Welke koptelefoon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ChiellianvanWhod    posted on 20-02-2006 19:45
Ben van plan nieuwe koptelefoon te kopen.
zit te twijfelen tussen de Technics RP-DH1200(H) of de Stanton DJ-Pro 3000
allebei leuke koptelefoons en grote verschil is de prijs natuurlijk
en de Stanton zou wat minder stevig zijn kwa constructie.
Ja natuurlijk moek dan kieze voor de Technics:P mja moet goeie keuze maken... graag jullie mening.
en als andere keuze is er ook nog de Sony MDR-V700Winking my eye(H)

What do you think about Welke koptelefoon ??

Vote :   

Camino    posted on 20-02-2006 19:52
de sony is ook niet al te stevig, ze breken snel af waar dat het hele draai-mechanisme zit (bij mij was dat ook gebeurd dus... maar wel met de 500). de technics heeft een lekker warm geluid, geen sterk overdreven bas (zoals de sony), en is stevig van constructie. ik vind hem trouwens ook best lekker zitten. minpunten kan ik niet gelijk van denken met de technics. Stanton heb ik nog geen ervaring mee...

edit: is hier trouwens al geen thread over geweest??
User edit by Camino on 20-02-2006 @ 19:53:13 (13%)
robbert    posted on 20-02-2006 20:04
Ik heb de Stanton dj-pro 3000 en ik ben er nog altijd tevreden mee.

Het geluid is echt lekker (kan ook tering hard) en de constructie heeft het nog niet begeven.

dion    posted on 20-02-2006 20:06
je kunt denk k het beste maar die sony laten vallen die is nix
ChiellianvanWhod    posted on 20-02-2006 20:08
Nah dan blijf ik dan nog ma gokke tusse de Stanton en Technics ma kdenk dat ut maar de Technics word:D die ziet er gewoon lekker geil uit... en is gewoon +

heb nog geen een - punt hierover gehoord(H)

the-melody    posted on 20-02-2006 20:16
Poster: DeafDJ
de sony is ook niet al te stevig, ze breken snel af waar dat het hele draai-mechanisme zit (bij mij was dat ook gebeurd dus... maar wel met de 500). de technics heeft een lekker warm geluid, geen sterk overdreven bas (zoals de sony), en is stevig van constructie. ik vind hem trouwens ook best lekker zitten. minpunten kan ik niet gelijk van denken met de technics. Stanton heb ik nog geen ervaring mee...

edit: is hier trouwens al geen thread over geweest??
 Kdenk het wel had ik toens opgestart
Jorrit    posted on 20-02-2006 20:33
Poster: ChiellianvanWhod
Ben van plan nieuwe koptelefoon te kopen.
zit te twijfelen tussen de Technics RP-DH1200(H) of de Stanton DJ-Pro 3000
allebei leuke koptelefoons en grote verschil is de prijs natuurlijk
en de Stanton zou wat minder stevig zijn kwa constructie.
Ja natuurlijk moek dan kieze voor de Technics:P mja moet goeie keuze maken... graag jullie mening.
en als andere keuze is er ook nog de Sony MDR-V700Winking my eye(H)

Ik sta dit moment voor dezelfde keuze, omdat mn oude koptelefoon het ook niet lang meer gaat doen (kanalen beginnen weg te vallen).
Waar ik voor ga: HDJ-1000! (als mn HP-700 eenmaal het loodje definitief legt Winking my eye)
Reden: Vind ik veruit het mooist van allemaal, klinkt lekker genoeg, is stevig.
De Sony is duidelijk niet stevig genoeg, tenzij je er voorzichtig mee om gaat, wat ik dus niet doe. De technics vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk. Ik heb nu een American Audio HP-700, die kwa constructie enigzinds te vergelijken is met de  Stanton, en mn HP-700 begint nu moeilijk te doen met kabelbreuk etc., dus dat wil ik niet weer.
aDeagle    posted on 20-02-2006 20:37
De Sony is echt heerlijk hoor.. heerlijk geluid en heb hem nou iets van 5 maanden en gebruik hem dagelijks en ook in discotheken en is geen schrammetje aan te zien.. dus ligt toch echt aan jezelf als ie kapot gaan!

ChiellianvanWhod    posted on 20-02-2006 20:38
Is idd ook een goed idee...

Ma dan zouk wat meer geld moete hebbeHappy, laughing en ik wil het bespare voor een paar nieuwe draaitafels... ma anders had ik ook (waarschijnlijk dan maar) voor deze gekoze

ChiellianvanWhod    posted on 20-02-2006 20:40
Poster: aDeagle
De Sony is echt heerlijk hoor.. heerlijk geluid en heb hem nou iets van 5 maanden en gebruik hem dagelijks en ook in discotheken en is geen schrammetje aan te zien.. dus ligt toch echt aan jezelf als ie kapot gaan!

heb je geluk gehad ofzo?!:P  zoiets hoor je ook bij de Behringer DJX-700 dat ie zou krake en vanalles, ook nog steeds niks... maja die Sony ziet er idd heillig mooit uit moet ik eerlijk zegge:$
FrankyN    posted on 20-02-2006 20:40
Sony MDR-V700 heb ik zelf grote oorschelpen mooi geluid gewoon een toptelefoon.
neutje    posted on 20-02-2006 20:44
pioneer hdj 1000  

_Ivan_    posted on 20-02-2006 20:54
Stanton DJ Pro 2000 benk zeer tevreden over...:D
Feel&.Celebrate.Life!
ChiellianvanWhod    posted on 20-02-2006 22:10
(A)haha de meningen zijn zeer opvallend verschillend dus,.. Winking my eye

Camino    posted on 20-02-2006 22:42
de pioneer is onverwoestbaar. hoe weet ik dat? ik heb er perongeluk op getrapt; en er was geen schrammetje aan...

Basrose    posted on 20-02-2006 22:58
ik vind de HDJ nog steeds het lekkerste zitten.... je moet gewoon alles ff proberen waar je tussen twijfelt... gewoon ff een half uur in de winkel lopen met zon ding op je hoofd :D
marck    posted on 21-02-2006 11:06
Ik heb zelf de Sony Mdr V700 en deze is in "mijn ogen" perfect. Hij is meerdere malen gestuiterd en hij werkt nog steeds goed. Ik heb hem nu al meer dan een 1.5 jaar en hij word vrij intensief gebruikt. Zowel voor thuis als in de club. Mijn keuze staat vast ik wil geen andere.

Mja dat is mijn mening.

ChiellianvanWhod    posted on 21-02-2006 11:12
Ik ben het met je eens BasRose

dan ga ik ze gewoon in een winkel uitproberen bij feedback ofzo of spincity.

Ma om nou een paar maande da te kope:p en steeds dezelfde te gebruike!?:P

Ma ik zal het gaan doenWinking my eye

bugbear    posted on 21-02-2006 11:41
Poster: marck
Ik heb zelf de Sony Mdr V700 en deze is in "mijn ogen" perfect. Hij is meerdere malen gestuiterd en hij werkt nog steeds goed. Ik heb hem nu al meer dan een 1.5 jaar en hij word vrij intensief gebruikt. Zowel voor thuis als in de club. Mijn keuze staat vast ik wil geen andere.

Mja dat is mijn mening.

sluit ik me bij aan Winking my eye

Camino    posted on 21-02-2006 12:06
heb je trouwens ook al naar sennheiser gekeken? die maken ook heel erg duurzame headphones die neutraal genoeg zijn van geluid om zelfs in de studio te gebruiken. ze zijn ook wel handig omdat elk onderdeel individueel te vervangen is. Persoonlijk had ik veel last met de pasvorm ervan, maar misschien is dit wel een optie voor je..
Stephan_    posted on 21-02-2006 12:14
Nou dat met voorzichtig zijn met die Sony is ook bullshit. Die van mij was dus al 5 jaar oud en ben ik altijd zuinig mee omgegaan maar ik had dus ook ineens een losse schelp hangen. Die Stanton 3000 schijnt ook nog steeds te breken, al hebben ze nou zo'n nieuwe versie ervan op de markt gebracht. Kan ook niet anders, is duidelijk een kopie van de Sony MDR-V700. Dus als ik jou was zou ik gaan voor die Technics, kan je echt niet fout mee lopen. Ding is supersolide, bruut geluid. Wat wil je nog meer? En Technics heeft sowieso een goede naam qua headphones die RPDJ 1210 van hun hoor je ook nooit gezeik over Winking my eye
aDeagle    posted on 21-02-2006 12:42
Conclusie:

Sony heeft mooist geluid

Sony ziet er het geilst uit

Je moet er alleen niet op gaan zitten!

Camino    posted on 21-02-2006 12:47
sony het mooiste geluid? dat zou ik zeker niet zeggen. Om gewoon te luisteren naar muziek is het idd het mooiste, maar niet voor DJ gebruik. De sony heeft een dikke bump op de bass; zodat je niet het ware geluid te horen krijgt. Trouwens, als je zit te beatmatchen, dan is het vooral de mids dat je het meest nodig hebt. Kijk maar eens naar een grafiek van een de Sony en vergelijk dat is maar met die van een technics/pioneer. Hij ziet er wel gelikt uit, dat geef ik toe, maar ik zou mijn aankoop daar toch echt niet op baseren! 
Stephan_    posted on 21-02-2006 13:01
Poster: aDeagle
Conclusie:

Sony heeft mooist geluid

Sony ziet er het geilst uit

Je moet er alleen niet op gaan zitten!

Foute conclusie lijkt mij.
- Mooi geluid doet er niet toe, het moet functioneel zijn voor het beatmatchen.
- De looks zijn volledig een kwestie van smaak
- Niet alleen zitten, maar ook een verkeerde draaibeweging, een kleine val, beetje klem zitten in een tas, of gewoon slijtage kan het einde betekenen van je Sony. Ze zijn in ieder geval niet de sterkste headphones die je kan bedenken. En over de garantie nog maar te zwijgen, ze doen alles af als 'abuse by end user'
olivier    posted on 21-02-2006 13:04
ik heb namelijk een sony mdr-v500

ik vind het qua geluid toch niet echt bass...

ik vind hem vooral schell klinken

ik zou zeker de sennheiser hd25 aanraden!!!!

prachtig geluid en blijft goed klinken ook al gaat het volume omhoog

grtz

Stephan_    posted on 21-02-2006 13:25
Poster: olivier
ik heb namelijk een sony mdr-v500
ik vind het qua geluid toch niet echt bass...
ik vind hem vooral schell klinken
 Klopt die had ik dus ook. Is qua geluid een wereld van verschil met de 700, stuk scheller idd. Iets te schel zelfs misschien. Maar probleem van de 500 is ook dat ie het omgevingsgeluid niet goed genoeg isoleert vind ik. Als je in een ruimte staat met wat flinke speakers erin wordt het moeilijk beatmatchen doordat je het geluid van je speakers hoort zelfs als je de koptelefoon op hebt.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

104 Users online: 44 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.835
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.850

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use