Logic Pro 9 beginner
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melancholie    posted on 17-03-2013 22:53
Hoi,

Ik dacht laat ik even het resultaat horen van de handleiding doorlezen.
Ben net twee dagen bezig met ontdekken van Pro.

Gebruik eerst alleen loops, althans 98% dan.?
Gaat verder niet om of het goed is of niet, maar gewoon grappig.

Ben een beetje aan het leren hoe ik moet knippen plakken faden en waar alles een beetje zit.
Volgende nummer ga ik zonder loops doen, dan kan ik ook leren hoe dat allemaal werkt.?
En dan hopelijk morgen mijn Keyb. binnen.

Afijn, het resultaat van een dagje Pro leren.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JSFQOREHYRRW.mp3

GreetSleepingz

Edit: Ik noem het nummer The Jungle?

Edit: Link

Edit: Titel aangepast van Pro Logic naar Logic Pro 9
User edit by Melancholie on 18-03-2013 @ 16:19:34 (18%)

What do you think about Logic Pro 9 beginner ??

Vote :   

Melancholie    posted on 18-03-2013 14:26
Happy, laughing

Mooi het keyboard is binnen.?
Ben benieuwd of ik hem aan de praat krijg.

M-audio 88es

Edit:

Werkt lekker en valt mij niets tegen. Uiteraard is het geen piano, maar kon slechter.
Wat mij wel opvalt is dat je toch behoorlijk hard er op moet rammen wil je max volume er uit halen.
Komt mij vreemd voor want ben gewend om op een piano te tokkelen, en dat voelt lichter aan.
Gelukkig hoefde ik niets anders te doen dan de stekker er in en gaan met die handel.
Geen instellingen of wat dan ook en alles funktioneerde direct.

Ondertussen druk bezig met Logic verder uit te spitten maar hik af en toe tegen dingen aan.
Zo is het mij nog niet duidelijk hoe ik mijn eigen gemaakte sounds kan opslaan en herladen.
Dit dan in Ultrabeat wel te verstaan. Heb het drag en drop gebeuren ontdekt en begin een beetje door te krijgen hoe ik de sounds verander naar mijn smaak. Maar nu moet ik nog ontdekken hoe ik ze kan opslaan onder patern. Maar dat zal wel loslopen denk ik.?

Doordat je niet alles weet is het leuke dat je maar probeert, en hierbij ontdek je dan weer nieuwe dingen.?
Dus voor iedereen die dit leest: Gewoon uitproberen en lekker op youtube en google zoeken. (en de handleiding)
Uiteraard voor de pro's die dit lezen simpele koek, maar voor nu gaat het redelijk.?

Toch weet ik nu al dat ik een recorder moet hebben voor natuurlijke en omgevingsgeluiden, zodat ik deze zelf kan invoegen. Maar dat komt later. Kan niet alles tegelijk. En ondertussen Ultrabeat ontdekken zodat ik wat meer gevoel krijg voor ritme. Voor nu eerst handig en dan later uit de losse pols.?

Ik hou dit draatje dan ook maar aan om de vorderingen te delen en voor eventuele vragen mocht ik er echt niet uitkomen.

GreetSleepingzzz
User edit by Melancholie on 18-03-2013 @ 18:47:28 (100%)
Melancholie    posted on 18-03-2013 21:09
Okee, iritant?

Ik heb het ergens gelezen of gezien en kan het niet weervinden.

In de piano roll zie je wat je hebt gedaan, je kunt het eventueel verlengen of een toontje lager of hoger doen, maar je kunt ook het volume van een bepaalde toon harder of zachter zetten. Maar ik zou bij iemand in de lucht niet meer weten hoe.?
Er is een youtube filmpje waarin iemand laat zien hoe je alles kunt synchroniseren en ik kan het niet weervinden.?

Weet iemand een link naar een tutorial hiervoor?

BVD

Edit:?

Ik word ook zo moe van al die tutorials op you tube. Eers vertellen ze dat ze al weken ergens tegenaan lopen, om vervolgens te vertellen dat iedereen het zelfde probleem heeft, om dan te vertellen dat ze weinig tijd hebben en nog naar school of aan het werk moeten, om vervolgens zichzelf en de hele familie voor te stellen, en als je dan denkt dat het begint..... Owww ik zie dat dit en dat nog fout staat dus klik klik klik. En dan ben ik 1 minuut verder met redundantie waar ik niks aan heb. Eigenlijks precies hetzelfde wat ik ook doe met al mijn nonsense hier.?

Het verbaast mij dan ook dat je een leuk programma hebt, zonder een uitgebreidt handboek. Ik zag wel een paar interesante dingen maar dan mag je eerst een bedrag van.... betalen om het verder te kunnen zien. Blurrrrr.
User edit by Melancholie on 18-03-2013 @ 21:28:22 (100%)
Luxx    posted on 18-03-2013 21:54
Hey leuk dat je zo net begonnen bent met produceren!
Logic is een zeer uitgebreid en veelzijdig programma maar het even snel leren is wel erg moeilijk. mocht je in de buurt wonen van Utrecht dan zou je eventueel kunnen overwegen om bij mij langs te komen. ik heb een eigen bedrijf en ik geef o.a ook lessen in Logic. zo zou je in twee lessen al een hele grote stap voor uit kunnen komen bij mij en leer je dingen op de juiste manier aan ipv via tutorials verkeerde gewoontes over te nemen.
www.mothermusic.nl
FASA    posted on 18-03-2013 22:27
Geweldig topic toch dit :D
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Melancholie    posted on 18-03-2013 22:52
@Luxx?

Bedankt voor het aanbod maar zit niet in de buurt van... En verkeerde gewoontes..... hmmmm ik heb zoveel slechte gewoontes Happy, laughing Maar ik hou er wel rekening mee. Vandaar ook dat ik zoveel mogelijk uit het handboek haal. Uiteindelijk hebben de ontwikkelaars vast wel een goed idee van wat de juiste volgorde of werkwijze is. Althans....?

@FASA

En dan te bedenken dat we nog maar net beginnen.?

https://www.youtube.com/watch?v=cSf1b5LDMWw

Cool

Edit:

En voor elke DJ hier!!
https://www.youtube.com/watch?v=5-08iPYobMc
User edit by Melancholie on 18-03-2013 @ 22:58:44 (17%)
Melancholie    posted on 18-03-2013 23:21
Nu zit ik dus ergens in mijn eigen hersenspinsel verdwaalt en kom net een stukje van mijn gedachten tegen in the matrix of mij brain. En dammm wat kon ik daar soms veel dingen tegen.?

Uiteraard ben ik net zoals de rest van de wereld en denk ik was dat schaapje wel even EVEN.... Woeps, nee dus. Maar een groot eigendunk is altijd een goed begin om er voor te gaan. Je moet niet met hangende pootjes ergens in stappen. Maar grootmoed komt voor de val is mij geleerd, dus ik kruip graag. En heb alsnog een grote bek. Happy, laughing

Mijn valkuil is dat ik direct beethoven wil overtreffen als het om componeren, regiseren en cre?ren gaat. Grot groter grootst, maar de praktijk leert dat juist het meest simpele en minst ingewikkelde dingen vaak goed aanslaan. Sterker nog, de meeste commerciele uitwerpselen zijn zo simpel als het maar kan. Dus moet ik maar wat rustiger aan doen in mijn gedachten en het simpel en schoon houden. ?Ik moet een simpel iets cre?ren.

https://www.youtube.com/watch?v=XSbZidsgMfw

Edit: Dinsdag 16:17

Ondertussen nog druk bezig met puzelen en doen, maar het is echt even rustig de tijd nemen. Ik zit nog redelijk te worstelen met het maken van een paar beats. Ondertussen wel even gezocht en wat voorbeelden gevonden, maar nog niet zoals ik dat zelf had gehoopt te vinden. Je hebt die 32 bars in Ultrabeat, en ik zoek dus voorbeelden die zich uitdrukken in getallen. Dus 148 of 3-3-6 Ik noem maar iets. Weet ook niet hoe ik dat moet omschrijven. Weet iemand dan wat ik bedoel??

Ondertussen voor het gevoel toch maar even een paar loops achter elkaar geplakt. Anders staar ik mijzelf blind op alles. Dus gewoon voor de fun om even iets er uit te gooien. Duurt maar 1 minuutje en verder niks bijzonders.?

Arab City Jungle?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XDKIKZXJVSRR.mp3

Nu even een serieuze vraag. Ik heb nu verschillende keren gehad in UltaB. dat wanneer ik een nummer aan klik dat hij een lange lijn over alle bars gooit zonder volume. Weet iemand hoe dit kan of waarom dit gebeurt ? Dit gebeurt ook in Full View. Kan een blokje aanvinken maar hij plaatst een lange platte lijn dan.?

Edit:

Mooi heb nu tenminste door hoe ik die sequences (zeg ik dat goed?) vast hou en kan kopi?ren. maar het zal vast nog wel weer tig keer mis gaan, maar heb een idee dat ik het idee heb met de gedachte dat mijn idee klopt. Ondertussen ook wat beter in de piano roll kunnen verdiepen met het verlengen en doen, maar dat geluid verhaal ben ik nog niet over uit. Komt nog wel. En begin nu ook door te krijgen hoe ik mijn sampel moet verknippen en stukjes wissen en doen. Al met al weer een leerzaam middagje.?

Uch uchhh, vreselijk om te janken. Als je een paar loops neemt en een beetje schuift en doet en wat husselt dan klint het al snel heel wat. Maar zodra je zelf echt vanaf de basis begint dan valt dat toch niet mee. Nu moet ik erbij zeggen dat ik nog maar een paar dagen bezig ben dus, en grotendeels alles 40x opnieuw doe om de boel te ontdekken, dus vandaar dat het ook niet echt vlot natuurlijk. En ik moet zeggen dat de geluiden die in het pakket zitten 'origineel' ?echt knap waardeloos klinken. Heb echt het gevoel dat ik naar een Nintendo64 geluidje luister Happy, laughing Uiteraard na de benodigde aanpassingen en dergelijke zal dat in de toekomst ook wel anders worden. Ik mis dat Crispy geluidje om het maar zo te zeggen. Als een vers zakje ships wat je open trekt. Dat het echt helder en knisperend klinkt. Dat je gewoon zin krijgt in meer.?

Afijn, een brouwseltje van eigen hand. En totaaaaaaaaaaal niet te vergelijken met wat loops plakken en knippen. Wat klinkt dit dan triest. Maar voor de pro's vast een bekend iets. Ik denk dat iedereen wel zo begonnen is. Al met al, 1 minuut en niks anders dan een drumloopje en een.... tja bass line iets??

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JE6S68RFQLYP.mp3

Edit:

Tja daar zit je dan achter een bruut programma die je mee kan voeren tot in de meest spannende hoekjes, maar je moet je niet te snel laten verleiden door van alles en nog wat dus gewoon verder gaan met die handel. Dan heb je daar een drum loopje en een bass line iets en dan..... een soort melodie dingetje achtig iets..... Dus ik opzoek naar een geluidje en kwam tot mijn conclusie dat ik er wel iets van een piano deuntje in mocht. Dus hub track aangemaakt en maar wat luisteren. Maarja, het is het niet niet allemaal. Dus de beste gekozen waarvan ik dacht dat komt wat in de buurt. Ik zeg space bar en maar tokkelen tot ik iets heb wat wel grappig klinkt. En zie daar er kwam zoheus een dingetje uit de pols schudden.?

Dus record en rammen op de M-audio alsof mijn leven er vanaf hing. Want anders zegt de M-audio, hahahhahahaaaa ik voel niets sla mij dan toe dan, ik voel toch niets. Nou, heb de deuken in mijn bureau staan maar hij heeft het geweten. Geluid maken kreng!!!!

Goed, even naar de piano rol om de nootjes goed op maat te maken en dan kom ik er wel, dacht ik..... Ik zeg lieve Logic, zou jij even willen inzoomen op dat gedeelte. Waarop Logic tegen mij zegt.... NEE. Ik zeg hoezooo? NEEE ik zeg doen . Nee zegt hij. Dus ik nog een paar keer doen en dat ding gaat toch zijn eigen kop volgen. Inzoomen, uitzoomen, niet terug willen naar oorspronkelijk formaat. Ik denk kan je wel slaan, maar das een beetje zonde van de mac. Dus ik wanhopig met mijn puppie ogen en met alle moeite een traan er uit persen en zie daar hij kon er niet meer tegen en ging toch met mij mee. ?Dus een geluidje dingetje melodietje piano gevalletje zij ik.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JONEREZQMFJW.mp3

Maarja wat klinkt dat hard en kaal. Het moet wat liever en voller of iets dus op zoek naar dat verborgen gereedschapje wat mij blij maakte. Dus ik aan die EVP88 knopjes draaien maar het deed mij niet veel. Ja, zag haar wel genieten omdat ik aan de knopjes zat maar het gaf mij geen voldoening. Dan zie je daar bij Insert twee dingen staan maar ook dat deed niet veel. Dus ik een plug in er bij pakken, en nog 1 en nog 1 en was een poosje verder totdat ik de vibrator tegen kwam. Ik denk nu ga je genieten schatje. ?Ik ga jou eens even in hogere sferen brengen. En idd dat was wat ik zocht. A-Verb. Het moest wat galmen en wat zachter worden en door een mix van deze dingen kwam er iets uit waar ik het voorlopig mee kan doen.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YT4VYLLEWSTB.mp3

En nu verder denken wat ik erbij ga voegen.?

Edit:

Ik ben dus zo aan het denken en denken en besef mij dat het allemaal wel heel lief is. En op zich is er niets mis met knuffelen en kusjes, maar wil ook wel wat verder gaan dat dat. Het moet een beetje harder worden, wat smeriger. DUs op zoek naar iets harders. Gewoon de beat oppompen das altijd al een goed begin. Heb er verder even niets mee gedaan hij was eerst wel goed.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WAFPCXFGOH3N.mp3

O
ndertussen ben ik zo lekker aan het spelen met Logic en we beginnen elkaar wat aan te voelen, we weten nu een beetje de juiste plekjes te vinden. Daarmee wordt het tijd om weer wat verder te gaan en een dirty sound er in te gooien. Het zoomen begint ook iets makkelijker te worden, ondanks dat ik nog niet de sneltoetsen te pakken heb. Maar de snel toetsen onder esc weet ik inmiddels een beetje te vinden. Je merkt dan ook dat je er in begint te groeien. Het voelt alsof er iets moois gaat bloeien tussen mij en Logic. Happy, laughing?

Ondertussen het piano loopje ingekort tot een herhalinkje en daar bovenop dus de dirty sound gegooid. Maar nu we een beetje bezig zijn moeten Logic en ik echt een hoogte punt bereiken. Het is tijd voor een drop of iets. Alleen de opbouw daarvan ben ik nog niet achter. Ik wil dat effect van tada tada tada ta ta atattatata (ze horen je niet) ach dom. Ik wil die versnelling er in gooien om daarna the load te droppen.?

Maar even het dirty geluidje dus.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BE4VYN4TZIT8.mp3

Edit:

Okee inmiddels een manier gevonden voor de versnelling, maar niet helemaal naar het zin. Ik heb een stukje geknipt uit mijn sample maar dat was al tricky ik heb dat niet goed gedaan want je hoorde uiteindelijk waar ik geknipt heb. Ik hebn dat dan ook uiters professioneel (uch uch) in de piano rol opgelost door te schuiven met alles.?

Vervolgens het geknipte stukje telkens maar geplakt op waar het ongeveer moest komen, maar na een poosje plakke begon het vervelend te worden, totdat in the matrix of my brain ineens een stukje magix opdook, waarin je dus een stuk sellecteerd en dat steeds groter knipt en plakt. Beetje jammer want was al beina klaar. Maar nu komt weer een nieuw lastig stukje en dat is die drop beat. Die zware BOEMMMMMMM om daarna the gains te verhogen (zeg je gains? gain volume zeg maar) En dan de rest erbij. Afijn hier mijn versnelling wat echt helemaal op de verkeerde manier gemaakt is. Want het programma heet Logic, en dat was het niet wat ik heb gedaan. Moet daar een tut voor opzoeken.?

En ik wil ook weten hoe ik de pitch kan veranderen. Zonder elk toontje specifiek een latje hoger te leggen.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EVJEWEEPMDFW.mp3

Edit:

Woensdag 21 maart

Na een lange werken in mijn hoofd werd ik niet fit wakker. Ik moest maar telkens denken aan alle knopjes en schuifjes je kent het wel. Alsof je net met Sinterklaas een prachtige bestuurbare auto hebt gekregen en je kunt niet wachten om de volgende dag ermee te spelen. De hele nacht door zie je alles voor je en je wordt telkens wakker met maar 1 ding op de voorgrond en dat is dat ene deuntje en melodietje. Ow ik moet dit en dat en zus en zo en wil bla bla bla.?

Maar goed, ik moest weer verder met mijn ontdekkingsreis om alles te verkennen. Heb ik je hier al een kusje gegeven? En heb ik je daar al gekietelt? En Logic zegt speel met me!! Ik was dan ook lekker bezig met wat dingetjes en zag dat er iets tussenuit moest. Ik eerst proberen te knippen met de schaar, maar dat bleek gister ook al niet te werken zoals ik wilde. En ik wou haar natuurlijk niet verminken. Beetje spanning is leuk, maar er zijn grensen. Dus stuk terughalen die sampel en kopie?ren en plakken waar ik verder moest. Maar telkens flikkerde dat ding mijn copy maar ergens neer naar mijn idee. Totdat ik er achter kwam dat als ik de track stevig vast pakte en vervolgens mijn toverstok op de juiste pleg legde dat het precies daar kwam waar ik het wou. Toch wel makkelijk als je gericht kunt plakken. IPV all over the place.?

Goed, nu moest die drop er in komen, maar op 1 of andere manier ging het niet lekker. Echt zo van jaaa, jaaa, ja ja jaaa jaaaaaa..... nee? Splash, oww kut toch wel. Het komt er gewoon niet overtuigend uit zetten. Het bracht niet de lading die ik had gehoopt, maar goed het ligt er dus het moet maar even zo. Daarna nog wel een lekker schurend geluidje er in gegooid wat je toch het gevoel geeft dat het er wel in zit.?

Maar ik kom dus nu wel op stukken aan waar het wat moeilijker begint te worden. Het is nu niet meer recht aan recht uit, maar wat meer techniek werk . Er is vast wel een boek of site met 1000 en 1 tips.?

Tot dus ver, met her en der wat foutjes er in. Maar dit is gewoon om te oefenen.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-T7B4VONEMWNH.mp3

Edit:

Goed ondertussen wat filmpjes gekeken op you tube maar dat valt soms niet mee. Toch zitter er wel handige tips bij! Ik was namelijk al mijn tracks aan het dimmen doormiddel van de toets A dan krijg je die mooie gele lijnen, maar dat werkt niet echt handig. Daarnaast is het ook onoverzichtelijk aan het worden als je de boel bewerkt. Na 3 minuut en 28 seconden (ik had het al beina opgegeven) gaf iemand de tip om overal een Chan EQ op te zetten. En dat is idd een handige tip. Op deze manier kan ik snel de Master Gain van specifieke tracks aanpassen. ?

Tevens zag ik nog een leuk dingetje genaamt Apreggiator, je kunt er wel iets leuks mee doen zag ik. Maar voor mijn gebeuren kan ik er nog niet veel mee. Ondertussen filmpjes kijken voor handige dingen. Begin er steeds meer uit te halen.?

Yess weer een nuttig filmpje, ik zoch een drop maar kon die niet echt krijgen, maar ben er nu achter. Het was dus een kwestie van de Test Oscillator gebruiken. En zo weet ik ook weer waar dat ding goed voor is! Maar ik denk dat ik daar in de toekomst nog wel meer uit kan halen. Audio track en Instumental track aangemaakt en de in en output aangepast naar bus 1. En daardoor toch mijn drop in het nummer gekregen.?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-B3BSIY3MCTGA.mp3

Edit:

Zo ik ben er nu eerst klaar mee. ?Ik zou het nummer nog veel vloeiender moeten maken en wat spannender. Maar voor nu is het eerst goed. Wil toch nog even verder naar tutorials zoeken om wat meer er uit te kunnen halen. Voor de rest laat ik het even nu met dit nummer. Anders blijf ik bezig en leer er dan niks bij. Er zitten best nog wel veel foutjes in, maar dat geeft niet. Voor mijn allereerste nummertje in Logic en dat in 3/4 dagen vind ik het goed.?

Het moet nog even een naam hebben zit ik zo te denken.......hmmm

Hypnotic Beat

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R66FLD6IQ7YI.mp3

GreetSleepingSleepingz

User edit by Melancholie on 20-03-2013 @ 17:21:20 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 4.390 days.
 Post CommentThat would be 146.3 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 8 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 33.996
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.424.774