De ideale DJ setup voor jou... (9/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 04-01-2004 15:24
Wat lijkt jou nou de ideale setup om op te draaien?

mij:
- DJM-800 of DJM-1000 + EFX-1000 x 2  
- 3 x CDJ-1000MKII of III
- 2 x technics sl-1200/ 1210 mkII
- final scratch
- HD-25
User edit by Jorrit on 16-05-2004 @ 17:50:16 (30%)
Mod edit by Jorrit on 21-08-2007 11:20 (41%)

What do you think about De ideale DJ setup voor jou... ??

Vote :   6 members like this  

Mifex    posted on 10-10-2005 16:59
Het gaat een beetje dit idee worden he
Mod edit by Lead on 11-10-2005 15:49 (1%)
robbert    posted on 10-10-2005 17:14
ik denk dat laidback een beetje gesponserd wordt door zijn ouders..
kenquo    posted on 10-10-2005 17:17
jezus......

geen commentaar.... 

ben blij dat ik niet zoveel moet hebben om tevreden te zijn

ik doe het op dit moment met 2 jb-systems T3 en een numark DM-1050

tja ik ben een beginner van 14
Laidback    posted on 10-10-2005 17:19
post weggehaald...
heb dr geen woorden voor wat hier gebeurd, ik maak dr een leuk verhaal van en iedereen gaat meteen zeggen dat het grootheidwaan is, en the need to have things....
das puur jaloezie mensen...  
dat setje is binnekort van mij, en daar ben ik trots op!!  heb ik ook wat waar ik lang voor gespaard heb!

User edit by Laidback on 10-10-2005 @ 21:11:06 (77%)
Laidback    posted on 10-10-2005 17:27
Zie Boven!

User edit by Laidback on 10-10-2005 @ 21:11:51 (99%)
Laidback    posted on 10-10-2005 17:34
Poster: djmamo
ja als je serieus genomen wilt worden is het een beetje te laat.

iemand van 18/19 jaar heeft nooit zoveel geld om te besteden en als ik dan dan snel bekijk ongeveer 37.000 euro aan apparatuur en kamer verbouwen.

nog even 1 ding er staat een prijs bij in de text, druilooR   22000 euros, das ALL INCL, kamer + gear!!!

ff naar Specs-evers zou voor jou geen slechte zijn!!
djmamo    posted on 10-10-2005 18:17
maak er toch uit op dat je gewoon aan het showen bent...
normale mensen zetten in 5 regels neer wat ze hebben, jij hebt daar een halve pagina voor nodig.

en aangezien je zelf niet weet dat er bij jou geen enige referentie staat dat 22000 euro de verbouwing en de apparatuur is. zou ik de druiloor en specsevers rustig terug schuiven naar jouw eigen persoon.

ik snap ook wel dat jij graag gerespecteerd wilt worden, is niks mis mee.

maar je kan het ook anders formuleren, wat intreseerd ons het dat jij jouw kamer laat verbouwen voor 22000 euro (Zonder apparatuur, is een verwijzing naar de text)

denk nog gewoon dat het groot spraak is, zo niet dan mag je wel bewijzen dat het anders is....
www.moonentertainment.nl
Mifex    posted on 10-10-2005 18:24
Poster: Laidback_robert
Poster: Mifex
Waarom zou het niet waar zijn? Ik ken genoeg mensen die dat kunnen betalen. Maar of ze het ook doen?. Deze hier dus wel, ipv een auto. Misschien heeft hij ook een evt lening? of heel lang gespaart?. Er zijn mensen die kopen een laser van 20.000 euro waarom zou dit niet kunnen dan?

ik laat 1 ding vallen, gebruik nooit een lening voor alles behalve een huis!
als de boel onverwachts door eigen fout naar de klote gaat, dan zit je nog steeds met het afbetalen!, Ik heb dusz geen lening genomen....

I know... Maarja ik zei dit omdat dj mamo je niet wou geloven en dat hij dus niets van je status wist. Dus hij weet ook niet of je leent ofzo. In dit geval niet dus.

Mijn nieuwe Set-Up is de uitkomst van Veeeeeeel werken HEEEL veel werken, en heeel veel sparen,  dusz weinig uitgaan enz enz....  en nu heb ik dan eindelijk een droomsetje besteld!, MAG IK ?....

Ik zeg toch niet dat het niet magWinking my eye (als je het niet tegen mij had, je qoutte mijn tekst wel dus ik denk wel dat je het over mijn tekst heb)

Kijk meeste mensen (dj's) willen dolgraag hun nieuwe apperatuur zo snel mogelijk hebben (heb ik gelijk ofniet?)  nou dat kan pas als je duiten heb... (toch...?) nou dan kan je A kiezen voor een niet zo'n duur setje of B kiezen Om gewoon die "hebzucht" te onderdrukken  en gewoon een tijdje langer te sparen.... zodat je aan het eind toch een super setup hebt.......!  dan ma wat langer mensen!

Helemaal gelijk

en robbert,  Ik word niet sow mega gesponsord door mijn ouders, die hebben gewoon gezecht van,  Als je het graag wil hebben, werk je er maar voor!  en hun hebben alleen de laatste beetjes erbij gelecht Winking my eye

Kon toch:P

greetsz!

Mifex    posted on 10-10-2005 18:25
waar is de edit knop :O

Ik wou dit editten:

en robbert,  Ik word niet sow mega gesponsord door mijn ouders, die hebben gewoon gezecht van,  Als je het graag wil hebben, werk je er maar voor!  en hun hebben alleen de laatste beetjes erbij gelecht

Hij zei een klein beetje... ipv Kon toch 
Laidback    posted on 10-10-2005 18:42
maak er toch uit op dat je gewoon aan het showen bent...
normale mensen zetten in 5 regels neer wat ze hebben, jij hebt daar een halve pagina voor nodig.

en aangezien je zelf niet weet dat er bij jou geen enige referentie staat dat 22000 euro de verbouwing en de apparatuur is. zou ik de druiloor en specsevers rustig terug schuiven naar jouw eigen persoon.

ik snap ook wel dat jij graag gerespecteerd wilt worden, is niks mis mee.

maar je kan het ook anders formuleren, wat intreseerd ons het dat jij jouw kamer laat verbouwen voor 22000 euro (Zonder apparatuur, is een verwijzing naar de text)

denk nog gewoon dat het groot spraak is, zo niet dan mag je wel bewijzen dat het anders is....

Mamo, luister: Jij zal de eerste zijn die de foto gaat onvangen... OK ?
het is helaas GEEN grootspraak maar realiteit Winking my eye
Greetsz!
Laidback    posted on 10-10-2005 18:53
en ja, sorry dat ik dan iedereen lastig val door erbij te zeggen dak me hele kamer verbouw.....
Laidback    posted on 10-10-2005 18:54
en give us back our edit button please :P :D
jordy    posted on 10-10-2005 19:02
lekker..

maar dan nog vind ik het knap dat je 22.000 gespaard hebt.. ik weet zo niet wat ik uit heb gegeven in mijn periode van 16-19 maar dat was met alles erop en eraan zkr geen 15000 euro... en 22 is dan wel ERG veel moet ik zeggen

maar die DVJ's ook echt een aankoop waar je iets mee wilt? of gewoon zo van hebbedingetje? (ooit mee geoefend oid bedoel ik dan)
djmamo    posted on 10-10-2005 19:55
zal ff een kleine rekensom geven zodat iedreen kan zien hoelang je daarvoor moet weken.

minimumloon voor iemand van 18 jaar is 575,50 netto per maand 132,80 per week en 26,56 per dag.

22000 euro delen door 575,50 euro = 38,2 maanden
38,2 delen door 12= 3.1 jaar dat je als 18 jarige aan het sparen bent voor 22000 euro

weekend werk voorbeel: (je mag pas in een cafe werken als je 18 jaar bent)
je werkt vrijdag, zaterdag en zondag s?vonds in een cafe als dj.

je verdiend 10 euro per uur (voor een normaal cafe is dit een normaal bedrag)

je werkt van 8 tot 4. dat zijn 8 uur per avond 3x 8 is 24 uur per weekend
dus dat is dan 240 euro per weekend

22000 delen door 240 euro = 91,7 weken
91,7 delen door 52(weekende)= 1,7 jaar

ok dit is niet relatief omdat als je ouder word er ook meer wordt betaald.
maar aangezien deze jongen 18 jaar is en blijkbaar student zal deze wel erg erg erg hard moeten werken in de weekende voor zijn geld en al erg lang bezig moeten zijn met sparen.

wat je uit deze calculatie opmaakt moet je zelf weten maar ik heb mijn conclusie al genomen....

en zou ook erg graag willen weten wat jij als bijbaantje hebt.
www.moonentertainment.nl
jordy    posted on 10-10-2005 20:20
en zou ook erg graag willen weten wat jij als bijbaantje hebt.

anders ik wel :D
Laidback    posted on 10-10-2005 20:46
ik gah helaas voor jullie niet uitleggen hoe ik aan het geld kom, ik zeg alleen sparen, en geen lening (de rest gaat jullie nix aan!)

greetsz
Mifex    posted on 10-10-2005 20:47

weekend werk voorbeel: (je mag pas in een cafe werken als je 18 jaar bent)
je werkt vrijdag, zaterdag en zondag s?vonds in een cafe als dj.

je verdiend 10 euro per uur (voor een normaal cafe is dit een normaal bedrag)

.

Wat heb ik een geluk dat ik dat niet hoef te zijn:D.. waarom weet ik nietWinking my eye

Maar laten we gewoon even ontopic blijven, we zien het welWinking my eye
User edit by Mifex on 10-10-2005 @ 20:54:16 (20%)
djmamo    posted on 10-10-2005 21:01
dan zal ik ook ff makkelijk zijn, loop er dan niet mee te koop, leuk voor je dat je zoveel geld hebt (wat ik betwijfel) maar doe dan gewoon normaal en zeg wat jouw ideale setup is en lekker boeiend dat jij je kamer laat verbouwen voor 22000 euro.

www.moonentertainment.nl
djjw    posted on 10-10-2005 21:01
hey mensen, rustig maar, maakt toch ook niet uit hoe hij aan zn geld komt,
zou wel en deel van zn toekomstig setje willen hebben,
en al krijgt hij het ouders wat dan nog, zolang er geen gestolen spullen
gekocht worden, is alles prima toch...
die winkel waar hij het koopt is dit wel met me eens denk ik zo...

mijn eigen droom setje :
2x cdj1000mk2 / dn-s3500 
dateq lmp 7.3

kwa geluidset hoef ik niks meer, aangezien ik dj ben in een cafe
heb ik nu genoeg voor thuis.
heb nu een samson 260 versterker
en koda boxen (niet duur maar voor thuis top geluid, vinden de buren ook)
cmx 5000
sl1210mk2`s
eneen gemini mengpaneel

gr jw
User edit by djjw on 10-10-2005 @ 21:05:41 (18%)
Laidback    posted on 11-10-2005 13:10
dan zal ik ook ff makkelijk zijn, loop er dan niet mee te koop, leuk voor je dat je zoveel geld hebt (wat ik betwijfel) maar doe dan gewoon normaal en zeg wat jouw ideale setup is en lekker boeiend dat jij je kamer laat verbouwen voor 22000 euro.

ok, whatever!
djmamo    posted on 11-10-2005 14:40
plaats eerst maar eens een goede demo van je eigen, kun je laten horen wat je kan..

en ja de mijne komt eraan
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 11-10-2005 14:45
Willen jullie het gezeik over financiën even achter wegen laten?
De een heeft nou eenmaal z'n bronnen, en die ga je niet rond strooien. Als jij dat hier online zou zetten zou binnen een dag honderden mensen weten wat jouw inkomens zijn.

M.a.w.:

- Back on Topic -

Lead    posted on 11-10-2005 15:55
Deze topic is in het leven geroepen om iedereen de DJ Set te laten posten wat in zijn/haar ogen de meest ideale setup is.

Iedereen heeft een eigen budget waarvan ik niet verwacht dat iedereen hiervan op de hoogte wordt gesteld. De een droomt van een VW Kever en de ander van een BMW M5... iedereen heeft recht op zijn eigen droom Winking my eye

En wat het kost, hoeveel het precies kost en wie er wat zou moeten doen om dit eventueel te kunnen betalen is hier niet aan de order. Sowieso draait het op DJ-Resource.nl om de eigenschappen van de producten en niet over de prijs.

2 Laidback_Robert : Je hebt gelijk, je hoeft niet te vertellen hoe je aan het geld voor je droom komt.

2 djmamo : Hier mogen droomsetjes geplaatst worden die onbetaalbaar zijn, iedereen heeft recht op een droom. En hoe mooi is het als je de droom kunt laten uitkomen. En als mensen hun droom heir openbaar willen maken is dat hun goed
recht.

Om in de juiste sfeer te eindigen hier mijn droomsetje, die niet veel afwijkt van de foto die onlangs in DJ Booths is geplaatst :

3x CDJ-1000MK2 (2 is soms te weinig als je een beetje wilt scratchen en freaken)
1x Pioneer DJM-1000
1x Pioneer EFX-1000 (2 zou mooi zijn, maar is te veel om te bedienen)

En daar zou ik een heel eind mee komen om gewoon te draaien.

Voor in de toekomst zou ik dit als ideaal zien :

3x DVJ-X1
1x Pioneer DJM-1000
1x Pioneer EFX-1000
1x Edirol V4 video mixer
1x Marshall preview panel (3x TFT 6"Winking my eye
1x 61" Plasma als Master Scherm

* Jammer genoeg zal dit wel altijd een DROOM setup blijven :D
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 14-10-2005 02:42
Whoohoo GO lead! ,
Misschien vind je ook wel een geld Boompje zoals mij :P

Mocht ik strax alles in orde hebben dan stuur ik wel een demotje Djmamo (met video:P)
en Offcource zal ik ook mijn setje posten,  ik kan zelf ook nie wachten tot ik me nieuwe setup heb :D

Greetsz to all!  and keep posting YOUR dream  (or reallity! Winking my eye )
Lukaz    posted on 16-10-2005 16:53
Poster: Lead

3x CDJ-1000MK2 (2 is soms te weinig als je een beetje wilt scratchen en freaken)
1x Pioneer DJM-1000
1x Pioneer EFX-1000 (2 zou mooi zijn, maar is te veel om te bedienen)

En daar zou ik een heel eind mee komen om gewoon te draaien.

Voor in de toekomst zou ik dit als ideaal zien :

3x DVJ-X1
1x Pioneer DJM-1000
1x Pioneer EFX-1000
1x Edirol V4 video mixer
1x Marshall preview panel (3x TFT 6"Winking my eye
1x 61" Plasma als Master Scherm

meneer word VJ voor dr bij :P??
Mod edit by W.i.M on 16-10-2005 20:43 (1%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 2 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 8.364
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.736.987