Help mijn SL 1200 Technics draait achteruit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

macmiata    posted on 22-11-2012 17:59
http://www.youtube.com/watch?v=t8mMACv10gY&feature=youtu.be

Iemand idee? Motor en platter is proper, brake pot al alle kanten opgedraaid, maakt geen verschil.
Last year this dj got bored and tried to produce

What do you think about Help mijn SL 1200 Technics draait achteruit ??

Vote :   

Estacy    posted on 22-11-2012 18:22
heb je ooit, maar dan ook ooit voor heel eventjes de platter eraf gehaald terwijl de stroom erop stond, zo ja: je motor is wel kapot.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
macmiata    posted on 22-11-2012 20:07
Ik heb 'm gewoon altijd in flightcase zitten en zo op??ns als ik 'm eruit haal krijgt ie deze kuren. Dus ik geloof niet in je theorie dat dit 'm stuk zou gemaakt hebben. Ik heb 'm jaren ervoor eens open gehad om af te stellen. Vele gigs prima gewerkt daarna.
Toch dank voor 't denken.

Estacy    posted on 22-11-2012 22:55
Als dat niet zo is, dan zijn er nog andere mogelijkheden. Dat ie zo op en neer gaat betekend dat er iets mis is met de motor. Maar het hoeft niet de motor fysiek zelf te zijn. de aansturing van de motor kan kaduuk zijn, mischien de ICs kapot.
Maracas    posted on 23-11-2012 17:57
Lijkt idd wel of hij wisselstroom krijgt
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
macmiata    posted on 23-11-2012 21:05
ja 0,5 Hz ipv 50 Hz zeker LOL
Iemand met een beetje electriciteitsachtergrond aanwezig hier? ?uiteraard vind ik het fijn als jullie meedenken...
Maar als ie wisselspanning kreeg zou ie niet draaien. Maar eerder roken denk ik. Of 50 keer per seconde (Hz) van draaizin wisselen Happy, laughing

Ik verdenk idd een IC, vraag is welk. IC 6680?
Estacy    posted on 23-11-2012 23:17
de AN6675 moet je hebben, die zit net onder de motor unit, met dat metalen plaatje erop. die regelt de motor.
Estacy    posted on 23-11-2012 23:21
pff trouwens, dat zeg ik nu wel, maar dit weet ik niet zeker. De 6680 is volgens de schemas voor 'system control' en de 6675 is voor 'turntable drive'?

macmiata    posted on 23-11-2012 23:29
Ja het is niet duidelijk... En ze allen kopen op ebay kan natuurlijk maar dan zal je zien dat 't de laatste is die de fix maakt en de rest ok was... Dure fix, dan.
Moet zelf eens kijken of ik de service manual vind. Heb 'm waarschijnlijk ergens op schijf
Tekhead    posted on 25-11-2012 11:19
Poster: macmiata
Ja het is niet duidelijk... En ze allen kopen op ebay kan natuurlijk maar dan zal je zien dat 't de laatste is die de fix maakt en de rest ok was... Dure fix, dan.
Moet zelf eens kijken of ik de service manual vind. Heb 'm waarschijnlijk ergens op schijf[/quote]

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 25-11-2012 11:22
Poster: Tekhead
Moet zelf eens kijken of ik de service manual vind. Heb 'm waarschijnlijk ergens op schijf[/quote]

hier staat een link voor de manual bij gearbase, is wel van de LTD maar is evenzeer voor de gewone 1200/1210

macmiata    posted on 25-11-2012 22:43
ja ik heb die al nagekeken. Op eenfrans dj forum staat gelijkaardig verhaal en die kerel mist een stuk van zijn pot VR201. Ik heb de pitch kabel al losgemaakt vd print en dat maakt geen enkel verschil. Ik blijf bij het vermoeden dat de remfunctie moet stoppen met ingrijpen en dit niet doet. Misschien is gewoon die weerstand stuk.
Ik zal eens rondhoren in de vriendenkring of er electronica kenners zijn die weten waar ik dit kan kopen, want IC's vind je op ebay maar die potentio's niet. (prijzen die ik vind zijn enkele eurocent voor zoiets maar is allemaal in jacamaca)

dank

Tekhead    posted on 27-11-2012 01:42
ja ik heb die al nagekeken. Op eenfrans dj forum staat gelijkaardig verhaal en die kerel mist een stuk van zijn pot VR201. Ik heb de pitch kabel al losgemaakt vd print en dat maakt geen enkel verschil. Ik blijf bij het vermoeden dat de remfunctie moet stoppen met ingrijpen en dit niet doet. Misschien is gewoon die weerstand stuk.
Ik zal eens rondhoren in de vriendenkring of er electronica kenners zijn die weten waar ik dit kan kopen, want IC's vind je op ebay maar die potentio's niet. (prijzen die ik vind zijn enkele eurocent voor zoiets maar is allemaal in jacamaca)

dank

De Duitse aanbieders zijn wel betrouwbaar hoor.
macmiata    posted on 27-11-2012 10:41
Heb pot uitgemeten en is ok. Vrees dat ik 'm toch maar naar een hersteller ga moeten doen. Alle IC's vervangen en geen oplossing is ook verloren geld.
Als ie hersteld is post ik wat 't was...

thx
Lead    posted on 27-11-2012 16:09
De service doc van de Technics SL kun je gewoon hier op de site vinden in de download sectie hoor.... Winking my eye

Ik kan aan de meeste onderdelen wel komen (officieel technics) voor zover ze nog verkrijgbaar zijn. Heb voor een deck die ik nu thuis heb staan om te herstellen een target popup behuizing nodig, maar? die zijn al niet meer nieuwe te vinden.

De storing zoals op het videotje heb ik nog niet eerder gezien. Als je drive IC defect is heb je niet iets wat hier op lijkt, dan lopen de balletje in de platter meestal schokkerig, maar zo heen-en-weer van de platter zelf heb ik nog niet veel geizen.

Denk dat dit wel het nodige meetwerk wordt voordat je weet welke onderelen je moet vervangen.

En potmeters zijn simpeler te krijgen dan IC's, een potmeter is gewoon een weerstand waarvan je alleen rekening moet houden met de tollerantie. IC's moeten exact hetzelfde nummer/functie hebben Winking my eye
Let the BASS be louder
macmiata    posted on 28-11-2012 23:00
Zo'n pop up ding vind je - dacht ik - online of ebay, ik heb ze zeker gezien in mijn zoektocht naar pot's (maar die zijn zo gewoontjes dat je ze niet vind, denk ik - voor 'technics' Happy, laughing
Ik ga er een print in duwen van een andere SL en daaruit besluiten of 't de print is of iets anders. Als het de print is, stuur ik die naar Rob Nijhuis of laat 'm nabij eens nakijken.

This is an old Topic

No new postings for 4.398 days.
 Post CommentThat would be 146.6 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 14 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 23.583
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.458