Hallo djr leden! Ik heb een klein probleempje, namelijk dat ik geen geluid kan krijgen uit mijn gloednieuwe korg kaoss quad pad. Ik heb hem op alle mogelijke manieren proberen aan te sluiten maar ik krijg er geen geluid uit. Ik heb hem als volgt aangesloten: op de achterkant van de quad pad zit een send en return aansluiting voor 2 x2 tulpkabels. Deze kabels eindigen in jack pluggen en gaan in de send en return aansluitingen van mijn mixer. Wanneer ik nu probeer om tijdens het draaien de effectenknop van de mixer op send/return te zetten, wordt ineens al het geluid gedempt van alle kanalen en wanneer ik een effect probeer, gebeurd er ook niets.
Iemand die me kan helpen zou handig zijn, alvast bedankt! :D
The beats are still banging :)
What do you think about Hoe een Korg kaoss pad aansluitinen op rmx 40 ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Is die volume schuif omhoog van die Kaoss pad? En heb je de Wet/dry knop van je effecten ook open staan, samen met de knop die gaat knipperen als die aanstaat?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
je wil dat je input volume vrij hoog staat, en dat schuifknopje achterop op direcht geloof ik. Let er ook op dat je de send/return instellingen op de mixer zelf goed hebt. hoe die precies werkt, weet ik niet. daar heb je een handleiding voor.
bedankt voor de tips Estacy, maar met de handlijding van de rmx kom ik er ook niet uit, niemand die een apparte effectencontroller op zijn mixer heeft aangesloten en die kan uitleggen hoe die is aangesloten?
Yow, ik weet niet of je intussen het probleem al gevonden hebt of niet.
Eerste test voor de Kaoss Quad: - Zet de selector achteraan op direct - sluit je headphone aan op het apparaat zelf, en zet de volume knop achteraan in het midden - sluit een geluidsbron aan op de -IN-, en laat die spelen - draai volume en FX depth op een positie 3 uur. - kies een effect zoals DIST, gebruik touch paneel (midden) en freeze
Normaal verlicht de Quad op het ritme van de beat, en hoor je?je track, distorted ...
Ik werk continue met een externe effector en heb er al verschillende gebruikt in mijn booth, Korg Pad mini (beste prijs /kwaliteit), Korg Pad Kaoss QUad, en nu de Pioneer RMX-1000.
Als hierboven lukte;
- sluit nu je mengpaneel aan als bron op -IN- (SEND naar IN) - zorg dat er iets speelt via je mixer als bron - kies send/return en zet het effect aan, opnieuw met DRY/WET op 3 uur op je paneel dit keer.
Indien dit lukt volgende stap
- sluit nu het mengpaneel aan (RETURN naar OUT) - sluit je headphone aan op / of zet de monitor speakers op via mengpaneel
Zou moeten lukken, misschien wel te luid, maar dan zet de je de selector achteraan terug op SEND.
Hoop dat het gelukt is en je niet met een defect apparaat zit ...
Doei, DJ_LINK2U
This is an old Topic
No new postings for 4.293 days. Post CommentThat would be 143.1 months or a whopping 11.8 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.