Pioneer DJM-850 of NI A10 interface?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

StefanWeso    posted on 07-01-2013 00:38
Binnenkort ga ik overstappen op het digitaal draaien door Traktor Scratch Pro 2 te gebruiken. In combinatie met een Native Instrumens (NI) Krontrol X1, wil ik nummers vanaf mijn Macbook Pro (eind 2012) draaien.

Ik heb begrepen dat je met de DJM-850 (d.m.v. een USB kabel) nummers van je laptop kunt draaien met deze software. Ook heb ik begrepen dat ik op mijn mengpaneel (DJM-700) een Audio Interface A10 van NI kan aansluiten.

Daarom is mijn vraag welke van de twee ik het beste kan kiezen, zodat de kwaliteit het best is. DJM-850 of Audio Interface A10? (Prijsverschil mag buiten beschouwing gelaten worden, daar kijk ik niet naar om...)

Iemand goed advies? Alvast bedankt!

What do you think about Pioneer DJM-850 of NI A10 interface? ??

Vote :   

TORSKY    posted on 07-01-2013 07:43
DJM850: voordelen: minder kabels, je kan makkelijker ook terug opnemen met je pc met enkele instellingen, en je hebt kanaalfilters die ik zelf heel leuk vind

A10: voordelen: hiermee kan je makkelijker overal terecht als je in clubs/fuiven gaat draaien, want niet overal staat een djm900/850

misschien vergeet ik wel nog wat, maar dat zouden voor mij de grootste voordelen zijn

djm700 is zeker geen slechte mixer, denk dat je moet afwegen wat voor jou de voordelen en nadelen zijn, en ook het budget.

als je niet met meer dan 2 kanalen werkt heb je met de A6 zeker genoeg
Dolivieira    posted on 07-01-2013 10:02
Tja, heb hier een DJM700 en een audio8dj. En dat gaat goed. Maar zal op termijn toch willen overstappen naar de DJM850/900. Voordeel is minder kabels, zoals hoer boven al gezegd is . Maar ook een voordeel is dat alles intern geregeld wordt. Nou kan ik makkelijk praten. Ik heb tenslotte al een Audio8DJ. En kan dan makkelijk in een club draaien waar geen DJM850 of DJM 900 staan. De Denon DN X1600 is ook een mengtafel die het zelde kan als de DJM850 en 900. En is wat goedkoper. Je hebt alleen geen filter op je kanalen. Maar die heb in Traktor ook. Vooral als je een X1 er bij wil zetten.

Zelf gebruik ik naast mijn DJM700 en Audio8DJ 2 CDJ900 in HID Advance Mode, 2 Kontrol X1s, 1 ?Kontrol F1 en mijn Machine er bij. Dus kan hier alle kanten op. Plus ik heb hier 3 Sl1200's die ik ook vroeger gebruikte bij Final scratch. Ben een van de eerste gebruikers van Timecode Control in nederland en toen ze samen gingen werken met NI zo Traktor heb leren kennen.maar als jij geen timecode gaat gebruiken.

Waarom ga je voor Traktor Scratch Pro en een Audio 10. Je kan goedkoper uit zijn om gewoon Traktor Pro te kopen een goede 4 kanaals stereo audio interface. Dan ben je er ook, wat jij wil.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 07-01-2013 10:57
Why not both??

Ik heb ook DJM700 & Audio8, de audio8 zit in mijn flightcase ingebouwd, alle bekabeling ook. Als ik ergens ga draaien dan til ik CD speler op, kabels eruit en in een flightbag neem ik de audio8 dan mee.

Echter ook al is dat niet zoveel werk, ik vind het toch makkelijker als mijn mixer die functie had. Het liefste ga ik ook over naar een DJM850, ook al heeft hij niet zo'n leuk filtersysteem dan de 700. Maar dan hou ik de audio8 wel voor 'onderweg'. Als je 2 kanalen gebruikt heb je aan Audio4 al genoeg natuurlijk. Ik gebruik thuis ook echt 4 decks, 2 platenspelers en 2 CDJ850's via MIDI. Kl**tzakken hebben nog steeds geen HID voor die spelers gemaakt.?

Wat betreft het scratch verhaal, ben je van plan timecode te draaien dan moet je wel NI kaart kopen (duurder)
Wil je controller functie van spelers gebruiken, of een dedicated controller, dan kan je net zogoed Pro kopen en een andere audiokaart zoald Doliviera al zegt.
djcanta    posted on 07-01-2013 12:40
afgelopen vrijdag heb ik met (Traktor Pro 2.6) gedraaid op 2x CDJ2000 en een DJM900NXS. Ik heb de DJM900NXS als audio-kaart gebruikt dmv een USB kabel. In de CDJ2000 zaten al 2x USB in een USB-hub dus ik heb die hub zo in m'n macbook geprikt en een losse kabel uit m'n tas zo in de DJM900NXS. Ik moet zeggen, dit is toch wel 't ideaalste! Ik heb zelf geen Pro-Scratch pakket (kost nu 99,- incl. 2x time-code cd en time-code vinyl excl. audiokaart) maar ik heb de gewone Traktor Pro 2.6 ivm mijn Kontrol S4.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Martullia    posted on 07-01-2013 16:17
Een betere mixer heb je altijd meer aan als een interface.

This is an old Topic

No new postings for 4.418 days.
 Post CommentThat would be 147.3 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 32 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 20.739
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.754