Welke mixer moet ik nemen? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 11-03-2013 19:01
Hey,?
ik ben Dieter,
ik ben al sinds ik klein was geobsedeerd door dj'en, luidsprekers,...
nu begin ik er echt werk van te maken.?
ik heb 1 jaar gedraait op een numark mixtrack pro, die ik wel leuk vond om wat mee te spelen, maar ik vind het hoogtijd voor een echt setje. nu ben ik van plan om met cd spelers te gaan draaien, dus kocht ik 2 cdj 1000mk3's. nu ben ik nog op zoek naar een mixer, maar ik raak er echt niet uit. ik zoek al 2 weken elke dag naar mixers en de voor en nadelen ervan. ik ben van plan om 2e hands er 1 te kopen. ik ben ook al enkele keren naar een key music gegaan (belgische muziekwinkel), volgens hen was pioneer het enige goeie. ze zeiden met iets andere woorden: numark is brol, reloop is slecht, sync is oke en pioneer is super. ik weet ook wel dat pioneer het meest geliefd is in clubs, maar ik vind deze 2e hands zelfs te duur (vanaf de djm 700).
mijn budget bedraagt een maximum van 250 euro, liefst eigenlijk rond de 200. ik heb al enkele mixers op oog, maar ik raak er echt niet uit. diegene die ik op oog heb zijn:
-reloop iq2+ usb (150 eur)
-djm 400 (140 eur)
-urei 1601 (230 eur, dit is een battlemixer, maar ik scratch niet dus weet niet of dit zen geld dan waard is)
-ecler smac 40 of 42 (200 eur)
-xone 32 (200 eur)
-synq smx 3 (120 eur)
-nog andere aanbevelingen?

4 channel hoeft momenteel niet, maar zou misschien leuk zijn voor uitbreiding.
send/return zou ook wel leuk zijn, als ik een mixer voor een goede prijs kan krijgen, koop ik misschien een efx of een kp.

What do you think about Welke mixer moet ik nemen? ??

Vote :   1 member likes this  

Sample-D    posted on 12-03-2013 19:53
Het probleem bij de 40v is dat hij in een caf? heeft gestaan zonder bescherming, dus ik vertrouw het wat minder. Bovendien woont de koper veel te ver van me af, men ouders willen niet zo ver rijden Unhappy

Een mac70i kost idd nog 250 euro, maar dat vind ik iets te duur voor zo'n oude mixer. Eigenlijk zou ik nog het liefst een 12' hebben, ik vind dat handiger om te mixen. Een 10' is ook nog ok?, 19 vind ik nogal onhandig, dat zou ik alleen kopen als het echt een goede koop zou zijn (dus lage prijs voor wat het is).

Sample-D    posted on 12-03-2013 19:55
ecler concept 2 is ook een optie, maar ik denk dat deze echt verouderd is?
american audio mx1400 is ook een oplossing. is dit een goede mixer?
User edit by Sample-D on 12-03-2013 @ 20:18:44 (92%)
Ynnck    posted on 12-03-2013 23:45
1 member likes this  Pioneer djm250 ?
staat nu op bax voor 184 (nieuw !)
Baart    posted on 13-03-2013 07:52
1 member likes this  Djm 400 is ook goed hoor! Leuke effecten met een erg goede geluidskwaliteit. Mist wel xlr en cue-master mix, maar daar valt wel mee te leven..
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Sample-D    posted on 13-03-2013 08:12
is reloop iq2+ usb geen beter alternatief? daarmee kan je recorde en die heeft wel balanced output dacht ik.
Estacy    posted on 13-03-2013 08:26
1 member likes this  DJM 250 nieuw is ook geen slecht idee. American Audio RMX1400, klote mixer. Zelf een gehad, dat ding klinkt nergens naar, voeding is super luidruchtig.. nee bedankt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 13-03-2013 13:45
Djm 250 vind ik maar niets. Het is te klein en heeft te weinig functies. Ik denk dat ik voor de iq2+ usb ga en anders voor de djm 400, welke van de 2 zou ik nemen? iq2+ usb kost wel 20 euro meer maarja, dat vind ik niet zo erg.
Baart    posted on 13-03-2013 15:21
1 member likes this  Met de djm 400 kan je ook recorden hoor, je hebt 2x tulp output : 1 voor je speakers, en 1 om te recorden.
Verder heb je hele leuke effecten, waarvan je gewoon zeker weet dat ze goed zijn (vind ik).
Ik zou de mixers zeker niet blind kopen als je zo twijfelt... djm 400 hoor ik wel veel goede verhalen over, en bevalt me zelf ook goed! Cool
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
stanger    posted on 13-03-2013 15:53
1 member likes this  Eventueel al eens gedacht aan een Rodec? Zijn ook hele goede mixers, ongeveer vergelijkbaar met Dateq.
Kosten tweedehands ook niet veel. Nadeel : geen effecten!
Sample-D    posted on 13-03-2013 15:59
djm 400 is idd een zeer mooie mixer, maar over de iq2+ usb hoor ik ook zeer veel goeds, de nieuwprijs ligt hoger en deze heeft ook veel en mooie effects, zelfs balanced outs. de meeste zeggen zelfs dat deze beter is dan een djm 400. een reloop iq2 heeft wel geen sampler dacht ik? en ik koop later misschien nog een efx.
Sample-D    posted on 13-03-2013 22:53
ik ga ten laatste volgende week men mixer kopen, dus als er nog mensen zijn met goed advies, laat maar komen Happy, laughing. voor het moment staat iq2+ usb op de 1e plaats, dus als er geen reactie meer komt wordt het deze Winking my eye

Een vestax pmc 06 pro-A staat ook te koop voor maar 50 euro ! Is deze mixer de moeite waart?
User edit by Sample-D on 14-03-2013 @ 08:18:53 (44%)
Estacy    posted on 14-03-2013 09:19
1 member likes this  2 band EQ, puur en alleen voor scratchers die mixer.
Sample-D    posted on 14-03-2013 12:31
Okay Unhappy had anders wel leuk geweest om voor deze prijs een deftige mixer te kopen.
Sample-D    posted on 14-03-2013 12:33
Zijn numark mixers van een redelijke kwaliteit?
Gerdo    posted on 14-03-2013 13:43
1 member likes this  
Poster: Sample-D
Zijn numark mixers van een redelijke kwaliteit?

Ik heb 3 numark mixers gehad, goed om mee te beginnen. Ze zijn niet duur en werken prima, ik ben hierna overgestap naar de djm 800 en nu wil ik niet anders meer:p
Estacy    posted on 14-03-2013 15:08
1 member likes this  Ik heb ooit een Numark DM2000X gekregen, ding is onverwoestbaar. Maar nieuwe Numark mixers zijn vrij slecht. Het probleem bij Numark is dat ze wel degelijk extreem goede apparaten kunnen bouwen (NS7, NS6) maar bij hun mixers is het bijna onmogelijk om de goede van de slechte te onderscheiden.
voorbeeld:

Welke is beter? lijken precies op elkaar. Maar de bovenste is een top notch scratch mixer met super faders waar je u tegen zegt, de onderste is gewoon kut.
Sample-D    posted on 14-03-2013 19:44
zou de bovenste dan iets voor mij zijn of is het alleen voor het scratchen? welke numark mixer kan je mij aanbevelen? deze mixers zijn heel goedkoop 2ehands. zijn er goede met eqs die killen, goede faders, balanced outputs? effecten zouden leuk zijn maar hoeven zeker niet want als ik deze goedkope mixer kan kopen dan koop ik zeker meteen een efx of kp er bij.
Sample-D    posted on 14-03-2013 19:47
Poster: Gerdo
Ik heb 3 numark mixers gehad, goed om mee te beginnen. Ze zijn niet duur en werken prima, ik ben hierna overgestap naar de djm 800 en nu wil ik niet anders meer:p

ja dat kan ik wel geloven :p ik zou ook niets liever hebben dan zo n pro pioneer, a&h of ecler mixer hebben, spijtig genoeg laat het budget dit momenteel niet toe, anders zou ik meteen zo1 kopen Winking my eye
IronJon    posted on 16-03-2013 12:13
1 member likes this  De iq2+ lijkt mij inderdaad een goede keuze, maar ik heb hem zelf nog niet getest.

Ik zou zeggen: neem gewoon een mixer van een goed merk en?niet zo veel effecten. (zo is je mixer vaak degelijker gebouwd)?
(te veel effecten in een mix vind ik persoonlijk ook niet echt aangenaam om naar te luisteren => less is more!)
en ook naar de balanced outputs zou ik niet te veel kijken als het voor thuisgebruik is.
Het verschil hoor je nauwelijks.

Probeer ook veel mixers in de winkel of bij vrienden van vrienden die ook een setup hebben Winking my eye
zo kom je het best te weten wat jij belangrijk vind aan een mixer en wat niet.

althans veel succes met je zoektocht!

Sample-D    posted on 16-03-2013 14:04
het is niet enkel voor thuis, soms draai ik op kleine feestjes en neem ik men set mee (van 2000 watt), ik denk dat balanceds dan beter zijn de reloop iq2 heeft balanceds en redelijk veel effects. Goed om te beginnen denk ik. Anders wordt het waarschijnlijk een djm 400, deze heeft geen balanceds, wel een sampler, wat de iq2 niet heeft denk ik. De iq2 staat dan ook nog eens beter tussen mijn cdjs want die is 12 inch Winking my eye
Estacy    posted on 16-03-2013 14:41
1 member likes this  12inch gaat over breedte he Winking my eye?

Sample-D    posted on 16-03-2013 15:47
is inch niet de diagonaal? mrja maakt ni uit ze zijn eve hoog ?:p
Sample-D    posted on 16-03-2013 15:48
estacy, je zei dat er ook veel goede numark mixers zijn, welke raad je mij aan dan?
Estacy    posted on 16-03-2013 19:27
1 member likes this  X5 is aardig. Numark 500fx is ook niet echt slecht. DXM pro is prima, maar die is nergens te koop.
Sample-D    posted on 17-03-2013 12:47
Poster: Estacy
X5 is aardig. Numark 500fx is ook niet echt slecht. DXM pro is prima, maar die is nergens te koop.

Is aardig beter of slechter dan reloop? Is bv. De X5 beter dan de IQ2+ en is de 500fx beter dan de RMX40? De DXM Pro is alleen te koop op amazone en ebay dacht ik, maar dan voor de nieuwprijs die buiten het budget ligt.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 4 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 8.646
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.465.749