thuis setje (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

svenR    posted on 21-02-2006 00:32
Ben van plan een home dj set aan te gaan schaffen na wat geklooi met traktor en bij vrienden. Ik heb een budget van ongeveer 1500 en het gaat om 2 cd spelers, mixer hoofdtelefoon. Ik zat zelf te denken aan 2 cdj 800's, gemini umx se, een korg kaospad 1 en een stanton djpro 2000. dit kost bij dj-laden.de 1613 euro incl verzendkosten. Hebben jullie ervaring met deze shop en zijn er eventueel andere opties qua gear die misschien aantrekkelijk zijn? 

What do you think about thuis setje ??

Vote :   

Camino    posted on 21-02-2006 01:02
ik zou zeggen wacht even met die kaospad en koop een beter mixer dan de UMX... met duitse webshops heb ik nog geen ervaring dus daarmee kan ik je niet helpen
greup    posted on 21-02-2006 01:07
wat dacht je van...

2* cdj 200

1* djm 400

of --------------------------------

2* cdj 800 (2e hands)

1* ecler nuo 3

of---------------------------------

1* Denon DN-D 6000 ( god wat zit daar veel op)

1* 19" mixer ( zijn d'r zat van)

1* pioneer cmx 3000

1* 19" mixer

En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Dus Ja er zijn genoeg variaties mogelijk. En nee [edit] ken ik niet, Ik heb alleen ervaring met nederlandse webshops. En gezien jou lokatie zou ik ook niet in duitsland gaan kopen. De veel voorkomende klacht is natuurlijk de gebrekkige garantie i.v.m de afstand. en heb je bij de verzendkosten rekening gehouden met het feit dat verzenden naar nederland ongetwijfeld een stuk duurder is?

Mod edit by Jorrit on 21-02-2006 12:54 (2%)
svenR    posted on 21-02-2006 12:35
quote:
Poster: greup
wat dacht je van...

2* cdj 200

1* djm 400

of --------------------------------

2* cdj 800 (2e hands)

1* ecler nuo 3

1* Denon DN-D 6000 ( god wat zit daar veel op)

1* 19" mixer ( zijn d'r zat van)

1* pioneer cmx 3000

1* 19" mixer

En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan. Dus Ja er zijn genoeg variaties mogelijk. En nee [edit] ken ik niet, Ik heb alleen ervaring met nederlandse webshops. En gezien jou lokatie zou ik ook niet in duitsland gaan kopen. De veel voorkomende klacht is natuurlijk de gebrekkige garantie i.v.m de afstand. en heb je bij de verzendkosten rekening gehouden met het feit dat verzenden naar nederland ongetwijfeld een stuk duurder is?

Sorry ik had wat nauwkeuriger moeten zijn, het ging om twee single cd-spelers en een mixer en jou cdj800+ecler nuo 3 is idd misschien wel een beter optie, ivm garantie verhaal is het misschien beter om iets in NL of BE te kopen. Wordt waarschijnlijk [edit] en dan als ik ze kan vinden 2 2e handse cdj800's(of 2 nieuwe denon dns 1000) +ecler nuo 2( heb namelijk maar 2 kanalen nodig realiseer ik mij net). Ik zag ook de numark dxm 9, hebben jullie daar misschien ervarin mee? Heb je trouwens bj 2 2e handse cdj 800's ook geen probleem met de garantie..? Dan kan je ze toch net zo goed bij [edit] kopen daar zijn ze in de aanbieding: 569 euro. De verzendkosten zijn trouwens 9,71 dus dat is vrijwel verwaarloosbaar. Ook hebben ze een Nederlandse werknemer om Nederlandse klanten te woord te staan dus qua service zit het ook wel goed, het enige probleem lijkt mij de garantie.

de twee opties zijn dus geworden:

[edit:] Sorry, prijsvergelijkingen van webshops en links mogen hier niet
Mod edit by Jorrit on 21-02-2006 12:54 (45%)
Camino    posted on 21-02-2006 12:39
pioneer vind ik beter als denon dus daar zou ik voor gaan. is de nuo2 wel geen battle mixer eerder dan een voor dance/trance/house etc.?
greup    posted on 21-02-2006 13:01
Pioneer is niet beter, het is alleen anders. en verder gaan we geen discusse over pioneer vs denon beginne, want die hebben we al genoeg gehad.

Garantie op 2ehands producten krijg je ( vaak ) niet , tenzij ze nog geen 2 jaar oud zijn. Maar voor die garantie betaal je natuurlijk ook niet meer. 2* pioneer 800 kun je echt al wel voor 900/1000 euro krijgen.

wellicht dat je voor mixer ook nog wel even kunt kijken naar Stanton SMX-401 (349 euro) Of Vestax PCV-275 (380 euro). Ik vind namelijk de nuo 2 net iets te weinig body hebben.

Verder raadt ik je aan om die denons toch zeker eerst zelf te gaan ervaren. Het is opzich wel leuk voor het geld, maar ik vind het absolut een buitenbeentje van denon. Maar dat is natuurlijk iets wat ieder voor zich moet beslissen.

svenR    posted on 21-02-2006 13:06
@ DeadDJ snap je op merking over nuo 2 niet helemaal, bedoel je dat het meer een battle mixer is en niet echt geschikt is voor dance/trance/house? Ik ga met de set trouwens overwegend house/club draaien.
Camino    posted on 21-02-2006 13:14
Als ik mij niet vergis is de Nuo2 vooral voor turntablists gemaakt (lees: hiphop/scratch). Ik denk dit vooral door het formaat (smalle mixer, TT's dichter bij elkaar dus makkelijker te scratchen), de korte faders, de instelbare korte crossfader, de cut, en de fader curve adjust. Je kan hem nog voor house gebruiken, maar daar is hij niet echt voor bedoeld. Verder, als je later van plan bent om nog uit te breiden, zit je vast aan maar 2 kanaaltjes... dit is misschien ook wel een nadeel voor je. hopelijk is dit wat duidelijker...
ASDStyle    posted on 21-02-2006 13:40
Als je pioneer gear wilt bestellen kan dat bij [edit]
Hun zijn namelijk officiele pioneer dealer.

Van andere merken weet ik het niet.

[edit:] Links naar webshops mogen hier niet!
Mod edit by Jorrit on 08-03-2006 14:41 (37%)
svenR    posted on 21-02-2006 14:56
@ deafdj
Bedankt voor de uitleg, ik ben inderdaad van plan om in de toekomst nog uit te bereiden met een tt, maar dan kan je toch net zo goed een switch op 1 kanaal zetten?
Camino    posted on 21-02-2006 15:10
mwa... dat is niet echt lekker draaien als je met een switch werkt... zeker als het maar 1 tt is want dan kan je hem maar aan een kant zetten; als je hem zeg maar op je linker channel zet, dan kan je niet van je linker CDJ naar je tt mixen... en na een tijdje oefenen lukt het meestal wel om met 3 kanalen tegelijk te mixen (2 tracks en een voor samples bijvoorbeeld), en dat kan dan ook weer niet op deze mixer
svenR    posted on 21-02-2006 16:58
Poster: DeafDJ
mwa... dat is niet echt lekker draaien als je met een switch werkt... zeker als het maar 1 tt is want dan kan je hem maar aan een kant zetten; als je hem zeg maar op je linker channel zet, dan kan je niet van je linker CDJ naar je tt mixen... en na een tijdje oefenen lukt het meestal wel om met 3 kanalen tegelijk te mixen (2 tracks en een voor samples bijvoorbeeld), en dat kan dan ook weer niet op deze mixer

ok je hebt me overtuigd, het wordt een 3 of 4 kanaals mixer en 2 cdj 800's. Mixers die me interessant lijken:reloop RMX-40 dsp, numark dxm 9, ecler nuo 3, Vestax PCV-275 en stanton SMX-401. Zijn er ervaringen met bovengenoemde mixers?
the-melody    posted on 08-03-2006 14:38
Poster: ASDStyle
Als je pioneer gear wilt bestellen kan dat bij [edit]
Hun zijn namelijk officiele pioneer dealer.

Van andere merken weet ik het niet.

deze winkel doet die ook aan versturing?
Mod edit by Jorrit on 08-03-2006 14:41 (7%)
Rhino    posted on 08-03-2006 15:03
SVENR:Vestax PCV-275 en stanton SMX-401. Zijn er ervaringen met bovengenoemde mixers?

Rhino:iop beide mixers mix ik erg vaak, de stanton gebruik ik bij het radio programma van een vriend van me , en de vestax heb ik zelf.

Beide lekkere mixers, maar de vestax is ruimer van opzet(veel ruimer) dus lekker geen geklooi met vingers die in de knoop zitten.

Verder vind ik de vestax sound beter , die is warmer en voller maar toch ``echt``

verder heeft de vestax een erg mooie pre/post effect routing per kanaal met doseerbare send en return.

Ik zou voor de vestax gaan om zijn degelijkgheid.

Ik zeg net nog in een ander topic tegen liberty dat je erop kan raggen en rammen en za gaan niet kapot.

heb de mijne nu dik twee jaar, geheel kraakvrij en alles nog net zo stevig als voorheen.

Zelfs de crossfader doet het gewoon nog top , en die misbruik ik echt hard door m over en weer te klappen(lees klappen)

Topmixer dus

Ik gebruik m met de kaoss 2, dus dan heb je een 3 ch effect mixer met 100 effecten , (kaoss ook als midicontroller te gebruiken) en een dubbele sampler !

Happy, laughing

Rush    posted on 12-03-2006 12:05
Wat dacht je van een Skytec Home DJ-System
Bastian    posted on 12-03-2006 12:25
Poster: Rudolph
Wat dacht je van een Skytec Home DJ-System

wie gaat er nou met zo'n budget een skytec home dj system kopenConfused

User edit by Bastian on 12-03-2006 @ 12:26:07 (2%)
Camino    posted on 12-03-2006 12:27
ik hoop toch echt dat dat een gein was
Rogier147    posted on 12-03-2006 17:12
Goede middag,

Ik zou ook graag een Thuissetje willen aanschaffen,

Heb een aardig budget dus ik zat aan het volgende te denken:

2x CDJ-200 Pioneer

1x DJM-707 Pioneer

De vraag is of dit slim is om aan te schaffen..

Kunnen jullie dingen mij aanraden/afraden?

Mvg Rogier

kev0    posted on 12-03-2006 17:52
Poster: Rogier147
Goede middag,

Ik zou ook graag een Thuissetje willen aanschaffen,

Heb een aardig budget dus ik zat aan het volgende te denken:

2x CDJ-200 Pioneer

1x DJM-707 Pioneer

De vraag is of dit slim is om aan te schaffen..

Kunnen jullie dingen mij aanraden/afraden?

Mvg Rogier

Dat is een heel mooi thuissetje Happy, laughing

the-melody    posted on 12-03-2006 17:53
is idd een mooi beginnersetje:d zeker doen!
Rogier147    posted on 12-03-2006 18:41
oke:D en als mixer, is die DJM-707 Pioneer goed

of kan ik beter de DJM-400 Pioneer nemen?

Want ze staan onder verschillende categoriën, (die 707 onder Battle, en die 400 onder Effect)

Kan iemand mij vertellen welke ik beter kan nemen?

MvG Rogier

the-melody    posted on 12-03-2006 18:45
als je effecten wilt bv flanger(jet die opstijgt/neergaat) kun je beter de djm400 nemen ben je meer turntablist zou je beter de djm700 nemenWinking my eye
kev0    posted on 12-03-2006 20:08
Als je hem thuis gebruikt, met 2 x cdj200 dan is een DJM-707 genoeg Happy, laughing Want dan heb je toch niet meer dan 2 kanalen nodig, en er zit een heleboel handige stuff op Happy, laughing laat me ff weten wat je gaat nemen Winking my eye

Collin    posted on 12-03-2006 22:14

Stanton SMX-401

Pioneer CDJ-200

Pioneer CDJ-200

Stanton Pro2000

en het 3e kanaal kun je altijd nog een draaitafel op aansluiten mocht het nodig zijn

wel effe laten horen wat het uiteindelijk geworden is

( owja geen links en prijsvergelijkingen , als dat nog niet gezegd was )

Collin    posted on 12-03-2006 22:16
Poster: Rogier147
oke:D en als mixer, is die DJM-707 Pioneer goed

of kan ik beter de DJM-400 Pioneer nemen?

Want ze staan onder verschillende categoriën, (die 707 onder Battle, en die 400 onder Effect)

Kan iemand mij vertellen welke ik beter kan nemen?
De Djm-400 , meer opties en prijs is volgens mij bijna gelijk temininste

MvG Rogier

ik zou voor de DJM-400 gaan omdat die meer opties heeft vergeleken met de DJM-707 en hij is kwa prijs volgens mij hetzelfde
 ik zou voor de DJM-400 gaan omdat die meer opties heeft vergeleken met de DJM-707 en hij is kwa prijs volgens mij hetzelfde
User edit by Collin on 12-03-2006 @ 22:18:11 (69%)
Camino    posted on 12-03-2006 22:17
hmm.. de 707 is eerder een scratch mixer, en gezien je geen scratch hebt op je CDJ's zou ik het niet doen - je betaalt te veel voor specs waar je toch niks aan hebt. Als je budget het toelaat, ga dan even voor de 400, die heeft wat leuke effectjes en kan je ook wat creatief aan de slag
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

82 Users online: 10 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 27.705
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.137.223

DJResource