CDJ 200 + timecode
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SpenQ    posted on 29-05-2013 02:00
Ik heb 2 cdj200's en heb sinds kort een dj interface gehaald om timecode uit te proberen, eerst met gebrande vdj wavs en nu met een gekochte mixvibes timecode cd. Ik kreeg het met traktor of serato niet aan de praat. (omdat deze alleen met hun eigen interface werken denk ik?)
Ik probeer dus met vdj of mixvibes die timecode aan de praat te krijgen, en ik kan er wel muziek mee afspelen, maar als ik de cue knop loslaat en daarna weer opnieuw indruk gaat hij verder op het punt waar hij was. Ook loopjes werken niet, wat mixvibes wel belooft!
Ik heb me al helemaal scheel gezocht op internet, maar ik kan het nergens vinden, terwijl ik op youtube wel filmpjes zie van cdj200's met mixvibes die gewoon loopjes aan kunnen zetten op de cdspeler of de pauze knop kunnen gebruiken.
Als ik naar het midi geluid luister snap ik ook wel dat het niet werkt, want het is gewoon een normale sinus toon, maar hoe de fuck krijgen ze dan die loopjes voor elkaar??
ook track 2 op de cd geeft precies hetzelfde geluid, terwijl die voor 'track selection' gebruikt zou moeten kunnen worden.

Heb ik iets fout gedaan, of begrijp ik iets verkeerd?

tldr: cue / loops werken niet met timecode (mixvibes) op cdj200
Licence to chill!

What do you think about CDJ 200 + timecode ??

Vote :   

FASA    posted on 29-05-2013 12:58
Ik denk dat je instellingen fout staan.
?
Staat het op Line ipv Phone? zo nee, omzetten naar Line
Je hebt in mixvibes ook een aantal modus, (relative/absoluut en nog 1 uit me hoofd). Probeer hier eens tussen de switchen (moet je bij beide decks appart instellen). Weet dat 1 ervan niet met loops/cue werkt en de ander wel.
?
Eventueel heb ik een Reloop Spin 2 timecode pakket te koop
geluidskaart, cd's en software, die ook werkt met Mixvibes. Mocht je interesse hebben, voor 100euro is hij van jou en werkt het gegarandeerd.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
SpenQ    posted on 29-05-2013 18:35
Hij staat op Line, dus dat is goed.

tussen relative en absolute merk ik geen verschil, bij flexible maakt het niet uit wat ik met de cd speler doe, dan reageert ie er niet op.

Ook geeft hij bij quality 0% aan, terwijl het signaal verder gewoon goed is!
Licence to chill!
FASA    posted on 29-05-2013 22:30
Wat voor geluidskaart gebruik je? dan zit daar toch iets niet goed of in je instellingen. Hoe geeft hij het volume aan in Mixvibes? komt het te hard binnen of normaal?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
SpenQ    posted on 30-05-2013 00:57
Ik weet niet wat het probleem was, maar ik heb het nu aan de praat met virtual dj.
op?http://www.virtualdj.com/products/timecode/cd.html?staan 2 versies:
Consumer grade sound level
en
Pro grade sound level

de eerste zou volgens die site met de cdj200 moeten werken, maar dat werkte dus niet.
die andere werkt wel! Heb dus de mixvibes cd voor niks gekocht bij bax. Dus als iemand interesse heeft?
Mixvibes was sowieso al niet ideaal, omdat ik ook nog een platenspeler in mn set heb en mixvibes kan maar 2 inputs aan, virtual dj kan er gelukkig meer. Ookal vind ik virtual dj een beetje gay, werkt het nu goed. Dus ga ik hiermee verder.
Bedankt voor het meedenken!
Licence to chill!
User edit by SpenQ on 30-05-2013 @ 01:09:33 (4%)
SpenQ    posted on 30-05-2013 00:58
Om nog ff terug te komen op je vraag, ik heb de:

Omnitronic DDI 4 x 4 digitale USB DJ audio interface

Licence to chill!

This is an old Topic

No new postings for 4.272 days.
 Post CommentThat would be 142.4 months
or a whopping 11.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 10 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 1.387
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.540