Koptelefoon voor draaien/prodecuren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bram-janssen99    posted on 13-11-2013 21:21
Hey djresourcers?
Helaas is laatst mijn koptelefoon kapot gegaan en ben ik opzoek naar een nieuwe.
Ik zoek een koptelefoon voor draaien/produceren. Het budget is maximaal 250 euro.?
Weet iemand een goeie koptelefoon?

Alvast bedankt, Bram

What do you think about Koptelefoon voor draaien/prodecuren ??

Vote :   1 member likes this  

hoppie    posted on 13-11-2013 21:29
Er zijn genoeg goede koptelefonen, Technics rp-dh 1200, senheiser hd-25 hdj 2000.Denon HP 700 (dacht ik)ect. Dit is per persoon verschillend. Ga naar een dj winkel in de buurt en ga testen. Een top hp voor de ene is niks voor de ander.
Question everything
Estacy    posted on 13-11-2013 21:36
Er is wel een groot verschil tussen productie en DJ koptelefoons, en met reden.

Een DJ koptelefoon is stevig, sluit goed af (en klemt dus vaak wat niet comfortabel is voor heel lang) luide bassen voor beatmatchen en gaat snoeihard.

Een studio koptelefoon moet zuiver klinken, zo vlak mogelijk en comfortabel, afsluiting is weinig belangrijk.?

Eigenlijk kan ik maar ??n koptelefoon opnoemen die al vlakken aantikt, en dat is de Sony MDR 7506.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sandr    posted on 14-11-2013 17:57
De MDR7506 vind ik persoonlijk een hele fijne hoofdtelefoon al vind ik het niet echt een DJ hoofdtelefoon gezien hij vrij beperkt is in het draaien/kantelen van zijn schelpen en iets kwetsbaar op de verbinding van de schelpen.
?
Wat je ook kan doen is een Beyerdynamic DT770 kopen voor produceren (? 155 bij Bax) en een Technics RP-DH 1200 (? 111,- bij Bax) dan zit je iets boven je budget en heb je een prima hoofdtelefoon voor in de studio en een prima hoofdtelefoon om te draaien.

Als je wat meer budget maakt kan je de RP-DH1200 wat mij betreft beter vervangen door een Sennheiser HD25. VInd ik een betere DJ hoofdtelefoon dan de RP-DH1200.
Play that funky music white boy....
Snoey    posted on 14-11-2013 22:35
Ik heb zo een beetje elke koptelefoon versleten die je kan hebben.
?
Senheiser HD 25 is voor studio en het Dj'en prima.
?
Het is niet de mooiste koptelefoon en het snoer is TE lang voor als je bijvoorbeeld onderweg naar je muziek wilt luisteren, maar geluid, comfort en levensduur zijn gemiddeld beter dan de andere headphones.
?
Een HDJ2000 vind ik ook een heerlijke DJ koptelefoon, alleen met het produceren dan weer minder.?
?
Neem in ieder geval geen 'Branded' koptelefoon a la Dre of Ti?sto. Dre heeft een voorgeprogameerde equalizer in de koptelefoons en heeft met die dingen meer geld verdiend dan met zijn muziek verkoop. (zegt genoeg lijkt mij).
?
In iedergeval zijn deze koptelefoons bij mij gebroken: RP-DH1200 (binnen een jaar), Beats by Dre Guetta (binnen een jaar), goedkopere Senheiser (binnen een jaar) en een HD25 (was 1 speaker van dood).?
?
Stanton DJ Pro 2000 is na jaren nog steeds niet kapot. Maar geen goede koptelefoon voor de studio.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 15-11-2013 @ 23:03:42 (4%)
hoppie    posted on 14-11-2013 22:57
Poster: Snoey

Neem in ieder geval 'Branded' koptelefoon a la Dre of Ti?sto. Dre heeft een voorgeprogameerde equalizer in de koptelefoons en heeft met die dingen meer geld verdiend dan met zijn muziek verkoop. (zegt genoeg lijkt mij).
?

raad je nou beats aan?
Question everything
Estacy    posted on 15-11-2013 00:13
Ik denk dat ie niet vergeten is Winking my eye?

Maar wat Sandr zegt is een idd een goed idee, DT770 halen en dan wat Snoey zegt een Stanton PRO 2000, die kosten maar 75 euro maar zijn gewoon heel degelijke koptelefoontjes.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 15-11-2013 @ 00:13:35 (2%)
Maracas    posted on 15-11-2013 04:17
Ik zeg HD25, ik heb hem zelf ook, prima voor studio (heb geen monitoren, maak eigenlijk al mn tracks ermee) en ook voor het draaien. Ding weegt niks, sluit echt goed af, en (voor mij in elk geval erg belangrijk) hij zit ook langdurig comfortabel. Ik draai vaak complete avonden van 4 tot 7 draaiuren, en dan heb ik nog steeds geen last van mijn HD25. Neem hem wel zonder krulkabel. Ik heb er weleens eentje opgehad die wel een krulkabel heeft, en die kabel is zowat zwaarder dan die koptelefoon. Je voelt hem dus trekken aan de kant waar de kabel zit. Vind ik persoonlijk erg hinderlijk
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 15-11-2013 @ 04:18:46 (1%)
IveyJones    posted on 15-11-2013 10:52
Ik gebruik voor het draaien de Pioneer HDJ 1500 en als reserve? (je weet maar nooit) heb ik de Technics RP-DH 1200. Met beideHP's heb ik geen last als ik ze lang moet dragen. Voor in de studio gebruik ik de Shure SRH840. Sluit goed af, komt een loep zuivere sound uit. En zit heerlijk, je hebt na verloop van tijd niet eens meer door dat je hem op hebt.

De RP-DH 1200 in nu niet meer zo prijzig, alleen de Shure SRH840 kost 169,- op dit moment.

Zoek gewoon een goede HP die naar jou wensen voldoetWinking my eye
Sandr    posted on 15-11-2013 14:51
Poster: Maracas
Ik zeg HD25, ik heb hem zelf ook, prima voor studio (heb geen monitoren, maak eigenlijk al mn tracks ermee) en ook voor het draaien.

Met lange sets draaien heb ik ook geen problemen. Dan zet je hem steeds op en af. Voor in de studio gaat hij bij mij wel irriteren na een uurtje of wat. Komt door de on-ear schelpen in mijn geval...

Beyerdynamic DT770 en een Stanton Pro DJ 2000/RP-DH 1200 zou nog steeds mijn voorkeur hebben.
Play that funky music white boy....
olaff    posted on 15-11-2013 15:15
Wat vinden jullie van de v-moda koptelefoons?
http://soundcloud.com/olafverbunt
Maracas    posted on 15-11-2013 18:25
Poster: Sandr
Voor in de studio gaat hij bij mij wel irriteren na een uurtje of wat. Komt door de on-ear schelpen in mijn geval...

Vreemd, heb ik totaal geen last van. Het gros van de koptelefoons die ik hiervoor had (hdj1000 etc) ging juist bij mij al na een halfuurtje pijn doen.

Denk toch dat het voor iedereen weer anders is.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 15-11-2013 @ 18:26:10 (17%)
Snoey    posted on 15-11-2013 23:03
Indd het woordje 'geen' vergeten in me vorige post. (Dre is aanrader als je fashion boven geluid of duurzaamheid prefereert)
?
Ik heb ook nog een DT990pro voor de studio. Maar ik gebruik dat ding nooit.
?
Voor onderweg vind ik hem te lelijk.
?
Enige nadeel van de HD25, als je spring met dat ding om je nek botsen de schelpen tegen je sleutelbenen. (ik heb wel de aluminium versie, misschien dat ie harder is).
?
V-moda is ook een goede, alleen kost de duurste 400 euro, of dat het je geld waard is, is aan jou.
User edit by Snoey on 15-11-2013 @ 23:07:21 (51%)
bram-janssen99    posted on 16-11-2013 15:16
thnx iedereen voor de reacties tot nu toe.
Hier kan ik echt wat mee. Ik heb zelf ook al zitten kijken naar v-moda maar de m-100 vind ik te duur.
De v-moda lp2 zou misschien nog wel een optie zijn maar hij moet dan wel helemaal verscheept worden..
Ik ga denk ik gewoon koptelefoon uitproberen want iedereen vind een andere hp fijner maar zal zeker de hp's proberen die jullie tot nu toe hebben aangeraden!
HeroS_NL    posted on 16-11-2013 17:33
Poster: Sandr
Met lange sets draaien heb ik ook geen problemen. Dan zet je hem steeds op en af. Voor in de studio gaat hij bij mij wel irriteren na een uurtje of wat. Komt door de on-ear schelpen in mijn geval...

Ja klopt, is vooral de druk die dan op je oren staat geloof ik.
http://www.djheros.nl/
Tekhead    posted on 19-11-2013 04:57
Poster: Snoey
Indd het woordje 'geen' vergeten in me vorige post. (Dre is aanrader als je fashion boven geluid of duurzaamheid prefereert)
?
Ik heb ook nog een DT990pro voor de studio. Maar ik gebruik dat ding nooit.
?
Voor onderweg vind ik hem te lelijk.
?
Enige nadeel van de HD25, als je spring met dat ding om je nek botsen de schelpen tegen je sleutelbenen. (ik heb wel de aluminium versie, misschien dat ie harder is).
?
V-moda is ook een goede, alleen kost de duurste 400 euro, of dat het je geld waard is, is aan jou.

Ik heb zowel de HD25 als de Technics RP-DH1200 en beide zijn heel dikke aanraders, ik heb geen last van irritatie's aan mijn oren bij langdurig gebruik, mits ik zelden mijn 2 oren bedek als ik draai, ook niet als ik hem gebruik als gewoone HP en dan wel uren met de 2 schelpen op m'n oren zit. De RP-DH1200 is ook een HP voor langdurig en intensief gebruik, zeer robuust en mooie klank ook bij hoog volume. HET is en blijft een clich?, een HP is en blijft een persoonlijke keuze, ga ze eerst uittesten vooraleer je er een aanschaft. Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Nostradamus    posted on 19-11-2013 15:34
ikzelf heb men hd25 nu al meer dan 10 jaar, ding heeft nogal afgezien (zowel on tour als thuis)

op de kussentjes die ik 2 keer vervangen heb na blijft die het goed doen en speelt loepzuiver en vrij neutraal.

Ik gebruik hem voor zowel te gaan draaien, te producen (voor zover ik wat pruts in FL) en voor gewoon muziek te luisteren op men pc/ipod/iphone.

Eender welke HP ik al in men handen gehad heb en getest heb kan niet tippen aan men hd25 kwa klank.

Al is dit een persoonlijke smaak zoals al hierboven gezegd.
Yvaroz    posted on 20-11-2013 00:12
HD 25, Ik heb meerdere koptelefoons en ook meerdere geprobeerd en mee gedraaid, maar de HD 25 blijft voor mij de nr 1.

Hij is licht, sterk(wat hij niet lijkt als je hem in je handen hebt), en geeft top geluid.
Hij sluit bij mij ook goed af.
Nothing is Impossible
Snoey    posted on 20-11-2013 20:35
Poster: Tekhead
Ik heb zowel de HD25 als de Technics RP-DH1200 en beide zijn heel dikke aanraders, ik heb geen last van irritatie's aan mijn oren bij langdurig gebruik, mits ik zelden mijn 2 oren bedek als ik draai, ook niet als ik hem gebruik als gewoone HP en dan wel uren met de 2 schelpen op m'n oren zit. De RP-DH1200 is ook een HP voor langdurig en intensief gebruik, zeer robuust en mooie klank ook bij hoog volume. HET is en blijft een clich?, een HP is en blijft een persoonlijke keuze, ga ze eerst uittesten vooraleer je er een aanschaft. Winking my eye

?
RP-DH1200 was bij mij gebroken na een half jaar.
NOTNIELSNOIR    posted on 22-11-2013 09:23
Sennheiser HD 25 II is voor produceren ideaal en voor draaien ook vind ik. Hij heeft natuurlijk niet zon bewegingsvrijheid als de pioneer hdj 500-1000 of iets in die richting. Maar ik vind het eerlijkgezegd fijner als de koptelefoon niet teveel weg kan draaien. Om een lang verhaal kort te maken de sennheiser is pro.

This is an old Topic

No new postings for 4.040 days.
 Post CommentThat would be 134.7 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 11 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 18.923
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.530