1 member likes this Heb de Sony PCM M10 nu een tijd in mijn bezit en ben er zeer tevreden over!
Eerst en vooral krijg je voor de ? 200 euro een compact apparaat ( grote van 2 Iphone?s op elkaar) met een degelijke bouwkwaliteit (Zijkant van aluminium, fatsoenlijke knoppen), opnamekwaliteit (96 kHz/24-bit) en enkele leuke accessoires ( voedingsadapter, bedrade afstandsbediening, usb kabel, polsbandje, Sound Forge?Audio Studio LE)
Na enkele dagen testen blijkt het bijna onmogelijk de Line in te oversturen. Gewoon insteken op je mixer, gain van de PCM M10 afstelen (duidelijk zichtbaar via de dB meters op het schermpje) en opnemen. Zowel via de rec out als de master out van je mixer geen problemen (getest op DJM900 & Denon X-1600). Ook in het rood draaien veroorzaakt geen clipping. Stel dat je tijdens je set het volume van je kanalen zou opdrijven gaan de clippinglapjes branden maar ook dit zorgt niet direct voor een kwaliteitsvermindering van het geluid.
Al het voorgaande was zonder de limiter te hebben aangezet, met limiter op ON is het me niet gelukt de Line in te oversturen, zonder limiter moest ik er moeite voor doen.
Verder vind ik de recorder makkelijk te bedienen, al de menu?s zijn duidelijk/snel te wijzigen en gaan de batterijen lang mee.
De 4GB intern geheugen is voldoenden wanneer je in mp3(320 kbps) opneemt maar het geheugen is ook makkelijk uit te breiden via een micro SD of Sony m2 kaartje.???
Het antwoord heeft lang geduurd maar hoop dat jullie er nog iets aan hebben?