Webshops geven 2 jaar garantie (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwillem    posted on 26-02-2006 21:07
ik zat weer zoals normaal rond te kijken op webshops over dj-stuff. en nu kun je bij een aantal webshops op pioneer producten 2 jaar garantie krijgen voor een kleine meerprijs. dat is bij alle producten, en eerst was het bij pioneer producten 1 jaar. wie kan uitleggen waarom ze dit nu opeens doen?

What do you think about Webshops geven 2 jaar garantie ??

Vote :   

MaxvEck    posted on 28-03-2007 19:11
Poster: ccc
Waarom zou Pioneer 2 jaar garantie moeten verlenen voor producten die niet rechtstreeks bij hun zijn gekocht?

Ik heb eens gezocht op het internet, maar ik vind nergens een wet ofzo waarin staat dat op producten minimaal 2 jaar garantie is. Weet iemand waar ik dat kan vinden?

Pioneer moet 2 jaar garantie verlenen voor producten die door hun zijn verkocht, want alle producten is rechtstreeks bij hun gekocht omdat niemand anders pioneer apparatuur maakt en verkoopt..
ccc    posted on 28-03-2007 19:14
ow als jij het zegt.
robbert    posted on 28-03-2007 19:31
Ja en ik denk nog steeds dat het wettelijk bepaald is dat er twee jaar garantie gegeven moet worden.
PatrickBeuken    posted on 28-03-2007 21:07
Het is wettelijk bepaald dat op elektronica 2 jaar garantie gegeven moet worden. Ik zal het zo even voor je opzoeken, ccc. Verder ben ik het met Stephan_ eens en ben ik van mening dat Pioneer standaard 2 jaar moet geven (volgens de wet) en op producten van offciële dealers 3 jaar.
Vibemaster-D    posted on 28-03-2007 21:12
ik heb het ergens gelezen gister in 1 van mijn schoolboeken maar het is door de EU bepaald dat je op elektronica recht hebt op minstens 2 jaar garantie. dat was ook een gezeik bij die dell computers waarze maar 1 jaar garantie opgeven dat is wettelijk verboden in de EU je hebt als eu burger recht op 2 jaar. en juridisch gezien zou je zo een rechtzaak winnen want het is wettelijk bepaald
PatrickBeuken    posted on 28-03-2007 21:19
Hier staat een interessant stukje van m'n rechtsbijstandverzekering. Ik heb het in dat topic gezet omdat niet zichtbaar is voor niet-geregistreerden (ivm copyright, etc).

Er staat niks over 2 jaar garantie op elektronica, maar ik weet zeker dat dat binnen Nederland (waarschijnlijk hele EU) zo is.
ccc    posted on 28-03-2007 21:55
Als het in de wet zou staan dat 2 jaar verplicht is dan zou Pioneer zich wel aan die regels houden.

In dat stukje van jou staat inderdaad ook niet dat 2 jaar verplicht is.
En ik heb op wetboek-online gekeken, en daar vind ik alleen dit artikel dat er iets mee te maken zou kunnen hebben en daar staat ook niet in dat die 2 jaar verplicht zijn.
Wetboek bw7 6a
janusjaap    posted on 29-03-2007 01:25
Poster: Lead
Pioneer gekocht bij een officiele dealer = 2 jaar garantie

Gekocht bij een vage webshop : 12 maanden en hopen dat ze het goed oplossen.

Dit geld voor ieder merk. Als je iets ergens wilt aanschaffen is het altijd handig om even bij de importeur op de site te kijken om te zien f het bedrijf in hun dealerlijstje staat. Zo niet: mogelijk doen ze geen zaken is kan het afwachten zijn, wat er gebeurt als je garantie nodig hebt.

Stuk tekst van consuwijzer.nl:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.
De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.
Nederlandse regelgeving
Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.-----------------------------------------------------------------------------------------------

Oftewel: Als je spullen in Nederland koopt, geldt de laatste alinea. Wat mij opvalt zijn de woorden: "Recht op een deugdelijk product"
Let wel; je moet bij de VERKOPER zijn

@ Lead", quote: f het bedrijf in hun dealerlijstje staat. Zo niet: mogelijk doen ze geen zaken"

Huh? Waar haalt iedereen die niet officieel dealer is zijn spullen vandaan dan? Lijkt me dat Pioneer dat gewoon levert aan hen. Wie anders?
Lead    posted on 29-03-2007 06:07
Het gaat erom waar je je garantie moet claimen. Dat je een aardige tijd garantie hebt is duidelijk.

Pioneer NL haalt garantie reparaties op en brengt ze weer (kosteloos) terug bij de officiele dealers... Wat er gebeurt als je je spullen koopt bij een handelaar die zijn spul niet bij de bron vandaan haalt weet ik niet.

Als consument is de winkel waar je je spul gekocht hebt verantwoordelijk voor het leveren van de garantie. Of Pioneer 2,3 of 100 jaar garantie geeft, daar heeft de winkelier mee te maken, en niet de eindgebruiker.

Anyway, wie naar Frankfurt gaat: laten we gezellig onder een bakkie hier nog even over door bomen :D
Let the BASS be louder
Dj-jermain    posted on 09-07-2008 20:35
ik zat ook pas geleden op internet te kijken naar de pioneer 2xCDJ 1000 Mk3 + DJM 800.
ik kwam toen de web shop discoparadijs daar verkoopen ze de totaal set al 1 geheel voor 3599 euro ik heb dus een e-mail gestuurd naar pioneer hoe het nu zit met die 2 jaar gerantie op deze speler ik kreeg deze e-mail terug.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De fabrieksgarantie voor Pioneer apparatuur is standaard 1 jaar (Geldig in alle landen zoals vermeld in het garantiebewijs) .
Vanaf 1 oktober 2004 geeft Pioneer Benelux B.V. twee jaar garantie op de Pioneer Home Entertainment producten. De twee jaar garantie geldt uitsluitend in combinatie met een garantiebewijs en een geldige aankoopnota van de Pioneer dealer.

Met vriendelijke groet,

Pioneer Europe N.V.
Customer & Service support

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus als er een Garantiebewijs + Geldige Aankoopnota bij zit heb je als het goed is 2 jaar gerantie ?

Alert : Geen webshoplinks
Mod edit by Jorrit on 09-07-2008 21:01 (6%)
Lead    posted on 09-07-2008 23:46
Dit bedrijf is geen officieel dealer dus geen 2 jaar garantie, lijkt me duidelijk...
Beter iemand zoeken die wel dealer is... of ga eens bij Dijkman of Soundfreax langs Winking my eye
Let the BASS be louder
RiX    posted on 10-07-2008 12:03
Toch kan je bij de rechtbank / rechtswinkel een klacht neerleggen als het gaat om die twee jaar garantie. Het staat in de wet immers... Dat was al zo toen ik vroeger een walkman van Sony kocht. Daar moest al twee jaar garantie opzetten, want: een electronisch produkt moet sowieso die twee jaar uit kunnen houden, mits er goed mee om wordt gegaan.

Stukje uit Nieuwsblad.be

Stukje uit eccnl.eu
RiX    posted on 10-07-2008 12:07
Poster: Lead
Dit bedrijf is geen officieel dealer dus geen 2 jaar garantie, lijkt me duidelijk...
Beter iemand zoeken die wel dealer is... of ga eens bij Dijkman of Soundfreax langs Winking my eye

Ik denk dat het sowieso beter is om bij den Pioneer Dealer te kopen, maar los daarvan: Pioneer staat niet boven de wet. Ook hebben zij dit in een overeenkomst of eigen voorwaarden staan. In europa geldt voor elk duurzaam product 2 jaar garantie, als het gebrek niet aan de gebruiker ligt en dat bewezen kan worden.

Belachelijk dat ze standaard bv 90 garantie geven op een Apple Macintosh en dat je dan nog een jaar service erbij kan / moet kopen. Ik denk dat Pioneer (weer een groot bedrijf) het zelfde grapje uithaalt!!

Ik bedoel: Wie heeft er nog het hele huis vol staan met Pioneer spullen? (dj gear uitgesloten)
Victor    posted on 10-07-2008 19:13
Poster: RiX
Toch kan je bij de rechtbank / rechtswinkel een klacht neerleggen als het gaat om die twee jaar garantie. Het staat in de wet immers...

En dus ga jij naar de rechter? Zelf, of wil je er nog een advocaat voor inhuren?

Het hele verhaal met garantie is nou net dat je dat gezeur niet hebt. En daarom is die 2 jaar garantie belangrijk. Niet omdat je anders geen rechten hebt (die heb je wel volgens de Wet Consumentenkoop) maar omdat geen hond naar de rechter stapt voor de reparatie van een cd-spelertje dat anderhalf jaar geleden € 800 kostte.
RiX    posted on 10-07-2008 20:28
De rechtswinkel is dan een goede plek om te zijn. Daar kan je bv ook terecht ivm woningen (bv: als je hoofdhuurder je een hak zet)
Dj-jermain    posted on 24-08-2008 22:58
kwam net deze tegen op marktplaats.nl (klik) kan dit wel voor deze prijs 3499 euro Normaal prijs is 3777 euro met 2 jaar garantie. wat vinden jullie hier van >?
Lead    posted on 24-08-2008 23:04
Bedrijf is in ieder geval geen dealer, dus succes als er iets aan de hand is...
Let the BASS be louder
Tizio    posted on 25-08-2008 19:20
2 jaar garantie toch vanaf fabricage datum op de achterkant? als je geen stempeltje op je garantie bewijs hebt?

Poster: Dj-jermain
kwam net deze tegen op marktplaats.nl (klik) kan dit wel voor deze prijs 3499 euro Normaal prijs is 3777 euro met 2 jaar garantie. wat vinden jullie hier van >?

Deze site is toch het goedkoopste na even wat rondgekeken te hebben, alleen ikzelf zou er niks kopen, de site bevalt me niet, dat geeft bij mij toch een eerste indruk van een webshop.
User edit by Tizio on 25-08-2008 @ 19:22:58 (100%)
Lead    posted on 26-08-2008 13:17
Het IS een webshop en niet eentje die ik mijn geld zou toevertrouwen.... Ik hou graag van nederlandse apperatuur, altijd makkelijk mocht er eens iets aan de hand zijn. Jammer van de paar tientjes, die ik heb ik er wel voor over...
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.016 days.
 Post CommentThat would be 200.5 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 25 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 6.468
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.374