2e hands kopen cdj, maximale leeftijd?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danielvb    posted on 03-02-2013 00:16
Hallo,

Ik overweeg al een tijdje om voor op mijn studentenkamer 2x cdj800mk2's aan te schaffen. Nu heb ik een setje op het oog, echter zijn deze ongeveer 6 jaar oud. Nu ben ik eigenlijk bang dat ik hier een groter risico mee neem omdat dat toch wel redelijk oud is. De meest gangbare dingen weet ik wel te testen omdat ik ze zelf al bezit en dit dus een 2e set wordt. Maar er blijft toch altijd een risico met het kopen hiervan.

(2e vraag)
Ook lees ik wel is mensen die hun cdj's goed onderhouden? Waar moet ik hier aan denken? Ik weet dat je ze voor een onderhoudsbeurt naar een dealer kunt sturen? Maar wanneer is zoiets nodig. Mijn eigen setje is bijna 3 jaar oud en staat altijd afgedekt. Is zoiets het dan waard om een onderhoudsbeurt te geven? of wanneer zou ik hier aan moeten beginnen?

Samengevat:
-Is 6 jaar (te) oud voor een cdj800mk2?
-Waarvoor dient een onderhoudsbeurt?

Alvast bedankt voor mensen die de moeite nemen hierop te antwoorden.

What do you think about 2e hands kopen cdj, maximale leeftijd? ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 03-02-2013 12:54
An sich is 6 jaar niet te oud, ligt er een beetje aan hoe men er mee is omgegaan in die tijd. Als je die koopt, zou ik ze wel voor onderhoud wegbrengen gelijk.
Op je tweede vraag heb ik geen eenduidig antwoord, mijne staan er al zeker 4 jaar (afgedekt) en hebben nog geen onderhoud gehad, maar functioneren daarom niet minder goed, ze doen het nog perfect Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Estacy    posted on 03-02-2013 13:52
Ik heb hier twee CDJ 100s staan die volgens mij zo'n 10 jaar oud zijn. Nooit afgedekt, enige wat er mis mee is, is de rca uit. daar moet opnieuw gesoldeerd worden.?

dus hoe oud kan een cdj zijn? maakt niet uit, hangt van de gebruiker af.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 03-02-2013 14:29
de ene cdj is de andere niet... ik kom CDJ's tegen in clubs/cafe's die na een jaartje echt al aardig gaar zijn en slecht onderhouden (4x per week gebruik) en die zijn vaak na 4 jaar aardig afgeschreven. Maar ik kom op locaties ook CDJ's tegen die 2x per week worden gebruikt en nog in prima conditie zijn na 5 a 6 jaar. Spelers die alleen bij mensen thuis hebben gestaan is over 't algemeen niks mis mee.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Danielvb    posted on 03-02-2013 23:59
Bedankt voor de reacties.

Ik heb even een webshop gemaild om antwoord te krijgen op de 2e vraag.

This is an old Topic

No new postings for 4.397 days.
 Post CommentThat would be 146.6 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 13 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 42.269
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.291