Midi keyboard twv +/- 100,-
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 03-03-2013 21:37

Hallo,

Ik ben al een poosje aan het kijken naar een midi keyboard voor FL Studio.

Op dit moment valt mijn oog op deze:
http://www.bax-shop.nl/studio-produceer-set/avid-keystudio-produceer-pakket/product-details.html

Wat vinden jullie hiervan, en wat zouden jullie mij aanraden voor keyboard?

DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Mod edit by Lead on 20-06-2018 03:35 (1%)

What do you think about Midi keyboard twv +/- 100,- ??

Vote :   

FSR    posted on 03-03-2013 22:05
1 member likes this  De link is een afrader.

Je werkt met FL Studio als DAW. En Pro Tools is ook een DAW. Vervelende is, is dat het de LE (Light Edition) is. Heb je niks aan.

Voor 100 euro een midi/usb Keyboard?
?
49 toetsen is mimimaal een vereiste. Kleiner en je komt jezelf echt tegen.?

Bekijk even deze link:?http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/bekijk-alle-producten.html?orderby=price&DescOrderBy=&prijsklasse=0-200&limit=30&limit2=30

Vragen die jij jezelf kan stellen naast de 49 toetsen:
- Aanslaggevoelig ja of nee?
- Octave range. (Met 2 knoppen kan je octaven verspringen. 1x drukken is 1 octaaf omhoog of omlaag)
- Welk merk is niet echt meer van belang. Er is ontzettend veel concurrentie en de techniek is wijdverspreid bekend en van hoogstaande kwaliteit. Je zal zelfs bij goedkopere merken niet echt een miskoop doen.

Er zijn wel wat merken die zich er verder op door ontwikkeld hebben dan anderen. Zoals M-audio (Oxygen serie), Icon is een sterke binnenkomer op dit gebied.

Als je niks anders dan een pc en een DAW hebt. Dan zou je eventueel nog kunnen kijken voor midi/usb keyboards die faders en drumpads hebben. Of ze goed (samen)werken weet ik niet? Ik mag toch verwachten dat als een product ontwikkelaar een nieuw product ontwerpt ze aan alle onderdelen hebben gedachten en hebben gematched aan elkaar. Een computer die je mag bouwen voor 1.000 euro ?spendeer je ook geen 800 euro aan de videokaart en de rest is bagger, dat is ineffeci?nt en ik dit voorbeeld zelfs ook gevaarlijk door overpresteren om een ander product bij te houdenEmbarassed.

Afijn, je hebt een idee en de link Happy, laughing!
?
Limb-Girdle    posted on 03-03-2013 22:15
Links naar webshops jongens?Foot in Mouth
Where the music meets the deejay!
D-Jesse    posted on 03-03-2013 22:26
Haha links naar webshops zijn verboden jongens !!! Straks krijg je nog een boete.. lol

Ikzelf heb de M-Audio Oxygen 49 keys (3rd gen) , echt een aanrader !
jeffrey412    posted on 03-03-2013 22:47
@FSR:
Thanks voor je uitgebreide uitleg!

Zelf heb ik weinig verstand op het gebied van keyboads. Ik hoef er dus geen 200 knoppen naast de 49 Keys bij op te hebben zegmaar.?

Wat is precies het merk en type dat jij/jullie mij hierbij aanraaden? Als ik op de link klik kom ik in een groot overzicht namelijk.

DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
main    posted on 03-03-2013 23:53
M audio keyrig 49, doet wat het moet doen, werkt goed en je hebt geld over voor andere apparatuur.
bambamstudio    posted on 04-03-2013 09:39
Ik heb nog een Novation REmote SL49 compact liggen, ziet er als nieuw uit, mag je voor 85 euro hebben
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
FSR    posted on 04-03-2013 11:44
1 member likes this  Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik links moet verbergen *schaam*

Als iemand weet hoe, graag een PM! Dan verander ik het vandaag nog?Cool!

Edit:

M-Audio, Novation en Icon zijn de beste in het segment.
?
M- Audio ontwikkelt er vrolijk op los zonder verlies van kwaliteit.
Novation vind ik vooral de nieuwste versie's best interessante dingen om te gebruiken. Wel zit de meest 'uitgekleede' versie net in de top van je budget.
Icon probeert M-Audio van de troon af te stoten door nog innovatiever te zijn haha?Cool!
?
?
Merken als omnitronic & akai mag je links laten liggen. Akai opzich is zeer en zeer goed spul, maar is veelal Ableton focussed (Samenwerking eh ^^?)?

Zorg ook dat de toetsen groot genoeg zijn voor de aanslag met je vingers. Mozart compositites spelen doe je ook niet op je smartphone omdat je alles tegelijk aanslaat. Real life net zo met Nano-keys van Korg. En alles wat mini, mirco etc etc is. Afblijven is weggegooid geld!

Esi is op dit moment al een tijd onderdeel van Roland. En zoals wij allemaal wel weten is Roland de place to be voor Synthesizers. Verschil tussen midi keyboards & synthesizers is dat bij een midi/usb controller alleen iets naar je pc aanstuurt en je pc alle rekenkracht op zich neemt in plaats van in de behuizing van een synthesizer van Roland en het dan uitsturen als signaal. Of uitsturen om op te slaan als Midi.

User edit by FSR on 04-03-2013 @ 11:53:56 (100%)
FSR    posted on 04-03-2013 11:53
Foutje gemaakt door swappen van tabblad. Vond chrome niet al te leuk?Embarassed.
User edit by FSR on 04-03-2013 @ 11:54:45 (100%)
MTHIJSMusic    posted on 06-03-2013 19:39
ga voor de Novation Lanchkey 49 Midi-Keyboard Winking my eye !

?

Matthijs Kuiters
FSR    posted on 06-03-2013 21:39
Poster: MTHIJSMusic
ga voor de Novation Lanchkey 49 Midi-Keyboard Winking my eye !

?

Beargumenteer is waarom?
IronJon    posted on 17-03-2013 10:43
Ikzelf heb een m-audio oxygen 49
Doet wat hij moet doen, voelt wel wat plastiekerig aan (maar dat is normaal voor deze prijsklassse)
Maar ik heb alles wat ik nodig heb!
ik gebruik het ook met FL-studio

This is an old Topic

No new postings for 4.229 days.
 Post CommentThat would be 141 months
or a whopping 11.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 4 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 13.548
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.735