Platenspeler?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Airstate    posted on 03-03-2013 19:44
Hoi, ik draai al een jaar of 4, set uitgebreid tot 4 kanaals mixer met 3 CD spelers, maar nu zit ik te denken aan vinyl? Zou er dan dus een platenspeler naast kunnen zetten, en dan rustig beginnen met zon collectie opbouwen. Dus dan gebruik ik 'm niet alleen voor het DJ'en, maar ook om gewoon naar vinyl te kunnen luisteren. Zat zelf te denken aan iets lekker goedkoops, dus aan de Stanton T62. Verder heb ik echt geen verstand van vinyl, leek me trouwens wel handiger om dan Direct Drive te nemen ipv Belt Drive. Iemand nog tips waaraan ik moet denken wil ik zo'n ding kopen?

What do you think about Platenspeler? ??

Vote :   

Estacy    posted on 03-03-2013 19:58
die Stanton is prima. Als naald is een Stanton 500 AL II prima, of een Shure MX35.?

Zorg ervoor dat de TT waterpas staat, en vooral stabiel. Stel de arm zo in:

En de naald?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 05-03-2013 03:58
Poster: Airstate
Hoi, ik draai al een jaar of 4, set uitgebreid tot 4 kanaals mixer met 3 CD spelers, maar nu zit ik te denken aan vinyl? Zou er dan dus een platenspeler naast kunnen zetten, en dan rustig beginnen met zon collectie opbouwen. Dus dan gebruik ik 'm niet alleen voor het DJ'en, maar ook om gewoon naar vinyl te kunnen luisteren. Zat zelf te denken aan iets lekker goedkoops, dus aan de Stanton T62. Verder heb ik echt geen verstand van vinyl, leek me trouwens wel handiger om dan Direct Drive te nemen ipv Belt Drive. Iemand nog tips waaraan ik moet denken wil ik zo'n ding kopen?

Belt drive is niet bruikbaar als je de TT wil gebruiken om ook echt te dj'n.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
p-wee    posted on 05-03-2013 11:57
tja, wat je wilt en hoeveel het mag kosten...
ik vind het wel wat hebben om met crappy gear te beginnen en oefenen, maar je gaat snel upgraden als je goedkoop begint. zorg in ieder geval dat je een fatsoenlijke direct drive neemt...je hoeft zeker niet meteen een technics te halen, of een OEm als de synq..maar een fatsoenlijke direct tafel. marktplaats staat er vol mee dnek ik..

ik zou belt drive in ieder geval niet aan beginnen...

als je naar de platter kijkt staat ie al stil...
Airstate    posted on 09-03-2013 19:45
Thanx, heb de Stanton nu al paar daagjes in huis, helaas is bol.com niet echt van de snelle levering en weet ik verder niet heel veel platenzaken, dus draai nog ouwe platen van mn pa haha. Heb idd voor Direct Drive gekozen, ga gwn checken hoe dat draaien moet lukken. Vind t trouwens echt wel nice hoor, vinyl erbij.

This is an old Topic

No new postings for 3.924 days.
 Post CommentThat would be 130.8 months
or a whopping 10.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 3 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 18.205
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.530.528