Betrouwbaarheid huidige Pioneer gear? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 07-09-2013 10:52
Nu met de DJM 900 en CDJ 2000 al een tijdje in de running, vroeg ik me af hoe het eigenlijk gesteld is met de betrouwbaarheid van deze apparaten. Van de CDJ 1000mk3 toendertijd waren de Cue knoppen wel eens een probleem. De DJM 800 met zn faders.?

Op wat software foutjes in de eerste 2000 na, hebben deze spelers ook wel eens hardware problemen gehad??

Gewoon nieuwschierig
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

What do you think about Betrouwbaarheid huidige Pioneer gear? ??

Vote :   

Bartjens    posted on 07-09-2013 11:03
Ik kom af en toe CDJ-2000's tegen met een defecte pitchfader. Dit zal ongetwijfeld komen door de 'lompe' Dj's maar het valt me toch op. Niet dat de fader helemaal niet meer werkt, maar als de pitch?verschuift dan springt de BPM-counter alle kanten op.
Verder zie ik nog wel eens CDJ-2000's waar de netwerkpoort van lam is zodat de link-kabel niet blijft zitten. Zelfs gisteravond op een 2000NXS was dit al het geval! Zo oud zijn deze toch niet..
Defecte Play-Ceu knoppen ben ik nog niet tegen gekomen op de 2000.

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 07-09-2013 @ 11:04:43 (32%)
Yvaroz    posted on 07-09-2013 13:09
Iets wat meer veel gebruik is, de platter van een CDJ 2000 laatst was zo veel gebruikt dat je hem op zn zwaarst zetten kwa stroefheid, hij bleef soepel draaien, wat ik soms irritant vind
Nothing is Impossible
HeroS_NL    posted on 07-09-2013 17:05
Soms hot cue's die vastzitten of waarvan ze t gewoon niet meer doen, verder nooit iets anders erop aangemerkt, behalve wat Yvaroz zegt.
http://www.djheros.nl/
Mr-    posted on 07-09-2013 17:19
CDJ 2000:
het enigste wat ik ooit heb meegemaakt zijn een paar unieke gekke bugs. dat bijvoorbeeld voor een nummer de platter enzo niet meer werkte maar als ik deze opnieuw had ingeladen dat het dan gewoon weer werkte.?

ik heb inderdaad wel het idee dat de cue-play knoppen duurzamer zijn, behalve dat de bovenkant van de knop bij de 'oude' 2000 wel gevoelig is voor krassen. link kabels heb ik inderdaad ook als klacht gehoord, maar nooit zelf ondervonden.

DJM 900:
de DJM die we hebben in mijn residentie hebben we nu bijna 2 jaar en er zit geen krasje op, faders zijn super strak. het enigste wat je merkt is dat de knoppen van de eerste 3 kanalen iets soepeler zijn, en je de rubber coating iets verder in kan duwen. maar eigenlijk is alles nog gewoon als nieuw.

@Bartjens: doet de PBM counter dan alleen gek of is de hele pitchfader dan niet meer te gebruiken?
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Maracas    posted on 07-09-2013 17:32
cdj2000nexus. ALTIJD gezeik met die spelers en mijn usb's. Dan slaat de speler vast wanneer ik scratch, of hij laad sommige mappen niet en zegt dat ze empty zijn. Met de normale 2000 nooit problemen gehad, dus geef mij die maar lekker

Hier in de lieve lust hebben we een cdj2000 waarvan de cue defect is, die doet het bijna niet. Word opgestuurd
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 07-09-2013 @ 17:35:03 (51%)
DJADMIN    posted on 07-09-2013 18:53
DJM 900 : Bij mij is die de laatste tijd erg heet aan het worden, terwijl hij ''los'' staat (niet in een flight). Daarnaast lijkt er wat ''roest'' te zitten tussen de faders, of dit is iets in de lak ; ik heb er verder geen last van...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Snoey    posted on 07-09-2013 20:06
Heb zo een beetje alles kapot gezien met de CDJ2000.
?
Kapotte CUE, PLAY, HOtCUES en Loop OUT.
?
Draaiknop van het instellen van de stroefheid van het Jogwheel kapot of zelfs eraf.
?
Netwerkport kapot.?
?
Jogwheel kapot (reageert niet meer)
?
Zoek knop op het scherm lam.
?
?
?
DJM900, kapotte Colour effect knoppen.
?
Gain knop die dood gaat als er aan draait.
?
?
Maja voor mij is de CDJ2000 perfect (ik gebruik geen Rekordbox, dus heb geen voordeel met de Nexus).
?
?
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Maracas    posted on 07-09-2013 20:58
Poster: DJADMIN
DJM 900 : Bij mij is die de laatste tijd erg heet aan het worden, terwijl hij ''los'' staat (niet in een flight)

Dit probleem ken ik ja, zowel los als in een case word de onze even warm. Zuur, maar hij blijft het prima doen, dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit dan toch?
Sebasz    posted on 07-09-2013 21:01
heb wel eens meegemaakt dat de link functie niet meer werkt en dat die ronde knop om te scrollen door de lijst er van af is (cdj 2000) ook play/cue knop wel eens problemen gehad, platter kapot etc

djm800 wel eens gehad dat een fader kapot was.. maarja schandalig hoe sommige dj's er mee omgaan (met zowel cdj als djm).. flikkeren die dingen gewoon op elkaar enzo
Snoey    posted on 07-09-2013 22:10
Vaak is het ook de zaak zelf die te lang wacht met het onderhoudt van die spelers.
?
Hoe vaak ik wel niet doorgeef dat de knop lam begint te worden bijvoorbeeld, en dan paar weken later knoppen onbruikbaar om dat het plastic onder de knop doormidden geslagen is. Als zo een knop een beetje lam wordt ga je er ook harder op slaan.?
?
En ja niet iedereen gaat even goed met die spullen om. Ik erger me ook kapot als mensen die dingen op elkaar stapelen ipv twee keer lopen.?
Drumworks    posted on 08-09-2013 08:42
Je kunt ze best op elkaar stapelen, maar zorg dan dat er flightcases tussenzitten Happy, laughing
The beats are still banging :)
Dolivieira    posted on 08-09-2013 09:57
1 member likes this  Ja dat is ook zo. Sommige DJs en PA medewerkers kunnen er niet mee omgaan. En als ik zie hoe hard sommige DJs op die knoppen slaan is gewoon schandalig. Wat Snoey zeg gebeurt ook vaak als dingen kapot beginnen te gaan moet je het vervangen of laten repareren. Hoe langer je met een mankement blijft werken hoe erger het wordt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sebasz    posted on 08-09-2013 13:31
gister weer meegemaakt hoor, link functie kapt er mee, muziek viel uit?Cool?schoot ook niet in een emergency loop ofzo (cdj2000)

User edit by Sebasz on 08-09-2013 @ 13:32:18 (72%)
Ywe    posted on 08-09-2013 13:32
Poster: Sebasz
ook niet in een emergency loop ofzo (cdj2000)

gebeurd dat anders wel dan? dat zou best sweet zijn
hoppie    posted on 08-09-2013 15:37
in prencipe moet de cdj 2000 (nxs) in een 4beat loop schieten als de link verbreekt
Question everything
RAS    posted on 08-09-2013 15:48
De normale cdj-2000 heeft deze functie niet. Alleen de nexus doet dat.
Snoey    posted on 08-09-2013 16:22
Je hebt ook gasten die die netwerkkabels er hard uit proberen te trekken.
Sebasz    posted on 08-09-2013 18:14
Poster: RAS
De normale cdj-2000 heeft deze functie niet. Alleen de nexus doet dat.

Aah vandaar, heb idd wel eens gehad met de nexus dat ie in een emergency loop schoot omdat de link functie (toen ook al) niet goed meer werkte.

wel kut dat dat met de cdj2000 niet is?Foot in Mouth

Poster:?Snoey
Je hebt ook gasten die die netwerkkabels er hard uit proberen te trekken.

haha dan druk ik op een knopje en komen de portiers die kerel even een kopje kleiner maken?Foot in Mouth
Xurion    posted on 08-09-2013 18:47
Ik begrijp nog steeds niet waarom er zo'n goedkope netwerkpoort op de CDJ's zit. Deze gaan echt bijna altijd kapot of zitten los. Een ethercon poort of een kleinere soortgelijke variant hiervan zou een hoop oplossen denk ik.
hoppie    posted on 08-09-2013 23:07
@sebasz ik denk dat hij andere dj's bedoelt
Question everything
Tekhead    posted on 08-09-2013 23:43
Poster: Dolivieira
Ja dat is ook zo. Sommige DJs en PA medewerkers kunnen er niet mee omgaan. En als ik zie hoe hard sommige DJs op die knoppen slaan is gewoon schandalig. Wat Snoey zeg gebeurt ook vaak als dingen kapot beginnen te gaan moet je het vervangen of laten repareren. Hoe langer je met een mankement blijft werken hoe erger het wordt.

'tzijn ook geen technicsen, dateq's of rodec's he Dennis Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 09-09-2013 00:02
Nou Rodecs zijn ook niet alles hoor. Hoewel ik mn Rodec echt wel een dik apparaat vindt, is er veel wat er aan te verbeteren valt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 09-09-2013 00:04
Poster: Estacy
Nou Rodecs zijn ook niet alles hoor. Hoewel ik mn Rodec echt wel een dik apparaat vindt, is er veel wat er aan te verbeteren valt.

hebben het over betrouwbaarheid he, daar kon je net als die andere merken op rekenen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bartjens    posted on 09-09-2013 09:51
Poster: Mr-
@Bartjens: doet de PBM counter dan alleen gek of is de hele pitchfader dan niet meer te gebruiken?

De hele snelheid veranderd en springt alle kanten op totdat je de fader weer loslaat, dan blijft de PBM wel stabiel. Zat ergens een los contac in de fader ofzo.?
www.djbrowbeat.com
Maracas    posted on 09-09-2013 10:02
Dat heb ik nog nooit gehad gelukkig haha :P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 9 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 2.106
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.259