Mixer (DJX900) speakers en bekabeling
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MGD39    posted on 05-01-2013 01:56
Beste lezers,

Ik gebruik Traktor scratch pro2.
Speakers aansluiten op mixer is?voor mij een hele opgave, ben ik achter gekomen. Gebruik geen?CDJ's of TURNTABLES.
Week of?zo?ben ik al bezig hoe ik het voor elkaar kan krijgen om?tussen?2?channels te mixen?(DJX900)?met 2 active speakers (ms16). Speakers heb ik pas 2 dagen, maar als beginnend moet je dingen uitzoeke van te voren.
Ik krijg alleen maar geluid uit channel1 in deckA. DeckB komt ook uit channel1. Ook wanneer ik de?speakers niet heb aangesloten zie ik alleen de vu?van channel1 op en neer gaan?wanneer ik?deckA?of deckB afspeelt.
De ene persoon zegt op line1 en line2 aansluiten om te mixen tussen channel1 en channel2,?de ander zegt?weer in master.

Verschillende info krijgen van verschillende personen die het zelfde?vak beoefenen......raar maar waar.

Ha ha....het enigste wat ik weet is dat ik andere bekabeling nodig heb voor de aansluitingen.
Maar wat voor en hoe ik het moet aansluiten is voor mij een groot raadsel.
Channel1 komt op usb te staan maar waar moet ik channel2 op zetten? cd/phono?
Er komt al ruis uit de speakers als ik het op kwart voor zet om het ff zo te noeme.
How can dat?

Meerdere vragen i know?but het mixen tussen de channels is The Main Thing.?
Audio interface van mixer zal niet top of the line zijn. Had TA2 gezien maar of ik dat ding nodig heb.
Pff, zou het niet weten.

Keep on Dancin an keep on Mixing Ya

User edit by MGD39 on 06-01-2013 @ 01:00:49 (2%)

What do you think about Mixer (DJX900) speakers en bekabeling ??

Vote :   

Dynamix86    posted on 05-01-2013 02:42
Speakers sluit je het best aan op master. Als je via channel 1 al geluid uit je speakers hebt gekregen, dan moet je speaker-aansluiting dus in elk geval goed zijn.?

Ik heb geen verstand van Traktor, maar cd-spelers sluit je als volgt aan. Cd-speler 1 aansluiten op ingang 'CD' of 'line' van channel 1 en voor cd-speler 2 geldt hetzelfde, maar dan op channel 2 (kan ook 3 of 4 zijn btw, tis maar wat je lekker vind werken). Let er op dat de input-switch achterop het mengpaneel op de juiste stand staat! Dit zijn: cd/line of phono. Phono is voor platenspelers en cd/line voor de rest. Als deze switch niet goed staat, dan krijg je ook geen geluid.?

Als je er hiermee niet uitkomt, lees dan de handleiding van je mengpaneel eens goed door en/of loop alle instellingen na in Traktor en lees eventueel die handleiding ook door.
Beatmatching is overrated
TORSKY    posted on 05-01-2013 09:02
hoe kan je nu met traktor scratch treffelijk werken zonder cd-spelers of turntables? met wat bestuur je dan je software, gewoon met muis en toetsenbord dan ofzo?

je aansluiting naar je speakers moet idd goed zijn zoals dynamix86 zegt...

Vanop afstand is het moeilijk om mee te denken in je probleem, heb het gevoel dat je niet echt weet wat traktor scratch doet.
User edit by TORSKY on 05-01-2013 @ 09:02:21 (3%)
Bambilaner    posted on 05-01-2013 11:09
Als je Traktor Scratch hebt vermoed ik dat je ook een Interface van Native Instruments hebt? Audio 6 of Audio 10?
www.facebook.com/vinniebegooddj
MGD39    posted on 05-01-2013 11:27
Torsky, je aansluiting naar je speakers moet idd goed zijn zoals dynamix86 zegt...

Je komt reageren op een post maar hebt zelf ook niet de oplossing voor mij.
Jij weet het dus ook niet.

Dynamix, goed lezen gebruik geen cdj's of turntables.

Bambilaner, jij vermoed, vermoeden heb ik ook niks aan.
TA6 of TA10 zijn voor meerdere aansluitingen.
Gebruik maar 2 channels.

3 mensen maar geen 1 heeft de antwoorden die ik vroeg.
Bambilaner    posted on 05-01-2013 11:34
2 members like this  
Poster: MGD39
Torsky, je aansluiting naar je speakers moet idd goed zijn zoals dynamix86 zegt...

Je komt reageren op een post maar hebt zelf ook niet de oplossing voor mij.
Jij weet het dus ook niet.

Dynamix, goed lezen gebruik geen cdj's of turntables.

Bambilaner, jij vermoed, vermoeden heb ik ook niks aan.
TA6 of TA10 zijn voor meerdere aansluitingen.
Gebruik maar 2 channels.

3 mensen maar geen 1 heeft de antwoorden die ik vroeg.

Zo, wat ben jij een vrolijk type.

Om jouw taal te spreken dan maar: JA, JE HEBT EEN INTERFACE NODIG!

Ik vind het alleen raar dat je Traktor Scratch Pro 2 hebt, maar geen interface. Normaal koop je dat samen.
Winston    posted on 05-01-2013 11:40
Speakers aansluiten op je mixer heeft niets te maken met Traktor. Ik vermoed dat je de speakers goed hebt aangesloten, want er komt geluid uit.

De ruis kan verschillende oorzaken hebben. Als het niet al te erg is zou ik er geen aandacht aanbesteden. Erg is als je de ruis hoort, terwijl de muziek speelt.
Kwart open knop geeft normaal al het maximaal volume. Draai het knopje dus niet verder open en zorg dat de VU meter niet tot rood uitslaat.

Als je met illegale software werkt zal het niet lukken om te mixen met je mixer. Je hebt inderdaad een losse interface nodig om de DJX 900 te kunnen gebruiken met Traktor.
Tic Toc
TORSKY    posted on 05-01-2013 11:46
amai wat zijn we weer vriendelijk vandaag, het probleem is dat je vragen niet erg duidelijk zijn mgd39...

bij mijn weten heeft djx900 geen volledige geluidskaart voor traktor, je kan enkel 1 kanaal aansturen, je hebt dus een externe geluidskaart nodig zoals de TA6 of TA10, want je djx900 gebruikt maar 1 channel, daarom dat hij alles op 1 channel stuurt naar je djx en niet naar 2...

en ik wou gewoon zeggen dat er geen probleem is met je aansluiting naar je master, die zitten al goed, aangezien je er geluid uit krijgt... het heeft met je inputs/geluidskaarten te maken, en daarvoor heb je dus een geluidskaart nodig...

wat jij wil doen lukt enkel met de producten die je vindt op deze link: http://www.native-instruments.com/index.php?id=tscratchcertified&L=1

We willen je helpen, dat is uiteindelijk de bedoeling van een forum als deze, maar als je zo vriendelijk verder doet, denk ik niet dat veel mensen nog bereid zullen zijn om je te helpen...
MGD39    posted on 05-01-2013 16:57
Vind zelf verhaal is duidelijk genoeg, want Torsky heeft me toch antwoord kunnen geven, thanks.
Ondanks dat ik me verhaal niet heb aangepast. Dus duidelijk genoeg....besides that all.

Filmpie gezien van de TA2,?TA6 en de?TA10.
The video zegt over mixer ik citeer:
When using Audio 2 DJ with a mixer. The stereo outputs are routed to seperate channels on the external mixer using the included adapter cables.Ouput A connects to channel 1 and output B to channel 2.
The mixer will now work in exactly the same way 2 turntables or cdj's were.
TA2 89 Euro, TA6 of TA10?200,- nog wat. Groot verschil.
Weet, mensen die hier komen weten het beter dan ik maar is het nou echt zo dat ik de TA6 of TA10?moet halen?

Bambilaner    posted on 05-01-2013 17:20
Poster: MGD39
Vind zelf verhaal is duidelijk genoeg, want Torsky heeft me toch antwoord kunnen geven, thanks.
Ondanks dat ik me verhaal niet heb aangepast. Dus duidelijk genoeg....besides that all.

Filmpie gezien van de TA2,?TA6 en de?TA10.
The video zegt over mixer ik citeer:
When using Audio 2 DJ with a mixer. The stereo outputs are routed to seperate channels on the external mixer using the included adapter cables.Ouput A connects to channel 1 and output B to channel 2.
The mixer will now work in exactly the same way 2 turntables or cdj's were.
TA2 89 Euro, TA6 of TA10?200,- nog wat. Groot verschil.
Weet, mensen die hier komen weten het beter dan ik maar is het nou echt zo dat ik de TA6 of TA10?moet halen?

Als je enkel 2 kanalen apart naar je mixer wil sturen niet. Dan is de Audio 2 voldoende.
Winston    posted on 06-01-2013 12:10
Knap gedaan TORSKY.Foot in Mouth

Misschien kun je mij ook helpen.

Als ik met timecode werk kan ik geen cue points maken oftewel naar het begin van de track springen met mijn cd players als controller.

Ik heb wel reeds Traktor ingesteld op Absolute Tracking Mode. Maar toch gaat het niet.

?Zowel in de cd mode als de scratch mode van de cd players doet de cue knop het niet (loops maken ook niet).

Voor de rest, met name pitch, play, pause gaat het wel. Plus heb ik prima geluid.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-01-2013 @ 12:33:36 (66%)
TORSKY    posted on 06-01-2013 14:33
@MGD39:

een audio2 zou genoeg zijn, maar koop toch in ene keer een set met software/geluidskaart A6/controlcd's enzo erbij

denk dat je er anders later spijt van zal hebben als je met iets van cd'spelers of dergelijke je software wil aansturen... dat is mijn mening

@Winston:

Dankje!

wat gebeurt er dan als je je cue-knop gebruikt? niets? met welke cd-spelers werk je?
Winston    posted on 06-01-2013 17:19
Dan gaat het in de pauze in Traktor en naar het begin van de timecode track van de timecode cd in de player.

Zijn Stantons C.314 maar ik denk eerder in de richting van de settings.

Overige gear mac book en certified mixer mackie d4.pro.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-01-2013 @ 18:41:21 (54%)
MGD39    posted on 06-01-2013 20:20
Thanks 4 the advise Torsky, maare ikke zelf heb alleen Classics/Old?Skool, Traktor, Mixer en TA2 nodig.
Wanneer?ik beter kan mixen kijk ik misschien naar?the more advanced equipment.
But 4 now just practice.

Bedankt nogmaals voor het uitleggen en wanneer ik me eerste goeie mix heb.
Will come back 2 this topic and give ya the link, if that's a loud.

Keep on dancin on keep on mixin

TORSKY    posted on 07-01-2013 07:45
@winston, kan je op afstand jammergenoeg niet helpen, ik zou het eens moeten zien, sorry, heb je iemand in de buurt die ook traktor gebruikt?
MGD39    posted on 10-01-2013 03:12
Heb de TA2 aangesloten op pc.
A naar line1 in?mixer en B naar line2 in mixer, gezien op een filmpie. Dat gedaan.
Channel A en?B?worden gezien door TA2.
Maar komt geen geluid uit speakers. Speakers nog op pc aangesloten (groen).
Is dat correct? Of moet ik een bepaalde kabel kopen om speakers aan te sluiten op mixer?
Of is de set up?(audio)?misschien niet goed?

Bambilaner    posted on 10-01-2013 08:38
Speakers moet je nu aansluiten op de masteruitgang van jemixer dmv een gewone rood-wit kabel. Die kan je voor enkele euro's kopen als je er geen hebt...

This is an old Topic

No new postings for 4.449 days.
 Post CommentThat would be 148.3 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

170 Users online: 108 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 14.384
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.123.902