Raar probleem met versterker (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 21-03-2013 21:14
Ik heb een zeer raar probleem met men versterker. Ik heb een skytec versterker van 2x1000Watt (ja ik weet het iedereen zegt dat skytec slecht is enzo maar eig. vind ik het best wel meevallen van kwaliteit enzo, de luidsprekers en versterker toch Winking my eye). Het probleem gaat als volgt: Als ik een cdj of mijn pc (ik heb nog geen mixer maar komt nog, dan laat ik zeker weten of het opgelost is) rechtstreeks op mijn versterker aansluit dan is de output geen 2000Watt, (het lijkt toch zo alleszinds). Als ik nu het signaal van mijn pc of cdj aan een versterker van 2x400Watt hang en ik hang deze versterker aan de 2x1000Watt versterker, dan heeft die wel een output van 2000Watt. Ik snap echt het probleem niet, aan de versterker zelf ligt het volgens mij niet want waarom geeft die dan wel 2000Watt als ik hem aan de andere versterker hang? Misschien omdat hij het 'zwakke signaal' dat nog nergens versterkt is niet luid genoeg omzet, dan zou dit waarschijnlijk met een mixer opgelost zijn omdat deze wel het signaal (een beetje) versterkt. Hebben jullie al een gelijkaardig probleem gehad? Ik vind het echt zeer vreemd. Ik ga eens naar de leverancier bellen als dit zich blijft voordoen met een mixer. (Nu gaan waarschijnlijk veel mensen zeggen dat ik het komt door mijn brol versterker maar waarom zet hij het dan wel om in 2000Watt bij een versterkt signaal?). Ik vind de opstelling zo wel redelijk onhandig, want ik moet altijd 2 versterkers meesleuren en ik denk dat men geluidskwaliteit hier ook slechter door word (Aux in in de 2x400, dan phone uit en met een jack naar een roodwitte audio kabel in de versterker). Zouden balanceds gebruiken hierbij helpen? Of misschien denk ik gewoon dat het een luidere output heeft als het door de eerste versterker gaat, want dit is 1 van een philips hifi keten met een functie 'max sound' dat al het geluid boost en ben ik eigenlijk hierdoor mijn philips versterker aan het oversturen waardoor het luider is maar slecht voor de versterker. Ik vind echt geen oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en anders zal ik eens naar de verkoper bellen he, dat hij er eens naar kijkt.

What do you think about Raar probleem met versterker ??

Vote :   

Maracas    posted on 03-04-2013 21:50
Aardelus, probeer eens een andere stekkerdoos, stopcontact etc.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
empeltjuh    posted on 04-04-2013 22:44
ik ga morgen is proberen met een andere laptop en of lader is kijken of het dan nog steeds is
Sample-D    posted on 06-04-2013 14:51
Poster: empeltjuh
ik heb ook skytec speakers en versterker maar ik heb een iets ander probleem

als ik de oplader van mijn laptop in mijn laptop heb en op hetzelfde moment muziek draai met die versterker (maakt niet uit met of zonder mixer) krijg ik een iritant hoog toontje door mn geluid heen en als ik dan de muziek harder zet word het hoge toontje ook harder

hoe kan ik dit oplossen?

Heb ik ook gehad, hij hing vroeger altijd aan de vaste pc en hierbij had ik ook dit probleem, bij een laag volume hoorde je het bijna niet, maar bij een hoger volume hoorde je het wel, vooral als het een stukje muziek was dat niet al te luid was. Ik heb dit grootendeels opgelost door monstercable kabeltjes te kopen die van men versterker naar men luidspreker gaan, daarvoor had ik er veel dunnere. Zo'n dunne kabeltjes zijn niet gemaakt voor hoge volumes.
Estacy    posted on 06-04-2013 15:17
Poster: Sample-D
?Ik heb dit grootendeels opgelost door monstercable kabeltjes te kopen die van men versterker naar men luidspreker gaan, daarvoor had ik er veel dunnere. Zo'n dunne kabeltjes zijn niet gemaakt voor hoge volumes.

waarom in hemelsnaam monsterkabel.... koper is koper. Je wilt wel dikke luidspreker kabel, maar dat kan je voor een paar euro overal kopen...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
empeltjuh    posted on 07-04-2013 00:08
ik ben er al achter... het ligt overduidelijk aan mijn oplader want bij mn andere oplader doet ie het gwn perfect

This is an old Topic

No new postings for 4.367 days.
 Post CommentThat would be 145.6 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

160 Users online: 13 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 20.783
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.316.479