CDJ-200 vraagje (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Powel    posted on 17-02-2006 13:30
Hoi Mensen,

Ik zit erover te denken om een CDJ-200 aan mijn set thuis toe te voegen maar vroeg me af of deze onder een hoek van bv 45° of sterker nog verticaal geplaatst zou kunnen worden. Dit ivm met hoe ik hem thuis kwijt wil en vooral kan Winking my eye
Over het algemeen ligt zo'n cd-speler meestal vlak maar beinvloed het onder een hoek plaatsen het leven van de cd-speler?

Bedankt alvast.

What do you think about CDJ-200 vraagje ??

Vote :   

barthawk    posted on 17-02-2006 13:50
Poster: Powel
Hoi Mensen,

Ik zit erover te denken om een CDJ-200 aan mijn set thuis toe te voegen maar vroeg me af of deze onder een hoek van bv 45° of sterker nog verticaal geplaatst zou kunnen worden. Dit ivm met hoe ik hem thuis kwijt wil en vooral kan Winking my eye
Over het algemeen ligt zo'n cd-speler meestal vlak maar beinvloed het onder een hoek plaatsen het leven van de cd-speler?

Bedankt alvast.

al hang je hem op z'n kop aant plafond, dan blijft ie perfect spelen..

dion    posted on 17-02-2006 13:59
maakty nie uit als je kijkt op deze site bij booth dan zie je ook soms die dingen schuin staan dus doe maar hoor gebeurt nix mee
Powel    posted on 17-02-2006 14:03
OK chill dus daarin ben je helemaal niet beperkt.

Onder een hoek wist ik wel dat dat geen probleem was maar wist niet hoe ver je ermee kon gaan.

Ik ben in de breedte een beetje beperkt qua ruimte dus moet nu maar de hoogte in gaan bouwen met mijn spullen.

Thanks a lot guys

victorn    posted on 17-02-2006 14:32
Je bent daarin wel beperkt en dat de spelers probleemloos op hun kop zouden spelen is al helemaal onzin. Ik ben in het verleden problemen tegengekomen met spelers die te schuin stonden.

"Place this unit on a level surface and a stable platform" zegt de gebruiksaanwijzing van de CDJ-200. Oftewel: zet hem op een vlakke en stabiele ondergrond. Zet je hem te schuin dan is een goede werking niet gegarandeerd, vooral het laadsysteem en de demping van de drive zijn daar niet op gebouwd. De gebruiksaanwijzing zegt niet HOE schuin de CDJ-200 mag staan.

PatrickBeuken    posted on 17-02-2006 16:16
Idd... niemand kan iets garanderen, maar hij speelt wel degelijk op zn kop en rechtop, of welke positie dan ook... Dus dat is helemaal geen probleem.
Illusion    posted on 17-02-2006 17:18
Inderdaad,, de cdj 200 draait gewoon op de kop of schuin. Maar het was de bedoeling dat deze cd speler helemaal anti schock was.. dat is deze ook, dus kan hij ook op de kop cd's draaien, alleen is het hier niet voor bedoeld.

en @ Victorn, het is geen onzin dat ze probleemloos op hun kop kunnen draaien, want dat is gewoon zo. Tenzij je kijhard op z'n kop met je cdj 100 of 200 schud. Ik heb met m'n Cdj 100 zelfs nog nooit problemen me gehad.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
victorn    posted on 17-02-2006 17:23
Ik weet dat ze dat doen. Maar dat betekent nog niet dat je dat iemand moet aanraden!
Powel    posted on 17-02-2006 17:42
Ik denk dat ik hem ergens tussen 45° en verticaal ga plaatsen (al is dat nog niet zeker) maar op zijn kop komt ie zeker niet te hangen. Dus verwacht er verder weinig problemen mee als ik deze replies zo lees.

Kan me voor stellen als je hem omdraait (bodem boven) dat het draaiwerk dan op een verkeerde manier belast wordt en op den duur zal gaan haperen.

Illusion    posted on 17-02-2006 17:46
@ powel... je wilt je Cdj dus schuin hebben staan, zodat de bovenkant omhoog is en de cd laadklep beneden? of bedoel je dat je hem egt meer op z'n zijkant wil zetten

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 17-02-2006 17:50
Je mag theoretisch max 25 graden gebruiken. Je kan wel meer, en op het korte termijn is dit geen probleem, maar op het lange termijn kan er wel last mee zijn. Lees ook Lead's reactie op een van de DJ Booths... kan me niet herinneren de welke. Ik zou meer dan 45 graden in ieder geval niet aanraden, al was het maar omdat ze veel minder lekker te bedienen zijn zo...
PatrickBeuken    posted on 17-02-2006 17:55
Poster: Djillusion
@ powel... je wilt je Cdj dus schuin hebben staan, zodat de bovenkant omhoog is en de cd laadklep beneden? of bedoel je dat je hem egt meer op z'n zijkant wil zetten

Lijkt me niet bepaald makkelijk te bedienen als je hem op een zijkant zet :P
Lead    posted on 17-02-2006 18:04
Volgens de handleiding mag je een CDJ tot ongeveer 15-20 graden schuin plaatsen.

Het risico bestaat dat de CD tijdens het ejecten door de zwaartekracht niet goed langs de slot In bescherming komt en kan vastlopen. Reparatie is dan zoals je kunt raden niet onder garantie....
Let the BASS be louder
DJMaiK    posted on 17-02-2006 18:13
zie volgende die klopt wel Winking my eye

Poster: PatrickBeuken

Lijkt me niet bepaald makkelijk te bedienen als je hem op een zijkant zet :P

haha inderdaad niet maar je moet wel uit kijke als je hem schuin hebt dat als je op eject drukt niet de cd laat stuiteren

[edit: SVP je voorgaande post EDITen ipv een reply geven op je zelf]

User edit by DJMaiK on 17-02-2006 @ 18:15:58 (100%)
Mod edit by Lead on 17-02-2006 18:37 (100%)
Powel    posted on 17-02-2006 23:52
@ illusion: nee wil hem met de bovenkant omhoog en met de laadklep naar beneden plaatsen. Anders wordt de bediening idd wel btje zuur.

Maar heb nog eens gekeken en maybe kan ik hem boven mijn KP2 plaatsen onder dezelfde hoek ±20°  Ik weet het nog niet maar zie wel. Eerst nog maar eens ff aanschaffen he :P

Over stuiteren van de cd gesproken. Kan het zo zijn dat als player te schuin staat dat de cd met het ejecten er dan uitvalt?

Lead    posted on 18-02-2006 00:30
Nee, de slotin hoort hem vast te houden. Misschien als je je player een jaartje of wat gebruikt dat hij valt.
Let the BASS be louder
Winston    posted on 19-02-2006 00:29
Als je niet perse een schuine stand wil en de thuissituatie dat toelaat, kun je een tv bracket-achtig iets overwegen. Klap je de player van de muur als je bezig bent. Klap je tegen de muur boven de bestaande set als het buiten bedrijf is.
Tic Toc
Powel    posted on 19-02-2006 20:15
Hey Winston,

Ja thnx dat is ook nog een goed idee. Zal het onthouden Happy, laughing

Camino    posted on 19-02-2006 22:09
moet je maar eens bij de booths kijken... er zit er een met allebij z'n CDJ1000's op TV brackets... ziet er een stuk lekkerder werken uit dan helemaal schuin
Powel    posted on 20-02-2006 11:06
Ja dat is de booth van Lassy als ik me niet vergis. Dat zag er idd erg strak uit.

Ik ben dus qua ruimte in de diepte berperkt dus dit zou bij mij nu niet gaan.

Ik heb een idee om hem met mijn KP2 (kaos pad 2) qua inbouw te combineren en dan daarmee in lijn te brengen. Ervoor (en dan de KP2 erachter) of achter de KP2 onder dezelfde hoek en dan op zo'n hoogte dat de cd boven de KP2 wordt geeject.

Kijk maar eens bij mijn fotos om je er een voorstelling van te maken. Heb rechts van mijn mixer namelijk nog een gaatje vrij en heb al gemeten dat dat precies zou moeten passen als ik de kist van de KP2 wat korter maak aan de achterkant.

Tegen de tijd dat het beestje is aangeschaft zal ik weleens een mooi fotootje plaatsen Happy, laughing

Thanks voor het meedenken.

Camino    posted on 20-02-2006 11:09
Ik heb naar je booth gekeken... en als je nou gewoon een sefour mounting bracket  installeerde achter je mixer??

[edit:] geen links of reclame voor webshops, sorry.
Mod edit by Jorrit on 20-02-2006 11:09 (29%)
Powel    posted on 20-02-2006 13:41
Ey nice tip, thanks. ff op gegoogled en dan kom je een leuke site tegen, zal hem niet noemen

Maar dat zijn ook wel leuke dingetjes ja. Ik moet hem echt eerst aanschaffen en dan kijken waar ik hem kwijt kan.

En als ik voor zoiets ga dan maak ik zelf wel zo'n beugel. Daar gaan we geen 80 pond voor neertellen natuurlijk! Heb gelukkig wel de middelen om dat zelf te doen.

Camino    posted on 20-02-2006 15:25
als je het zelf kan is het nog beter... moet je wel ff goed doen want als die op je mixer vallen... dan ben je wel wat meer als 80 pond aan schade kwijt

Powel    posted on 20-02-2006 15:55
Haha ja was ik wel van plan. Maar heb een technische opleiding en baan dus denk dat ik wel een beugeltje kan maken wat aan de muur blijft hangen  anders moet ik me toch eens af gaan vragen waarvoor ik betaald wordt elke maand hehe
_Ivan_    posted on 20-02-2006 18:14
Uit jullie reacties maak ik zo'n beetje op dat het niet echt aan te raden is... maar dat het wel kan... is er geen gevaar dat je iets met laser ofzo beschadigdConfused

Feel&.Celebrate.Life!
PatrickBeuken    posted on 20-02-2006 18:24
Poster: ivan1991
Uit jullie reacties maak ik zo'n beetje op dat het niet echt aan te raden is... maar dat het wel kan... is er geen gevaar dat je iets met laser ofzo beschadigdConfused

Met laser?? Hoe stel je je dat voor? Headscratch
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 3 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 11.998
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.929.910