Info gevraagd over citronic (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

royt    posted on 27-02-2006 23:34
heeft er hier iemand ervaring met citronic materiaal ?
ik zou er op een goedkope manier aan kunnen komen
maar niet of dit wel degelijk materiaal is, om nog maar te zwijgen
over het feit dat ik er geen info over vind
alvast bedankt

What do you think about Info gevraagd over citronic ??

Vote :   

Reind    posted on 04-03-2006 11:49
Poster: Tekhead
Citronics is het nieuwe dochtermerk van Skytronics.

Nieuw? Dus iets wat 30 jaar oud is is tegenwoordig nieuw..... ik vraag me af wat ik in mijn ad moet zetten als ik iets verkoop en het is pas 1 jaar oud..... Winking my eye

Zo nieuw is citronic dus niet, in de UK is het al jaar en dag hetzelfde als wat JB Systems op het vaste land is. Het kost geen drol, ze hebben leuke spullen maar ook zooi. Echter als je de kunst van het parel vissen uit het assortiment van een fabrikant een beetje beheerst is er bij iedere fabrikant wel wat te halen aan leuke gear.

Rhino    posted on 06-03-2006 10:45
Quote Tekhead:Rhino lult maar wat uit zijn nek !  Citronics is het nieuwe dochtermerk van Skytronics.
Skytronics heeft zicht eigenlijk in 3 gesplits, met elk een autonoom bestuur, en doelgroep,Skytronics heeft de afdeling dj gear en aanverwante afgestoot en ondergebracht bij Skytek, skytronics doet alleen nog electronica e.anvwtn. Met citronics hebben ze een nieuwe firma opgericht, om hun professionele toestellen in onder te brengen. Skytronics is mee op de OEMbakkentrein gesprongen,maar wilden dit niet als aanvulling voor hun gamma, maar totaal nieuw merk, net zoals JB Systems heeft gedaan, en waaruit Synq is ontstaan.\

Rhino:He tekhead waar slaat jiouw opmerking nu weer op Confused??

Lul ik uit mijn nek als ik zeg dat ik er al ruim een jaar tevreden mee ben.

en lul ik uit mijn nek als ik zeg dat de cds 6 precies hetzelfde is als een relooprcd900

En lul ik uit mijn nek als ik zeg dat die OEM spelers goed ontvangen zijn Confused

Niet dus .......

Alles is waar, en als je ze op foto wil zien moet je maar even de search functioe gebruiken en ``foto,s van mijn hok`` intoetsen.

dan zie je ze staan en weetje dus dat ik niet uit mijn nek lul.

Iets wat van jouw niet gezegd kan worden.........
User edit by Rhino on 06-03-2006 @ 10:49:36 (1%)
DJ_Sintec    posted on 15-03-2006 12:58
Ik heb zelf twee citronic draaitafels:   citronic PD1's

Ik heb ze 199 per stuk betaald in de winkel en er zat een stanton 505 (2de editie) bij, deze kosten appart al 35 euro. De motor is natuurlijk niet zo sterk als een techics of een stanton maar doet goed mee. en het heeft een stabiele arm. er staan geen extra featers op zoals reverse of ander, maar dat het je voor niets nodig (echt niet). Als ik van u was zou ik ze kopen. Een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding, en om mee te leren mixen zeker goed.  ik heb de mijne gehaald in technics studio's in antwerpen maar in Arton hebben ze hem ook staan voor dezelfde prijs.

Hopelijk ben je er wat mee

ps: koop nooit jb-system (synq mss nog wel) maar geen jb-system!

je koopt beter degelijke draaitafels en een eenvoudig mengpaneel.

DJ_Sintec    posted on 15-03-2006 13:01
Poster: Reind

Nieuw? Dus iets wat 30 jaar oud is is tegenwoordig nieuw..... ik vraag me af wat ik in mijn ad moet zetten als ik iets verkoop en het is pas 1 jaar oud..... Winking my eye

Zo nieuw is citronic dus niet, in de UK is het al jaar en dag hetzelfde als wat JB Systems op het vaste land is. Het kost geen drol, ze hebben leuke spullen maar ook zooi. Echter als je de kunst van het parel vissen uit het assortiment van een fabrikant een beetje beheerst is er bij iedere fabrikant wel wat te halen aan leuke gear.

zeker en vast, de draaitafel is iets dat je er bij citronic kan uithalen. (ARTON verkoopt technics, pioneer en rodec en toch ook nog dat enkele product van citronic )

hebben ze vroeger ook niet sterk uitgehaald met hun versterkers?

thomaz    posted on 20-05-2006 18:16
Ik ben een beginnende DJ en ik ben van plan om de citronic dubbele cd speler cd6 te kopen, maar ik weet niet zeker ofdat deze alles kan wat je tegenwoordig nodig hebt.

Wat doet eigenlijk een mengpaneel??

mazzel
_Ivan_    posted on 20-05-2006 18:20
mengpaneel nummer A --> B

Ik zou als ik jou was doorsparenWinking my eye voor iets van numark. Ik heb niet veel goeds over die cd-speler gehoordWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
DJ_Sintec    posted on 20-05-2006 21:28
Poster: thomaz

mazzel

Euh, een mengpaneel, wat het doet, euh, eenvoudig: het zorgt ervoor dat je je muziek kan mengen Happy, laughing

en euh, die citronic, ik heb hem al gezien in de winkel en even mee bezig geweest, voelt wel goed en hij bezit zeker de belangrijkste functies. voor de rest geen ervaring mee.
_Ivan_    posted on 20-05-2006 21:31
Poster: DJ_Sintec

Euh, een mengpaneel, wat het doet, euh, eenvoudig: het zorgt ervoor dat je je muziek kan mengen Happy, laughing

en euh, die citronic, ik heb hem al gezien in de winkel en even mee bezig geweest, voelt wel goed en hij bezit zeker de belangrijkste functies. voor de rest geen ervaring mee.

Volgens mij staat er ook een review van op aboutdj.nl

Feel&.Celebrate.Life!
Reind    posted on 21-05-2006 01:40
Poster: DJ_Sintec
ps: koop nooit jb-system (synq mss nog wel) maar geen jb-system!
je koopt beter degelijke draaitafels en een eenvoudig mengpaneel.

Waarom geen JB Systems? Die schuiven in veel gevalleen namelijk exact dezelfde doosjes door als Citronic dat doet.

Beide bedrijven hebben een prima service, citronic zelfs een eigen technische dienst (of beglec dat ook heeft weet ik niet 100% zeker) en hebben voor het geld leuke producten (en natuurlijk wat rotte appels er tussen).

Van alle budget merken zijn er maar 3 die ik nooit iemand aan zou raden, Omnitronic, BST en Koolsound. BST is inmiddels failliet (stond in ieder geval onder curatele) en inmiddels heet het Koolsound. Op de manier hoe BST uiteindelijk is dood gegaan en Koolsound tot stand is gekomen is voor mij al genoeg reden om het merk aan niemand het spul aan te raden.
Omnitronic is een duitse dozenschuiver met een duitse garantie..... zoek het zelf maar lekker uit garantie wel te verstaan.
Winston    posted on 21-05-2006 15:16

Mooie rookie vraag, dus eigenlijk voor het rookie forum.

Een eenvoudige DJ CD player draait uitsluitend de muziek af. Je kunt wel de snelheid van het ritme veranderen. Dit is van belang om tracks te kunnen mixen, oftewel tegelijk af te spelen met hetzelfde ritme.

Behalve cd players is nog nodig om te mixen: een mixer of mengpaneel. Die brengt het geluid van beide cd players samen, waarbij je m.b.v. meestal faders (de schuiven) het volume van beide players kunt regelen, oftewel wat het publiek uiteindelijk hoort.

Op je mengpaneel kun je cd's ook beluisteren met een koptelefoon. Ondermeer om het ritme gelijk te regelen, zonder dat het publiek wat van merkt.

Tic Toc
User edit by Winston on 21-05-2006 @ 15:18:23 (1%)
thomaz    posted on 21-05-2006 16:52
quote:
Poster: ivan1991

Ik zou als ik jou was doorsparen voor iets van numark. Ik heb niet veel goeds over die cd-speler gehoord

waarom dan een numark?? Wat heb je gehoord over de citronic cd 6 dan??
thomaz    posted on 21-05-2006 17:13
wat is een goede 19'' mengpaneel voor onder de 350??
kroket    posted on 21-05-2006 18:33
ach allemaal onzin wat hier allemaal staat

citronic verkoopt OEM producten, oftwel net zo goed/slecht als de rest.
dus ook de cd spelers...
robertvisser    posted on 21-05-2006 19:21
hey DJ_Sintec bij jou ligt geloof ik ook een paar kabeltjes los in je bovenkamer...

ik heb in de jaren dat ik in de winkel dj gear verkocht  meer skysmeck langs zien komen dan jb systems. inmiddels werk ik al weer een enige tijd voor de nederlandse inporteur van o.a jb systems en ik kan je verzekeren dat ik in die tijd nog geen een defecte draaitafel heb langs zien komen waarvan de fout een technisch gebrek was....

en je tweede opmerking was helemaal bagger:
:

je koopt beter degelijke draaitafels en een eenvoudig mengpaneel...

koop jij maar een mixer waarvan de faders binnen drie maanden gaan storen..
een draaitafel met een (te) lichte motor valt nog mee te werken... mits je een beetje kan draaien... tis immers meer een kunst om op goedkope te draaien dan op oem's of technics....

verder vindt dat iedereen hier elkaar maar na lult... 90% weet nog en eens waar ze over praten.....  forum gaat er hier niet op vooruit..

maar weer ff on topic : sky is overgenomen door fidex dus we gaan wel zien in de toekomst wat er van citrinic over blijft voorlopig kan ik niet meer zeggen dat de oem's toch wel verdacht veel op de andere oem's lijken.....
maar jah zal vast ook allemaal uit de zelfde chinese duplicator fabriek komen...

User edit by robertvisser on 21-05-2006 @ 19:51:18 (52%)
DJ_Inspiration    posted on 21-05-2006 19:32
Poster: robertvisser
voorlopig kan ik niet meer zeggen dat de oem's toch wel verdacht veel op de andere oem's lijkt.....

Daarom zijn ze ook werkelijk OEM's! Ze zijn gewoon hetzelfde buiten de naam en de kleur. Misschien nog een kleine verandering door een fabrikant zelf maar voor de rest identiek.
robertvisser    posted on 21-05-2006 19:49
at DJ_Inspiration was ook sarcastisch bedoeld..... is allemaal dezelfde shit
maar jah wat niet tegenwoordig... alles wordt door die kut chinezen gekopieerd of slecht nagemaakt...
DJ_Inspiration    posted on 21-05-2006 19:50
Ah ok, sorry voor het misverstand Happy, laughing
Ik moet je ook volledig gelijk geven in die laatste zin.
thomaz    posted on 21-05-2006 21:08
maar nu weet ik nog steeds niet wat een goede 19'' mengpaneel is voor onder de 350??
thomaz    posted on 22-05-2006 20:56
wat vinden jullie van de citronic Ultima SM-FX 500?
Reind    posted on 22-05-2006 23:44
wat vinden jullie van de citronic Ultima SM-FX 500?

Is die al leverbaar dan? Voor zover ik weet ligt die nog steeds niet in de schappen namelijk Winking my eye
thomaz    posted on 23-05-2006 11:55
jah, bij dj stunter in den bosch en in eindhoven
thomaz    posted on 23-05-2006 11:56
maar wat vinden jullie ervan?
thomaz    posted on 05-06-2006 14:16
vinden jullie de Citronic SM-FX500 goed. Hier zit volgens mij alles op, genoeg kanalen, effecten erop??

http://www.citronic.nl/product/product.php?s=171.129

Twizz    posted on 05-06-2006 14:22
is dit trouwens vergelijkbaar met de kwaliteit van us-blaster?
soundcollector    posted on 05-06-2006 15:12
dit is juist de zelfde als dat mengpaneel van synq
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

56 Users online: 8 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 15.379
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.986