Webshops geven 2 jaar garantie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djwillem    posted on 26-02-2006 21:07
ik zat weer zoals normaal rond te kijken op webshops over dj-stuff. en nu kun je bij een aantal webshops op pioneer producten 2 jaar garantie krijgen voor een kleine meerprijs. dat is bij alle producten, en eerst was het bij pioneer producten 1 jaar. wie kan uitleggen waarom ze dit nu opeens doen?

What do you think about Webshops geven 2 jaar garantie ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 26-02-2006 21:22
omdat de pioneer garantie ingaat aan het begin van het jaar en niet op het moment dat je het product kooptConfused
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 27-02-2006 @ 10:28:22 (9%)
djwillem    posted on 26-02-2006 21:23
:P ze geven alleen bij een aantal webshops 2 jaar garantie. nu kun je ook bij webshops 2 jaar garantie erbij kopen voor 75 euro waar dat pas nog niet kon
Camino    posted on 26-02-2006 22:04
ik dacht dat er op pioneer standaard al 2 jaar zat...
Cyrille    posted on 26-02-2006 22:30
ik kreeg gewoon 2 jaar garantie.. dat is toch standaard?
greup    posted on 26-02-2006 22:56
De echte pioneers dealers geven 2 jaar garantie. ( lees webshops als new-line ect) Je hebt natuurlijk ook de ( misschien wel marktverziekende) dozenschuivers. Deze biede goedkoop pioneer producten ( en natuurlijk ook andere merken) aan, maar hebbe geen contact met de dealer * pioneer in dit geval* en kunnen dus ook niet die 2 jaar garantie bieden die pioneer standaard geeft. een voorbeeld hier van is prowebshop.

Wat is voor jou belangrijk? garantie, goede serves ect?

Of misschien wel gewoon een goedkope aanschafprijs en dan maar wat minder garantie ( of geen) en vaak ook een wat mindere serves

User edit by greup on 26-02-2006 @ 22:57:23 (5%)
Sandr    posted on 26-02-2006 23:01
Ik had ook 2 jaar garantie, na anderhalf jaar was het loopwerk van m'n CDJ 800 kapot. Even op laten sturen, garantie en geen probleem verder.

Play that funky music white boy....
djwillem    posted on 26-02-2006 23:26
Poster: greup
De echte pioneers dealers geven 2 jaar garantie. ( lees webshops als new-line ect) Je hebt natuurlijk ook de ( misschien wel marktverziekende) dozenschuivers. Deze biede goedkoop pioneer producten ( en natuurlijk ook andere merken) aan, maar hebbe geen contact met de dealer * pioneer in dit geval* en kunnen dus ook niet die 2 jaar garantie bieden die pioneer standaard geeft. een voorbeeld hier van is prowebshop.

Wat is voor jou belangrijk? garantie, goede serves ect?

Of misschien wel gewoon een goedkope aanschafprijs en dan maar wat minder garantie ( of geen) en vaak ook een wat mindere serves

maar nu leveren de bedrijven die niet egte pioneer dealers zijn voor 75 euro ook 2 jaar garantie. (ik ken dat verhaaltje van de garantie van pioneer)
greup    posted on 26-02-2006 23:33
Poster: djwillem

maar nu leveren de bedrijven die niet egte pioneer dealers zijn voor 75 euro ook 2 jaar garantie. (ik ken dat verhaaltje van de garantie van pioneer)

ze leveren tock altijd al een bepaalde termijn garantie? ik ken geen webshop die helemaal Geen garantie geeft. die reparaties die onder garantie vallen zullen dus gerepareerd worden door een ander bedrijf dan pioneer. Op het moment dat ik 2 jaar garantie koop zal het op de zelfde mannier blijven gaan.

De vraag is overigens wel of het na betaling van die 75 euro nog wel aantrekkelijk is om bij z'n dozenschuiver een pioneer of iets dergelijks aan te schaffen.

djwillem    posted on 26-02-2006 23:56

ze leveren tock altijd al een bepaalde termijn garantie? ik ken geen webshop die helemaal Geen garantie geeft. die reparaties die onder garantie vallen zullen dus gerepareerd worden door een ander bedrijf dan pioneer. Op het moment dat ik 2 jaar garantie koop zal het op de zelfde mannier blijven gaan.

De vraag is overigens wel of het na betaling van die 75 euro nog wel aantrekkelijk is om bij z'n dozenschuiver een pioneer of iets dergelijks aan te schaffen.

daar heb je groot gelijk in want voor 75 meer heb je hetzelfde product bij new-line met een super service
greup    posted on 27-02-2006 00:07
<>even off topic hoor<>

Ik zie toch altijd weer mensen pontaan naar de goedkoopste shop renne ( en dat is niet alleen in deze sector ) Maar ik hoop dat mensen toch ook eens gaan nadenken over aspecten als serves ect. Op het moment dat ik alleen maar het goedkoopste wil en spullen bij webshops ga halen waar de serves gewoon bagger is en of in het buitenland kom ik mezelf op het moment dat het mis is echt wel tegen. Op het moment dat je een kleine drive-inshow hebt en 1 van jou cd-spelers gaat stuk, dan kun je je het niet permiteren dat je z'n ding 6 of 8 weken kwijt bent ( en dat zijn geen rare periodes die ik nu noem hoor). Of stel je voor dat je een gebrekkige garantie hebt en dat je ineens zelf dat dure matrix schermpje op je cd-speler moet gaan betalen...

Oftewel, denk alsjeblieft even 3 keer na voordat je gelijk naar de goedkoopste stapt.

DJ-Emotion    posted on 27-02-2006 01:36
Toch grappig dat mensen altijd over service praten als ze er uiteindelijk MEER voor betalen.
Lijkt mij dan dat het hier NIET om service gaat maar om ongevraagd extra betalen voor garantie. (Ookal is de kans heel klein dat je er gebruik van maakt).

Service is iets wat je naar mijn mening gratis krijgt.
Anders is het gewoon een betaalde extra garantie.

Zoals het in de Vandale staat omschreven:

ser·vice (de ~ (m.))
1 dienstverlening van een leverancier aan zijn clientèle => dienstbetoon, dienst na verkoop
2 het door een speler in het spel brengen van de bal [o.a. bij tennis en volleybal] => opslag, serve
User edit by DJ-Emotion on 27-02-2006 @ 01:50:57 (100%)
Lead    posted on 27-02-2006 09:45
Pioneer gekocht bij een officiele dealer = 2 jaar garantie

Gekocht bij een vage webshop : 12 maanden en hopen dat ze het goed oplossen.

Dit geld voor ieder merk. Als je iets ergens wilt aanschaffen is het altijd handig om even bij de importeur op de site te kijken om te zien f het bedrijf in hun dealerlijstje staat. Zo niet: mogelijk doen ze geen zaken is kan het afwachten zijn, wat er gebeurt als je garantie nodig hebt.
Let the BASS be louder
greup    posted on 27-02-2006 09:52
Poster: DJ-Emotion
Toch grappig dat mensen altijd over service praten als ze er uiteindelijk MEER voor betalen.
Lijkt mij dan dat het hier NIET om service gaat maar om ongevraagd extra betalen voor garantie. (Ookal is de kans heel klein dat je er gebruik van maakt).

Service is iets wat je naar mijn mening gratis krijgt.
Anders is het gewoon een betaalde extra garantie.

Zoals het in de Vandale staat omschreven:

ser·vice (de ~ (m.))
1 dienstverlening van een leverancier aan zijn clientèle => dienstbetoon, dienst na verkoop
2 het door een speler in het spel brengen van de bal [o.a. bij tennis en volleybal] => opslag, serve

Serves geven kost arbeits uren...en die arbeits uren moeten betaald worden, wat resteerd in een iets wat hogere prijs van producten ( dat is immers het enigste waar ze die prijs op kunne door berekenen)

Op het moment dat ik kleding ga halen bij duetz/pims noem maar op, verwacht ik serves ( en een redelijk goede ook * denk aan bakkie koffie ect ) Op het moment dat ik z'n zelfde trui of broek bij de v&d zou kunnen kope ( sommige merken hebbe bijde winkels) verwacht ik Niets aan serves... Waarom niet? simpel, de prijs bij v&d ligt veelste laag om serves te gaan verlenen!

DJ-Emotion    posted on 27-02-2006 10:52

Serves geven kost arbeits uren...en die arbeits uren moeten betaald worden, wat resteerd in een iets wat hogere prijs van producten ( dat is immers het enigste waar ze die prijs op kunne door berekenen)

Op het moment dat ik kleding ga halen bij duetz/pims noem maar op, verwacht ik serves ( en een redelijk goede ook * denk aan bakkie koffie ect ) Op het moment dat ik z'n zelfde trui of broek bij de v&d zou kunnen kope ( sommige merken hebbe bijde winkels) verwacht ik Niets aan serves... Waarom niet? simpel, de prijs bij v&d ligt veelste laag om serves te gaan verlenen!

Om even op je V&D relaas in te gaan
Je kunt bij hun gewoon je gekochte product ruilen, retouneren mocht hier iets mee aan de hand zijn.Dit heeft te maken met SERVICE in de vorm van "Wij staan achter ons product"
User edit by DJ-Emotion on 27-02-2006 @ 11:05:38 (100%)
JBax    posted on 27-02-2006 10:59
Jeroen, hierbij mijn eerste post, heeft even geduurt na jouw tip om hier eens langs te surfen.

Ik wil even reageren op het hele garantie verhaal rondom pioneer en andere merken en met name op de post van djwillem.

Elke officiele dealer van pioneer geeft 2 jaar garantie op zijn pioneer producten. Tevens kunnen zij niet verkochte producten laten servicen bij een van de dichts bijzijnde pioneer service punten. Even een voorbeeld. Afgelopen woensdag een cdj1000 MK2 opgestuurd, vrijdag gerapareerd retour onder garantie.

Het hele misverstand onstaat bij de shops die geen officieel dealer zijn en gewoon domweg een probleem hebben zodra ze een defect product terug krijgen. Veel shops zeggen dat hij gerepareerd is, maar dat is vaak niet zo. Als ze zich dan ook voordoen als officieel dealer kijkt men Pioneer erop aan.

Dus gewoon bij een officiele dealer je spullen kopen waardoor je vervolgens 2 jaar garantie krijgt + je garantie op de juiste service rondom de verkoop aangezien alle dealers hierop zijn geselecteerd.

Tot slot vergeet niet dat de meeste producten na de garantie kapot gaan, officiele dealers kunnen je dan nog helpen door je product te laten repareren bij de pioneer service punten tegen geringe kosten.
DJ-Emotion    posted on 27-02-2006 11:03

Poster: Lead
Pioneer gekocht bij een officiele dealer = 2 jaar garantie

Gekocht bij een vage webshop : 12 maanden en hopen dat ze het goed oplossen.

Dit geld voor ieder merk. Als je iets ergens wilt aanschaffen is het altijd handig om even bij de importeur op de site te kijken om te zien f het bedrijf in hun dealerlijstje staat. Zo niet: mogelijk doen ze geen zaken is kan het afwachten zijn, wat er gebeurt als je garantie nodig hebt.

Check hier maar even voor de Wettelijke garantie bepalingen voor webshops.
en voor de webshops buiten nederland binnen europa vind je ze hier.

Hier kun je trouwens e.a. nazien over rechten van de consument.
en de plichten van de verkoper.
(Of de winkel/webshop nu een dealer of geen dealer is)

[edit]

Wat is trouwens de definitie van een Dealer?
Hoe kun je zien of een zaak dealer is?

User edit by DJ-Emotion on 27-02-2006 @ 11:13:41 (100%)
Mod edit by Lead on 27-02-2006 15:19 (11%)
Lead    posted on 27-02-2006 15:19
Poster: Lead
...Als je iets ergens wilt aanschaffen is het altijd handig om even bij de importeur op de site te kijken om te zien f het bedrijf in hun dealerlijstje staat....

Let the BASS be louder
greup    posted on 27-02-2006 15:52
Poster: DJ-Emotion

Om even op je V&D relaas in te gaan
Je kunt bij hun gewoon je gekochte product ruilen, retouneren mocht hier iets mee aan de hand zijn.Dit heeft te maken met SERVICE in de vorm van "Wij staan achter ons product"

En waar blijft mijn bakkie koffie dan? enne wie verteld mij van welk materiaal die ene trui gemaakt is ? en hoe ik hem moet wassen? En gaan ze dat gat dat door een productie fout is ontstaan ook echt repareren door de echte Truien importeur

DJ-Emotion    posted on 27-02-2006 16:03

En waar blijft mijn bakkie koffie dan? enne wie verteld mij van welk materiaal die ene trui gemaakt is ? en hoe ik hem moet wassen? En gaan ze dat gat dat door een productie fout is ontstaan ook echt repareren door de echte Truien importeur

Als ik met mijn defect retour ga, hoef ik geen koffie, ik wil een nieuw of reparatie.
Maar ja, als jij een bakkie koffie wilt denk ik dat ze zelfs bij V&D niet zo moeilijk doen en je naarde Le-Mache toe sturen
djwillem    posted on 27-02-2006 18:20
ik probeer heir alleen maar uit te leggen dat je op elk dj product (nu ook bij een aantal vage shops) een extra jaar garantie kunt bijkopen voor 75 euro. en daar gaat deze topic overWinking my eye
DJ-Emotion    posted on 27-02-2006 19:52
Poster: djwillem
ik probeer heir alleen maar uit te leggen dat je op elk dj product (nu ook bij een aantal vage shops) een extra jaar garantie kunt bijkopen voor 75 euro. en daar gaat deze topic overWinking my eye

bedoel je www.vagewebshop.nl
Vibemaster-D    posted on 28-03-2007 18:33
maar in de EU is het wettelijk verplicht 2 jaar garantie minimaal te bieden op een product dus als je in duitsland bij www.vagewebshop.de koopt heb je ook gewoon recht op 2 jaar garantie. dus dat hele gezeik met de 2 jaar pioneer garantie bij officiele dealers is bullshit. ik ben ook niet voor de vagewebshop integendeel ze helpen de markt naar de klote maar je hebt in alle EU landen recht op minstens 2 jaar garantie.

(meer dan jaar niks gepost weer wat leven in de brouwerij)
PatrickBeuken    posted on 28-03-2007 18:46
Jup. Heb je inderdaad recht op. Sommige dealers geven je die garantie als je ze daarop wijst, anderen doen liever eerst goed moeilijk.
Stephan_    posted on 28-03-2007 18:58
Moet toch zeggen dat ik de service van Pioneer op gebied van garantie voor zo'n top merk toch best zwak vind.

Als het dus zo is dat je vanuit het merk zelf bij een non-licensed dealer maar 1 jaar krijgt dan komt het er dus op neer dat ze proberen onder het wettelijk minimum te duiken.

Ik bedoel, kom op, als je een top merk bent dat vertrouwen wilt uitstralen over haar producten doe je daar niet moeilijk over en geef je gewoon die 2 jaar. Ongeacht bij wie het is gekocht. Want zo werkt het immers tegenwoordig, garantie is een zaak van de fabrikant, niet meer van de winkel. Enigste wat winkels nog aan garantie doen is je product doorsturen naar de fabrikant.

En ik denk dat een consument toch wel mag verwachten dat een Pioneer product langer dan 1 jaar meegaat, en dat ze 2 jaar sowieso onder garantie van hun product kunnen genieten. Er zijn ook gewoon merken die een extra lange garantie garanderen en dat gebruiken als selling point in hun verkooptechniek en marketingstrategie. Een goede zaak denk ik. Zowel voor de resultaten van het bedrijf als voor de consument.

Dus ik zou zeggen: Pioneer doe er wat aan! Happy, laughing
ccc    posted on 28-03-2007 19:02
Waarom zou Pioneer 2 jaar garantie moeten verlenen voor producten die niet rechtstreeks bij hun zijn gekocht?

Ik heb eens gezocht op het internet, maar ik vind nergens een wet ofzo waarin staat dat op producten minimaal 2 jaar garantie is. Weet iemand waar ik dat kan vinden?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

195 Users online: 17 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 40.793
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.907.815

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use