Effecten op mixer of cd/mp3speler??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wil je effecten op de mixer of op de cdspeler

-Op mijn mixer
-Op mijn cd/mp3speler
-Op allebei
-Ik heb mijn effecten extern

Voting is only possible for our Members
ScottB    posted on 03-03-2006 17:48
Er zijn cdspelers met alles erop en eraan; loops, effecten, scratch, sampler, wavedisplay, 2 nummers tegelijk afspelen. Of gewoon de cue-pitch-play cdspelers . Ook bij mixers zijn er grote verschillen, hier zijn er ook weer mixer met allerlei snufjes, effecten, samplers, beatcounters, filters. En de gewone fader-EQ-mixer. Wat vind je het fijnste om mee tedraaien. De nonsense setup, of de toeters-en-bellen-setup... ik ben benieuwd

What do you think about Effecten op mixer of cd/mp3speler?? ??

Vote :   

the-melody    posted on 03-03-2006 20:00
geef mij maar gewoon extern en op de mixerHappy, laughing
Winston    posted on 03-03-2006 20:10
Samplers op de players

Filters op de mixer

De rest extern

Tic Toc
Shai_lesh    posted on 03-03-2006 20:37
op de mixer wat als die niet goed genoeg zijn extern:D

dion    posted on 03-03-2006 20:37
op je mixer is fijner
DJ-Emotion    posted on 03-03-2006 20:46
Extern.

Meest flexibel toe te passen.

Camino    posted on 04-03-2006 00:56
ideeaal: filters op mixer, effecten extern. op de cd speler liefst niks als het even kan...
Lea_Phar    posted on 17-03-2006 08:16
Ik heb nog geen effecten, maar ik zou ze extern willen.
robbert    posted on 17-03-2006 09:36
Ik heb ze het liefste op mijn cd-spelers, dit is lekker overzichtelijk.
Lead    posted on 17-03-2006 10:30
CD speler moet gewoon doen wat je verwacht : muziek spelen.

Je creativiteit kun je kwijt op je mixer, ik vind dan ook dat daar de effecten op moeten zitten, of met een externe box. Maar geen effecten op je Cd spelers of draaitafels. Wordt verwarrend als er per ongeluk een effect aan staat en je hebt het niet door. Achter je mixer sta je meer dan achter een van de decks...
Let the BASS be louder
Ramon72    posted on 17-03-2006 11:36
Het ligt aan het soort effect.

Op de DNS3500 zit een filter en een flanger. Grappig, maar op zich niet nodg.

Wel is de echo (beatcutter) handig om instant loopings te maken in het zelfde tempo. Die heb ik liever niet op een mixer/effectbox.

DonBasco    posted on 17-03-2006 12:08
In principe vind ik dat uit je cdspeler het cleane geluid moet komen wat je op de mixer kan bewerken met effecten. Ik ben het ook grotendeels met bovenstaande argumentaties eens.

Echter in de praktijk blijkt toch wel dat het handig is om effecten op je cdspelers te hebben, aangezien je dan 1) op elke speler een andere effect kan gebruiken (kan niet op je mixer) 2) je effecten kan stapelen (effecten van cd-speler en van mixer)

Laidback    posted on 19-03-2006 16:40
Op de mixer of een Externe Unit Happy, laughing...   op de cd speler liever niet..  nog meer knopjes Winking my eye :P
DJEduardo    posted on 19-03-2006 23:43
Ik vindt effecten gaaf om mee te werken, vooraal bij overgangen en einde van plaat.
Het maakt me niet uit waar ze op zitten( Mengtafel,CD Speler, Extern)
Als ze maar fijn werken en goed klinken
en d?t komt vaak erg precies is mijn ervaring.
Het moet ( zoals alles op dj gebied) ten eerste 'intuitief'en snel werken.
Een effect gebruik je in de hectiek vaak van een overgang en vaak impulsief
Vind het vaak niet goed werken. Het is een hele kunst moet ik toch constateren om 'eenvoud'in bediening te krijgen én goede kwaliteit.
Voorbeeld waar ik ervaring mee heb:
DJM-600:
- Vele effecten voegen gezellig 3 Db aan je signaal toe. erg irritant.
- De draaiknop voor kanaalselectie is niet intuitief, ze hadden in de rij van PDF buttons een toewijzings knop moeten maken. Veel helderder.
- Waarom moet je elke keer met die mini knopjes de maatvoering (1/1,/1/2 1/4 etc) instellen en pakt ie dat niet op een eenmaal vastgestelde setting?
- Geen HOld functie voor effect, wat echt een gemis is.

Ik zal zeggen wat ik wél goed vindt werken nog steeds, de effecten op de CDJ100/200. D?t werkt lekker.

Ben wel heel benieuwd hoe zo'n externe box als Pioneer EFX werkt trouwens..
geen ervaring mee..
Alleen is dat wel in 9 van de 10 situaties een totaal onbruikbaar apparaat, omdat de mengtafel geen send/return heeft (...) Laten we wel wezen , in NL staat er vaak een Dateq uit een serie lager dan de 8.2/3 ...
User edit by DJEduardo on 20-03-2006 @ 00:08:51 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 6.403 days.
 Post CommentThat would be 213.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 4 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 10.925
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.049.658