-03-2006 10:06 (8%)
robbiel    posted on 06-03-2006 17:58
Nou, sorry voor de slechte uitleg:P

Mijn actieve monitor heeft 1 ingang(line in) en 1 uitgang(line out),
Nu heb ik dmv een tulpkabel, die 4 MANNETJES heeft, aangesloten op mijn master van mn mengpaneel.

Die zit dus in de LINE-IN van 1 Actieve monitor, nu wil ik het signaal ook overbrengen naar de andere actieve monitor maar dat lukt me niet echt.

De Uitgang(line-out) op de aangesloten actieve monitor is een

Jack aansluiting(6,3mm).

Dus ik ben naar de winkel gegaan en heb een kabel gekocht die er zo uitziet:,
Dat past dus niet dus heb ik een opzetstukje gekocht die naar 6,3 mm gaat voor de line-out.

Met geen mogelijkheid komt er geluid uit, heb vanmiddag zelfs een nieuw opzetstukje gehaald(zo'n gouden) maar dat lukt nog niet!

Nu heb ik net een mail terug gekregen van de winkel waar ik het heb gekocht en zij "lussen" niet echt lussen maar zij verdelen het zo:

-----(mail)

Hoi
De 2x tulpingang rood en zwart waar het signaal ingaat die moet verdubbeld worden door een splitter. de rode ingang moet een splitter op (mannetjes tulp gaat in rood en splitst naar 2 vrouwtjes) signaal van muziek gaat in 1 van de 2 vrouwtjes en 1 van de 2 vrouwtjes gaat met een tulp/tulp kabel naar de rode ingang van de 2e actieve box. Dit doe je ook het zelfde via een splitter met de andere box.
Als je in de winkel vraagt naar een splitter van 1x rca mannetje naar 2x rca vrouwtje (je moet 2 van die splitters hebben) dan weten zij genoeg. Dan moet je nog een rca/rood/wit naar rca rood/wit kabel hebben (lente moet je zelf bepalen) voor naar de 2x actieve box.

Zouden jullie hier misschien dan iets mee kunnen?
Zo niet ga ik foto's makenWinking my eye!

Bij voorbaat dank!
Mod edit by Lead on 07-03-2006 10:07 (4%)
djmamo    posted on 06-03-2006 18:33
heb je ze ook anders aangesloten zodat je weet dat box 2 het ook gewoon doet.

mischien is het gewoon dat de box kapot is?

www.moonentertainment.nl
robbiel    posted on 06-03-2006 21:52
Nee, allebei de boxen doen het, heb ze allebei al aangeslote.
Maar 't  idee is nu wel duidelijk ofniet?
Rhino    posted on 07-03-2006 09:55
Waarom doe je zo ingewikkeld.

Als ik het nu inmiddels allemaal goed begrijp moet je van RCA(=jouw mixer)naar 1/4 inch jack(=jouw actieve monitors)

Daarvoor gebruiki je dus gewoon zo,n kabel :

[edit: geen links naar webshops. hotlink dan alleen de afbeelding]
Het gaat hier over een cinch Jack kabel btw.

ik zou niet weten waarom je door wil lussen van links naar rechts, gewoon alle twee appart voeden.

master/Left out van de mixer naar de linker monitor en Master/right out van de mixer naar de rechter monitor en klaar is kees.

niet gaan koppelen met stukjes , dat werkt niet, en op een gegeven moment gaan ze storen .

Dus gewoon even een 2x tulp naar 2 x jack kopen !

Succes

Happy, laughing

Mod edit by Lead on 07-03-2006 10:08 (14%)
Lead    posted on 07-03-2006 10:13
Poster: robbiel
Nee, allebei de boxen doen het, heb ze allebei al aangeslote.
Maar 't idee is nu wel duidelijk ofniet?

En wat is er nu nog onduidelijk dan ??

- Speakers zijn mono, je sluit dus 1 speaker per kant aan, het is dan ook onzin om links en rechts op dezelfde speaker aan te sluiten.

Doe gewoon de linker en de rechter (wit/rood) beide in 1 speaker en klaar... geen splitters etc nodig.... kost ook alleen maar sgnaal nivo.
Let the BASS be louder
Rhino    posted on 07-03-2006 10:14
lead hoe kan ik hotlinken , want uik heb het gevoel dat hij die kabel echt even moet zien !

Happy, laughing

Rhino    posted on 07-03-2006 10:25
Laat die hotlink maar, heb al een link van de webshop naar zijn p.m gestuurd!

Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.798 days.
 Post CommentThat would be 226.6 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 5 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 13.098
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.163.859