Beat 4
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 23-02-2006 17:31
Hallo beste mensen:

ik heb als noodoplossing een tweedehands JB-Systems Beat4 mixer gekocht... en heb hier wat problemen mee, met name de gains. Die gaan namelijk niet laag genoeg bij mij. Ik gebruik gewoon CDJ800 cd spelers, en heb het probleem al met meerdere CD's uitgeprobeert, dus daar licht het niet aan. Het gebeurd niet met alle tracks, maar als ik een CD op zet, en de gain helemaal naar beneden draai, dan blijft hij nog (net) in het rood. M'n EQ's staan gewoon in het midden. Dit is het geval op kanaal 1, en kanaal vier (beide de CD in en de Line in) - 2&3 heb ik nog niet getest. Zijn er mensen die ook de beat 4 hebben (hadden) die dit zelfde probleem hadden? Heeft het misschien iets te maken met hi- en low- line? Bedankt! 

What do you think about Beat 4 ??

Vote :   

the-melody    posted on 23-02-2006 17:35
ik had een mx4mk2 lijkt er wat op enkel de bpm counters etc

ontopic: probeer je gains eens verder naar de linkse kant te draaien ik moest zelf men gain volledig naar links zetten om hem evenluid te krijgen als me cd200 terwijl dit op de djx700 niet het geval is. Probeer dat eens anders zit je met een probleempje waar je niet van weg zult geraken denk ik

Camino    posted on 23-02-2006 17:41
@liberty: m'n gains staan al helemaal naar links en ik blijf toch nog in het rood... dat is het probleem juist
the-melody    posted on 23-02-2006 17:43
wel dat was bij mij ook zo geloof mij ligt gewoon aan de cdj's in combinatie met je mixer, cdj heeft veel te hoge geluidskwaliteit(=> bits dacht ik)

robertvisser    posted on 23-02-2006 17:46
bij somige versterkers stuur je op 0,77 volt in en op andere 1,44 als ik me niet vergis maar of dit ook gebeurt bij mixers... daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoort.... miss dat je potmeters vol zitten met zooi of dat ze gewoon kapot zijn...

ik moet je het eventuele andwoord schuldig blijve....

Bastian    posted on 23-02-2006 17:46
had ook een mx4 mk2 maar had er nooit problemen mee
Camino    posted on 23-02-2006 17:49
Ik zat zelf te denken dat het probleem aan hi- of low- line ligt. M'n potmeters doen het prima, alleen gaan ze niet diep genoeg. Wat ik mij vooral afvraag is als er binnen in de mixer ergens een switch zit waardat ik van hi- tot low- kan schakelen, en zo mijn probleem verhelpen.

This is an old Topic

No new postings for 6.810 days.
 Post CommentThat would be 227 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 6 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 13.943
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.704