CDJ 2000 openmaken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 09-09-2013 22:14
Hallo Djr leden,

Ik heb afgelopen week 2 cdj 2000's overgekocht van 3 jaar oud die in superstaat zijn. Het engige waar wat krasjes opzitten zijn de cue en play buttons en de search knop bij het beeldscherm. Ik heb bij een site dus 2 nieuwe searchknoppen en cue en play buttons besteld. Nu is mijn vraag: hoe maak ik de cdj 2000's open wanneer ik de knoppen heb ontvangen? ik wil ze gelijk stofvrij gaan maken vanbinnnen. Moeten er eerst knoppen van de voorkant afgetrokken worden voordat de kap kan worden verwijdert? ik ben gelukkig aardig technisch want heb mijn vorige dns 3700 spelers intern helemaal kunnen repareren. aan deze spelers hangt toch een hoger prijskaartje, vandaar dat ik het vraag. aan antwoorden als: laat het doen heb ik niets. Ik wil het graag zelf doen. dan weet ik dat het naar mijn smaak is en het gaat zoals ik wil.

Hoe meer info, hoe beter!

Alvast bedankt!

mvgr. Rick
The beats are still banging :)

What do you think about CDJ 2000 openmaken ??

Vote :   

Estacy    posted on 09-09-2013 22:34
2 members like this  Afgaand op andere Pioneers die ik open heb gehad en een filmpje op youtube bestaat een CDJ zoals elke CDJ uit twee stukken. Een onder en een bovenkant (met alle knoppen en scherm) de onderkant bevat de voeding en het loopwerk, de bovenkant een vlakke printplaat waar ook cue knoppen op zitten.?

Ik heb nooit een CDj 2000 opengeschroeft maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet moeilijk is. Let wel op dat de boven en onderkant verbonden zijn met een ribbon kabel dus een beetje voorzichtig doen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 09-09-2013 22:40
bedankt! dat stelt me alvast gerust! mocht er vraag naar zijn, dan wil ik straks ( wanneer ik ermee begin) best een 'how to' maken met foto's erbij.

Ps. De knoppen staan in backorder en worden pas minimaal over een week geleverd. Voel je vrij om te reageren dus Happy, laughing

User edit by Drumworks on 09-09-2013 @ 22:52:49 (100%)
Ywe    posted on 09-09-2013 22:41
Check inderdaad even YouTube, ik heb mn platter van CDJ800 gefixed met zo'n filmpje, erg duidelijk! En een how to lijkt me perfect!
Bartjens    posted on 10-09-2013 09:26
Precies zoals?Estacy zegt, het is niet zo moeilijk. Ik heb ook diverse CDJ's (800, 900, 1000, 2000) opengeschroefd om de o.a. de play/ceu knoppen te vervangen en dat was redelijk snel gebeurd. Inderdaad wel voorzichtig zijn met het afhalen van de bovenkant vanwege de?ribbon kabel. Verder is het gewoon schroefjes draaien?Cry
www.djbrowbeat.com
Drumworks    posted on 10-09-2013 16:38
Ik heb al een interresant filmpje gevonden. Zal het hier gelijk even delen
https://www.youtube.com/watch?v=LnQhaRSo06g
Drumworks    posted on 13-09-2013 19:01
Hey mensen, ik merkte onder het draaien dat de jog adjust ook verschilt tussen de 2 spelers. Dus de ene draait zwaarder als de andere. Nu heb ik op internet gelezen dat dit op te lossen is dmv een calibratie. Is dit zelf te doen? of is het beter om ht door een technische dienst van een winkel te laten doen?

ik hoor het wel Happy, laughing
Drumworks    posted on 13-09-2013 20:13
Hier is het forum waar ik het soortgelijke probleem heb gevonden.

http://forums.pioneerdj.com/entries/23435756--SOLVED-CDJ-2000-Nexus-same-jog-adjustments-on-two-players-feels-different-

This is an old Topic

No new postings for 4.068 days.
 Post CommentThat would be 135.6 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 8 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 2.169
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.948.775