Kwaliteit van Pioneer controllers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SamLimerk    posted on 19-04-2013 14:44
Ik heb nu thuis 2 CDJ200's en een Ecler Nuo5 staan. Ik speel er wel niet zo veel mee, ik denk dat dat komt omdat ik het altijd zo'n gedoe vind om cd's te branden. Nu begon bij mij het idee te spelen om een controller te kopen. Ik wil echter niet te veel aan kwaliteit inboeten en dus zou ik gaan voor een Pioneer DDJ-Ergo DJ MIDI controller.

Ik heb nu 4 kanalen, maar ik gebruik er altijd maar 2. Ik speel niet vaak op verplaatsing, het is mij echt te doen om het plezier. Thuis even muziek opzetten en daar mee spelen.

Iemand ervaring met controllers? Neemt het veel draaiplezier weg of maakt het het net leuker omdat het toegankelijker is?

Alvast bedankt!

What do you think about Kwaliteit van Pioneer controllers ??

Vote :   

Gerdo    posted on 19-04-2013 15:34
Met de CDJ 2000's kun je met USB draaien dus je hoeft niet eens cds te brenden. Ik heb persoonlijk niks met controlers, ik vind het niet fijn werken.

stel jezelf ook even voor in introduce yourself deel van het forum!
Estacy    posted on 19-04-2013 15:37
Poster: Gerdo
CDJ 2000's

nulletje teveel Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mikedhanpat    posted on 19-04-2013 16:06
Stel jezelf eerst even voor inderdaad!?
Ik heb zelf de DDJ-ERGO gehad en was er zeer tevreden mee. Ik zou wel adviseren om er dan nog traktor bij te kopen ipv de virtual dj le software die erbij zit.?

Als je een budget op geeft kunnen we je beter helpen met een passende controller.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
SamLimerk    posted on 19-04-2013 20:27
Ik ben Sammow, ik heb me hier jaren geleden al voorgesteld en toen was ik ook vrij actief. Om de een of de andere reden was mijn paswoord veranderd en de herinneringsmail komt nooit aan. Ik krijg altijd een error Unhappy

Ondertussen ben ik altijd wat blijven draaien, maar gewoon uit liefde voor muziek, niet uit ambitie. Beetje gitaar leren spelen, studeren, ....

Ik zou die CDJ's en Ecler Nuo5 verkopen, om dan een controller met software aan te schaffen. Ik denk dat ik zo'n 500 euro wil uitgeven. Normaal moet de verkoop dat wel kunnen dekken :D
djcanta    posted on 20-04-2013 08:33
DDJ-ERGO-K zit Traktor bij. Voor 't bedrag wat jij wil uiteven kan je ook kijken naar de DDJ-T1 die is flink in prijs gedaald en net een stapje groter / uitgebreider. Dan zou je er een F1 naast kunnen leggen voor je sample decks die je over je 2 andere faders kan uitsturen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
SamLimerk    posted on 21-04-2013 13:37
Bedankt!

Die ziet er inderdaad nog een stuk steviger uit, en zo heb ik meer mogelijkheden om uit te breiden als ik de nood voel :D

Ik denk dat ik het ga doen, met Pioneer haal ik sowieso kwaliteit in huis. En qua mogelijkheden moet ik niets inboeten ten opzichte van mijn CDJ200's. Ecler Nuo5 zal wel iets beter zijn dan de mixer op die controller, maar ach, ik speel ook al 6 jaar gitaar op de eerste die ik kocht voor minder dan 100 euro. Het gaat om de liefde voor muziek, niet voor het materiaal, toch? :D

PS: Al is degelijk materiaal natuurlijk wel handig Cool
D-Jesse    posted on 21-04-2013 14:42
Poster: Estacy
nulletje teveel Winking my eye

De cdj 200's hebben geen USB toch? Toen bij mijn school een entertainmant bedrijf kwam voor het schoolfeest hadden die om het geluid te testen 1 cdj200 meegenomen en hadden een CD van me nodig, die vervolgens bleef vastzitten en ik m de volgende dag pas terug kreeg haha
SamLimerk    posted on 21-04-2013 14:48
Nope, 200's hebben geen USB. Als ze dat zouden hebben zou ik ze niet verkopen :D

This is an old Topic

No new postings for 4.196 days.
 Post CommentThat would be 139.9 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 7 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 14.964
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.725