Keuze studiomonitor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cuve    posted on 09-05-2013 13:30
Dag iedereen,

ik ben al een tijdje op zoek naar 2 goede studio monitors. Ik dacht eerst voor KRK's te gaan, ik was namelijk aan het twijfelen tussen de KRK Rokit 6 G2 en de KRK V6 Series 2, welke raden jullie aan?
Ik heb het ook is aan een vriend gevraagd en die zij me dat KRK niet zoooo goed was als iedereen denkt. Zouden jullie voor KRK's gaan of een andere merk? Ik zou het 2ehands kopen want mijn budget is slechts rond de 300 - 400 euro.

Grtz,
Cuve

What do you think about Keuze studiomonitor ??

Vote :   

RamuroDiaz    posted on 09-05-2013 13:59
Het enige advies wat ik je kan geven, ga naar een winkel toe waar ze studiomonitoren hebben en ga luisteren. Iedereen zijn smaak is anders, en heeft andere eisen. Dus we kunnen zo niet zeggen welke goed zijn, alleen welke we goed vinden (eigen mening dus.)

Zelf heb ik KRK RP6's, waar ik zeer tevreden over ben! Happy, laughing
FSR    posted on 09-05-2013 14:21
Daarnaast ben ik van mening dat ongeacht welk merk ook het formaat van de studio monitor een cruciaal punt is om naar te kijken. Ze klinken in een winkel toch enorm anders dan bij je thuis...
Luxx    posted on 09-05-2013 15:20
Poster: FSR
Daarnaast ben ik van mening dat ongeacht welk merk ook het formaat van de studio monitor een cruciaal punt is om naar te kijken. Ze klinken in een winkel toch enorm anders dan bij je thuis...

heeft deels te maken met het feit dat de speakers in de winkel waarschijnlijk al een paar honderd uur aan hebben gestaan en de speakers die je koopt zijn vers uit de doos. nieuwe speakers klinken altijd anders dan het demo model. combineer dat met de vaak kutte akoestiek in amateur studios....you do the math.

ga gewoon naar een winkel om te luisteren wat je zelf het beste vind. zelf vind ik KRK's veel te gekleurd om te functioneren als goede studio monitoren. check eens de Mackie MR5. kleine speakers met een zeer mooi geluid.

wat ook een idee is om als je niet genoeg geld hebt voor een nieuwe set, dat je gewoon een tweedehands setje ergens koopt.
www.mothermusic.nl
FSR    posted on 09-05-2013 16:45
@Luxx, lees nog eens wat ik zei. Je quote mijn gehele tekst maar reageert op de laatste zin.

@TS, Luxx en ik zijn beiden mee eens dat een studio monitor in de winkel totaal anders klinkt dan thuis. Feit blijft dat wij beiden niet weten in wat voor omgeving jij muziek maakt. Tot die tijd heeft het voor ons geen nut om erover te discussi?ren hierover. Ik ben van mening dat KRK's meer dan prima zijn. Ze vereisen een ... speciaal soort manier van werken?Cool.

Als paal boven water staat, ga naar de winkel toe & beluister diverse merken. Er zijn er genoeg te vinden. Neem daarbij een USB stick met muziek mee van zowel wat je zelf componeert als wat je regelmatig beluisterd of tot voor kort hebt beluisterd en je kan qua merken een meer dan prima afweging maken.
Estacy    posted on 09-05-2013 17:00
en verkijk je alsjeblieft niet op cijfertjes en verkooppraatjes met dure woorden. Er is maar ??n cijfer belangrijk, en dat is de prijs. Verder zijn jouw oren echt het belangrijkste meetinstrument. Als je 2 speakers hebt waarvan 1 op papier tot 30 hz gaat en de andere maar tot 45hz, maar die klinkt wel beter, koop die dan. En vermogen is helemaal niet interessant, Met een gevoeligheid van rond de 90dB/w/m kun je dus met 1 watt op 1m afstand al 90dB halen. En hoe ver zit je nou van je monitoren af?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
joostvd    posted on 09-05-2013 18:36
Genelec 6010A zou ik aanbevelen.
Zelf heb ik lange tijd Bose 201's gehad en nu heb ik op de gok de 6010a's gekocht.
In het begin moet je er echt heel erg aan wennen, maar uiteindelijk begin je het te waarderen en wil je niet meer anders!
FSR    posted on 09-05-2013 19:55
Poster: joostvd
In het begin moet je er echt heel erg aan wennen, maar uiteindelijk begin je het te waarderen en wil je niet meer anders!

En juist deze opmerking maakt alle opmerkingen hierboven over dat je eigen oren gebruiken het beste en enige is wat je kan doen met de grond gelijk...

Aanraden van een merk om te beluisteren is helemaal prima, echter het aanbevelen inclusief welk type is compleet ondoordacht. Heb je uberhaupt mijn posts en die van Luxx gelezen?

Edit: RamuroDiaz mag ook in het rijtje van adviseurs niet worden vergeten?Cool!
User edit by FSR on 09-05-2013 @ 19:56:52 (16%)
Lucalicious    posted on 09-05-2013 23:40
Genelec zou ik niet doen. Die klinken enorm hifi. Ze klinken daardoor erg goed, maar wel vertekend. Als je van krk neemt zou ik altijd voor de vxt serie gaan. Deze klinken veel beter en vooral zuiverder. Rokits zijn erg gekleurd.?

Ruimte is inderdaad heel belangrijk. Maar toch zul je door speakers vergelijken een heel eind komen.
User edit by Lucalicious on 09-05-2013 @ 23:41:49 (3%)
MoXeGy    posted on 09-05-2013 23:55
Misschien een onbekende maar vergeet eve audio niet.
Tekhead    posted on 10-05-2013 00:12
Poster: Lucalicious
Genelec zou ik niet doen. Die klinken enorm hifi. Ze klinken daardoor erg goed, maar wel vertekend. Als je van krk neemt zou ik altijd voor de vxt serie gaan. Deze klinken veel beter en vooral zuiverder. Rokits zijn erg gekleurd.?

Ruimte is inderdaad heel belangrijk. Maar toch zul je door speakers vergelijken een heel eind komen.

Ben ik het totaal NIET met je eens Luuk, Genelec zijn top monitors en veelvuldig gebruikt door bekende en gerespecteerde dj's, oa Yves De Ruyter, Tofke, Zolex, Redhead, drLektroluv' om maar enkele bekenden te noemen hebben Genelec als monitors.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
joostvd    posted on 10-05-2013 10:25
Poster: FSR
En juist deze opmerking maakt alle opmerkingen hierboven over dat je eigen oren gebruiken het beste en enige is wat je kan doen met de grond gelijk...

Aanraden van een merk om te beluisteren is helemaal prima, echter het aanbevelen inclusief welk type is compleet ondoordacht. Heb je uberhaupt mijn posts en die van Luxx gelezen?

Ik beveel 1 type aan in verband met dat ik hem zelf heb. Ik kan toch niet een heel merk aanbevelen? Zoals bij Krk, Als ik krk zou aanbevelen dan heb je rp en de vxt en ik denk toch dat daar een wereld van verschil in zit. Net zoals de 6010A en de 8020. Ik heb je post wel gelezen, maar welke link leg je tussen dat en dat van mij?
FSR    posted on 10-05-2013 10:43
@Joost, aangezien wij weten wat zijn budget is. En wij beiden weten welke prijsklasses van de merken daar in vallen kun je het makkelijk op een 'merk' houden. Punt is, een 5 inch conus of een 8 inch maakt nogal een verschil. En zoals ik in post 2 al aangaf, wij weten niks van hoe zijn ruimte om te kunnen componeren er uit ziet.
Bloedworst    posted on 10-05-2013 11:47
Ik denk dat dure studio monitors meer voor de profs zijn die jou product afmixt en of mastert, om je muziek te maken heb je geen monitors van 1500 of meer?euro nodig muziek maken is en ander vak/hobby, waar je met en redelijk koptelefoon en monitortjes van 300 euro en heel eind komt tenzij je natuurlijk verzuipt in je centjes of denkt dat je beter gaat arrangeren door dure speakers.
djmstr223    posted on 10-05-2013 11:49
www.bramvanbergen.nl
User edit by djmstr223 on 10-05-2013 @ 12:58:04 (100%)
joostvd    posted on 10-05-2013 12:54
@FSR ja als je het op die manier bekijkt, dan klopt het wel wat je zegt. Voor diepgang is een 8 inch wel iets makkelijker haha.
RussiaRussia    posted on 10-05-2013 18:05
Je zal niet ontevreden zijn met de rokit G2, als je zoekt voor je eerste studio monitors. Natuurlijk zijn ze niet de beste vergeleken met duurde monitoren, maar voor de prijs zijn ze heel erg goed. Sommige mensen op het internet zeggen dat Deadmau5 ook rokits gebruikte? - erg vroeger zou best kunnen - quote me er niet op, ik heb het zelf niet gezien.
https://soundcloud.com/therealpsychorus
Estacy    posted on 10-05-2013 18:22
Poster: joostvd
Voor diepgang is een 8 inch wel iets makkelijker haha.

Maar ook alleen als je kamer groot genoeg is. Een grote speaker in een kleine kamer werkt ook niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.174 days.
 Post CommentThat would be 139.1 months
or a whopping 11.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 11 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 29.548
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.044.603