Slipmats voor cdj's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 15-03-2013 12:48
Hey allemaal,
Ik heb 2 cdj1000mk3's en ik zou er graag slipmats voor kopen. Niet zozeer omdat ik het echt nodig heb maar er staan enkele krassen op de jog's en die zou ik hier graag mee verbergen. Ik weet dat deze te koop zijn bij ''pimp my decks'', ''glowtronics'' en bij ''styleflip''. Weten jullie toevallig nog andere winkels/websites waar je deze kan kopen? Hebben jullie ervaring met 1 van deze websites?

What do you think about Slipmats voor cdj's ??

Vote :   

Estacy    posted on 15-03-2013 14:59
1 member likes this  dat zijn geen slipmats, slechts stickers. 12inch skinz is nog een fabrikant van die stickers. Styleflip wel veel goede dingen over gehoord
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 15-03-2013 17:56
bij de andere 2 staat dat het slipmats zijn. ik vind 7 euro voor een sticker wel veel :s
Estacy    posted on 15-03-2013 18:06
1 member likes this  Hoe zou een slipmat dan werken op een touch sensitive, niet gemotoriseerd jogwheel?
Drumworks    posted on 15-03-2013 18:07
1 member likes this  misschien ben je in de war met denon spelers, die hebben dit namelijk wel
The beats are still banging :)
Sample-D    posted on 15-03-2013 20:12
dat vroeg ik mij inderdaad ook af, maar het staat in de beschrijving. bedekken de stickers dan heel het jogwheel of zijn deze transparant?

p.s.: als je op e bay zoekt vind je ook 'slipmats' voor een cdj.
Luxx    posted on 15-03-2013 20:16
1 member likes this  
Poster: Sample-D
dat vroeg ik mij inderdaad ook af, maar het staat in de beschrijving. bedekken de stickers dan heel het jogwheel of zijn deze transparant?

p.s.: als je op e bay zoekt vind je ook 'slipmats' voor een cdj.

volgens mij is er een verschil tussen de Slipmats en de Stickers.
ik kan er nu volledig naast zitten, maar volgens mij zijn de Stickers precies wat je verwacht: Stickers.

de slipmats daarentegen zijn volgens mij complete vervangende onderdelen voor de originele platter van de CDJ. ik wil er geen gif op in nemen, maar volgens mij zat dat zo in elkaar.

either way: in beide gevallen daalt de waarde van je CDJ als je iets van een andere fabrikant op je CDJ monteerd.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 15-03-2013 @ 20:16:59 (19%)
Estacy    posted on 15-03-2013 20:25
1 member likes this  Glowtronics: noemt het sticker
Styleflip: noemt het sticker
12inch Skinz (alleen hele bestickering) noemt het stickers
pimp my decks: doet geen CDJ 1000mk3.?

Dus ik snap echt niet waar je slipmat vandaan haalt.?

En een slipmat is precies wat de naam zegt: een matje (van een stof als vlas, katoen weet ik et) dat slipt. Dit doe je bij een draaitafel tussen de platter (draait rond) en het vinyl. Zo kun je het vinyl bewegen zonder dat de platter stopt. Bij cd spelers hebben alleen Denon spelers (vroeger wat meer merken) bewegende platters. Hier is precies hetzelfde aan de hand. Alleen als je de plaat beweegt op een Denon cd speler, beweeg je de spindle (pinnetje in het midden) wat de cd speler omzet in scratch geluidjes (ongeveer). De platter blijft dan doordraaien, vanwege die slipmat.

MAAR: een CDJ 1000 (of elke CDJ eigenlijk) heeft dit niet. Zij hebben een plastic wiel op lagers (vandaar dat geluid) met op de bovenkant een touch senstive laagje. Hand erop, muziek stopt (mits vinyl mode aanstaat natuurlijk).?

Dit hele ding heet een Jogwheel. En er is dus?geen slipmat die in de buurt komt van een CDJ.?

Sample-D    posted on 15-03-2013 21:03
Ik mag geen links naar webshops posten maar als je bij ebay zoekt naar cdj 1000 vind je 'pioneer cdj slipmats 2000 1000 900 850 800'. Deze zijn aangeboden door pimp my decks. Er zijn er zelfs in 'carbon fibre', wat koolstofvezel betekend als ik me niet vergis. Als ik zo een sticker of slipmat zou leggen, plakken op mijn cdjs, gaat de waarde dan echt verlagen? Dat is toch een los voorwerp dat je gelijk weer kan verwijderen?
Estacy    posted on 15-03-2013 21:20
1 member likes this  ligt aan de sticker. Als je em weg kan halen zonder lijmresten (dit is bij styleflip het geval) dan is er geen probleem
Sample-D    posted on 15-03-2013 21:31
Ok?, Dan ga ik voor een sticker van styleflip denk ik, hoe voelen deze aan? Dat zijn toch niet van die blinkende dingen die plastiekerig aanvoelen he?
nicos4    posted on 17-03-2013 12:21
1 member likes this  dj repair heeft nieuwe jogweel stickers orgineel pioneer , oude verwijderen ,nieuwe erop en klaar.
Sample-D    posted on 17-03-2013 12:40
Poster: nicos4
dj repair heeft nieuwe jogweel stickers orgineel pioneer , oude verwijderen ,nieuwe erop en klaar.

Wat bedoel je met oude verwijderen? Er plakken er toch geen op?
nicos4    posted on 17-03-2013 12:43
1 member likes this  wat zit er orgineel op ? toch een aluminium sticker??

Sample-D    posted on 17-03-2013 13:42
uhm een sticker zou ik dat niet echt noemen. een plaatje ja
Sample-D    posted on 17-03-2013 13:58
ik ben gaan kijken naar dj repair. deze verkopen volledig nieuwe jogs, maar ik zoek enkel iets om er over te doen zodat de krasjes verdwijnen
Valkoinen    posted on 17-03-2013 16:06
Of je koopt een speciale stift waarmee krasjes weggaan, op bijvoorbeeld je auto. Goedkoper en de waarde daalt sowieso niet. Probleem opgelost.
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..
Sample-D    posted on 17-03-2013 18:50
Ja maar er zitten ook 2 kleine putjes in die je niet met een stift wegkrijgt Winking my eye anders wel een goede tip.
nicos4    posted on 17-03-2013 19:32
dj repair heeft ze los, goed zoeken maat.............

nicos4    posted on 17-03-2013 19:34
heb ze zelf daar ook gehaald, anders van de dvj of x1 die zijn metaalkleur

Sample-D    posted on 18-03-2013 17:39
Poster: nicos4
dj repair heeft ze los, goed zoeken maat.............

Ik vind enkel een nieuw plaatje om in je jog te steken, kost 40 euro.
Sample-D    posted on 18-03-2013 22:02
Ik heb nog eens rondgekeken en ik kan maar 1 ding besluiten; ze kosten allemaal meer dan 20 euro met verzendkosten erbij, dus veeeeeeeeeel te duur voor stomme stickertjes. Ik koop gewoon A4 stickers die ik zelf kan beprinten en zo ga ik ze uitsnijden en dus zelf maken voor 5 euro voor 25 stuks Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.345 days.
 Post CommentThat would be 144.8 months
or a whopping 11.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 8 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 2.582
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.735