Btw
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixuel    posted on 22-03-2013 21:59
Hallo DJR's,

Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om btw af te trekken van 2de hands producten.
Stel ik koop hem van iemand die stelt een Btw factuur op kan ik dan de btw eraf laten halen ?

Mixuel
Music is so wonderful !

What do you think about Btw ??

Vote :   

Luxx    posted on 22-03-2013 22:39
nee.
www.mothermusic.nl
Danielvb    posted on 22-03-2013 23:18
1 member likes this  Dit kan alleen als de verkoper van deze producten de btw ook in aftrek heeft gebracht.
Maar in andere woorden betekend dit eigenlijk dat hij 21% btw moet heffen over het verkoop bedrag.
Die jij vervolgens in aftrek kan brengen als je daar recht op hebt.

Mixuel    posted on 22-03-2013 23:23
Oke, duidelijk.

Bedankt.
Music is so wonderful !
Victor    posted on 23-03-2013 09:47
1 member likes this  Als jij recht hebt op aftrek van BTW (en dat is als je als BTW-ondernemer bij de belastingdienst staat beschreven en je BTW-belaste prestaties verricht) en je krijgt een factuur die aan de eisen voldoet van een verkoper die jou een tweedehands apparaat verkoopt mag je die BTW natuurlijk gewoon aftrekken. Natuurlijk alleen als je het apparaat dat je koopt ook voor je onderneming gaat gebruiken, dus de BTW op een tv thuis mag je niet terugvragen .

Als je geen geldige BTW-factuur krijgt (bijvoorbeeld omdat je iets koopt van een particulier of van een tweedehands dealer die de margeregeling toepast) dan kan je geen BTW terugvragen.
Mixuel    posted on 23-03-2013 11:03
Bedankt voor je reactie ik ga overleggen met de verkoper.

Admins deze kan op slot
Music is so wonderful !
FASA    posted on 23-03-2013 12:22
Als je een prijs afspreekt met de verkoper en je wil btw terugvragen zal hij die btw er gewoon bij optellen omdat het anders voor hem in zijn nadeel werkt. Uiteindeijk schiet je er dan dus niks mee op.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Mixuel    posted on 24-03-2013 10:19
Ow inderdaad dit was wat ik zocht thanks.

Music is so wonderful !

This is an old Topic

No new postings for 4.322 days.
 Post CommentThat would be 144.1 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

51 Users online: 11 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 12.880
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.937.698