Betrouwbaarheid huidige Pioneer gear? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 07-09-2013 10:52
Nu met de DJM 900 en CDJ 2000 al een tijdje in de running, vroeg ik me af hoe het eigenlijk gesteld is met de betrouwbaarheid van deze apparaten. Van de CDJ 1000mk3 toendertijd waren de Cue knoppen wel eens een probleem. De DJM 800 met zn faders.?

Op wat software foutjes in de eerste 2000 na, hebben deze spelers ook wel eens hardware problemen gehad??

Gewoon nieuwschierig
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

What do you think about Betrouwbaarheid huidige Pioneer gear? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 12-09-2013 03:54
Ik ben ervan overtuigd dat heel vele gebruikers en liefhebbers van Pioneerdj met dezelfde vraag in hun maag zitten als TS. Pioneer was, en is nog steeds, de gear waar (bijna) iedere dj naar opkijkt(e) en met spanning zat te wachten op nieuwe spelers of mixers en waar al maanden voor de lancering al over gesproken, gegist en gedroomd werd, en dit is niet meer zo met de huidige vernieuwingen of lancering van nieuwe apparaatjes. Pioneer heeft duidelijk z'n strategie gewijzigd of bijgesteld en wil ook andere doelgroepen dan alleen maar de Prof.dj's en iets kapitaalkrachtige hobby dj's aanspreken, want in die andere ?doelgroepen heeft Pioneer eigenlijk geen afzet of aandeel en daar willen ze met die goedkopere of instapGear komaf mee maken, Pioneer is duidelijk bij de les met het volgen van de veranderingen in hun afzetmarkt en ze passen zich razendsnel aan.
Uiteraard heeft Pioneer een reputatie hoog te houden en zal de budget of instapgear ook aan bepaalde eisen moeten voldoen, maar dat zal wel geen probleem zijn. Ik heb ook steeds de twijfel als ik weer een nieuw apparaatje onder ogen krijg, of een of ander bling-bling en flikker-flikker toestelletje van Pioneer in werking zie, het oogt veelal goedkoop en plastiek-achtig uit, dit is echter maar schijn, denk dat Pioneer niet veel toegeeft op betrouwbaarheid en bouw, eerder op functie's en extra's.?
Ik denk niet dat je je veel zorgen omtrend betrouwbaarheid moet maken, zolang je ook deze toestelletjes normaal gebruikt en er mee omgaat, zal je er lang plezier aan hebben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 12-09-2013 13:04
En daar zit nu echt het probleem, Tek. Vooral het laatste wat je zegd. Er zijn een aantal DJs die niet kunnen omgaan met de DJ Gear, of het geen mallemoer kan schelen hoe ze er mee omgaan want het is toch niet van hen. Ik behandel alle gear die ik gebruik als of het van mij is. Rammen op de knoppen en trekken aan de jogwheels, daar doeik niet aan. Ik heb nu mijn CDJ900 al bijna 2 jaar en ik ben er gewoon zuinig op. dat er een lan connectie kapot gaat of dat er na een jaar of 2 nieuwe knoppen onder de play en cue knop moeten worden gezet kan gebeuren. Maar dat ze na 4 maanden al vervangen moeten w orden is pure lompheid.?

Kijk ik ben buschauffeur van mijn beroep. Heleboel hier weten dat. Maar als ik met een bus naar buiten ga om te werken, behandel ik deze als mijn eigen bus/auto. En waar er gewerkt wordt vallen spaanders. Dus ook daar gaat er wel eens een bus kapot door slijtage van spullen. Maar zo hebben we ook collegas die in sturen snijden en dingen moetwillig slopen.?

Met DJ gear als ik ergens draai behandel ik de spullen als of ik mijn eigen spullen gebruik. Een cue knop doet het nog ook meestal als de klik weg is. Maar moet dan zo snel mogelijk vervangen worden. Want op ten duur wordt het erger. Dus uitbaters moeten ook de mankementen zo snel mogelijk aanpakken. Dat gebeurt ook niet altijd en dn gaat er alleen maar meer kapot.?

Jaren geleden weet ik nog wel. moest ergens draaien in een discotheek in Maarssen. Kom ik daar aan was er een Technics 1200 MK2 waar de pitch kapot van was. Viel niet mee te mixen. Gelukkig hadden ze er nog een andere in de kast staan die ik kon gebruiken maar die lui draaide gewoon met dat ding door. Die beatmixte ook niet. Maar ik kon er niet mee werken want ik beatmix wel. Maar dat je dat dan niet door heb ik snap dat niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-09-2013 @ 13:11:23 (65%)
Dolivieira    posted on 12-09-2013 13:14
Poster: Xurion
Ik begrijp nog steeds niet waarom er zo'n goedkope netwerkpoort op de CDJ's zit. Deze gaan echt bijna altijd kapot of zitten los. Een ethercon poort of een kleinere soortgelijke variant hiervan zou een hoop oplossen denk ik.

Dat is het niet. Die Lan aansluiting zijn gewoon gevoelig en moet je met care behandelen.
Estacy    posted on 12-09-2013 13:20
Dat is het punt ja.?

Mensen gaan gewoon niet netjes om met spullen die niet van hun zijn. Zeker als ze er ook nog eens niet verantwoordelijk voor zijn dan gaan ze er erg lomp mee om. Dit zie je overal. Bedrijfsbusjes, gereedschap, dure machines, pakketjes etc etc.
Tekhead    posted on 13-09-2013 05:10
Poster: Dolivieira?

Jaren geleden weet ik nog wel. moest ergens draaien in een discotheek in Maarssen. Kom ik daar aan was er een Technics 1200 MK2 waar de pitch kapot van was. Viel niet mee te mixen. Gelukkig hadden ze er nog een andere in de kast staan die ik kon gebruiken maar die lui draaide gewoon met dat ding door. Die beatmixte ook niet. Maar ik kon er niet mee werken want ik beatmix wel. Maar dat je dat dan niet door heb ik snap dat niet.

Dat zal dan wss een dj zijn die gewoon was om met die Lenco's te draaien, daar stond geen pitchfader op, en beatmatchen was onbekend terrein voor de meesten dj's en de toenmalige muziekstijl had allemaal hetzelfde toerental en beatcounting was science fiction, dus Dennis, die gast miste logischerwijze die pitchfader dan ook niet.

Poster: Estacy
Dat is het punt ja.?

Mensen gaan gewoon niet netjes om met spullen die niet van hun zijn. Zeker als ze er ook nog eens niet verantwoordelijk voor zijn dan gaan ze er erg lomp mee om. Dit zie je overal. Bedrijfsbusjes, gereedschap, dure machines, pakketjes etc etc.

Ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren aan mensen die totaal geen normbesef hebben en er plezier in hebben om respectloos met anderen hun goederen om te gaan en er totaal niet bij stilstaan hoe zwaar de gevolgen van hun daden kunnen zijn, andere gebruikers van die toestellen in onnodige en zeer gevaarlijke situatie's brengen. Ook zeer ego?stisch instelling, eerst de gear volledig raggen en dan je aflosser dj achterlaten met kutmateriaal, walgelijk zo'n gasten.
DJADMIN    posted on 13-09-2013 11:29
5 members like this  Discussie en overleg op niveau. Chapeau DJR, ook dat mag wel eens gezegd worden
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dark_Heist    posted on 13-09-2013 16:16
Dat is het punt ja.?

Exact.
Ik zie het nog wel eens.... Mensen die echt te hard op alle knoppen rammen, kabels die er zomaar uitgerukt worden.... Ik snap het ook gewoon niet... Ik heb altijd geleerd dat je als je gewoon normaal met je spullen omgaat je er een stuk meer lol van hebt.
Morgen mag ik weer in de KF. Benieuwd wat voor ravage ik deze keer in de flightcase aantref....
Wie het kleine niet eert... Thuis Best!
Maracas    posted on 13-09-2013 18:45
Ik toon altijd respect voor apparatuur, maar dat komt gewoon omdat ik liefhebber van techniek ben, en het me persoonlijk pijn zou doen als ik iets moedwillig zou slopen omdat ik er niet normaal mee omga, of het nou mijn eigen apparatuur is of niet. Ik vind dat gewoon zonde.

Net zo zonde als wanneer je een film kijkt en ze blazen een dikke mercedes op. Hij is niet van jezelf, maar je vind het zonde omdat je hem liever zelf hebt, dan dat je ziet dat hij opgeblazen word toch?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 13-09-2013 @ 18:46:38 (75%)
Estacy    posted on 13-09-2013 19:12
Hoewel ik wel respectvol met mijn gear omga, ben ik wel van mening dat professionele gear gewoon tegen dagelijks gebruik en misbruik kan.
Maracas    posted on 13-09-2013 19:30
Hoewel ik wel respectvol met mijn gear omga, ben ik wel van mening dat professionele gear gewoon tegen dagelijks gebruik en misbruik kan.
 Je kan van een horloge die waterdicht is ook niet verwachten dat hij heel blijft als je hem laat afzinken richting de titanic..
Estacy    posted on 13-09-2013 20:11
zeker niet. Maar dan ga je ook ver over de grenzen van wat dat horloge voor gebouwd is. Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.
Tekhead    posted on 13-09-2013 23:22
Poster: DJADMIN
Discussie en overleg op niveau. Chapeau DJR, ook dat mag wel eens gezegd worden

Idd, valt mij ook op Admin Winking my eye

In princiepe moet zelfs semi en hobby gear tegen gewoon dagelijks gebruik kunnen, maar tegen misbruik kunnen is alleen weggelegd voor de heel prijzige apparaten, een paar uitzonderingen niet te nagelaten uiteraard, maar ook aan misbruiken van de prijzige prof.- toestellen heeft een grens uiteraard, uiteindelijk krijg je alles wel stuk gemaakt.

Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.

DAt verwacht je idd ook, zeker als je het hoge prijskaartje hebt willen betalen. Toch mag men niet vergeten dat sommige, zelfs extreem prijzige toestellen dat niet langdurig kunnen waar maken, en daar is dan meestal de fijne electronica de oorzaak van en niet zozeer de bouwkwaliteit van oa de behuizing.

Je mag en kan dit soort van professioneel materiaal niet vergelijken met bvb professioneel hand en electrisch gereedschap die speciaal ontworpen en gemaakt worden voor extreem zwaar en langdurig gebruik met altijd hetzelfde eindresultaat zelfs bij een non-stop gebruik en die zijn zelfs kluns proof ook, maar uiteraard is de prijs van deze gereedschappen ook navenant maar zijn ze elke eurocent van die prijs waard.
Maracas    posted on 13-09-2013 23:32
zeker niet. Maar dan ga je ook ver over de grenzen van wat dat horloge voor gebouwd is. Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.

Snap ik, maar een hoop volkt neemt het begrip 'clubgebruik' vaak te breed
Tekhead    posted on 13-09-2013 23:50
Poster: Maracas
Snap ik, maar een hoop volkt neemt het begrip 'clubgebruik' vaak te breed

Die hoop kent meestal zelfs niet het verschil tussen gebruik en misbruik, snappen zelfs de definitie ervan niet, en dat duurt zo lang tot de dag komt dat ze het zelf moeten betalen, dan weten ze snel het verschil.
Dark_Heist    posted on 15-09-2013 01:34
Oh oh oh... vanavond (ok, technisch gisteren) weer op een DJM2000-set gedraaid. Ging lekker dat wel.
Maar als je een cue-knop hebt die blijft hangen omdat er weer eens te hard en te vaak op geramd is..... Dan draai je toch een stuk minder lekker....
Ach ja, gemeld bij de eindverantwoordelijke van de avond en die gaat m maar weer oplappen...
Tekhead    posted on 15-09-2013 03:11
Poster: Dark_Heist
Oh oh oh... vanavond (ok, technisch gisteren) weer op een DJM2000-set gedraaid. Ging lekker dat wel.
Maar als je een cue-knop hebt die blijft hangen omdat er weer eens te hard en te vaak op geramd is..... Dan draai je toch een stuk minder lekker....
Ach ja, gemeld bij de eindverantwoordelijke van de avond en die gaat m maar weer oplappen...
  goed gedaan dat melden, kan hij er iets aan laten doen.
Dark_Heist    posted on 17-09-2013 09:07
Poster: Tekhead
goed gedaan dat melden, kan hij er iets aan laten doen.

Is natuurlijk ook eigenbelang.... Aangezien het nu geregeld gaat worden zorgt dit er ook voor dat ik de volgende keer weer een beetje fatsoenlijk spul onder mn handen heb?Cry
Dolivieira    posted on 17-09-2013 21:20

Ja maar dan nog, Extasy. Kijk ik weet dat jij een Technics Fanaat ben. Ik ook want heb ze ook nog steeds. En iedereen hier weet, en vooral de gene die ze heb staan. Weten dat die dingen onverwoestbaar zijn. Al hoe wel ik ook Technicsen heb zien bezweiken door lomphied van DJ's Je kan een CDJ kwa degelijkheid niet vergelijken met een Technics SL1200/1210 MK2 of hoger. Ik vind dat er soms DJs zijn die gewoon lomp en schaamteloos bezig zijn. Ze staan te rammen op die knoppen als of ze de bodem van die dingen willen raken met die knoppen. Op de mengpanel draaien ze diep in het rood. Af en toe slaan die ledjes geen eens meer terug, zo hard draaien ze. Dan staan ze ook nog eens te schuiven met die faders dat er groeven in de faceplaat zitten. Als dat mijn spul was dan stomp ik z'n persoon zo hard voor ze hooft. Ik vind het echt niet normaal. Ik denk zelf als iedereen zich aan de voorschiften houd he je met die spullen om moet gaan dan gaan ze best lang mee.
Estacy    posted on 17-09-2013 22:03
Echt asociaal omgaan met spullen vindt ik ook niet netjes, maar bijv. zo'n mixer vol in het rood jagen tja daar kan elke prof mixer wel tegen. Of de geluidsinstallatie daar tegen kan is weer een andere vraag maargoed.

Volgens mij wordt mijn uitspraak een beetje uitvergroot, ik weet ook wel dat zo'n plastic spelertje vol electronica niet zo sterk is als een stalen bak met 4 printplaatjes, maar dat bedoel ik ook niet.?

En ik vindt ook dat als je als een mongool op die knoppen ramt je niet goed bezig bent, maar met normale DJ's die de gear gebruiken dan vindt ik wel dat professionele DJ gear zonder gezeik dag in dag uit betrouwbaar moet zijn. Is dat niet zo dan is gewoon bespaard op de hardware om de winstmarge wat op te krikken.
Neem nou de DJM 800, daar zaten gewoon Alpha faders in. Dat waren geen professionele faders. De DJM 900 heeft de faders op zn kant liggen icm een rail systeem. Dan kan er in ieder geval al geen zooi meer naar binnen. Ecler en Dateq bijv. daarantegen zetten gewoon extreem sterke faders in hun mixers.?

Bovendien hebben we het wel over discotheken. Dat zijn vochtige plekken waar iedereen los gaat en erg veel alcohol wordt geconsumeerd.?
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen dus ook defabrikanten.?
Dan kun je toch niet zeggen dat dit te veel gevraagd is van DJ gear? Het is tenslotte hun habitat!?

Neem bijv. militaire hardware (tanks, geweren etc) die worden dag in dag uit afgetrapt door jongeren die niks hoeven te betalen als er iets kapot gaat. Een zeer vergelijkbare situatie dus. Maar die hardware is gebouwd om ervoor te zorgen dat die jongens ten alle tijden, hoe bar ook, hun werk kunnen doen. Die fabrikanten weten dondersgoed dat er niet altijd netjes mee omgegaan wordt, en ze zorgen dat het er tegen kan.

Waarom is het dan zo gek om te vinden dat DJ gear tegen hevig gebruik moet kunnen?

Mr-    posted on 18-09-2013 13:03
in tegenstelling tot de rest van de reacties heb ik zelf nog niet veel problemen ervaren met de CDj's ik ben zelf wel erg tevreden over de bouwkwaliteit van de pioneer CDJ 2000. bij mijn residentie heb ik eigenlijk nauwelijks misbruik gezien, dit is waarschijnlijk ook de reden dat ik nauwelijks makementen heb ervaren.?

dat het bij de LAN aansluiting een kwetsbaar punt is is onvoorkomelijk, de meeste kabels falen namelijk ook bij de aansluiting. als je die aansluiting vaak los vaakt en weer terugplaatst is dit dus kwetsbaar.

ik denk dat de vergelijking met militaire hardware wel een goede is, de sl1200 is eigenlijk de ak-47 van de draaitafels. werkt altijd maar is nu niet het toonbeeld moderne mogelijkheden. primitief maar funtioneel, hoe meer functies, hoe meer dingen er fout kunnen gaan. de CDJ is meer een modern geweer, super veel funties maar vereist gewoon meer onderhoud.

tevens geldt dit ook voor de dateq's vs. djm's van deze wereld. wij hebben ook nog een dateq in gebruik, deze heeft wel zijn beste tijd gehad, zeker toen er een monitor van ?25 kilo op was gevallen en er een dikke deuk in zit. hier is ook een keer een heel glas bier in gevlogen, en dit heeft hij ook overleeft. prachtig, toch verkies ik de digitale DJM 900, die waarschijnlijk bij het schroot kan na 3 druppels zweet op de verkeerde plek. puur omdat deze mij meer mogelijkheden biedt.

heb trouwens een vraag voor DJ's die een laptop gebruiken; hebben julie vaak problemen icm pioneer gear?
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Dolivieira    posted on 18-09-2013 18:31
Nee helemaal niet. Als ik de boel aansluit werkt het gewoon. Gebruik ze vaak in advance HID mode. Maar ook via UTP mits de aansluitingen goed zijn werk het ook lekker.
Tekhead    posted on 24-09-2013 01:47
Echt asociaal omgaan met spullen vindt ik ook niet netjes, maar bijv. zo'n mixer vol in het rood jagen tja daar kan elke prof mixer wel tegen. Of de geluidsinstallatie daar tegen kan is weer een andere vraag maargoed.

Volgens mij wordt mijn uitspraak een beetje uitvergroot, ik weet ook wel dat zo'n plastic spelertje vol electronica niet zo sterk is als een stalen bak met 4 printplaatjes, maar dat bedoel ik ook niet.?

En ik vindt ook dat als je als een mongool op die knoppen ramt je niet goed bezig bent, maar met normale DJ's die de gear gebruiken dan vindt ik wel dat professionele DJ gear zonder gezeik dag in dag uit betrouwbaar moet zijn. Is dat niet zo dan is gewoon bespaard op de hardware om de winstmarge wat op te krikken.
Neem nou de DJM 800, daar zaten gewoon Alpha faders in. Dat waren geen professionele faders. De DJM 900 heeft de faders op zn kant liggen icm een rail systeem. Dan kan er in ieder geval al geen zooi meer naar binnen. Ecler en Dateq bijv. daarantegen zetten gewoon extreem sterke faders in hun mixers.?

Bovendien hebben we het wel over discotheken. Dat zijn vochtige plekken waar iedereen los gaat en erg veel alcohol wordt geconsumeerd.?
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen dus ook defabrikanten.?
Dan kun je toch niet zeggen dat dit te veel gevraagd is van DJ gear? Het is tenslotte hun habitat!?

Neem bijv. militaire hardware (tanks, geweren etc) die worden dag in dag uit afgetrapt door jongeren die niks hoeven te betalen als er iets kapot gaat. Een zeer vergelijkbare situatie dus. Maar die hardware is gebouwd om ervoor te zorgen dat die jongens ten alle tijden, hoe bar ook, hun werk kunnen doen. Die fabrikanten weten dondersgoed dat er niet altijd netjes mee omgegaan wordt, en ze zorgen dat het er tegen kan.

Waarom is het dan zo gek om te vinden dat DJ gear tegen hevig gebruik moet kunnen?

Natuurlijk weten de fabrikanten dat, en wees gerust dat die spelers degelijk gebouwd zijn, maar er zit nu eenmaal heel veel electronica in wat veel gevoeliger is en blijft dan de oude spelers zoals Technics, Rodec, Dateq,... maar je zal zien dat in de betere clubs de CDJ-' de standaard zijn en ook gebruikt worden door guest dj's en die werken perfect en worden ook niet om de paar maanden vernieuwd, in de verhuur zal dat veel meer afzien, maar ook in de verhuur zijn ze toch als betrouwbaar gekend, en dat zou niet anders mogen zijn voor de marktleider in dj gear.

This is an old Topic

No new postings for 4.195 days.
 Post CommentThat would be 139.8 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 25 Guests (221 Unknown)
Pages generated today : 38.036
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.244.986