Reloop RMP-2 cue en play knoppen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rovo    posted on 24-01-2013 14:15
Hallo Allemaal,

Ik heb mijn reloops al eventjes 2de hands gekocht, helaas beginnen mijn Play en cue knoppen het minder goed te doen.

Iemand enig idee waar ik deze kan laten repareren voor een goedkope prijs? Met linkje a.u.b?Cry

Ik heb ook op forums gelezen dat je het ook zelf kan doen doormiddel van de microswitch te vervangen, iemand ervaring hier mee?

Met vriendelijke groet,
Roel aka DJ Rovo
DJ Rovo

What do you think about Reloop RMP-2 cue en play knoppen. ??

Vote :   

Bartjens    posted on 24-01-2013 14:29
1 member likes this  klik, moet je het wel zelf doen. Deze site kan je speler ook repareren. Ik heb er goede ervaring mee.
www.djbrowbeat.com
Rovo    posted on 24-01-2013 14:32
Poster: Bartjens
a href='http://shop.djrepair.nl/epages/PH1153667.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/PH1153667/Categories/Onderdelen/CDDVDMedia_Speler/Reloop/RMP2_Ltd' target='_blank'>klik, moet je het wel zelf doen. Deze site kan je speler ook repareren. Ik heb er goede ervaring mee.

http://shop.djrepair.nl/epages/PH1153667.sf/sec97a70c9486/?ObjectPath=/Shops/PH1153667/Products/R219452

Als ik die zelf soldeer, is het dan goed? Ik weet eigelijk niet hoe het er van binnen uit ziet.

DJ Rovo
Bartjens    posted on 24-01-2013 14:34
Als je er geen ervaring mee hebt zou ik er zeker niet aan beginnen! De kans dat je meer kapot maakt dan repareert is groot op zo'n printplaatje?Cry

Maar in principe?is het gewoon de oude eruit halen en deze nieuwe erin solderen ja.

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 24-01-2013 @ 14:36:12 (60%)
Rovo    posted on 24-01-2013 14:43
span class='normal'>Als je er geen ervaring mee hebt zou ik er zeker niet aan beginnen! De kans dat je meer kapot maakt dan repareert is groot op zo'n printplaatje?Cry

Maar in principe?is het gewoon de oude eruit halen en deze nieuwe erin solderen ja.

Hmm misschien kan me pa het wel, vanavond even vragen!

Iemand ervaring met het solderen? En daarna? Werkt hij goed?
DJ Rovo
Bartjens    posted on 24-01-2013 14:56
Ik heb zelf diverse Pioneer CDJ's vooerzien van nieuwe switches, het werk gewoon weer als van ouds.?

www.djbrowbeat.com
Rovo    posted on 24-01-2013 15:57
Ik heb zelf diverse Pioneer CDJ's vooerzien van nieuwe switches, het werk gewoon weer als van ouds.?

Ok?, bedankt voor je informatie!
DJ Rovo
Tekhead    posted on 25-01-2013 02:12
Poster: Rovo

Hmm misschien kan me pa het wel, vanavond even vragen!

Iemand ervaring met het solderen? En daarna? Werkt hij goed?

Als je niet kan solderen, blijf eraf en laat dat doen door iemand die de nodige kennis en apparatuur heeft

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 25-01-2013 @ 02:14:18 (47%)
Rovo    posted on 25-01-2013 18:48
Ondertussen heb ik dit plaatje gevonden: Moet ik hier ook zijn of moet ik hem helemaal open maken?
DJ Rovo
Rovo    posted on 27-01-2013 11:22
Ik heb nu Microswitch's met 4 aansluit punten, in de winkel zeiden ze dat het kon! Wat denken jullie?
DJ Rovo
FASA    posted on 28-01-2013 18:47
Dat moet je niet doen, Als je verder had gelezen zie je dat die persoon zijn buttons eruit heeft gesneden. Ik zit met hetzelfde probleem en kwam dit plaatje namelijk ook tegen. Via een al eerder gelinkte site kun je de juiste switches voor 1,95 bestellen. Heb ik ook gedaan ze er alleen nog niet ingezet. De switch die je moet hebben heeft maar 2 punten. Met 4 kan ook maar dan moet je de JUISTE 2 afknippen. Dit moet je even doormeten ofzo heb ik gelezen maar daar heb ik verder geen verstand van.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Rovo    posted on 28-01-2013 20:44
Thanks voor de tips, het is gelukt! Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen!
DJ Rovo
FASA    posted on 28-01-2013 22:44
Als je in een aantal korte stappen zou willen omschrijven hoe je het precies aan hebt gepakt zou me dat een hoop helpen denk ik. Alvast bedankt.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Rovo    posted on 29-01-2013 16:26
1 member likes this  
Poster: FASA
Als je in een aantal korte stappen zou willen omschrijven hoe je het precies aan hebt gepakt zou me dat een hoop helpen denk ik. Alvast bedankt.

Ok?, je begint de rmp open te maken..

Deze schroefjes moet je open maken.

Als hij open is moet je een kabel met meerdere witte kabeltjes los maken.. je hebt dan 2 delen.
Je pakt het bovenste deel (waar de knoppen zitten) en je schroeft de printplaat open, niet helemaal maar de omgeving van de 2 knoppen. Dan kun je de rubberen cue en play er tussen uit halen. Daar onder zie je de microswitches. Soldeer die los en soldeer de nieuwe er weer op. Schroeft de plaat weer dicht en maak heel de reloop weer dicht.?

Succes
DJ Rovo
celiss    posted on 06-08-2013 11:09
hoj Rovo, ik heb gisteren geprobeerd mijn rmp-3 open te halen, en ik heb dezelfde vijzen als jij losgevezen, alleen die twee bovenste had ik dus niet gevonden. Ik had al zo'n licht vermoeden dat er nog vijzen onder die voetjes moesten zitten, maar ik had schrik dat ik ze kapot zou trekken. Hoe haal je die voetjes eraf zonder ze te beschadigen??

Cheers Celiss

This is an old Topic

No new postings for 4.202 days.
 Post CommentThat would be 140.1 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

210 Users online: 11 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 39.907
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.529.979