Spot / Par voor onderweg
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrQreeny    posted on 15-04-2013 13:56
Op sommige locaties waar ik moet draaien, is er nauwelijks verlichting. Tenminste niet op de plek waar ik sta te draaien. Nu had ik daarvoor bedacht dat ik zelf gewoon een spot mee ga nemen. Jezelf in de spotlight zetten is immers essentieel! Maar goed ik ging dus naar onze rose vriend en daar begon de ellende haha: Er is gewoon zo veel keus dat ik door de lampen het licht niet meer zie!

Zelf zat ik te denken aan 2 parren die ik dan links en rechts van me neer kan zetten bij elke gig. Maar goed ik weet al het verschil niet helemaal tussen een par 38 en een par 56. Heeft een 56 gewoon een grotere lichtopbrengst?

Nu had ik de American DJ 38?al bijna besteld, maar bedacht me toen dat het handiger was om een lamp te kiezen met afstandsbediening, want anders heb ik weer een lichtcontroller nodig voor de aansturing natuurlijk :P Zoiets als de American DJ 38B RC, heeft dus wel een afstandsbediening maar is niet meer te koop :S

Dusss.. Mijn vraag is nu eigenlijk: weet iemand een goede lamp om als spot te gebruiken die met een afstandsbediening aangestuurd kan worden?

Dank u allen
'Music is the universal language of mankind...'

rorex    posted on 15-04-2013 14:32
Denk dat het erg onhandig is om steeds met spots te gaan sjouwen. Heb je er ook over nagedacht dat je ze ergens aan op moet hangen en dat ze ook stroom nodig hebben. Waarom zet je niet gewoon in je rider dat de dj booth goed uitgelicht moet zijn?

Met de keuze voor een spot kan ik je helaas niet helpen, heb hier zelf ook 0 ervaring mee.
MrQreeny    posted on 15-04-2013 14:40
Ik draai nog niet echt in de clubs en zo man. Veelal is het bij sportverenigingen en dat soort werk. Mijn dj set moet ik ook 9 van de 10 keer meenemen, dus 2 spotjes kunnen er ook nog wel bij.?Ophangen hoeft trouwens niet altijd hoor, je hebt ook parren met grondstandaard.
Wat ik doe is eigenlijk een halve drive inn show: ik kom alleen draaien en neem alleen mijn dj set mee, dus geen PA en licht. Ik biedt het wel aan hoor, want via via kan ik dat wel regelen, maar daar wordt maar weinig gebruik van gemaakt.

feestbeest    posted on 17-04-2013 21:33
In elk geval begin je volgens de regels van licht al verkeerd. Een par is 'show' licht en niet om mensen uit telichten. Zoals je zelf misschien al hebt gezien is dat een par geen difuus licht(Mooie vloed) geeft. Wat hier wel voor bedoelt is is een fresnel. Dit is een bepaalt soort type lamp die mooi licht geeft om als front te gebruiken. Ze verbuiken ongeveer 500Wat, ligt er ook aan wat voor lamp je erin schroeft.?

Fresnells zijn er in alle soorten en maten, meestal vanaf 500watt. Kost wel iets meer dan een par, je krijgt waarvoor je betaald. Handdimmertje eraan, heb je wellis waar geen afstand bediening maar op ledparren na ken ik geen conventioneel licht met een afstand bediening.?

Setje wat ik zou gebruiken:

Showtec single MK2 dimmer, (Lange shuko van de lamp naar je dj booth en bij de dj booth pas de dimmer aansluiten, zodat je tijdens het draaien gewoon bij de dimmer kan waardoor je geen afstand bediening meer nodig hebt(Weer n ding minder om kwijt te raken)) kost ongeveer 60 euro.
Elation TSP500FN-B fresnell lamp. ongeveer 65 euro.
goedkoopste licht statief die je maar kunt vinden, max 25 euro! Met een mannfrotto 035 supper clamp. (Supper handig, kun je zonder t-bar je lamp aan je statief vastmaken, het op balken,leidingen eventueel vast klemmen ect.!) kost 30 euro.
Voor 180 euro ben je dan klaar, heb je en mooi licht, snel, niet veel sjouwen, en ook voor anderen dingen goed bruikbaar!

Aldus tipje van mijn kant.

En terugkoment op het verhaal par. Mocht dit je te duur zijn, doe een par 56 met een 300 watt?
MFL lamp erin en dit zal ook werkenWinking my eye Mocht je vragen hebben, pm'en kan altijd!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 17-04-2013 @ 21:35:27 (13%)
MrQreeny    posted on 17-04-2013 23:22
Bedankt man, hier heb ik wat aan! Winking my eye
thomassmith    posted on 18-04-2013 00:20
is dit niet wat??http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/80169636/

This is an old Topic

No new postings for 3.030 days.
 Post CommentThat would be 101 months
or a whopping 8.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)*
Pages generated today : 15.507
Most users online this month : 120
Lifetime Pageviews : 189.972.082