Dit is mijn eerste post hier en val maar gelijk met de deur in huis. Ik heb een kraak probleem en kan niet achterhalen waar het aan ligt...
Mijn situatie: heb zelf een houten dj tafel gemaakt met een stalen blad waarop alles staat; Gemini UMX mixer, 2 x akiyama acura OEM draaitafels, 1 x versterker en luidsprekers...
Sinds 2 weken kraakt alles, en dat ligt heel erg aan waar ik mij bevind t.o.v. de set. Het kraken neemt toe als ik dichter bij de versterker kom en neemt af als ik meer afstand neem.
Kan dit een probleem zijn met aarde of met statische elektrischiteit of is het een combi vooral gezien het stalen blad?
Grtz. Steve
What do you think about Geluidsprobleem met vinyl dj set ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
De versterker is een Yamaha AX-450 met een stekker zonder aarding.
Heb al ontdekt dat deze het probleem geeft; als ik er een losse mp3 speler op aansluit begint het gekraak al, ongeacht welk kanaal ik gebruik (phono,cd,tape,dat,aux)...
Er moet een onderdeel in de versterker defect zijn dat reageert op mijn aanwezigheid en mijn positie t.o.v. de versterker...
Maak eens een koperdraadje vast aan de achterkank van de versterker en maak deze vast aan bv een verwarming. `wellicht is je aarde probleem dan opgelost.
Geprobeerd met aardedraadje aan aarde stopcontact maar geen effect.
Heb inmiddels de versterker bij de maker liggen...
Onderzoekskosten zijn e.30,- en hierna volgen evt. de reparatiekosten (onderdelen, man-uren). Hopelijk gaat het meevallen, anders wordt het op zoek naar een vervangende versterker...
Grtz
This is an old Topic
No new postings for 4.200 days. Post CommentThat would be 140 months or a whopping 11.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.