Welke mixer moet ik nemen? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 11-03-2013 19:01
Hey,?
ik ben Dieter,
ik ben al sinds ik klein was geobsedeerd door dj'en, luidsprekers,...
nu begin ik er echt werk van te maken.?
ik heb 1 jaar gedraait op een numark mixtrack pro, die ik wel leuk vond om wat mee te spelen, maar ik vind het hoogtijd voor een echt setje. nu ben ik van plan om met cd spelers te gaan draaien, dus kocht ik 2 cdj 1000mk3's. nu ben ik nog op zoek naar een mixer, maar ik raak er echt niet uit. ik zoek al 2 weken elke dag naar mixers en de voor en nadelen ervan. ik ben van plan om 2e hands er 1 te kopen. ik ben ook al enkele keren naar een key music gegaan (belgische muziekwinkel), volgens hen was pioneer het enige goeie. ze zeiden met iets andere woorden: numark is brol, reloop is slecht, sync is oke en pioneer is super. ik weet ook wel dat pioneer het meest geliefd is in clubs, maar ik vind deze 2e hands zelfs te duur (vanaf de djm 700).
mijn budget bedraagt een maximum van 250 euro, liefst eigenlijk rond de 200. ik heb al enkele mixers op oog, maar ik raak er echt niet uit. diegene die ik op oog heb zijn:
-reloop iq2+ usb (150 eur)
-djm 400 (140 eur)
-urei 1601 (230 eur, dit is een battlemixer, maar ik scratch niet dus weet niet of dit zen geld dan waard is)
-ecler smac 40 of 42 (200 eur)
-xone 32 (200 eur)
-synq smx 3 (120 eur)
-nog andere aanbevelingen?

4 channel hoeft momenteel niet, maar zou misschien leuk zijn voor uitbreiding.
send/return zou ook wel leuk zijn, als ik een mixer voor een goede prijs kan krijgen, koop ik misschien een efx of een kp.

What do you think about Welke mixer moet ik nemen? ??

Vote :   1 member likes this  

Estacy    posted on 17-03-2013 13:09
2 members like this  pfff koop nou maar een mixer dit is pagina 3 al
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 17-03-2013 13:45
haha ja sorry ik wil gewoon een mixer die goed is voor zijn geld :p maar als er niets tussenkomt dan ga ik volgend weekend de iq2+ usb halen Winking my eye
MaximDJ    posted on 19-03-2013 11:48
1 member likes this  Sure? Heb de iq2 gehad en de DJM 400. De DJM beviel mij veel beter op bijna elk front. Kwalitatief is dit ook een klasse hoger en dat kan je merken in het dagelijks gebruik. Kijk alleen al naar de restwaarde van beide mixers na een paar jaar.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Estacy    posted on 19-03-2013 16:52
1 member likes this  Ik zou de IQ2 wel gelijk zetten met de DJM hoor. De crossfader van een IQ bijv. Gewoon een goede, degelijke dual rail Alpha. Wat heeft een DJM? een stom klein shortbodied alpha met slechte curve control.
Sample-D    posted on 19-03-2013 20:47
Ik zou zelfs durven zeggen dat de iq2 beter is dan de djm. Maar effe een andere vraag: is een stanton smx mixer goed? Is deze gelijkwaardig met de iq2 of djm, deze is alleszinds wel goedkoper.
Estacy    posted on 19-03-2013 20:50
1 member likes this  goedkoper: of oud of kut. Koop alsjeblieft een mixer
Baart    posted on 19-03-2013 20:52
1 member likes this  Misschien moet je gewoon een keuze maken? Alle mixers vergelijken heeft geen zin, daarbij staan er ook reviews op internet. Persoonlijk raad ik je de djm aan, omdat die mij zelf gewoon ontzettend goed bevalt.. Succes! Gebruik ook wat meer google..Cry
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Baart    posted on 19-03-2013 20:53
1 member likes this  
Poster: Estacy
Koop alsjeblieft een mixer

Retweet Cool
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Sample-D    posted on 19-03-2013 21:31
De keuze is momenteel nog steeds de iq2, die ik, als er niets tussenkomt, dit weekend ga halen. Het is allemaal gewoon maar ter info zodat ik er meer over te weten kom, welke mixers nu goed of slecht zijn. Allemaal al hartelijk bedankt voor jullie hulp. Het heeft zeker geholpen Winking my eye
Sample-D    posted on 19-03-2013 22:53
Is een stanton sa12 enkel voor het scratchen? Ziet er wel mooi uit anders.
DJADMIN    posted on 19-03-2013 23:46
1 member likes this  
Poster: Sample-D
Is een stanton sa12 enkel voor het scratchen? Ziet er wel mooi uit anders.

diepe zucht...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Drumworks    posted on 20-03-2013 06:39
1 member likes this  Komop zeg, in het begin was het een handig topic, nu wordt het vervelend...
The beats are still banging :)
dj-zero    posted on 20-03-2013 11:37
1 member likes this  Iedere mixer heeft zn plus- en minpunten, maar aan iedere mixer raak je gewend en uiteindelijk hangt het niet zo zeer van je mixer maar van jou af wat je kunt.?
Ik zie dat er een hoop frustratie ontstaat over dit topic, dus doe iedereen een plezier en maak gewoon een keuzeWinking my eye?
Snap dat t een moeilijke keuze kan zijn, maar koop anders gewoon lekker de mixer die je prefereert( iq2) op marktplaats, mocht ie niet bevallen nja jammer dan, verkoop je m voor de zelfde prijs verder en probeer je de volgende!
Sample-D    posted on 20-03-2013 16:03
Ja hee sorry mensen ik wil gewoon van de eerste keer iets goeds kopen, ik heb niet zoveel geld dat ik eve de ene na de andere mixer kan kopen --' maar ja oke ik koop de iq2+usb of de behringer ddm4000 als ik die goedkoper kan krijgen, topic mag eindigen.
Mixuel    posted on 21-03-2013 08:12
1 member likes this  Als je voor kwaliteit gaat kun je het best een xone nemen.
Music is so wonderful !
maikimo    posted on 21-03-2013 09:42
1 member likes this  kijk eens voor een mccrypt mixer die zijn ook nog wel vet. Die heb ik in het begin ook gebruikt
Music is my Drugs
dj-zero    posted on 21-03-2013 09:51
2 members like this  
Poster: Sample-D
Ja hee sorry mensen ik wil gewoon van de eerste keer iets goeds kopen, ik heb niet zoveel geld dat ik eve de ene na de andere mixer kan kopen --' maar ja oke ik koop de iq2+usb of de behringer ddm4000 als ik die goedkoper kan krijgen, topic mag eindigen.

?
Daarom geef ik je het advies koop er een tweede hands, mocht die niet bevallen, verkoop je m voor t zelfde geld weer door. Dan heb je niet meer geld nodig dan je nu hebt. Snap dat je graag een eerste goede aankoop doet, maar als je geen aankoop doet wordt je er ook niet wijzer vanWinking my eye
Sample-D    posted on 21-03-2013 12:42
@ dj zero: daar geef ik je meer dan gelijk in maar verkopen is niet altijd zo makkelijk he Winking my eye
@ ?mixuel: de 32 is net verkocht anders had ik hem genomen :s de anderen zijn te duur Unhappy?
@ maikimo: zal ik zeker doen (:
Sample-D    posted on 21-03-2013 12:48
ik heb gekeken naar de mccrypts, ze zien er goed uit, maar mn gevoel zegt dat het zoiets als behringer is. Ze kosten ook niet zoveel h?.
p-wee    posted on 21-03-2013 14:34
2 members like this  het valt niet mee he Embarassed

ach, probeer gewoon wat...tegenwoordig moet iedereen ook maar met het beste beginnen. met alles respect, jochies van 14 die meteen pioneer gear moeten hebben...

ik kocht toen ik 12 was een gemini 626, die is pas vorig jaar vervangen (ik ben nu 28)
geen wereldding, maar ik had wat ik nodig had en hij heeft het jaaaaren goed gedaan..

op crappy gear beginnen is niks mis mee, en je hoeft echt niet met een pio of xone te beginnen...
je hebt je gain, trims, en channel faders en om te beginnen heb je naar mijn idee niet meer nodig..

je mag bij mij zo die gemini ophalen, blaas em ff schoon en je kan ermee, dan kun je rustig verder zoeken...maak het niet zo moeilijk.

Sample-D    posted on 21-03-2013 17:31
1 member likes this  Ik wil ook niet pers? het beste van het beste, dat is te duur ook trouwens Winking my eye als de verkopers van de ddm4000 niet meer antwoorden ga ik zondag lekker men iq2+usb halen. Deze heeft zowat alles wat ik wil,het enige nadeel is dat het 2 channel is en ik wil later misschien nog cdjs bij kopen maarja dan verkoop ik hem weer h?. Hier zit ook flightcase enzo bij, wat ookal een groot voordeel is. De ddm4000 heeft ook zowat alles wat ik wil en hij heeft 4 channels duja Winking my eye het wordt 1 van die 2 tenzij er ineens iemand mij een djm900 nexus of een xone db4 verkoopt voor 150 euro :p
Drumworks    posted on 21-03-2013 19:17
1 member likes this  Wat p-wee aangeeft, klopt precies. Ik ben begonnen met 19' skytec rommel, maar wanneer je op die troep kunt draaien, kun je het op elke gear Winking my eye mooi dat je een keuze hebt kunnen maken, heb zelf ook een ddm4000 gehad en is een fijne mixer met leuke effecten.
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 21-03-2013 @ 19:17:55 (1%)
Sample-D    posted on 21-03-2013 21:23
Jep inderdaad (: als iemand (uit Belgi?) deze de koop heeft voor een mooi prijsje mag die mij het altijd laten weten voor zondag wel
p-wee    posted on 22-03-2013 08:45
nu ben je er bijna uit, wil ik je keus niet moeilijker maken, maar als je nu al dnekt dat je met 3 kanalen verder wilt, kun je misschien wel beter kijken naar een 3 of 4 channel mixer...
straks heb je hem eindelijk staan, en moet je weer iets anders zoeken omdat je een kanaal mist...ook geen ramp hoor, daar niet van.
maar er zijn denk ik best leuke, niet dure 3 kanaals mixertjes te vinden

?maar dat bedoelde ik inderdaad, wat rilicilousz zegt, je hoeft niet met het mooiste te beginnen. en als je op 'troep' leeert draaien, dan waardeer je het straks des te meer als je? betere gear aanschaft en dan kun je overal op draaien...
maargoed, ik ben zon eikel van lkr bescheiden, en doe maar normaal. dat is ieder voor zich natuurlijk Cool

overigens, ik heb nu zelf een reloop rmx 40 blackfire, niet erg duur, maar wel goede prijs/kwalitiet, 4 kanalen, effecten...
een fijne mixer, alleen met 150,- red je dat denk ik net niet...

maargoed, een beetje mosterd na de maaltijd, je bent er al uit, veel succes en plezier ermee Embarassed
Sample-D    posted on 22-03-2013 16:43
een oude reloop rmx 40 dsp (dr grijse) kan ik kopen voor 110 maar die ziet er veel minder uit dan de blackfire .
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

56 Users online: 15 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 6.667
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.573