Geschikte MIDI voor mixing 101
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rougha    posted on 03-07-2013 17:34
DJR,

Ik ben door een maat die draait getipt om reloop decks te halen met een twee kanaals mengpaneel.
Dit terwijl een andere me aanraad te beginnen met MIDI.

Ik heb nu de keuze gemaakt om een MIDI aan te schaffen, dit omdat ik erg goede hardware op mijn bureau heb staan en daar ook graag gebruik van wil maken.
?
Mijn budget voor een MIDI is max 600 euro.
Heb al veel zitten kijken op internet naar verschillende controllers en moet zeggen dat mijn voorkeur toch uitgaat naar pioneer.

Is er iemand dit mij kan tippen? Die zelf goede ervaringen heeft met MIDI controllers van een bepaald merk en dit binnen mijn budget? Er van uitgaande dat ik echt compleet nieuw ben met alles...?

Ik hoop op jullie reacties!....

What do you think about Geschikte MIDI voor mixing 101 ??

Vote :   

Baart    posted on 03-07-2013 17:39
Welkom!

Waarom wil je omdat je goede hardware hebt op je bureau op midi gaan werken? Ik vind zelf dat het gevoel van een controller het niet haalt bij dat van cd's of usb, maar dat is persoonlijk..

Als je voor een controller gaat moet je je afvragen welke software je wilt gaan gebruiken, niet alle controllers zijn namelijk te gebruiken met bijvoorbeeld Traktor. Ik hoor veel goede verhalen over de ddj-t1, dat is misschien een optie?

Als ik jou was zou ik gewoon doorsparen voor een setje cd spelers die ook de mogelijkheid hebbem om digitaal te draaien, daar kan je waarschijnlijk het langst mee vooruit.

Succes!
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Rougha    posted on 03-07-2013 17:52
Bedankt voor je reactie!

Ik zat zelf ook te denken aan d ddj-t1 dan inderdaad vanwege de aangepaste software er voor.
Tja ik wil er mee leren mixen, en ik kan met mn computers erg snel uit de voeten en heb hier ook al behiirlijk wat muziek op staan.

Een MIDI is puur om te ontdekken en te leren, ik kan wel een dikke set gaan kopen maar dat is hetzelfde als een kind van 6 een mercedez geven voor mn gevoel =P..?

Mocht ik het zo goed kunnen en mezelf er helemaal in kunnen verliezen, dan ga ik inderdaad leuke decks te kopen.

Bedankt!

mikedhanpat    posted on 03-07-2013 18:41
Als je met Traktor wil gaan draaien is de NI S4 ook een overweging waard! En anders inderdaad de DDJ-T1
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Rougha    posted on 03-07-2013 19:15
Bedankt voor je reactie.

Wat prijs betreft maakt het niet uit.
Wat zou dan een overweging zijn voor NI S4??

In het geval van andere software, welke controllers zou je me aanraden en met welke software om te beginnen?

This is an old Topic

No new postings for 4.276 days.
 Post CommentThat would be 142.5 months
or a whopping 11.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

47 Users online: 8 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 16.172
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.348