Actieve monitors (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayK    posted on 22-02-2006 01:03
Ik ben opzoek naar actieve monitors voor mijn thuis set
maar ik heb maar tussen de 150 en 225 max te besteden
wie weet wat voor dat geld de kwalitatief beste koop zou zijn??

What do you think about Actieve monitors ??

Vote :   

DJMichel    posted on 24-02-2006 00:09
Ik raad je aan om de behringer toch een keer ergens te gaan testen. Ik heb dat toen bij de feedback gedaan en ik was zeker verrast door deze toch nogal zware boxjes :P (15 kilo per stuk). Ik denk dat dit toch wel 1 van de betere active boxen is t/m 500 euro. En omdat je ook al aangaf dat je budget niet erg hoog is (net zoals dat van mij :P) is dit naar mijn mening toch de juiste keus. Succes met je keuze!

Edit --> Als je deze boxen koop, zorg ervoor dat je niet te ver hoeft te lopen. Ik liep met 2 van deze boxen over Hoog Caterijnen in Utrecht en ik was kapot :P
User edit by DJMichel on 24-02-2006 @ 00:11:04 (44%)
Rhino    posted on 24-02-2006 09:24
Quote Jay K:Dus behringer niet kopen....

Rhino: zoals ik al zei zijn meningen in deze subjectief omdat smaken verschillen , dus ik zou zeker zoals michel zegt de behringers WEL testen.

Het hangt er denk ik ook eenbeetje vanaf hoe ver je wil gaan met producen.

Weet jij bijvoorbeeld nu al dat jij je vele uren zal gaan opsluiten in een kamer , en datje het gevoel hebt dat je alles uit producties wil gaan halen en dat je daar met toewijding veel tijd en geld in gaat stoppen dan zou ik een stap hoger inzetten dan de behringers.

Ben je iemand die het leuk vind om een beetje met sequencers te stoeien en wat loops te maken in welk programma dan ook en denk je zelf dat het misschien op dat niveau zal blijven omdat je toch niet zeeen van tijd hebt etc etc dan zou ik wat lager instappen.

Je moet een beetje in de toekomst kijken zeg maar, want stel dat jij bevangen wordt door het productie virus en je koopt nu de behringers , vervolgens ga je upgraden etc etc en koop je uiteindelijk ook nog een hele mooie RME hammerfall soundcard ,........en dan ,...tsja dan heb je eenkaart die topprestaties levert , maar een deel van die prestaties zal dan verloren gaan in je behringers.

In zo,n geval dus hoger inzetten en gaan voor een mooi syteem.

Iets klink altijd zo slecht als de ZWAKSTE schakel in je keten.

Hou daar dus rekening mee , evenals de toekomstige aankopen op productioneel gebied.

Wat betreft de Yamaha,s , de M80 en 50 ken ik nog niet, maar als ik yamaha moet geloven hebben ze de karakteristieken van de oude NS10 weten te vangen.

Als dat zo is zou ik ze niet willen hebben in mijn studio.

Wel als B comparisson maar niet als mainmonitors.

Als de karakteristieken van de M series net zo zijn als van de 80 en de 50 dan zal het een klank beel dzijn wat scherpe randen heeft in het hoog, een slap laag en een emphased mid.

Doordat de beroemde NS10 zulke karakteristieken hadden was het zo dat als je een mooie mix kon maken op NS10,s je mix vrijwel overal goed vertaalde.

Eigenlijk klonk het na afmixen op NS10 op de meeste stereo installaties wel goed.

Echter moest je daarvoor wel de concessie doen dat je werd blootgesteld aan noise fatique(moe worden van overmatig spetterend hoog, moe worden door een vermoeiend spectrum)

Dus oke , je mix klonk fijn , maar daarvoor moest je kort door de bocht gezegd wel ff afzien in je studio.

Ik heb zoiets van , ik wil fijn werken in mijn studio met prettig en geballanceerd geluid, en daarbij het belangrijkste mijn mixen moesten zich overal goed vertalen.

Ja en als je alles wil dan kom je een stap hoger uit !

Het liefst zou ik je de dyns aanbevelen, dat is LETTERLIJK reference.(maar misschien komt dat ook omdat ik er zelf zo lyrisch over ben)

Ik heb bij de dyns het gevoel dat ik met mijn ogen hoor en met mijn oren zie.

Soms zet ik een stuk muziek aan en luister ik (hoeft niet eens intensief zo goed zijn ze)

Ik hoor dan precies waar elke instrumentalist staat(en danbedoel ik niet alleen maar links recht , maar ook linksschuin achter en midden half voor)

werkelijk zo gedetailleerd dat ik het spuug zo in een dwarsfluit of hobo hoor spuiten .

Het is maar net wat je wil uitgeven en wat je plannen zijn , en bovenal waarvoor je bezwijkt!

Succes

User edit by Rhino on 24-02-2006 @ 09:28:42 (2%)
Rhino    posted on 24-02-2006 09:40
quote michel:liep met 2 van deze boxen over Hoog Caterijnen in Utrecht en ik was kapot

Rhino:hahahaha LOL, nu heb je wel langere armen en kan je dus overal beter bij!

DJMichel    posted on 24-02-2006 09:44
Rhino --> elk nadeel heeft zo zijn voordeel Winking my eye

User edit by DJMichel on 24-02-2006 @ 09:44:29 (10%)
JayK    posted on 27-02-2006 12:46
ik zal nog wel ff goed rond kijken en ik ga binnen kord ook mar es ff wat luisteren
thanx
Twizz    posted on 13-05-2006 21:32
Poster: tairip
Behringer?

DEZE MISSCHIEN??

Poster: JayK
ja die lijken wel oke maar ze zijn pasief  maar ik ben echt opzoek naar actieve  monitors
 Deze speakers zijn er dacht ik ook in actieve versie?
BillyArd    posted on 17-05-2006 10:14
Deze speakers kan je beter laten voor wat het is , deze zijn niet geschikt voor nearfield toepassingen.
Bij deze speakers krijg je geen realistisch stereo beeld op laten we zeggen anderhalve meter .
Happy, laughing

robbiel    posted on 17-05-2006 13:01
IK heb hier een set staan van 2 actieve monitor speakers, 2x 8" en komt goed geluid uit, ze zijn van HQ audio en heb ze zelf voor 450 euro gekocht, jij mag ze voor 400 meenemen als je geinteresseerd bent!
robbiel    posted on 18-05-2006 15:24
?? Geinteresseerd of niet?

This is an old Topic

No new postings for 6.721 days.
 Post CommentThat would be 224 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 15 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 13.156
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.386