De ideale voorbereiding voor jou op een set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzje    posted on 08-12-2012 11:22
Hallo DJ's,?
Wat is jullie iedeale voorbereiding op een set?
Ben benieuwd!
Groet, Renzje

What do you think about De ideale voorbereiding voor jou op een set ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 08-12-2012 11:50
Je platen goed kennen en vooral als je een style draait alvast weten wat je allemaal kan gaan draaien. Soms de eerste 5 platen al weten voor dat je een set begint. Als je Allround en verschillende stijlen moet je zo veel mogelijk bij je kunnen hebben zodat je concessies kan doen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
D-Jesse    posted on 08-12-2012 13:06
Ik luister altijd een paar dagen van te voren een aantal tracks die ik sowieso ga gebruiken in mijn set, dan ken je ze op je duimpje.?

Als het een belangrijk iets is, zoals een contest, dan bereid ik me erop voor d.m.v een set bedenken en die thuis op m'n eigen spelers oefenen.
MarcoMartinez    posted on 08-12-2012 13:53
Als je een vaste stijl hebt en regelmatig sets draait van 1,5 uur diverse sets vooraf in een playlist zetten.

www.djmarcomartinez.com
Gerdo    posted on 08-12-2012 14:00
Als op mijn vaste plekje in het cafe draai dan bereid ik me niet echt voor. Ik maak elke keer wel een nieuw cdtje met nieuwe muziek. Ik draai daar allround, en de avonden verschillen heel erg. De ene avond gaan ze los op muziek van nu en de andere keer weer helemaal niet. Ik heb altijd wel een aantal nummers in mijn hoofd die ik zeker wil draaien, deze heb ik dan meestal al een tijdje niet gedraaid.
Ik kijk altijd wat het publiek wil en dat draai ik dan.
Bij een DJ contest maak ik altijd een playlist in rekordbox met platen die ik zeker wil draaien, maar ik bedenk dan niet mijn hele set al van te voren uit.
Wat Dennis al schrijft: Ken je platen in de stijl die je draait!
Succes ermee!

Edit: Stel jezlef even voor! Dan weten we met wie we het genoegen hebben.
User edit by Gerdo on 08-12-2012 @ 14:01:43 (11%)
Maracas    posted on 08-12-2012 16:41
3 members like this  Mn voorbereiding is een Jack Daniels, samen met wat cola en een goede 'wat zal deze avond weer eens brengen' feeling
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
youngbeatsz    posted on 09-12-2012 14:11
ik bereid me ook niet voor, toen ik voor my set rules moest draaien heb ik wel 40 tracks geselecteerd, voor een setje van een kwartier, dat was dan wel voorbereiding maar verder deed ik niets bijzonder, nu ben ik wel bezig met voor te bereiden voor m'n jaarmix, die plan ik dan weer wel grondig, maar live kijk ik vooral naar het publiek, zelfs m'n eerste plaat laat ik afhangen van wat de dj's voor me al draaiden, de ideale voorbereiding is volgens mij ook om een uurtje op voorhand te zijn indien mogelijk, zo kan je?
1) de platen van de dj voor je horen, en weet je al waar het volk gek op is
2) je cree?rt niet dat saaie 'weeral die plaat' gevoel, want je weet van het laatste uur de gedraaide platen.

en verder, relaxen!
Maracas    posted on 09-12-2012 14:13
Daarom, als je al dagen van te voren gaat stressen, dan komt het echt niet goed, dan word je gek van zenuwen als je dan eindelijk moet
Yorick    posted on 09-12-2012 14:21
Doe dat niet meer, gewoon op je af laten komen en natuurlijk wel je muziek up-to-date houden.
?
Echt voorbereiden doe ik voor bruiloften of er moet een specifieke wens/style zijn.

Maracas, dat is lekker ja,, of een halve fles! haha dan kan je echt de wereld aan!
D-Jesse    posted on 09-12-2012 14:54
Het ligt bij mij er ook aan hoe belangrijk die gig is.
Als ik top40 muziek moet draaien voor groep 8ertjes bereid ik me er niet op voor.
Maar als ik met m'n neef mee de club in mag, en van 11 tot 12 m'n eigen dingetje mag draaien (En dat is gelukkig muziek wat dat publiek waardeert, anders zou ik die muziek niet draaien) dan oefen ik stiekem toch wel.

Dan draai ik gewoon een setje thuis om te oefenen met tracks die ik zeker ga gebruiken in m'n set voor de club. Niet op dezelfde volgorde als thuis, maar wel een aantal van dezelfde tracks.
LilQuint    posted on 09-12-2012 19:54
Ik bereid mij niet echt voor..
Ik zorg dat ik alles bij heb wat ik bij moet hebben, dat ik goed weet waar in welk mapje staat op mijn stick (Werk met Playlist's)
En, dat ik er zin in heb natuurlijk!
?
Altijd voldoende muziek bij hebben, ik heb zelfs wel muziek op mijn stick staat waar ik zelf niet naar kan luisteren, maar zodat ik het ALTIJD bij heb voor in noodgevallen Thumbs Up!
Baart    posted on 09-12-2012 20:53
Eigenlijk is het belangrijkste als je op priv? feesten draait (wat ik doe) : KLANT IS KONING!
Ik ga meestal eerst naar de klant toe, die me dan een lijstje geeft met nummers die sowieso gedraaid moeten worden.
Die nummers zet ik dan in een map op mijn usb, en op cd's.
Natuurlijk kijk je naar wat het publiek wil, want zonder een dansend publiek is de klant ook niet blij.
Ik heb laatst nog een 60's feest gehad, en doe vaak 80's, 90's? of '00-nu. Zeker op dat soort feesten is het heel belangrijk om met de klant te praten, of er gewoon een dag(deel) met hem voor uit te trekken.

Hoe het voor clubs gaat weet ik niet, omdat ik daar nog geen ervaring mee heb. Hoe zou je daar in kunnen rollen??
Ik heb daar al een paar topics over gelezen, maar blijf toch twijfelen of ik er wel klaar voor ben (vooral platenkeuze).

Ik zou erg blij zijn met tips daarover van jullie kant!Embarassed Bedankt alvast!
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Dyno    posted on 09-12-2012 22:25
Geen voorbereiding echt.
Wat?Dolivieira al zei, je platen kennen is belangrijk.
Ik weet met welke platen ik een set kan beginnen omdat ze rustiger zijn en bouw het geleidelijk op (iets wat ik de laatste tijd niet veel dj's meer hoor doen trouwens).

Als beginner kan het makkelijk zijn om inderdaad thuis iets voor te bereiden, bijvoorbeeld de eerste 4 platen.
Vanaf daar kan je, mits je dus je platen goed kent, de rest van de avond/nacht/ochtend daarop verder borduren.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Maracas    posted on 09-12-2012 22:55
Ik begin meestal gewoon met een beetje funky, maar niet te eentonige latinhouse, afgewisseld met sommige top40 tracks in latin bootleg, waardoor ze lekker laidback binnenkomen, en toch een beetje in de mood komen om te knallen, en wanneer ik zie dat er meer mensen zijn, die zich nog niet op de dansvloer bevinden, ga ik gewoon even iets populairdere muziek draaien waardoor ze de vloer meestal wel opkomen, en vanaf daar is het elke avond anders wat ik precies draai. Juist wanneer ik een set voor zou bereiden gaat het mis, omdat elke avond anders is, en als je pech hebt, moet je dan alsnog voluit improviseren, en geloof me, als je altijd improviseerd is er niks aan de hand, maar als je dat niet vaak doet, word het wel een lastig verhaal.?

Ik begrijp overigens voor speciale feesten, etc. dat je een set voorbereid, maar dan moet je wel, omdat je 1 bepaald genre in perfectie moet hebben.?

Kortgezegt: Go with the flow!

PS:Het publiek komt niet stappen in de tent waar je draait voor de DJ, de DJ komt draaien voor het publiek, remember
FSR    posted on 10-12-2012 02:26
1 - Build up kennis. Evenals improviseren met platen mocht de situatie daarom vragen
2 - Ik ben zelf meer fan van de 'same-minded' groepen. Dus 1 genre ergens die hele avond. Ook dan kan het nog enorm pittig zijn. Je legt de lat zo hoog als je zelf wilt uiteindelijk Winking my eye! Neemt niet weg dat je wel je collectie van tracks goed kent!
3 - Plezier hebben! Jij bent de gangmaker eigenlijk dat moment (de entertainer/artiest/plaatjesdraaier en nog meer wat je kan bedenken dus!) Dus als jij plezier hebt en het ook laat zien, dan krijg je vaak wel (een gedeelte van) het publiek mee! Wat uiteindelijk de avond kan maken of breken. Ik vind dat plezier hebben op dit soort momenten/locaties een essentieel onderdeel is! Immers ze komen voor ontspanning en blijven naar gelang van de tijd wel iets langer dan de 'hup in en hup uit' winkels.?

Mijn mening overigens Winking my eye!
User edit by FSR on 10-12-2012 @ 02:27:03 (8%)
maikimo    posted on 11-12-2012 21:01
mijn voorbereiding is een goede warme douche van te voren een pak sigaretten ?als ik dat heb dan is het allemaal toppie !!
Music is my Drugs
Illusion    posted on 14-12-2012 12:58
Platen kennis hebben. Ik bereid me verder ook niet voor. Ik denk dat ik dit hele jaar misschien 3 of 4 keer thuis heb gedraaid. 2 x per maand in een Club draaien, en daarnaast nog een vriendinFoot in Mouth.

Platen kennis is het belangrijkste. Ik heb zelf wel slechte ervaring met een setje draaien voordat je moet draaien in een club. Als ik thuis draai en daarna in een club draai, gaat het om een of andere reden altijd slecht Foot in Mouth
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-12-2012 @ 12:58:51 (2%)
maikimo    posted on 14-12-2012 14:27
myn idiale voorbereiding is gewoon je ding te gaan doen.
ik neem altijd mee 2 pakjes sigaretten zodat me longen goed werken ( uhumm ) en me cds natuurlijk
En wat ik voor die tijd altijd wilt is een knuffel en kus van me vrouwke. Als ik dat niet krijg dan gaat het me slecht af in de clubs.
en thuis oefen in bijna nooit.
Music is my Drugs
Illusion    posted on 14-12-2012 14:42
Het is inderdaad wel zo dat als m'n vriendin erbij is, dat het altijd wel beter gaat Cry

Een smokkie van m'n vriendin werkt idd ook altijd goed ja!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
maikimo    posted on 14-12-2012 15:10
Poster: Illusion
Het is inderdaad wel zo dat als m'n vriendin erbij is, dat het altijd wel beter gaat Cry

Een smokkie van m'n vriendin werkt idd ook altijd goed ja!

kijk jij snap hem Happy, laughing het gaat meer om de vrouw wie achter de DJ staat dat meen ik echt.
Had ik me vrouwke lief niet ik denk dat het dan minder zou gegaan zijn.
Music is my Drugs
MrQreeny    posted on 14-12-2012 15:23
Wat zijn we weer burgelijk?Cool
'Music is the universal language of mankind...'
maikimo    posted on 14-12-2012 15:31
Poster: MrQreeny
Wat zijn we weer burgelijk?Cool

inderdaad maar ik vind toch wel dat ik even mocht zeggen.
Music is my Drugs
TripleSpin    posted on 14-12-2012 16:11
Mijn voorbereiding?
Flinke herrie in de auto opzetten. Blikje red bull erbij.
En heel belangrijk, een keer naar de wc voor ik begin.

Ik bereid me alleen voor door nieuwe muziek even op een usb'tje te zetten, factuurtje te printen, en lekker gas gaan geven.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
MarcoMartinez    posted on 18-12-2012 12:23
De beste voorbereiding is vooral veel draaien en daardoor ervaring te krijgen met het publiek, jouw muziek en qua apparatuur
(bij voorkeur op pioneer omdat dit er toch wel heel vaak staat).

Verder sluit ik me aan bij de rest.

Als je zelf een set draait van 90 minuten zorg dat je een uurtje vooraf aanwezig bent zodat je niet te veel dubbele nummers draait van de dj die voor je draaide.

Wat ik zelf het belangrijste vind is de interactie met het publiek en dus plaatkeuze op het moment!!!

www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 18-12-2012 @ 12:23:45 (1%)
dj-zero    posted on 18-12-2012 15:20
Wat ik altijd graag meeneem, een doosje autodrop caddilags!!Happy, laughing
Daarnaast zoals de meesten hier energy, biertje en altijd onderweg naar de gig nog even wat muziek op mn usb zetten.
MarcoMartinez    posted on 18-12-2012 17:00
Poster: dj-zero
Wat ik altijd graag meeneem, een doosje autodrop caddilags!!Happy, laughing
Daarnaast zoals de meesten hier energy, biertje en altijd onderweg naar de gig nog even wat muziek op mn usb zetten.

Heb je een prive chauffeur dan?
www.djmarcomartinez.com
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

151 Users online: 20 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 25.234
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.879.064