Turntables
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IronJon    posted on 16-03-2013 11:52
Hallo,

Ik heb ontdekt dat veel muziek die ik wil draaien, op vinyl te vinden is.
Ik hou ook wel van het gevoel bij vinyldraaien.
Daarom zou ik graag turntables willen aanschaffen.

Zou ik tweedehands platenspelers van technics aanschaffen of een nieuwe van reloop/stanton/... en waarom ?
En hoeveel kost een technics 1200 eigenlijk? Want ik zie veel verschillende prijzen (van 250 tot 750 euro).
Als ik voor een technics ga, moet die niet helemaal nieuw zijn. Er mogen wel een paar krassen op zijn, ik wil gewoon dat hij perfect werkt Winking my eye

Hopelijk zijn hier mensen met turntables en kunnen ze mij op weg helpen!

What do you think about Turntables ??

Vote :   

Estacy    posted on 16-03-2013 15:06
Technics kun je 2e hands voor zo'n 250 euro kopen in prima staat. wil je nieuw kopen dan is een Reloop RP4000 een redelijke keus, maar voor dat geld koop je ook een 2e hands Technics en die zijn toch echt veel en veel beter.?

2e hands Super OEms zijn ook een goede keuze (American Audio HDT 4.5, Synq xtrm, Akiyama Acura, Reloop 6000 etc) met een beetje geluk vindt je die al voor zo'n 175 euro.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 16-03-2013 17:01
bij technics moet je gewoon geluk hebben dat je een setje tegen komt voor een redelijke prijs die altijd thuis heeft gestaan. Ex verhuur kan interessant zijn mits ze SUPER goed zijn onderhouden. Spelers die bij een kroeg / discotheek vandaan komen zijn waarschijnlijk zo gaar dat er weinig meer van te maken is. De spelers die ik de afgelopen jaren tegen ben gekomen in de clubs wil je echt niet meer dan 75,- per speler aan uitgeven.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
IronJon    posted on 16-03-2013 18:21
Dankjewel voor de feedback!

Nog 2 vraagjes,
- Waarom zijn de Technics eigenlijk zoveel beter (ze zijn namelijk ouder)?
- en waarom worden ze niet meer gemaakt (Technics kan daar toch nog bakken geld mee verdienen)?

Estacy    posted on 16-03-2013 19:22
Technics had verschillende problemen, ten eerste een gigantische algemene afname in verkopen (CDJs, software etc)
daar komt bij dat veel van de onderdelen leveranciers gewoon gestopt waren. en zie dan maar aan die onderdelen te komen. De markt was verzadigd (3.4 milioen technics SLs zwerven rond op deze planeet), Technics SLsl waren ook zeer degelijk dus je hebt niet zo vaak nieuwe nodig als met die plastic CDJs. Natuurlijk waren er ook goedkopere, sterkere TTs dus hobby matig ook afname verkopen.?

En volgens sommige bronnen gebruikten Technics zincbaden voor de diecast behuizingen die niet meer legaal waren (in 1979 zijn ze al begonnen met de MK2, dus toen was er andere wetgeving) maar dit is zeker niet de voornaamste reden.

Waarom zijn technics beter? op veel vlakken zijn ze dat niet eens. Superoems en vestax tafels hebben meer kracht, meer functies. zijn goedkoper. Maar de technics is extreem stevig. niet kapot te krijgen. genoeg reserve onderdelen, zeer makkelijk aan te werken. Ook heeft de SL minder last van rumble en feedback door zijn stevige rubberen basis en gewicht. Geluidskwaliteit is ook beter. Toonarm is de beste van alle tafels, geen speling, werkt gewoon super.?

en het hele gevoel van een Technics is gewoon ongevenaard. Dat is heel belangrijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
IronJon    posted on 17-03-2013 10:06
Bedankt!
Eindelijk wat verduidelijking Winking my eye

Ik zal dus rondkijken tot ik 2 technics vind voor een goed prijsje Winking my eye
Aziaat    posted on 18-03-2013 22:49
1 member likes this  Ik zie dat je van west-vlaanderen bent. Ik heb thuis 2x technics SL-1210 liggen en ben zelf van Waregem.
Laat maar iets weten indien je interesse hebt.

This is an old Topic

No new postings for 4.343 days.
 Post CommentThat would be 144.8 months
or a whopping 11.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 17 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 35.495
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.525.567