Dynacord Ervaringen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 23-02-2013 16:46
Hey,
?
Vanmiddag was ik in een winkel waar ze dynacord luidsprekers hingen.?
Heeft er iemand ervaring met deze luidsprekerfabrikant??
Ik ben misschien van plan om ze te gaan beluisteren en eventueel om te kopen.
Zelf heb ik er nog niet zo heel veel van gehoord, soms al wel eens ergens gezien.

What do you think about Dynacord Ervaringen? ??

Vote :   

Estacy    posted on 23-02-2013 17:01
topkwaliteit, vrij duur en dat heeft een reden. Blijft lang zijn waarde houden 2e hands. Hoe ze klinken? Ik heb ooit een setje (variline meen ik) gehoord, klonk heel netjes. Gaat lekker hard ook.?
Maar ik zou vooral vergelijken met andere merken (duurdere JBLs, d&B, EV? etc) voordat je iets koopt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Seca    posted on 23-02-2013 17:08
Ja heb nu 2 DB'kes staan, actief, Db Technologies Opera 415 MK2, maar die worden verkocht Happy, laughing
Daarom ben ik nu aan het kijken.. Ik zit zelfs nog te denken om zelfbouw luidsprekers te gaan maken, zit dus nog te twijfelen tussen vanalles en nog wat Winking my eye
?
By the way: Paar maanden geleden JBL M350's gehoord, die al eens gehoord estacy?
Heb mij laten vertellen dat de M-serie niet 'wauw' is, maar ik vind deze toch ook aardig klinken Happy, laughing
User edit by Seca on 23-02-2013 @ 17:11:08 (76%)
Dolivieira    posted on 23-02-2013 17:18
Goed spul.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 23-02-2013 17:31
vriend van mij heeft de 350 in hun repetitie hok. Komt verrassend veel punch uit. klonk prima hoor, hoog was niet the schel.Nooit op flink volume met subs gehoord, dus ik weet er niet het fijne van.?

Zelfbouw kan heel lonend zijn, maar het is ook erg veel werk. Ik zou dat alleen doen als je een dikke portomonnee hebt en genoeg tijd.
Seca    posted on 23-02-2013 17:35
Dikke portomonee?
?
Ik zou denken dat het goedkoper is om zelf luidsprekers te maken.
Tijd heb ik misschien nog wel, ik ben zelf schrijnwerker dus heb wel wat machine's staan Winking my eye
?
?
Estacy    posted on 23-02-2013 18:38
Toch is het niet zo heel goedkoop. Natuurlijk is een zelfgebouwde luidspreker wel goedkoper dan een vergelijkbare uit de winkel, maar het vergeet het voortraject niet. Je zult toch moeten investeren in houtbewerkings machines (zagen, klemmen, werkbanken etc) en verscheidene prototypes bouwen om ervaring op te doen voordat je echt goede speakers maakt. Dit kost hout, en tijd. En tijd is geld nietwaar??

Overigens ga je niet zelf speakers ontwerpen, ik zou plannen van andere gebruiken anders klinkt het nergens naar tenzij je echt verstand hebt van speakers (en de meetapparatuur)

Bill Fitz Maurice heeft plannen te koop voor zeer goede subwoofers en topkasten. Gratis kun je terecht bij Speakerplans.com en Freespeakerplans.com.
LouisCasper    posted on 23-02-2013 18:59
M'n pa heeft daar een setje van gehad. 2 passieve speakers en een powermate. Die dingen zijn jaren lang (15 jaar) on the road gebruikt en hebben flink wat meegemaakt, maar er is nooit wat mis mee geweest. Onverwoestbaar en klinkt erg lekker.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 23-02-2013 @ 19:01:20 (100%)
venzi    posted on 23-02-2013 20:35
Dynacord klinkt supper!?
bij mn stage werkte ze bijna alleen maar met?Dynacord en D&B.
service van?Dynacord is ook top!
ElVrieso    posted on 23-02-2013 21:07
Ja. Dynacord is in de meeste gevallen top. Me pa heeft de D12 serie, in dit geval 2 subjes en 2 topjes, en het klinkt na al die jaren nog steeds super goed. Ook nooit wat kapot geweest.
Wel zijn we aan het kijken om over te stappen op de wel bekende P5 set.?

Maargoed, over het algemeen is Dynacord dus goed spul.
Bruno de Vries - @djelvrieso
maarten_geurts    posted on 23-02-2013 21:50
Goed spul, vergelijkbaar met Electro Voice. Veel apparaten zijn zelfs exact hetzelfde alleen komt EV uit de usa en Dynacord uit Duitsland.
maikimo    posted on 25-02-2013 13:49
dynacord is gewoon geniaal een top zuiver geluid beter eigelijk bestaat het niet wel een zeer oud merk. me opa die gebruikte het ook voor zijn zelfbouw luidsprekers en het was Massive!!!!!
Music is my Drugs
Estacy    posted on 25-02-2013 14:08
Poster: maikimo
?beter eigelijk bestaat het niet
 .

dat lijkt me een beetje overdreven..
Mixuel    posted on 01-04-2013 13:33
Dynacord is super wij werken er alleen maar mee.

Gister nog even een testjes gedaan: Dynacord Cobra 4 (8X Sub, 4x top 2x far top) systeem en 6x F17 bass kasten.?
Kippenvel van de kwaliteit of je nou op 1 meter afstand staat of 30 meter het geluid blijft hetzelfde.
Music is so wonderful !
Estacy    posted on 01-04-2013 16:31
Ik vraag me toch altijd af, waarom doet iedereen de subs links en rechts neerzetten? dan krijg je toch cancellation in het midden? bovendien krijg je 3dB extra als je subs tegen mekaar zet.
Mixuel    posted on 01-04-2013 16:49
Het maakt niet uit waar je subs plaats omdat je toch niet kan horen waar hij staat Winking my eye
Music is so wonderful !
Estacy    posted on 01-04-2013 17:23
Dat is dus precies het probleem. Ze zijn omnidirectioneel. Ik kan dat uit gaan leggen, maar check gewoon deze plaatjes.

2 omnidirectionele bronnen zorgen ervoor dat je altijd wel de 2 kanten hoort, maar omdat je nooit op dezelfde afstand van allebei staat zul je verschil horen. Je krijgt cancellation, en dat wil je niet

kijk dat ziet er beter uit of niet?
Mixuel    posted on 01-04-2013 17:36
Duidelijke omschrijving maar hoe erg merkt je publiek de cancellation ?
Bass moet je voelen en niet horen denk ik zou het echt veel uitmaken als je ze zo plaatst ?
?
?
Music is so wonderful !
Estacy    posted on 01-04-2013 17:43
Bass hoor je wel. Je hoort bijna tot 20hz. Je voelt het ook natuurlijk, maar als je cancellation krijgt dan hoor of voel je vrij weinig. Als 2 geluidsgolven van 50hz elkaar ontmoeten in het midden dan krijg je gekut met geluid. Net als dat je 2 tracks perfect beatmixt, met de bass open op allebei. dan hoor je nauwelijks meer bass opeens.
Mixuel    posted on 01-04-2013 17:50
Ow ok? bedankt voor je uitleg eens kijken of we hier wat mee kunnen Happy, laughing
Music is so wonderful !
Seca    posted on 01-04-2013 20:08
Net een Dynacord Littlemax 2 setje gaan halen Happy, laughing
Klinkt ongeloofelijk goed en compact Happy, laughing
Seca    posted on 03-04-2013 16:01
@ estacy: Tja, veel systemen zijn er met een paal tussen, dus de topkast, paal ertussen en dan de subwoofer vanonder.
Nog nooit gezien dat er zo 2 tegen elkaar aanstaan. Altijd 1top+baskast links, dj tafel in het midden, 1top+baskast rechts.
Misschien toch best gewoon 2 statieven kopen voor de topkasten, en de ?baskasten in het midden op de grond dan?
Is dat verschil hard hoorbaar?
?
?( Momentele Opstelling )
?
?
Rusafli    posted on 03-04-2013 17:58
Ik heb mijn subs ook altijd in het midden staan en de twee tops aan de zijkant. Klinkt beter en meer db vanuit de subs Winking my eye
Lucalicious    posted on 03-04-2013 18:46
is ook wel afhankelijk van je zaal e.d. hoor, komen veel variabelen bij kijken, vergeet dat niet! Het is niet zo dat het een standaard beter klinkt dan het ander.?

Dynacord vind ik overigens super! De cobra serie is echt fantastisch

@estacy: Ik snap waar je het over hebt, staan alleen niet in beide gevallen op die plaatjes de subs naast elkaar in het midden? enige verschil is volgensmij het soort speaker.
User edit by Lucalicious on 03-04-2013 @ 18:48:27 (76%)
Estacy    posted on 03-04-2013 20:19
Poster: Lucalicious

@estacy: Ik snap waar je het over hebt, staan alleen niet in beide gevallen op die plaatjes de subs naast elkaar in het midden? enige verschil is volgensmij het soort speaker.

in de eerste 2 plaatjes zijn de kleine blauwe vakjes de speakers en dat grote vak het podium. in de plaatjes daaronder zijn de grote vakken de speakers. beetje onduidelijk idd

Poster:?Seca
@ estacy: Tja, veel systemen zijn er met een paal tussen, dus de topkast, paal ertussen en dan de subwoofer vanonder.
?

dat ziet er het mooiste uit, is het makkelijkste neer te zetten. Als je een bruiloft draait zou ik het ook zo neer zetten.
User edit by Estacy on 03-04-2013 @ 20:35:45 (71%)
Tekhead    posted on 04-04-2013 01:35
Poster: Seca
Hey,
?
Vanmiddag was ik in een winkel waar ze dynacord luidsprekers hingen.?
Heeft er iemand ervaring met deze luidsprekerfabrikant??
Ik ben misschien van plan om ze te gaan beluisteren en eventueel om te kopen.
Zelf heb ik er nog niet zo heel veel van gehoord, soms al wel eens ergens gezien.

Yves de ruyter heeft Dynacord monitors thuis en die klinken weergaloos, echt topmateriaal en dat zie je ook aan de prijs. Hij heeft trouwens nog een set te koop voor een mooie prijs, een jaartje oud dacht ik
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

49 Users online: 2 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 6.086
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.819