Poster: gethigh
de djm-800 lijkt me toch beter, heeft dezelfde functies met nog een hoop extra's + hij
klinkt veel beter, djm-600 zou helemaal geen goed geluid hebben[/blockquote]
dus als hij nou zwart niet mooi vind en liever een zilvere pioneer mizer heeft zou ik ook een DJM 600 nemen. (past mooi bij mijn CDJ800MK2's)
djm-600 zou helemaal geen goed geluid hebben [/blockquote]
Heb je dit zelf ondervonden, getest, of bewezen? Of praat je nu de meute na? (die voor 80% ook weer uit napraters bestaat)
Poster: Jorrit
Heb je dit zelf ondervonden, getest, of bewezen? Of praat je nu de meute na? (die voor 80% ook weer uit napraters bestaat)[/blockquote]
ik ken mensen uit de pa die hier wel genoeg verstand over hebben denk ik
ik ken mensen uit de pa die hier wel genoeg verstand over hebben denk ik[/blockquote]
Oke, dus dan behoor je tot de napraters?
Poster: Jorrit
Oke, dus dan behoor je tot de napraters?[/blockquote]
ik zuig geen dingen uit men duim ofzo he
Poster: dennisv
dus als hij nou zwart niet mooi vind en liever een zilvere pioneer mizer heeft zou ik ook een DJM 600 nemen. (past mooi bij mijn CDJ800MK2's)
[/blockquote]
waarom kies je een mixer om de kleur??
ik zuig geen dingen uit men duim ofzo he[/blockquote]
dat zegt hij ook niet, hij zegt alleen dat je napraat wat zoveel over de geluidskwaliteit van de DJM-600 wordt gezegd dat is iets anders dan dingen uit je duim zuigen
Poster: soundcollector
en ja de djm 600 klinkt slechter dan de djm 800 als je in een geluidsdichte ruimte met goede speakers zit, anders merkt ge ook geen bal verschil
[/blockquote]
euhm... ik weet niet of je de 2 mixers ooit onderhande hebt gehad, maar je hoort wel degelijk een verschil, mits je een beetje redelijke boxen gebruikt. De 800 is NIET met de 600 te vergelijken; de 600 is (naar mijn mening) een pre-historische mixer met een geluid dat klinkt alsof je permanent lichtjes aan het oversturen bent die voor een of andere reden in dezelfde prijsklasse valt als mixers die veel beter zijn. DJM 600 was goed voor z'n tijd, maar z'n jaren zijn geteld, daarom denk ik ook dat de mensen die zeggen dat de 600 en de 800 "zo ongeveer hetzelfde" zijn nog nooit met 1 van de 2 mixers gedraaid hebben...
EDIT: dat kwam wat harder over dan het bedoeld was - ik meen niemand hiermee te beledigen
Poster: DeafDJ
daarom denk ik ook dat de mensen die zeggen dat de 600 en de 800 "zo ongeveer hetzelfde" zijn nog nooit met 1 van de 2 mixers gedraaid hebben...
[/blockquote]
Ik heb de SQ van de DJM600 idd ook vergeleken toen ik mijn DJM909 ging halen.. en de DJM600 klonk idd ook minder..
Gezien de DJM800 nog nieuwer is als de DJM909.. Kan het ook niet anders dat hij beter klinkt.. Ik ben wel nieuwschierig eigenlijk of die gelijk liggen.. en zo niet.. hoe groot DAT verschil zou zijn
Maar goed, dat verschil heb ik dus gehoord op een stel speakers waar ik van ging kwijlen.. en ik kan het me voorstellen dat heel veel mensen het inderdaad niet horen als ze in een disco staat, maar dat heeft denk ik meer te maken met de SQ van de Speakers daar hehe
Edit: Ik denk ook dat mensen die een DJM600 hebben zijn eigen gear in bescherming nemen
weet je wat ik niet snap.
pioneer komt met de DJM600 hij word een beetje de industriestandaard. iedereen vind hem geweldig en heeft er zelf 1 en alleen maar goede dingen enzo. nu komt de DJM800 en nu is de DJM600 ineens waardeloos. als de CDJ1000MK3 komt is de MK2 toch ook niet ineens slecht. de DJM800 is beter omdat hij ook digitaal is. maar de DJM600 is niet slecht het is een goede mixer maar er zijn nu betere.
[/blockquote]
Ik denk dat niemand op dit forum de DJM600 waardelood vind, wat wel een feit is, is dat mensen de mixers nu minder goed vinden. Omdat men nu een nieuwe (super)mixer heeft om mee te vergelijken, maar denk dat iedereen de DJM600 een goede mixer blijft vinden hoor :d
weet je wat ik niet snap.
pioneer komt met de DJM600 hij word een beetje de industriestandaard. iedereen vind hem geweldig en heeft er zelf 1 en alleen maar goede dingen enzo. nu komt de DJM800 en nu is de DJM600 ineens waardeloos. als de CDJ1000MK3 komt is de MK2 toch ook niet ineens slecht. de DJM800 is beter omdat hij ook digitaal is. maar de DJM600 is niet slecht het is een goede mixer maar er zijn nu betere.
[/blockquote]
Ik zeg al lang voor de release van de DJM800 dat de 600 waardeloos is. Vroeger was hij wel goed, maar er zijn tegenwoordig veel betere alternatieven zoals de Nuo-5 of zels de Denon X-1500...
Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.