CDJ-200 vraagje (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Powel    posted on 17-02-2006 13:30
Hoi Mensen,

Ik zit erover te denken om een CDJ-200 aan mijn set thuis toe te voegen maar vroeg me af of deze onder een hoek van bv 45° of sterker nog verticaal geplaatst zou kunnen worden. Dit ivm met hoe ik hem thuis kwijt wil en vooral kan Winking my eye
Over het algemeen ligt zo'n cd-speler meestal vlak maar beinvloed het onder een hoek plaatsen het leven van de cd-speler?

Bedankt alvast.

What do you think about CDJ-200 vraagje ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 20-02-2006 18:26
er zit toch neem ik aan iets in die cd-speler waardoor ie de cd leest....

Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 20-02-2006 18:29
volgens mij bedoel je eerder het loopwerk?
PatrickBeuken    posted on 20-02-2006 18:50
Poster: ivan1991
er zit toch neem ik aan iets in die cd-speler waardoor ie de cd leest....

Ahzo... ik bracht 'jouw' laser in verband met het zelf maken van een bracket... Maarja... Er komt in ieder geval niks aan het loopwerk, alleen is de optimale positie natuurlijk gewoon plat op een tafel ofzo...
DJMichel    posted on 08-04-2006 11:48
Hey mensen,

Over een maandje komt waarschijnlijk mijn eerste cdj-200, maar nu las ik tot mijn grote verbazing een aantal forum's op new-line en zag ik dat ze niet zo te spreken waren over deze speler. Ze hadden het voornamelijk over het correctiegedrag van de jog. Hier een stukje van de new-line site als voorbeeld:

Wat mij opviel, is dat ik maar moeilijk kon wennen aan het correctiegedrag van de jog. Normaalgesproken ben ik niet zo eenkennig als het om cd-spelers gaat. Ik heb zoals iedereen zo mijn voorkeur, maar ik kan eigenlijk met elke fatsoenlijke speler binnen een uurtje goed overweg. Maar pitchbenden met de jog van de CDJ-200...als je hem een klein zetje geeft, zeg net even wat harder dan bij de CDJ-800, dan gebeurt er helemaal niks. Geef je de jog wat meer een zwiep, dan gaat de correctie ineens veel te hard. Ik kon het maar moeilijk doseren en had er behoorlijk veel last van bij live correcties tijdens het mixen. Wat ik ook probeerde, het benden gebeurde of niet of meteen veel te veel.

Hebben jullie hier ook last van, want na dit gelezen te hebben kreeg ik weer een slechter beeld van de cdj-200 terwijl ik er net uit was dat dat de juiste speler voor mij zou gaan worden.

Ook wilde ik nog even weten wat nu de maximale hoek is om een cdj-200 op een schuine cd-standaard te zetten en hoe ik de cdj-200 daarop kan laten staan zonder dat hij eraf glijdt :P Zou eeuwig zonde zijn Winking my eye 

Alvast bedankt,

Grtz Michel

User edit by DJMichel on 08-04-2006 @ 12:22:17 (8%)
PatrickBeuken    posted on 08-04-2006 12:38
Ik ben het er mee eens dat het jogwheel ?f niet ?f veel te sterk reageert als je eraan draait, maar daar wen je na een tijdje echt wel aan hoor... En wat betreft die hoek... gewoon zelf uitproberen als je em hebt Happy, laughing
greup    posted on 08-04-2006 12:56
Poster: PatrickBeuken
Ik ben het er mee eens dat het jogwheel ?f niet ?f veel te sterk reageert als je eraan draait, maar daar wen je na een tijdje echt wel aan hoor... En wat betreft die hoek... gewoon zelf uitproberen als je em hebt Happy, laughing

Er loopt op dit forum ook een topic rond over het slechte correctie gedrag ( gestart door mij) Echter is er nog geen antwoord op de vraag waarom. De detectie pionts zijn d'r meer dan bij de cdj 100 en dus zal hij sneller moete regeageren ( de 100 heeft redelijk wat blind spots) echter is het probleem dat hij wat onregelmatig zou reageren. Ik zelf had hier nog niet heel veel last van ondervonden totdat ik er overging lezen (misschien zit het wel tussen me oren) Ik ben van plan om binnen kort eens de 800's 200's en 100's naast elkaar te gaan zetten. en dan 3 mensen te laten draaien en kijken of ook hun correctie problemen ondervinden. Natuurlijk weet ik dat deze tafels alle 3 een ander detectie systeempje hanteren maar feit blijft dat corrigeren op alle 3 de tafels goed te doen moet zijn! dat is bij de 100 en 800 zowieso het geval, maar bij de 200 moet je ook wel in staat zijn om na een kwartiertje perfect met het jogwheel te kunnen corrigeren.

Als dit doorgaat, dan zal ik gelijk de ondervindingen posten. ( trouwens... waarom heb je niet even die cdj 200's getest dan ?

DJMichel    posted on 08-04-2006 13:15
IK heb nog geen cdj-200 getest, ben ik nog wel van plan, maar er zit niet echt een dealer dichtbij bij me in de buurt (feedback Utrecht). Maar raden jullie mij deze speler nu nog steeds aan, ondanks dat hij blijkbaar wat probleempjes heeft, want de denon dn-s1000 zie ik vanaf. Ik wil een betrouwbare speler die eventueel een keer mee kan onderweg en al die effecten onboard hoeven van mij niet.
greup    posted on 08-04-2006 13:23
ik zie nog steeds geen echte rede om hem niet aan te schaffen.. Ik kan er op mixen, dus moet jij het ook kunnen

wellicht kun je anders kijken naar een 2e hand cdj 800?

DJMichel    posted on 08-04-2006 13:30
Greup --> Ik heb liever een nieuwe cdj-200 dan een tweedehands cdj-800, omdat de cdj-200 mp3 functie heeft en de scratch-functie voor mij overbodig is. Daarnaast heb ik er dan ook nog 2 jaar garantie op wat ook wel fijn is. Heb jij zelf dan ook de cdj-200 of alleen een keer mee gedraaid?
Zijn er nog meer mensen die hier erg veel last hebben van dit jog probleem of hebben jullie net zoals greup hier ook geen hinder van?
User edit by DJMichel on 08-04-2006 @ 13:50:18 (47%)
PatrickBeuken    posted on 08-04-2006 13:55
Als ik jou was zou ik niet voornamelijk de CDJ200 kiezen voor z'n mp3. VBR ondersteund hij niet en je moet VBR bestanden dus altijd converteren. Ik zou de CDJ200 gewoon kiezen om z'n kwaliteit en loop functie (en een paar kleine extratjes tov de CDJ100).
DJMichel    posted on 08-04-2006 13:58
Poster: PatrickBeuken
Als ik jou was zou ik niet voornamelijk de CDJ200 kiezen voor z'n mp3. VBR ondersteund hij niet en je moet VBR bestanden dus altijd converteren. Ik zou de CDJ200 gewoon kiezen om z'n kwaliteit en loop functie (en een paar kleine extratjes tov de CDJ100).

Maar als het aan jouw lag is de speler dus ook gewoon een prima stuk staal Winking my eye waarmee ik me nergens zorgen om hoef te maken en waar ik veel plezier mee kan gaan beleven?

barthawk    posted on 08-04-2006 14:02
ik moet zeggen dat die van mij gewoon perfect corrigeren......geen problemen mee gehad....het is natuurlijk ook gewoon ff wennen en wat je zelf het fijnste vind....de ene speler is de ander niet.....
Lead    posted on 08-04-2006 14:34
Ik merk zelf niets van eventueel niet goed functionerend correctie gedrag... maar wat  weerhoud je om naar een winkel te gaan en zelf te proberen. Aan het einde van de rit is dat ook wat de bepalende factor is voor aanschaf natuurlijk....

zoals al zo vaak is het goed je te informeren over iets, maar mensen vergeten wel eens dat eigenhandig testen zinvoller is...
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 08-04-2006 15:19
Poster: DJMichel

Maar als het aan jouw lag is de speler dus ook gewoon een prima stuk staal Winking my eye waarmee ik me nergens zorgen om hoef te maken en waar ik veel plezier mee kan gaan beleven?

Klopt Happy, laughing Daarom heb ik voor deze gekozen. Ik heb ook de CDJ800 overwogen, maar het enige verschil is de scratch-functie en de prijs en in beiden had ik geen interesse.
Illusion    posted on 08-04-2006 20:14
cdj 200 is inderdaad een mooie cd-speler... ik zou wel geintereseerd wezen in in de scratshfunctie... omdat ik naast harcore, hardstyle, jumpstyle, trance en dance ook nog wel hiphop/r&b/urban draai... maar de prijs ligt me inderdaad een beetje hoog... hoewel ik het er wel voor over heb
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DJMichel    posted on 08-04-2006 20:54
Ben toch blij om dit van jullie te horen. Als er nog mensen zijn die hun mening over de cdj-200 kwijt willen hoor ik ze graag Happy, laughing Maar zoals het er nu uit ziet wordt het toch de cdj-200 :D

greup    posted on 09-04-2006 01:32
wat ik op de cdj 200 echt HEERLIJK vind is trouwens het feit dat je van cue gelijk kunt overpakken naar play. Dat is altijd wel weer even wennen als je met de cdj 100 of 800/1000mk2 staat

Zit dit eigenlijk nu ook op de 800mk2 of 1000mk3?

dane86    posted on 09-04-2006 01:53
Ja, dit zit ook op de 800mk2 en 1000mk3, leuke functie

LauW    posted on 09-04-2006 02:31
Ik snap niet wat daar zo heerlijk aan is. Leg het mij is uitt
Laidback    posted on 09-04-2006 02:36
nou volgens mij als je iets TE spectaculair op de ceu knop aant rammen bent op de beat.. en vergeet de play in te drukken als het moet.. maar wel de ceu in hebt..
dan ff de play erbij.. en je hebt toch DE mix :P
Lead    posted on 09-04-2006 04:14
CDJ gebruikers herkennen dit gelijk en zijn er erg blij mee. Soms sta je met de CUE te spelen en tik je hem net 1 keer teveel aan. Je moet Cue dan vast blijven houden, anders stopt het geluid, maar eigenlijk had je door willen mixen.

Je kunt nu doorgaan... Maar ik heb al wel gemerkt dat de CDJ gebruikers de enige zijn die dit waarderen, mensen die het toestel niet gebruiken snappen het nut er vaak niet van.

Voor de exacte bedoeling kun je de filmpjes bekijken die ik heb gemaakt van de CDJ-200 en de CDJ-800MK2
Let the BASS be louder
greup    posted on 09-04-2006 10:58
Poster: LauW
Ik snap niet wat daar zo heerlijk aan is. Leg het mij is uitt

Ga als je blieft binnekort ergens z'n 200 testen! dan wil je nooit meer anders dan dat je vanuit cue kan overpakken. ik doe nu alles met cue.... en als die goed is, dan laati k hem door op play te drukken lekker doorlopen
kev0    posted on 09-04-2006 11:04
Is wel handig dat je vanuit CEU in een keer door kan gaan op play, anders met andere spelers blijft hij stil hangen of het liedje gaat weer opnieuw..

btw, heeft denon dit niet ?

greup    posted on 09-04-2006 11:06
voor zover ik weet niet. het enigste wat de nieuwere toestellen van denon hebben is dat je kunt kiezen tussen de pioneer cue methode, of de denon cue methode
DJMichel    posted on 09-04-2006 11:43
Lead --> heb jij al vaker gehoord dat er mensen klagen over het correctie gedrag van het jog bij de cdj-200?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 2 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 31.742
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.413.617