Poster: Xurion
Ik begrijp nog steeds niet waarom er zo'n goedkope netwerkpoort op de CDJ's zit. Deze gaan echt bijna altijd kapot of zitten los. Een ethercon poort of een kleinere soortgelijke variant hiervan zou een hoop oplossen denk ik.
Poster: Dolivieira?
Jaren geleden weet ik nog wel. moest ergens draaien in een discotheek in Maarssen. Kom ik daar aan was er een Technics 1200 MK2 waar de pitch kapot van was. Viel niet mee te mixen. Gelukkig hadden ze er nog een andere in de kast staan die ik kon gebruiken maar die lui draaide gewoon met dat ding door. Die beatmixte ook niet. Maar ik kon er niet mee werken want ik beatmix wel. Maar dat je dat dan niet door heb ik snap dat niet.
Poster: Estacy
Dat is het punt ja.?
Mensen gaan gewoon niet netjes om met spullen die niet van hun zijn. Zeker als ze er ook nog eens niet verantwoordelijk voor zijn dan gaan ze er erg lomp mee om. Dit zie je overal. Bedrijfsbusjes, gereedschap, dure machines, pakketjes etc etc.
Dat is het punt ja.?
Mensen gaan gewoon niet netjes om met spullen die niet van hun zijn. Zeker als ze er ook nog eens niet verantwoordelijk voor zijn dan gaan ze er erg lomp mee om. Dit zie je overal. Bedrijfsbusjes, gereedschap, dure machines, pakketjes etc etc.
Poster: EstacyJe kan van een horloge die waterdicht is ook niet verwachten dat hij heel blijft als je hem laat afzinken richting de titanic..
Hoewel ik wel respectvol met mijn gear omga, ben ik wel van mening dat professionele gear gewoon tegen dagelijks gebruik en misbruik kan.
Poster: DJADMIN
Discussie en overleg op niveau. Chapeau DJR, ook dat mag wel eens gezegd worden
Hoewel ik wel respectvol met mijn gear omga, ben ik wel van mening dat professionele gear gewoon tegen dagelijks gebruik en misbruik kan.
Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.
zeker niet. Maar dan ga je ook ver over de grenzen van wat dat horloge voor gebouwd is. Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.
Poster: Maracas
Snap ik, maar een hoop volkt neemt het begrip 'clubgebruik' vaak te breed
Poster: Dark_Heistgoed gedaan dat melden, kan hij er iets aan laten doen.
Oh oh oh... vanavond (ok, technisch gisteren) weer op een DJM2000-set gedraaid. Ging lekker dat wel.
Maar als je een cue-knop hebt die blijft hangen omdat er weer eens te hard en te vaak op geramd is..... Dan draai je toch een stuk minder lekker....
Ach ja, gemeld bij de eindverantwoordelijke van de avond en die gaat m maar weer oplappen...
Poster: Tekhead
goed gedaan dat melden, kan hij er iets aan laten doen.
zeker niet. Maar dan ga je ook ver over de grenzen van wat dat horloge voor gebouwd is. Professionele apparatuur is gemaakt voor clubgebruik, dan moet het daar ook tegen kunnen.
Echt asociaal omgaan met spullen vindt ik ook niet netjes, maar bijv. zo'n mixer vol in het rood jagen tja daar kan elke prof mixer wel tegen. Of de geluidsinstallatie daar tegen kan is weer een andere vraag maargoed.
Volgens mij wordt mijn uitspraak een beetje uitvergroot, ik weet ook wel dat zo'n plastic spelertje vol electronica niet zo sterk is als een stalen bak met 4 printplaatjes, maar dat bedoel ik ook niet.?
En ik vindt ook dat als je als een mongool op die knoppen ramt je niet goed bezig bent, maar met normale DJ's die de gear gebruiken dan vindt ik wel dat professionele DJ gear zonder gezeik dag in dag uit betrouwbaar moet zijn. Is dat niet zo dan is gewoon bespaard op de hardware om de winstmarge wat op te krikken.
Neem nou de DJM 800, daar zaten gewoon Alpha faders in. Dat waren geen professionele faders. De DJM 900 heeft de faders op zn kant liggen icm een rail systeem. Dan kan er in ieder geval al geen zooi meer naar binnen. Ecler en Dateq bijv. daarantegen zetten gewoon extreem sterke faders in hun mixers.?
Bovendien hebben we het wel over discotheken. Dat zijn vochtige plekken waar iedereen los gaat en erg veel alcohol wordt geconsumeerd.?
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen dus ook defabrikanten.?
Dan kun je toch niet zeggen dat dit te veel gevraagd is van DJ gear? Het is tenslotte hun habitat!?
Neem bijv. militaire hardware (tanks, geweren etc) die worden dag in dag uit afgetrapt door jongeren die niks hoeven te betalen als er iets kapot gaat. Een zeer vergelijkbare situatie dus. Maar die hardware is gebouwd om ervoor te zorgen dat die jongens ten alle tijden, hoe bar ook, hun werk kunnen doen. Die fabrikanten weten dondersgoed dat er niet altijd netjes mee omgegaan wordt, en ze zorgen dat het er tegen kan.
Waarom is het dan zo gek om te vinden dat DJ gear tegen hevig gebruik moet kunnen?